Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Verliefd zijn is zo heerlijk, helemaal als het 'bevredigd' wordt.

Ik ben zelf verliefd op het moment, en de gene die het is vind mij ook erg leuk alleen wil nog geen 'vaste' relatie, vind ik ergens wel erg jammer maar aan de andere kant ook niet zo erg.

Maar is het dan raar als ik wel met hem zoen?! Wij vinden zelf (hij en ik) van niet maar mijn vrienden vinden het een beetje raar... ik ben benieuwd hoe jullie er over denken!

Greetz me!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens, niet doen. Probeer elkaar eerst beter te leren kennen. Op die manier groei je als mens dichter naar elkaar toe. Als je echt voor elkaar gemaakt bent, dan gebeurt het vanzelf wel, en zoniet, dan heb je op deze wijze de grootste kans om er toch een échte goede vriendschap aan over te houden. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Zilveruitje,

Ik kan je mijn visie op relaties geven. Ik vind dat zoenen etc. iets is voor binnen een relatie, of voor als je redelijk zeker weet dat je een relatie gaat krijgen. Niet voor als je weet dat e géén relatie gaat krijgen.

Een zoen, kus, wat daan ook, daar hoort liefde bij vind ik. Als je geen relatie gaat krijgen, is er toch niet zoveel liefde bij blijkbaar, en gaat, wat mij betreft, de waarde van de zoen/kus een beetje verloren.

Misschien heb je er iets aan knipoog_dicht.gif Enneeh.. Er lopen nog meer leuke jongens rond die vast wél iets met jou willen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verliefd zijn is zo heerlijk, helemaal als het 'bevredigd' wordt.

Ik ben zelf verliefd op het moment, en de gene die het is vind mij ook erg leuk alleen wil nog geen 'vaste' relatie, vind ik ergens wel erg jammer maar aan de andere kant ook niet zo erg.

Maar is het dan raar als ik wel met hem zoen?! Wij vinden zelf (hij en ik) van niet maar mijn vrienden vinden het een beetje raar... ik ben benieuwd hoe jullie er over denken!

Greetz me!

Hey silveruitje, ja verliefd zijn kan erg fijn zijn. Het heeft ook zo zijn nare kanten maar het zou boven alles vooral fijn moeten zijn.

Vervelend dat je iemand hebt ontmoet waarbij het gevoel wederzijds is en wat "nog" niks kan worden.

Ik denk dat ik Mystique haar mening grotendeels deel, ik denk dat zoenen in binnen een relatie hoort. Je kan je vriendschap/relatie ook opbouwen zonder dit fenomeen puh2.gif Doe rustig aan en geniet van elkaars aanwezigheid en zie waar het heen loopt. Als je met elkaar zoent is dat geen wereldzonde maar het is toch veel mooier om dit speciaal te houden als iets binnen een relatie?

flower.gif Tamar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat is wel raar ja, traditioneel (of hoe je het ook wilt noemen) wordt het zoenen (dus niet 'een kusje geven') geplaatst binnen een liefdesrelatie. We kunnen op elk slakje zout gaan leggen, maar je hebt geen (' seksuele'-)liefdesrelatie als jij verliefd bent en hij duidelijk heeft aangegeven geen vaste relatie te willen. Een goede vriend of vriendin die je kent die kus je als je hem een tijd niet gezien hebt, vroeger gaf je jou ouders misschien een kusje als je naar bed ging, je geeft nu kusjes aan een babietje van een familielid.

Je begrijpt het misschien wel, een zoen is van een ander kaliber, een zoen kan vaak een gewone kus zijn (we treden maar niet in details) alleen zit er een bepaalde emotie achter, dat maakt iets een zoen. Jij bent verliefd, het domste wat je dan kunt doen is je laten gebruiken door de jongen op wie je verliefd bent die aangeeft geen vaste relatie te willen. Je geeft jezelf hoop lieverd, dat moet je niet doen. Als je hem morgen ziet zoenen met een andere vriendin ben jij kapot. Waarom? Omdat jij andere emoties bij die zoen hebt dan hij (blijkbaar). Hij heeft echter het goed recht om met een andere meid te zoenen, of de dingen te doen die jullie nu ook samen doen. Je bent niet gebonden of verbonden aan elkaar, je hebt geen poot om te staan om te zeggen 'dat mag je niet doen want dat doe je al met mij'.

Stop, doe het niet, het voelt fijn op dit moment, en het kan best goed gaan, dat jullie over een paar maanden vrolijk verkering hebben, maar stel gewoon die grens. Zoen niet, laat hem je geen (valse) hoop geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

eey, zeg.. ik vind die tips allemaal echt super goed, dus k dacht, misschien kunnen jullie mij ook wel helpen!

ik ben namelijk verliefd op 1 van mijn beste vrienden. ik probeer het nu eigenlijk te onderdrukken, want ik heb het er met hem over gehad en hij voelt niet hetzelfde voor mij.

de ergste verliefdheid is nu dus eigenlijk al wel een beetje over.

hij is echt een hele goeie vriend van me. ik denk dat het eigenlijk ook de enige persoon is waarbij ik het gevoel heb dat ik echt alles tegen hem kan zeggen. ik zou hem bijvoorbeeld meer kunnen vertellen, dan dat ik bij mijn beste vriendinnen zou kunnen. (ik heb ook eigenlijk wel een probleem met het vertrouwen van mensen)

hij heeft me ook mega goed geholpen toe het even niet zo goed met me ging door ziekte in mijn familie. daardoor heb ik ook het gevoel dat hij de enige persoon is die me echt begrijpt.

hij is ook de eerste persoon waar ik ECHT gevoelens voor heb.

nu zijn we de laatste tijd in de vakantie meer met elkaar opgetrokken, en dat was natuurlijk mege gezellig! Hierdoor ging ik toch weer een beetje terug naar die oude gevoelens. soms heb ik ook gewoon het gevoel dat hij mij ook leuk vindt, maar daar kan ik later ook weer erg over gaan twijfelen. ik weet het gewoon echt niet. hij heeft me die ene keer echt goed duidelijk gemaakt dat hij me niet leuk vind.. maar waarom twijfel ik dan toch nog??

het is echt mege vervelend en ik wil er echt vanaf!

we hebben ook erg veel gemeen.. eigenlijk een beetje te veel!

ik ben ook erg bang dat een relatie onze vriendschap kapot gaat maken, en dat wil ik echt niet! dat is dan ook al een van de redenen dat ik die gevoelens kwijt wil.

ik zit hier nu al ruim een jaar mee, dus ik zou heel blij zijn als jullie me zouden kunnen helpen en tips kunnen geven hoe ik dit het best kan aanpakken.

ja, ik ben er van bewust dat die verhaal erg chaotisch in elkaar zitpuh2.gif mijn excuses daarvoor

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

ik weet hoe je je voelt, ik heb zelf namelijk ook dit meegemaakt.

maar dan moet een jongen die ik niet heel erg goed kende. maar waar ik wel helemaal smoor op was.

ik ben hem zelf uit de weg gegaan, maar dat gaat bij jou echt niet lukken.

maar er is echt nog wel iemand bij wie je alles kwijt kan, voor mij was die in Zeeland (zelf kom ik uit friesland) maar ik weet zeker dat er nog iemand zal komen bij wie je ook alles kwijt kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn advies is om God erbij te betrekken.Hij zal het je openbaren.

Een relatie is niet zomaar iets weet je.Mijn persoonlijke visie erop is; zolang mij hart uitgaat naar iets wat mijn onzekerheid biedt komt het niet van God en zal het mijn hart breken.Mijn hart is/ligt bij God.Zolang dat zo is.Zo God mij iemand geven.

De bijbel zegt; God zag dat Adam alleen was,en dit was niet goed.Hij maakte een vrouw EN BRACHT HAAR BIJ HEM.Hij wist; Deze is van mij.

God Zegen je

big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

ik heb ook een probleempje qua verliefd zijn. Ik ben al een tijdje op iemand verliefd in de kerk. Ok, dit keer is het erger dan ooit. Punt is, dat het om een jonge vrijgezelle ambtsdrager gaat.....ik heb het afgelopen half jaar onwijs veel aandacht van hem gehad. In het begin had ik zoiets, van uhm ja wat moet ik hiermee.....toen had ik zoiets van, ik zeg toe dat ik dingen wil doen voor de kerk, dan gaat hij vast wel weg. Nee dus..... Maar aan de andere kant, vind ik het gewoon niet kunnen om op zo'n manier over een ambtsdrager te denken. Voor ambtsdragers hoor je respect te hebben en op afstand van te blijven. Dus dat doe ik ook.

Dus heeft iemand tips hoe ik van mijn gevoelens afkom. Want dit is een situatie die niet hoort en ten tweede onwijs genant kan worden als het fout afloopt, mijnsinziens. Maar hij is wel ontzettend leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus heeft iemand tips hoe ik van mijn gevoelens afkom. Want dit is een situatie die niet hoort en ten tweede onwijs genant kan worden als het fout afloopt, mijnsinziens. Maar hij is wel ontzettend leuk.

Probeer het eros-aspect van je gevoelens niet te onderdrukken, maar te vergeestelijken. Misschien ontstaat er wel een hele mooie vriendschap. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

hoe doe je dat dan? Ik loop meestal alleen maar hard weg als ik verliefd ben.

Ja, dat helpt niet zoveel. puh2.gif

Nou ja, door het actief in te brengen in gebed, en door je bijvoorbeeld heel stevig in te beelden dat je de ander, die je denkt lief te hebben, juist pijn doet door richting verkering te denken, dat het egoistisch is. Op die manier wordt je eerst verdrietig om je eigen gedrag, en daarna wordt je meer intern bewogen door die persoon, dan wil je niet eens verkering met 'm, maar van 'm houden zoals 'ie is. Zo gaat het gevoel dus niet weg, maar verwordt het tot iets nieuws, iets mooiers.

Over een maand ofzo, dan bekijk je 'm weer in de kerk, en dan denk je als je 'm ziet; wat ben jij toch bijzonder, en dan krijg je eveneens een gevoel dat op vlinders lijkt. Maar je hebt niet meer de neiging om hem te vangen.

Tja, 'tis een beetje vaag nog he? flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, dat helpt niet zoveel.
puh2.gif

Nou ja, door het actief in te brengen in gebed, en door je bijvoorbeeld heel stevig in te beelden dat je de ander, die je denkt lief te hebben, juist pijn doet door richting verkering te denken, dat het egoistisch is. Op die manier wordt je eerst verdrietig om je eigen gedrag, en daarna wordt je meer intern bewogen door die persoon, dan wil je niet eens verkering met 'm, maar van 'm houden zoals 'ie is. Zo gaat het gevoel dus niet weg, maar verwordt het tot iets nieuws, iets mooiers.

Over een maand ofzo, dan bekijk je 'm weer in de kerk, en dan denk je als je 'm ziet; wat ben jij toch bijzonder, en dan krijg je eveneens een gevoel dat op vlinders lijkt. Maar je hebt niet meer de neiging om hem te vangen.

Tja, 'tis een beetje vaag nog he?
flower.gif

ik herken er wel wat in hoor....tnx...ik ga er mee aan de gang

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid