Spring naar bijdragen

Westbank alleen voor Joden?


Aanbevolen berichten

ik heb in enkele media gelezen dat er christenen zijn die geloven dat als de westelijke jordaanoever exclusief door joden wordt bewoond, het einde der tijden aanbreekt.

ik vind het een beetje een griezelig geloof als je bedenkt dat daar nog zeker 1 miljoen palestijnen wonen.. wat moet er met hen gebeuren dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat is/zijn dat?

Wat ik er zo snel van heb kunnen vinden:

Antisemitisch geschrift dat in 1903 in Rusland opduikt.

Stelt de joodse leiders van die tijd in een kwaad daglicht.

Wordt nog dagelijks door een miljoenenpubliek gelezen.

Nu vooral in de Arabische wereld.

Of wikipedia: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik heb in enkele media gelezen dat er christenen zijn die geloven dat als de westelijke jordaanoever exclusief door joden wordt bewoond, het einde der tijden aanbreekt.

ik vind het een beetje een griezelig geloof als je bedenkt dat daar nog zeker 1 miljoen palestijnen wonen.. wat moet er met hen gebeuren dan?

Bron?

En hier de link naar de Nederlandse Protocollen van Zion...

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik heb in enkele media gelezen dat er christenen zijn die geloven dat als de westelijke jordaanoever exclusief door joden wordt bewoond, het einde der tijden aanbreekt.

ik vind het een beetje een griezelig geloof als je bedenkt dat daar nog zeker 1 miljoen palestijnen wonen.. wat moet er met hen gebeuren dan?

Welke media als ik vragen mag?


Samengevoegd:

Quote:

Maar daar gaat dit topic niet echt over, geloof ik.

Een beetje achtergrond informatie is nooit weg. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Omdat dat de grondslag kan zijn voor de Joden haat zoals die is in de islamitische wereld.

Het lijkt me logischer dat het Palestijnse antisemitisme zijn oorsprong voornamelijk vindt in het conflict en het islamitisch religieuze antisemitisme. De Protocollen zijn alleen maar olie op het vuur. Ze zijn zelf ook een product van antisemitisme en geen eerste oorzaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mmmhh… Er zijn genoeg Palestijnen die gewoon samen met de Joden leven zonder enig gemor. De protocollen van Zion worden gretig misbruikt door verschillende groeperingen, waar de Islam er het meest bovenuit springt. Ik heb het hier dan wel over de fundamentalistische tak binnen de Islam, en niet de doorsnee moslim. Ik het ook mijn twijfel dat Nietzsche, Darwin en Marx deze heren de weg hebben gewezen, zo je kan lezen in de protocollen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik het ook mijn twijfel dat Nietzsche, Darwin en Marx deze heren de weg hebben gewezen, zo je kan lezen in de protocollen.

Ik denk dat je juist veel Nietzscheaans denken en sociaal-Darwinisme a la Herbert Spencer terug kan vinden in de protocollen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt, maar dan wel met zo een twist, dat het eigenlijk niet correct geformuleerd word. Sociaal Darwinisme staat los van wanorde, chaos & het deporteren van de zwakkeren in onze samenleving, maar dat is mijn mening.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik denk dat je juist veel Nietzscheaans denken en sociaal-Darwinisme a la Herbert Spencer terug kan vinden in de protocollen.

Herbert Spencer de auteur van een aantal pre-darwinistische evolutionaire ideeën?

Nooit echt iets van gelezen of gehoord, misschien is hij voorbij geschoten in het voorwoord van “het ontstaan van de soortenâ€, anders ben ik het kwijt. Ik kom dan automatisch neer op de pagina van Georges Cuvier, en dat is weer iemand uit een religieus adelnest (kapitalisme). Wat natuurlijk niet betekend dat ik zijn werk discrimineer. Ik ben geen presentationalist.

(…)

Ondertussen ben ik heen en weer gelopen naar mijn boekenkast, ik had mijn twijfels over de naam Herbert Spencer, en heb daar “De mens als metafoor†(ISBN 90 263 0689 9 – eerste druk) uit gepakt. Op bladzijde 45 onderwerp evolutie & pragmatisme, word Spencer inderdaad beschreven als een belangrijke pion . Het wrange, maar dan ga ik wel heel erg off topic , is het ontstaan van een nogal stuitende praktijk van de eugenetica (waar het sociaal darwanisme niet verantwoordelijk voor is) – of leer van de rasverbetering, wat ik verder ongemoeid laat.

Toch grappig Herbert Spencer, hoe kom je daar zo op?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is waar de joden horen in israel en het is waar dat Joden de oogappel zijn van God. Elke Christen zou ook een zionist moeten zijn. Omdat God zelf heeft gezegd dat hij zou vervloeken de volkeren die de joden vervloeken. Sterker nog ik denk zelf dat de tsunami de landen heeft geraakt die de joden hijmelijk vervloekten. Ook delen van afrika zijn berooid door hun eigen woorden. De tong kan mensen veroordelen tot de hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is waar de joden horen in israel en het is waar dat Joden de oogappel zijn van God. Elke Christen zou ook een zionist moeten zijn. Omdat God zelf heeft gezegd dat hij zou vervloeken de volkeren die de joden vervloeken. Sterker nog ik denk zelf dat de tsunami de landen heeft geraakt die de joden hijmelijk vervloekten. Ook delen van afrika zijn berooid door hun eigen woorden. De tong kan mensen veroordelen tot de hel.

Maar met de tsunami zijn alleen grote delen ondergelopen die bewoont werden door christenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is waar de joden horen in israel en het is waar dat Joden de oogappel zijn van God. Elke Christen zou ook een zionist moeten zijn. Omdat God zelf heeft gezegd dat hij zou vervloeken de volkeren die de joden vervloeken. Sterker nog ik denk zelf dat de tsunami de landen heeft geraakt die de joden hijmelijk vervloekten. Ook delen van afrika zijn berooid door hun eigen woorden. De tong kan mensen veroordelen tot de hel.

De katholieke kerk blijft mij verbazen: ze is zó divers, zelfs lieden die ook zouden kunnen doorgaan voor 1000% evangelisch, tref je er aan! flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid