Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ja, ja ik ga weer een oude discussie uit de sloot halen, wel in een nieuw topic overigens. Mag je geweld gebruiken? Mag de overheid geweld gebruiken? Waarom wel en waarom niet? Is een conflict (vuur) met geweld (vuur) te bestrijden? Was Jezus Pacifist (knipoog_dicht.gif)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eerste vraag die ik me altijd stel is "Waarom is mijn leven meer waard dan dat van die ander." De tweede is "Zou ik er mee kunnen leven als ik iemand dood."En de vraag die ik altijd hardop stel is "Waarom sla je mij, val je me aan, wat wil je nu bereiken, al naar gelang de situatie?"

Toch overkomt het me dat ik driftig/boos aggressief wordt. Als iemand mij dan bevraagt, dan kalmeer ik snel, gaat iemand er vol tegenin, dan onstaat er een al dan niet fysieke ruzie. En moet er eenmaal "uitgevochten" alsnog gepraat worden.

Dus probeer ik altijd te beginnen met vragen stellen aan de aanvaller (of dat nu met woorden of fysiek is). De raad is in de wereld te zijn, maar niet van de wereld. Je bent in de wereld, dus je wordt geconfronteerd met die wereld. Op het moment dat je voor geweld kiest ben je van de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De mentaliteit van de overheid is nog altijd in eerste instantie praten. Als dat niet lukt gaan ze pas geweld gebruiken. Dus ik vind het in dit geval wél geoorloofd.

Waarom wel? Omdat bepaalde mensen een gevaar izjn voor de omgeving en zich niet laten ompraten, dus is de enige oplossing geweld om de overige burgers te beschermen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geweld is toegestaan als het voor vermaak is.

Ik ben enorme fan van K1-fights op Eurosport.

Maar wie bepaald wat vermaak is.Heel veel jongeren vechten s'weekends tegen elkaar.Meestal dorp tegen dorp.Voor hun is dat ook vermaak.Voor de overheid een misdaad.Voetbalsupporters vechten ook voor de vermaak,echter worden zij nog zwaarder gestraft dan pedofielen.Totale hypocrisie natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, het gaat anders vaak fout bij die voetbalsupporters, en die liefde druipt er ook niet echt vanaf. |Of moeten pedofielen harder gestraft worden puh2.gif?

Geweld is onoverkomelijk, sowieso. Wat dat betreft is er een overheid nodig die alles controleert, soms met geweld alleen zonodig. Anders krijg je chaos (voorbeeld: New Orleans na katrina met te weinig politie).Aan de andere kant gaan me'ers ook wel eens te 'veel los' op burgers.

In een persoonlijke situatie lijkt me het inderdaad het best om het te voorkomen in welk geval of ook, en anders loop/ren je maar weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geweld is toegestaan als het voor vermaak is.

Maar waar, stopt geweld voor vermaak en begint zinloos geweld?

Het punt van geweld voor vermaak is vaak dat mensen vergeten waar de realiteit blijft. Misschien extreem, maar kijk naar Amerika, kijk wat voor effect geweld voor vermaak op mensen heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die grens is heel makkelijk te leggen, zolang niemand iets tegen zijn zin doet. Verder zou je ook kunnen zeggen dat mensen geen permanente schade mogen oplopen. Dat is niet geheel uit te sluiten, een ongeluk zit in een klein hoekje, maar dat geldt voor meer hobby's en beroepen zoals parachutespringen en brandweerman zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Uhm, persoonlijk als verdediging... en wat betreft de regering: moeilijk, de manier waarop Bush de wereld 'beschermd' staat mij volledig tegen.

Terwijl ik weer wel vóór de missie ben ik Darfur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet helaas wel eens gebruik maken van geweld in mijn werk en daar ben ik totaal niet blij mee. Het liefst wacht ik dan 5 seconden voor ik begin met rennen, in de hoop dat mijn collega's me voor zijn en ik de dans kan ontspringen.

Leuk is het nooit, maar nodig vaak wel. Ter bescherming van anderen (bewoners en/of collega's) maar vaak ook ter bescherming van de persoon zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid