Spring naar bijdragen

waarom Jezus is gestorven...


Aanbevolen berichten

wij zijn mensen, en wij zijn slecht.

veel mensen, die geen Christenen zijn, zullen mij misschien tegenspreken, maar ik ben er van overtuigd dat het volgende lijstje van zogenoemde menselijke prestaties de kritiek de mond zal snoeren.

Waarom de mens verdorven is:

1) we maken de ozonlaag kapot

2) we plunderen de planeet voor onder andere dingen alseen hebbedingetje bij Mc donalds

3) we laten de ijskappen smelten

4) we laten de mooiste dieren uitsterven, omdat wij in dure huizen willen wonen...

5) we kappen de oerwouden en willen de duurste hou ten meubelen, of erger nog we kopen bij Ikea, waarvan veel na 3 jaar of eerder al op de vuilnisbelt belandt

6) we laten de mensen in Afrika en de rest van de wereld met miljoenen tegelijk verhongeren,

7) in landen als Noord Korea en China, werken mensen in concentratiekampen, waar elke dag vreselijke dingen gebeuren, zodat wij een afstandsbdiening hebben voor onze tv,

8) we maken huwelijken kapot, en ( dat en relatie kapotgaat kan gebeuren maar ) de kinderen worden heen en weer geslingerd tussen pappa, mamma en hun nieuwe partners.

9) kinderen belanden in internaten, omdat ouders gokken, drinken of elkaar en soms zelfs de kinderen slaan, en misbruiken,

10) we duwen de meest normale kinderen in speciale scholen, terwijl de mensen die echt hulp nodig hebben, vaker in normale scholen zitten.

11) we volgen degene met de grootste mond, maar luisteren niet naar wat hij eigenlijk zegt..( denk bijvoorbeeld aan een grappenmaker in de klas, die een klasgenoot pest en hem zover drijft dat hij zelfmoord pleegt..)

12) de scholen praten de slachtoffers van pesterij ook nog een schuldgevoel aan, door dingen te zeggen als: laat je niet op je kop zitten, en je moet je wat sterker opstellen...en ze doen er vaak niets aan...

( ik was eens slachtoffer van pesten, en het maakt dan niet uit hoe en of je erop reageert, ze moeten je gewoon hebben )

13) de grootste \"helden\" uit de geschiedenis van bijvoorbeeld nederland zijn in feite moordenaars, plunderaars en verkrachters...

14) we hebben in de tweede wereldoorlog 160.000 joden vergast, en 70 van de 100 nederlanders waren er op een negatieve manier bij betrokken...

15) we doen alsof Duitsland toen erger was, maar ik twijfel of het erger is om \"eerlijk\" of Hypocriet te zijn, in zo een geval...(Israel, het spijt mij dat wij zo slecht zijn...)

16) we volgen leugenaars en bedriegers die ons land om zeep helpen... denk aan de ideeen in de Tweede Kamer...

Er is een extreem rechtse partij, er zijn mensen die willen dat geloof strafbaar wordt, alleen ze noemen het fundamentalisme, ( er is een verschil tussen die twee, maar deze lieden willen doen alsof dat er niet is)

17) we hebben een Pedopartij, van mensen die schandelijke dingen met misschien wel uw kinderen doen en we accepteren het maar...en we beweren ook nog dat we van onze kinderen houden...

18) we vechten als kleine kinderen om land en om welke kleur huid we wel of niet mooi vinden, we

vechten om wat goudstaafjes, en vermoorden elkaar erom...( geld is DOOD, mensen LEVEN...)

19) moet ik echt nog meer dingen zeggen?

het doel van dit topic:

ik wil dat wij allen beseffen wat niet alleen Christen zijn maar mens zijn inhoudt...

wij hebben net zo veel deel aan deze dingen als de rest van de wereld.

wij ( Nederland, en de rest van de mensen wereldwijd)

zijn allemaal hardstikke ziek, en wij moeten spijt hebben van onze slechtheid.

Als je al eens eerder over deze dingen hebt nagedacht, hoop ik dat je tot bezinning komt en dingen anders aanpakt...

Wij moeten ons afkeren van deze gruweldaden, en

in Jezus gaan geloven.

Alleen Jezus kan genezen van de slechtheid die in ons zit...

en denk hier eens over na..

wat moeten we onze kleinkinderen vertellen, als alles dan in elkaar is gestort????

dingen als...

sorry, we gaven er niets om, want pappa verzamelde papiertjes, die we euros noemen?

Pappa vond de man met de meeste papiertjes in zijn zak heel belangrijk?

we gaven meer om onszelf dan om jou?

Of dat we in elk geval geprobeerd hebben om nog er iets van te maken, terwijl de mensen om ons heen verder gaan met de boel kapotmaken?

Allen hebben gezondigd, en er is niemand die God zoekt, zelfs niet een...

hun voeten snellen om bloed tevergieten, hun tong is vol bedrog,

( Romeinen 4 )

Dit geldt voor ons allemaal:

Heb spijt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Morgen zal ik als ik zin heb even op de puntjes ingaan, als dat tenminste de bedoeling is. Je ziet het allemaal erg zwart/wit en vooral zwartgallig en somber. Daarnaast vraag ik me af of enkele dingen wel stroken met de realiteit, en zal ik daar ook verdere onderbouwing voor willen hebben. Nogmaals, als dat de bedoeling is van het topic, ik wacht dus nog even op je reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik citeer even mijn eigen woorden en zet er bronvermeldingen bij... wie wil kan ze natrekken...

Quote:

wij zijn mensen, en wij zijn slecht.

veel mensen, die geen Christenen zijn, zullen mij misschien tegenspreken, maar ik ben er van overtuigd dat het volgende lijstje van zogenoemde menselijke prestaties de kritiek de mond zal snoeren.

Waarom de mens verdorven is:

1) we maken de ozonlaag kapot

sorry maakten...moet erbij zeggen dat de Ozonlaag aan het herstellen is..

( weet geen cijfers, maar ik verwijs naar de DVD van Al Gore "an inconveniant truth", )

2) we plunderen de planeet voor onder andere dingen als een hebbedingetje bij Mc donalds

deze dingen weten we allemaal..daar hoeven we denk ik niet over te huichelen...kijk bijvoorbeeld op

3) we laten de ijskappen smelten

op de genoemde DVD staan foto's van Groenland, en de Himalaya...waar 10 jaar geleden veel ijs te vinden was.

Nu staat er geen ijs meer.

dit is zolang de mensen nog weten, niet voorgekomen...

4) we laten de mooiste dieren uitsterven, omdat wij in dure huizen willen wonen...

er zijn genoeg dierenactivistensites: bijvoorbeeld www.WNF.nl, met statistieken...

5) we kappen de oerwouden en willen de duurste houten meubelen, of erger nog we kopen bij Ikea, waarvan veel na 3 jaar of eerder al op de vuilnisbelt belandt

Zie bovengenoemde link...

6) we laten de mensen in Afrika en de rest van de wereld met miljoenen tegelijk verhongeren,

er zijn genoeg hulporganisaties, die cijfers op hun sites hebben staan, en de nieuwsberichten liegen er niet om....

7) in landen als Noord Korea en China, werken mensen in concentratiekampen, waar elke dag vreselijke dingen gebeuren, zodat wij een afstandsbdiening hebben voor onze tv...

Lees bijvoorbeeld het boek: Zij mogen de Hemel niet zien, van Soon Ook Lee...

8) we maken huwelijken kapot, en ( dat en relatie kapotgaat kan gebeuren maar ) de kinderen worden heen en weer geslingerd tussen pappa, mamma en hun nieuwe partners.

surfen kan hier ook geen kwaad.

er bestaat ook een statistieken site van de VN, maar die weet ik niet uit mijn hoofd, ben er wel eens geweest...Google?

de statistieken van CBS.nl ( tip vergelijk met 100 jaren geleden...)

9) kinderen belanden in internaten, omdat ouders gokken, drinken of elkaar en soms zelfs de kinderen slaan, en misbruiken,

Ik ben zelf iemand uit deze hoek...ik weet echt wel waar ik over praat...17 jaar in verschillende internaten geweest...verschillende mensen met verschillende problemen gezien... zelf problemen...wil ik het niet over hebben, te moeilijk..

10) we duwen de meest normale kinderen in speciale scholen, terwijl de mensen die echt hulp nodig hebben, vaker in normale scholen zitten.

De zwakkeren worden bij veel normale scholen weggepest en worden gedwongen in spciale scholen te zijn...

We denken "de sterkste overleeft" waar halen we die zieke gedachten vandaan???? : School!!!het wordt ons onderwezen...Biologie...

11) we volgen degene met de grootste mond, maar luisteren niet naar wat hij eigenlijk zegt..( denk bijvoorbeeld aan een grappenmaker in de klas, die een klasgenoot pest en hem zover drijft dat hij zelfmoord pleegt..)

In een klas waar ik zat, zijn 5 kinderen weggepest door de rest van de klas, ik was nr 6...in andere klassen was het aantal mensen iets kleiner...Ook hier zul je met Google wel wat kunnen vinden...

12) de scholen praten de slachtoffers van pesterij ook nog een schuldgevoel aan, door dingen te zeggen als: laat je niet op je kop zitten, en je moet je wat sterker opstellen...en ze doen er vaak niets aan...

( ik was eens slachtoffer van pesten, en het maakt dan niet uit hoe en of je erop reageert, ze moeten je gewoon hebben )

13) de grootste \"helden\" uit de geschiedenis van bijvoorbeeld nederland zijn in feite moordenaars, plunderaars en verkrachters...

herrinner jij de lessen over Michiel de Ruiyter nog?

Willem de vijfde?

Napoleon?

enz...

14) we hebben in de tweede wereldoorlog 160.000 joden vergast, en ( ongeveer )70 van de 100 nederlanders waren er op een negatieve manier bij betrokken...

in de bieb is er vast wel een boek over te vinden,

de door mij gegeven cijfers zijn statistieken en

zijn misschien wat overtrokken...maar het waren er mer dan je denkt, die mensen hebben verraden...het aantal Joden klopt ongeveer...ik baseer mij op cijfers van mijn geschiedenisleraar. betrouwbaarheid is moeilijk te checken, aangezien een leugen snel verteld is door mensen...

15) we doen alsof Duitsland toen erger was, maar ik twijfel of het erger is om \"eerlijk\" of Hypocriet te zijn, in zo een geval...(Israel, het spijt mij dat wij zo slecht zijn...)

Duitsland kreeg de klappen, wat ook terecht was,

Maar Nederland heft zich als slachtoffer opgesteld, hoewel volgens de statistieken in NL. de meeste Joden zijn omgebracht.

16) we volgen leugenaars en bedriegers die ons land om zeep helpen... denk aan de ideeen in de Tweede Kamer...

Er is een extreem rechtse partij, er zijn mensen die willen dat geloof strafbaar wordt, alleen ze noemen het fundamentalisme, ( er is een verschil tussen die twee, maar deze lieden willen doen alsof dat er niet is)

Wilders, Janmaat ( is een oude ), de recent overleden LPF...zijn vorbeelden van partijen met kwade ideeen...

LPF wilt genoemde dingen...

17) we hebben een Pedopartij, van mensen die schandelijke dingen met misschien wel uw kinderen doen en we accepteren het maar...en we beweren ook nog dat we van onze kinderen houden...

Dit is vermeld in de krant...op TV en spreekt voor zichzelf...

18) we vechten als kleine kinderen om land en om welke kleur huid we wel of niet mooi vinden, we

vechten om wat goudstaafjes, en vermoorden elkaar erom...( geld is DOOD, mensen LEVEN...)

namen van landen waar een dictator en of oorlog is, of pas is geweest: Israel, Noord Korea, China, Kongo, Irak, Tsjetjenie, Kosovo, Joegoslavie, Cuba, plaatsen als Rwanda enz...

19) moet ik echt nog meer dingen zeggen?

tot zover mijn betoog...


Samengevoegd:

Quote:

Ik voel me niet bij de 'we' in je post horen...

dat is spijtig:

Niet om je iets te verwijten, mnaar kijk om je heen...

jouw pc, daarvan zijn de onderdelen gemaakt..

voor misschien 50 eurocent per uur, misschien wel door kinderen in Afrika...

Heb je wel eens een fotorolletje gekocht?

Fuji en Kodak zitten in lagelonenlanden.

Een SDkaart wordt in lagelonenlanden gemaakt

een diskette ( kodak, fuji, en zelfs merkloze) wordt in lagelonenlanden gemaakt...

de gemiddelde nederlander maakt een hele berg afval per jaar, ookal recycled hij, hij draagt nog steeds bij aan het probleem van vervuiling...

iemand die zoiets beweert is of blind of niet eerlijk en elke vorm van gesprek is onmogelijk met oneerlijke mensen.

ze zullen altijd wel een reden bedenken, waarom zij God niet de eer willen geven die Hem toekomt.

Iedereen op deze site kan zien wat er gezegd is, als je zoiets beweert zet je jezelf verschut...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onzin. Alles in Azië gemaakt, meestal geautomatiseerd. Ik heb een stuk bijgedragen aan de bloeiende economie van Taiwan.

Vooralsnog kom je niet met cijfers, ik wil bewijzen zien van een onafhankelijk instituut en niet van een overdreven partijdige natuurorganisatie die alleen maar zorgen maakt over een paar walvissen of panda beren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Onzin. Alles in Azië gemaakt, meestal geautomatiseerd. Ik heb een stuk bijgedragen aan de bloeiende economie van Taiwan.

Vooralsnog kom je niet met cijfers, ik wil bewijzen zien van een onafhankelijk instituut en niet van een overdreven partijdige natuurorganisatie die alleen maar zorgen maakt over een paar walvissen of panda beren.

Sorry, ik ben maar en simpele ziel en statistieken zeggen mij weinig. ik vind ze verwarrend, omdat de ene statistiek het ene aantoont en de andere statistiek toont het tegenovergestelde aan...er wordt veel mee geknoeid...zelfs door onafhankelijken, als ze maar genoeg betaald krijgen...

een stelling over statistieken ging zo:

je hebt waarheden, halve leugens, hele leugens, grove leugens en statistieken...

Ik heb ook geen toegang tot de kennis die jij beweert te hebben, en daarom zou een debat over statistieken, bedrijven en structuren die ik niet begrijp, oneerlijk zijn.

Trouwens het CBS is onafhankelijk...

Ik ga slechts af op kennis die binnen mijn handbereik ligt, en of het waar is kom ik nooit achter omdat ook onafhankelijke mensen de mogelijkheid hebben om te liegen...of ze het doen weet ik niet, maar onafhankelijk bestaat niet.

Elk mens heeft zijn eigen opvattingen en zal ernaar handelen.

Sommigen zullen alles eraan doen om hun opvattingen te "bewijzen"...

of iets waar is valt simpelweg niet te toetsen...

het enige wat ik geloof dat waar is is de volgende regel:

God is Waarachtig en Alle mensen zijn leugenachtig...


Samengevoegd:

ik ga nu offline...sorry dat we niet verder kunnen praten...ik zal een tijd niet online zijn...

groeten en het beste

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe die punten allemaal niet en probeer zo goed mogelijk mijn best te doen.

Dus zeg maar tegen het kindje dat er nog genoeg mensen aanwezig zijn die wel het goede willen doen en zich daar volledig voor inzetten.

Natuurlijk heb ik ook slechte punten, ik ben ongeduldig en snel gefrustreerd enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1) we maken de ozonlaag kapot

sorry maakten...moet erbij zeggen dat de Ozonlaag aan het herstellen is..

( weet geen cijfers, maar ik verwijs naar de DVD van Al Gore "an inconveniant truth", )

Maakte dus. Voornamelijk toen we nog niet wisten dat die gassen zo schadelijk waren. Daarna is het gebruik van die gassen in rap tempo afgenomen.

Quote:

2) we plunderen de planeet voor onder andere dingen als een hebbedingetje bij Mc donalds

deze dingen weten we allemaal..daar hoeven we denk ik niet over te huichelen...kijk bijvoorbeeld op link

Ik doe dat niet, ik heb dus ook bezwaar tegen het we wat je vaak gebruikt. Maar je hebt wel gelijk op dit punt, een cadeautje bij je eten is niet nodig. Maar wel een commercieel succes.

Quote:

3) we laten de ijskappen smelten

op de genoemde DVD staan foto's van Groenland, en de Himalaya...waar 10 jaar geleden veel ijs te vinden was.

Nu staat er geen ijs meer.

dit is zolang de mensen nog weten, niet voorgekomen...

Doen we dat, of doet de zon dat? Wetenschappers zijn er nog allerminst over uit. Daarnaast kunnen we zien dat in het verleden er ook grote temperatuursverschillen waren waardoor er een schommeling was in de hoeveelheid ijs.

Quote:

4) we laten de mooiste dieren uitsterven, omdat wij in dure huizen willen wonen...

er zijn genoeg dierenactivistensites: bijvoorbeeld www.WNF.nl, met statistieken...

De moeiste dieren, zoals de pandabeer. Wat voor nut dient deze diersoort, buiten dat het er heel vertroetelend uitziet. Ook voordat de mensen er waren stierven dieren uit en kwamen er nieuwe soorten bij.

Quote:

5) we kappen de oerwouden en willen de duurste houten meubelen, of erger nog we kopen bij Ikea, waarvan veel na 3 jaar of eerder al op de vuilnisbelt belandt

Zie bovengenoemde link...

Een samenvoeging van eerdere punten. Als een gezin een meubelstuk bij de Ikea koopt lijkt mij het heel sterk dat dat binnen 3 jaar op de vuilnisbelt ligt. Mensen willen ook helemaal niet het duurste, liever niet zelfs. Maar voor goed hout betaal je nou eenmaal meer als voor spaanplaat.

Quote:

6) we laten de mensen in Afrika en de rest van de wereld met miljoenen tegelijk verhongeren,

er zijn genoeg hulporganisaties, die cijfers op hun sites hebben staan, en de nieuwsberichten liegen er niet om....

Miljoenen tegelijk nogwel. De VN zet zich hier erg voor in. In hoeverre kunnen wij er wat aan doen dat sommige landen maling hebben aan hun bevolking en dus de voedseltekorten die je lang van tevoren aan kan zien komen niet op willen lossen. Hoeveel regeringen willen geen bemoeienis van de VN om te helpen met de bevoorading van de bevolking?

Quote:

7) in landen als Noord Korea en China, werken mensen in concentratiekampen, waar elke dag vreselijke dingen gebeuren, zodat wij een afstandsbdiening hebben voor onze tv...

Lees bijvoorbeeld het boek: Zij mogen de Hemel niet zien, van Soon Ook Lee...

Westerse bedrijven kijken over het algemeen wel waar ze de producten laten produceren, wat voor werkomstandigheden daar zijn. Anders kan het schade opleveren aan het imago, en dat kost nog veel meer. Maar als deze bedrijven niet bestonden (waar dus voornamelijk chineese bedrijven zelf gebruik van maken) dan zouden al deze mensen tot de bedelstaf veroordeeld zijn. Daarnaast is het bij ons nog niet zo lang geleden dat mensen in de mijnen moesten werken, gevaarlijk en zwaar werk. Moeten wij onze manier van leven wat iets van de laatste tijd is opdringen aan andere landen die dat punt nog niet bereikt hebben?

Quote:

8) we maken huwelijken kapot, en ( dat en relatie kapotgaat kan gebeuren maar ) de kinderen worden heen en weer geslingerd tussen pappa, mamma en hun nieuwe partners.

link surfen kan hier ook geen kwaad.

er bestaat ook een statistieken site van de VN, maar die weet ik niet uit mijn hoofd, ben er wel eens geweest...Google?

de statistieken van CBS.nl ( tip vergelijk met 100 jaren geleden...)

Ik heb geen huwelijk kapot gemaakt. En ik ben zelf niet getrouwt. Dat huwlijken kapot gaan is nog steeds de eigen verantwoordelijkheid van de partners. In het verleden bleven mishandelde vrouwen gewoon bij hun man, is dat een oplossing? Was het vroeger zo veel beter?

Quote:

9) kinderen belanden in internaten, omdat ouders gokken, drinken of elkaar en soms zelfs de kinderen slaan, en misbruiken,

Ik ben zelf iemand uit deze hoek...ik weet echt wel waar ik over praat...17 jaar in verschillende internaten geweest...verschillende mensen met verschillende problemen gezien... zelf problemen...wil ik het niet over hebben, te moeilijk..

Hoeveel procent van alle kinderen zijn dat? En was dat vroeger niet het geval? Maar als je er niet over wil praten, dan is dat prima, ik kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is.

Quote:

10) we duwen de meest normale kinderen in speciale scholen, terwijl de mensen die echt hulp nodig hebben, vaker in normale scholen zitten.

De zwakkeren worden bij veel normale scholen weggepest en worden gedwongen in spciale scholen te zijn...

We denken "de sterkste overleeft" waar halen we die zieke gedachten vandaan???? : School!!!het wordt ons onderwezen...Biologie...

Toevallig heb ik redelijk veel inzicht in het onderwijs daar ik zelf onderwijzer wordt. Wat je hier zegt gaat vrijwel nooit op, slechts in uitzonderlijke gevallen.

Quote:

11) we volgen degene met de grootste mond, maar luisteren niet naar wat hij eigenlijk zegt..( denk bijvoorbeeld aan een grappenmaker in de klas, die een klasgenoot pest en hem zover drijft dat hij zelfmoord pleegt..)

In een klas waar ik zat, zijn 5 kinderen weggepest door de rest van de klas, ik was nr 6...in andere klassen was het aantal mensen iets kleiner...Ook hier zul je met Google wel wat kunnen vinden...

Spijtig dat jij zo een nare tijd hebt meegemaakt. Maar is dat een afspiegeling van wat er landelijk gebeurt?

Quote:

12) de scholen praten de slachtoffers van pesterij ook nog een schuldgevoel aan, door dingen te zeggen als: laat je niet op je kop zitten, en je moet je wat sterker opstellen...en ze doen er vaak niets aan...

( ik was eens slachtoffer van pesten, en het maakt dan niet uit hoe en of je erop reageert, ze moeten je gewoon hebben )

Pesten is dan ook vrij moeilijk op te lossen. Kant en klare oplossingen zijn er niet.

Quote:

13) de grootste \"helden\" uit de geschiedenis van bijvoorbeeld nederland zijn in feite moordenaars, plunderaars en verkrachters...

herrinner jij de lessen over Michiel de Ruiyter nog?

Willem de vijfde?

Napoleon?

enz...

Zware overdrijving. En wie en jij om vanuit deze tijd je moraal op te leggen aan iemand die al honderden jaren dood is en in een hele andere tijd leefde.

Quote:

14) we hebben in de tweede wereldoorlog 160.000 joden vergast, en ( ongeveer )70 van de 100 nederlanders waren er op een negatieve manier bij betrokken...

in de bieb is er vast wel een boek over te vinden,

de door mij gegeven cijfers zijn statistieken en

zijn misschien wat overtrokken...maar het waren er mer dan je denkt, die mensen hebben verraden...het aantal Joden klopt ongeveer...ik baseer mij op cijfers van mijn geschiedenisleraar. betrouwbaarheid is moeilijk te checken, aangezien een leugen snel verteld is door mensen...

Wij? Ik bestond toen nog niet. Daarnaast treft ook mijn familie geen blaam. Mijn opa van mijn vaders kant is te werk gesteld in Duitsland wegens het beledigen van wat Duitsers en de familie van mijn moeders kant vocht tegen de Jappen in het KNIL en is gevannegn genomen en in kampen gezet. Praat dus niet over 'wij'.

Quote:

15) we doen alsof Duitsland toen erger was, maar ik twijfel of het erger is om \"eerlijk\" of Hypocriet te zijn, in zo een geval...(Israel, het spijt mij dat wij zo slecht zijn...)

Duitsland kreeg de klappen, wat ook terecht was,

Maar Nederland heft zich als slachtoffer opgesteld, hoewel volgens de statistieken in NL. de meeste Joden zijn omgebracht.

Jammer dat je niet even verder kijkt dan de statestieken. In Nederland hadden we namelijk een uitmuntend administratief systeem. Wat in de meeste gavllen niet op tijd vernietigd kon worden. Voor de Duitsers was het dan ook niet zo moeilijk om bepaalde mensen te vinden.

Quote:

16) we volgen leugenaars en bedriegers die ons land om zeep helpen... denk aan de ideeen in de Tweede Kamer...

Er is een extreem rechtse partij, er zijn mensen die willen dat geloof strafbaar wordt, alleen ze noemen het fundamentalisme, ( er is een verschil tussen die twee, maar deze lieden willen doen alsof dat er niet is)

Wilders, Janmaat ( is een oude ), de recent overleden LPF...zijn vorbeelden van partijen met kwade ideeen...

LPF wilt genoemde dingen...

Wilders en Fortuyn zijn geen racisten of extreem rechtsen. Daarnaast leven we in een democratie, iedereen mag zijn mening hebben, zo ook links.

Quote:

17) we hebben een Pedopartij, van mensen die schandelijke dingen met misschien wel uw kinderen doen en we accepteren het maar...en we beweren ook nog dat we van onze kinderen houden...

Dit is vermeld in de krant...op TV en spreekt voor zichzelf...

We accepteren het maar? Ze hebben de kiesdrempel niet gehaald, we accepteren het dus niet. Maar nogmaals, iedereen is vrij in de land om een mening te hebben, en zolang ze geen strafbare dingen uitvoeren is dat prima. Maar schijnbaar wil jij terug naar de tijd van onderdrukking.

18) we vechten als kleine kinderen om land en om welke kleur huid we wel of niet mooi vinden, we

vechten om wat goudstaafjes, en vermoorden elkaar erom...( geld is DOOD, mensen LEVEN...)

namen van landen waar een dictator en of oorlog is, of pas is geweest: Israel, Noord Korea, China, Kongo, Irak, Tsjetjenie, Kosovo, Joegoslavie, Cuba, plaatsen als Rwanda enz...

Dat is van alle tijden, ook in de tijd van Jezus was er volop oorlog. Niet dat het daarom minder erg is, maar het zal dan wel in de aard van het beestje zitten.

Quote:

19) moet ik echt nog meer dingen zeggen?

Ik vind je betoog weinig steekhoudend. Je ziet het leven veel te zwart in.

En dan hebben we op enkele punten spijt (en ook die spijt is in vele punten vaak benoemd), zal dat veranderingen brengen in het verleden, kunnen we daarmee de tijd terugdraaien?

Grappig is dus dat veel dingen van alle tijden zijn, ook van de tijden dat Europa voor het grootste deel christelijk was, en was het toen zo veel beter? Jezus is geen tovermiddel wat iedereen even geneest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

He jakkes wat een zwaar zwartgallige veroordelende openingspost zeg. Zondebesef is 1 ding, en heel goed, maar wat jij nou neerzet...

Ik ga het ff samenvatten vanaf de 19 punten, want die zijn al aan bod geweest:

Ik ben een naast christen ook een mens, en dat houdt in dat ik hardstikke ziek ben, en ik spijt moet hebben van mijn slechtheid. Dat jij mij de ogen hebt geopend en dat ik bezinning nodig hebt, en al mijn handelen moet veranderen zodat ik opeens goed wordt, en dus in feite geen mens meer kan zijn (want mensen waren hardstikke ziek en slecht). Ik geloof blijkbaar niet in Jezus, moet dit toch maar eens gaan doen en ik moet me afkeren van mijn gruweldaden, en Jezus kan de slechtheid genezen. (Hoe dit dan in verhouding staat met dat we nog steeds mensen naast christenen waren, en dat we toch slecht waren volg ik niet helemaal)

De wereld gaat in elkaar storten, en blijkbaar geef ik alleen maar om geld. En de mensen die meer geld hebben zijn blijkbaar mijn grote voorbeelden. En ik geef blijkbaar meer om mezelf dan om mensen om mee heen, en zeker meer dan m'n kleinkinderen als ik die later krijg.

Of kon ik misschien met een beetje geluk tegen m'n kleinkinderen zeggen dat ik toch nog een beetje aardig was.

Sorry Pietjebell, ik heb geen flauw idee wat je nou echt met dit topic wilt bereiken en misschien ben ik nog een beetje in de zwartgallige sfeer blijven hangen met mijn samenvatting, maar dat is wat ik er uit haal. Veel oordelen en veel meningen die overal van het slechtste uitgaan. Ik kan me niet vinden in de ideeen die jij over mensen plaatst, dus aan jouw statement: Heb spijt! kan ik ook geen gehoor geven.

Ja, de wereld is op z'n retour, maar wanneer was het beter? Elke periode heeft z'n verschrikkelijke momenten, en het zal er heus niet beter op worden. Ik zal niet ernstig actief bewust nog extra m'n best doen om het nog erger te maken hier, maar Jezus verteld ons dat er een nieuwe aarde komt. Ik heb het idee dat dit toch allemaal in de bijbel is beschreven, en dat de aarde inderdaad flink vergalt is als hij aan zijn einde komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Er was een man genaamd johann Sebastian Bach. Daaruit volgt dat God bstaat. Wie het vatten kan, vatte het. - Peter Kreeft & Ronald Tacelli.

Pietjebell, misschien moet je romeinen 7, en daarna vooral 8 is lezen. Je moet als christen altijd een goede balans vinden tussen het, 'ik arme zondaar' en het 'ik overwinnaar'. Natuurlijk zijn mensen zondig, slecht, maar Jezus is de uitweg, vergeet niet dat het loon van de zonde de dood is, maar het geschenk van God het eeuwige leven, in Jezus Christus. Je moet vooral spijt hebben van je zonden, en deze belijden, maar je vooral richten op leven uit de Geest. Dan kan je het zondige leven afleggen en hoef je nog niet eens vergeving te vragen. Jezus bevrijdt je van de zonde, de satan en de dood! Je kan ze allemaal overwinnen!

Ps 119,11

Uw belofte heb ik in mijn hart geborgen, zo zal ik niet tegen u zondigen.

Gods zegen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb het idee dat dit toch allemaal in de bijbel is beschreven, en dat de aarde inderdaad flink vergalt is als hij aan zijn einde komt.

Sterker nog... als Jezus terugkomt (na de grote verdrukking), denk ik dat de aarde zoals het er nu uit ziet, niet meer zal lijken op de huidige.. Lees openbaring maar met de daarin beschreven oordelen..

Dat zeg ik uiteraard niet om nog maar een beetje extra zwartgalligheid toe te voegen aan dit topic.. Maar gelukkig wist God wel dat we dit 'zooitje' met z'n allen ervan zouden maken..

Jammer dat we vanaf de zondeval de taak om de aarde te onderhouden, behoorlijk links hebben laten liggen.. Maar dat is ook wel sterk gegeneraliseerd. Ik denk dat er minstens zoveel mensen en organisaties zijn om de wereld recht aan te doen, dan dat er mensen, dicators, noem maar op, zijn om de wereld onrecht aan te doen..

Allemaal onderdeel van Gods plan met deze wereld..Hij wist wat we er van zouden bakken, heeft ons uiteraard wel een vrije keus gegeven om wel of niet goed te doen.. Maar ik denk dat het belangrijker is om te kijken naar wat wij als christen wel kunnen doen om in de voetsporen van Jezus te gaan wandelen en zo goed te zijn voor deze aarde en de mensheid, dan even alle ongerechtigheden onder de loep te nemen en ons daar even flink schuldig over voelen. Even mag wel, ik bedoel besef hiervan is goed.. Maar dan: doe er wat mee!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

[...]

Sterker nog... als Jezus terugkomt (na de grote verdrukking), denk ik dat de aarde zoals het er nu uit ziet, niet meer zal lijken op de huidige.. Lees openbaring maar met de daarin beschreven oordelen..

Dat zeg ik uiteraard niet om nog maar een beetje extra zwartgalligheid toe te voegen aan dit topic.. Maar gelukkig wist God wel dat we dit 'zooitje' met z'n allen ervan zouden maken..

Jammer dat we vanaf de zondeval de taak om de aarde te onderhouden, behoorlijk links hebben laten liggen.. Maar dat is ook wel sterk gegeneraliseerd. Ik denk dat er minstens zoveel mensen en organisaties zijn om de wereld recht aan te doen, dan dat er mensen, dicators, noem maar op, zijn om de wereld onrecht aan te doen..

Allemaal onderdeel van Gods plan met deze wereld..Hij wist wat we er van zouden bakken, heeft ons uiteraard wel een vrije keus gegeven om wel of niet goed te doen.. Maar ik denk dat het belangrijker is om te kijken naar wat wij als christen wel kunnen doen om in de voetsporen van Jezus te gaan wandelen en zo goed te zijn voor deze aarde en de mensheid, dan even alle ongerechtigheden onder de loep te nemen en ons daar even flink schuldig over voelen. Even mag wel, ik bedoel besef hiervan is goed.. Maar dan: doe er wat mee!

Heeeeeey~!

Hij hoeft helemaal niet NA de verdukking te komen,

het kan ook best zijn dat Hij erVOOR komt. noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

dat weet ik wel zeker! dat staat letterlijk in de bijbel en ik kijk daar naar uit zal ik je zeggen
big-smile.gifparty.gif

Letterlijk in een visioen? knipoog_dicht.gif

Maaruh, de opname, in de zin van zoals left behind achtige films en verhalen het schetsen is pas een beeld van de laatste paar eeuwen. Daarvoor bestond dat niet en legde men die tekst in openbaringen helemaal niet zo uit.

Dus het is geen traditionele uitleg (het beeld zoals ze dat schetsen in bijv. left behind, of 'revelation' achtige verhalen). Wat niet weg neemt dat het dan wel zo zou kunnen zijn. Maar, uitleg veranderd nogal vaak. En als ik kijk naar uitgekomen profetie, dan zie ik een vast patroon: men blijkt er toch altijd weer naast te zitten. Bijvoorbeeld de komst van Jezus: Nog steeds verwachten een hoop Joden de Messias. En de mensen in Jezus tijd die wel in Hem geloofden, hadden toch nog vaak verkeerde verwachtingen. Zelfs de discipelen.

Dus mij maakt dat nogal sceptisch. Tuurlijk verwacht ik de komst van Christus, het laatste oordeel, de komst van de antichrist (wellicht de zoveelste, want keizer Nero was de antichrist uit openbaringen, en imo deed Hitler er ook een gooi naar die titel). Maar al die inleg dingen, interpretatie, opnames alla left begind, daar sta ik sceptisch tegenover.

En hoewel het in evangelische kringen wel een vaak gehoord iets is, het is niet iets dogmatisch, dus geef ik mezelf die vrijheid ook maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid