Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

...als je ouder wordt

Het is zo'n voorgekauwd cliché, als je jong bent dan wil je veel dingen doen, en vaak. Je wil ook heel veel verschillende mensen ontmoeten en je sluit ook al heel snel vriendschap. Je wil ook graag opvallen, zowel in uiterlijk als met je image. Bigger, better, faster. Als je dan ouder wordt, dan zou het kwalitatieve aspect meer gaan overheersen, je doet minder, maar dat wat je doet, doe je veel grondiger en inniger. Geldt ook voor menselijke banden. Vroeger had je dan ontzettend veel vrienden, maar nu zijn er nog maar een handvol over, maar die vriendschappen zijn wel veel intensiever, en de 'keuringslat' voor nieuwe vrienden ligt ook hoog.

Een cliché is een cliché. Ik herken er wel dingen in, maar ook weer niet, wellicht zit ik nog tussen servet & tafellaken. rofl.gif In hoeverre gaat het cliché voor jou op?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is zo'n voorgekauwd cliché, als je jong bent dan wil je veel dingen doen, en vaak. Je wil ook heel veel verschillende mensen ontmoeten en je sluit ook al heel snel vriendschap. Je wil ook graag opvallen, zowel in uiterlijk als met je image. Bigger, better, faster. Als je dan ouder wordt, dan zou het kwalitatieve aspect meer gaan overheersen, je doet minder, maar dat wat je doet, doe je veel grondiger en inniger. Geldt ook voor menselijke banden. Vroeger had je dan ontzettend veel vrienden, maar nu zijn er nog maar een handvol over, maar die vriendschappen zijn wel veel intensiever, en de 'keuringslat' voor nieuwe vrienden ligt ook hoog.

Ik herken wel het `veel dingen willen doen´. Als je jong bent en de wereld ligt zogenaamd aan je voeten, wil je liever alle opties open houden. Het lijkt me ook natuurlijk dat je naarmate je ouder wordt meer oog krijgt voor wat je echt belangrijk vindt en je je gedrag daarop aanpast. Maar voor wat betreft de rest heb ik mijn karakter misschien een beetje tegen. knipoog_dicht.gif

Ik ben niet iemand van superveel vrienden en ik ben best kieskeurig (niet perse bewust) in aan wie ik echt persoonlijk wil leren kennen. Niet omdat ik andere mensen niet leuk vind (dat vind ik wel), ik kan met vrijwel iedereen wel behoorlijk overweg en ik vind het ook gezellig om veel mensen te kennen en ze af en toe te zien. Maar me aan iemand hechten (als in 100% open zijn) doe ik gewoon niet zo heel snel, "vroeger" niet en nu niet. Vaak klikt het op bepaalde punten wel maar niet in totaal en dat ga je toch merken naarmate je elkaar beter leert kennen. Op dit punt herken ik me dus wat minder in het cliché.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

...als je ouder wordt

[...]

Opzich heb ik altijd al wat meer met kwaliteit op gehad. Oké, kwantiteit is soms ook wel oké voor mij (Zo zwart-wit is het nou ook weer niet), maar toch. Ik denk dat het toch ook iets persoonlijks is.

Dat is voor mij zowel met materiële dingen als met relaties met mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kweeni, maar ik heb de behoefte niet om veel dingen te doen en vaak en veel mensen te leren kennen... Ik ben meestal op mijn eentje en dat vind ik prima. Ik ga ook nooit uit en heb daar geen behoefte toe.

Opvallen wil ik absoluuut niet, ik doe alles om niet op te vallen. Als mijn ma te traag stapt vind ik dat al irritant omdat je dan trager voorbij mensen gaat en dan kunnen ze langer naar je kijken. Jep ik ben hamer.gif

uiterlijk val ik niet op, nouja eigenlijk wel maar daar kan ik niks aan doen. Mensen zeggen vaak dat ik mooi ben maar ik ga mezelf niet helemaal optutten enzo.

bij mijn heerst het kwalitatieve aspect boven alles en dat is al vanaf mijn 15 jaar ongeveer. Ik ben idealistisch, heb veel principes en wil die ook naleven. Het liefste wil ik doen wat goed is en als ik daarin faal voel ik me slecht. En ik heb best veel zelfkritiek wat het leven niet altijd even aangenaam maakt maarja...

Dus het cliche gaat voor mij absoluut niet op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik al oud ben. Ja, hier wel, maar in de grotemensenwereld valt het wel mee. Maar ik ben nooit iemand van veel vrienden geweest, en altijd iemand van heel hechte vriendschap, volstrekte trouw en loyaliteit, kortom, kwaliteit. Kwantiteit zegt me niet zoveel, deed het nooit ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid