Spring naar bijdragen

trouwkleed


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hey,

Ik zou graag willen weten waarom men een trouwkleed moet dragen als men gaat trouwen. Is er een symboliek achter? Heeft het Christelijke geloof er iets mee te maken? Vanaf wanneer is het een traditie geworden om een trouwkleed te dragen? En waardoor of waarmee is het begonnen? Wie is er mee begonnen, was het een Christen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

volgens mij heeft het wel zijn oorsprong uit het christendom. Ik heb iig nog nooit een arabier ofzo in een trouwkleed gezien

De eenvoudige huwelijksplechtigheid bestaat uit lezingen uit de Koran en gebeden. Vaak wordt ze geleid door de imam, maar dat hoeft niet, als er maar twee volwassen mannelijke getuigen zijn. Bruid, bruidegom en gasten dragen vaak prachtige kleren en sieraden, geven geschenken en houden een overvloedige maaltijd.

Nog sterker, zelfs voor de verloving wordt vaak een bruidsachtige jurk aangeschaft, maar dan niet in het wit puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid