Gast Anon_phpbb Geplaatst 19 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2007 Hey, Ik zou graag willen weten waarom men een trouwkleed moet dragen als men gaat trouwen. Is er een symboliek achter? Heeft het Christelijke geloof er iets mee te maken? Vanaf wanneer is het een traditie geworden om een trouwkleed te dragen? En waardoor of waarmee is het begonnen? Wie is er mee begonnen, was het een Christen? Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 19 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2007 moet? waar haal jij vandaan dat dat moet? lang niet iederteen doet dat hoor. alsof iedereen zo'n ding kan betalen. Link naar bericht Deel via andere websites
bartus3 0 Geplaatst 19 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2007 het lijkt mij toch dat je heel erg mooi wilt zijn op je trouwen en dat heeft niks met t geloof temaken lijkt me! Link naar bericht Deel via andere websites
Floris121 0 Geplaatst 22 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2007 volgens mij heeft het wel zijn oorsprong uit het christendom. Ik heb iig nog nooit een arabier ofzo in een trouwkleed gezien Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 22 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2007 wat is een trouwkleed? Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 22 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2007 Das toch gewoon een trouwjurk/bruidsjurk? Edit: samengevoegde post verwijderd. Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 22 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2007 Quote: Op woensdag 22 augustus 2007 23:00:23 schreef Floris121 het volgende: volgens mij heeft het wel zijn oorsprong uit het christendom. Ik heb iig nog nooit een arabier ofzo in een trouwkleed gezien De eenvoudige huwelijksplechtigheid bestaat uit lezingen uit de Koran en gebeden. Vaak wordt ze geleid door de imam, maar dat hoeft niet, als er maar twee volwassen mannelijke getuigen zijn. Bruid, bruidegom en gasten dragen vaak prachtige kleren en sieraden, geven geschenken en houden een overvloedige maaltijd. Nog sterker, zelfs voor de verloving wordt vaak een bruidsachtige jurk aangeschaft, maar dan niet in het wit Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 22 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2007 Admod note: Off-topic posts verwijderd. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten