audacity 0 Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 kunnen we Bereazaken niet in het G12-topic bespreken? G12 is namelijk de kerkelijke structuur van de voormalige bereagemeentes...... Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Ik ben ook niet zo thuis in Berea. Ik denk dat bepaalde users er wel het één en ander over weten. Ik meen dat marliesje er ook vandaan kwam. Berea was iig een bepaald kerkgenootschap, maar dat is niet heel lang geleden uit elkaar gevallen. Op wikipedia staat een heeeeeeel karig stukje tekst: link Berea was een pinksterkerk die de Toronto beweging omarmde. Voor Toronto: link en link . En de Torontobeweging is weer uit een neo-charismatische kerk in Toronto ontstaan. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 2 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2008 Quote: Op vrijdag 02 mei 2008 17:01:59 schreef Gorthaur het volgende: Ik ben ook niet zo thuis in Berea. Ik denk dat bepaalde users er wel het één en ander over weten. Ik meen dat marliesje er ook vandaan kwam. Berea was iig een bepaald kerkgenootschap, maar dat is niet heel lang geleden uit elkaar gevallen. Op wikipedia staat een heeeeeeel karig stukje tekst: link Berea was een pinksterkerk die de Toronto beweging omarmde. Voor Toronto: link en link . En de Torontobeweging is weer uit een neo-charismatische kerk in Toronto ontstaan. Berea omarmde Toronto niet zo zeer maar meer de beweging van Cesar Casteliano uit Bogota (met een keer van bijna 100000 man) en die andere knakker uit de Oekraine met ook een enorme kerk. (Je zou bijna zeggen, als je dan toch voor kwantiteit gaat, wordt dan katholiek ). Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten