Spring naar bijdragen

Wit licht


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hier komt mijn verhaal..

Ik ben nooit gelovig opgevoed. Al jaren aan het zoeken wat ik nou eigenlijk geloof. Het Christendom sprak me altijd wel aan maar ik moest een soort bewijs hebben dat God zou bestaan.. En daar was ik heel erg mee bezig.. Tot die tijd vond ik de principes heel mooi, maar kon toch niet echt geloven.

Nu gebeurde het een paar weken terug..

Ik had een droom, ik weet niet meer precies hoe het ging, maar op een gegeven moment riep ik in de droom, en van die uitroep werd ik wakker: ´Hoe kan ik nou geloven, ik heb nog nooit een bewijs gezien dat God bestaat!`.

Op dat moment was ik wakker en zat recht overeind in bed. De hele kamer was gevuld met wit licht, ik weet zeker dat ik niet sliep!

Ik werd alleen doodsbang, heel erg bang, omdat ik wist dat ik wakker was, en wist dat het niet kon wat er gebeurde (zo nuchter als ik ben)..

Nu heb ik gezocht wat het kon betekenen, maar vond dus mijn antwoord hier in dit gedeelte van het forum.. Iemand anders hier die de engelen van God had gezien.. En iemand vroeg of zij niet bang was.. Ik dacht dat je juist blij zou moeten zijn van wit licht, van iets dat van God afkomstig is..

Ik heb nu net gelezen dat het ´klopt` dat ik bang was.. En ben nu overtuigd..

Al wil ik voorlopig wel nog even anoniem blijven.. Ik ga nu beginnen met goed de bijbel lezen, uitzoeken waar ik nog vragen over heb.. Maar dat Hij bestaat is voor mij echt duidelijk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Heere God zijn geloofd smile.gif Lees inderdaad veel je Bijbel en bid veel of de Heilige Geest in jou hart mag komen werken. Je moet het je voorstellen dat je leeft uit jezelf, door de Heilige Geest leer je aan de ene kant steeds meer jezelf kennen, maar ondertussen zul je ook steeds meer de verlossing leren kennen in Jezus Christus.

Je bent zondiger en gebrekkiger dan je ooit kunt geloven.

En tegelijk:

Je bent meer geaccepteerd en bemind dan je ooit hebt durven hopen

Ik zal bidden en ik denk veel christenen met mij, zodat je de Heere Jezus Christus steeds meer mag leren kennen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Dank je wel :-)

Nog iets meer dat ik kwijt wil.. Vorig jaar heb ik met een Christelijke organisatie ontwikkelingswerk gedaan in Afrika. Ik voelde het als een soort missie, een roeping, maar ik wist niet zeker waar dat vandaan kwam.

Daar ben ik wel eigenlijk de enige niet-Christelijke geweest, maar het was wel mijn eerste aanraking met de bijbel.. En kwam erachter dat ik het eigenlijk heel mooi vond..

Maargoed dit terzijde :-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt iig als een heftige ervaring, zo te lezen.

Veel sterkte met het uitzoeken enzo. Ik sluit me verder bij Raido aan. yes.gif

Ik hoop dat dit een begin zal zijn voor een levende relatie met God. Dat Hij je zal helpen, leiden en bemoedigen en je verder zult groeien in het geloof (zoals wij allemaal hier moeten). smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid