Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Nee kijk voor God, zou ik deze relatie echt wel willen stoppen, maar ik bedoel nou ja ik geloof dat je gewoon gelijk hebt maar ja toch zijn er ook mensen die zoiets hebben van het kan best.

Ja, maar ik heb wel eens het idee dat als je maar goed genoeg zoekt, je voor elke mogelijke bijbelinterpretatie wel medestanders kunt vinden, om zo je geweten te sussen....

Daarom zou ik je eigen interpretatie, die van je dominee en van je ouders velen malen belangrijker achten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Vind het toch wat denigrerend om die rol dan een tweede plaats te geven.

dat is dus nog een belangrijk punt wat een relatie tussen een christen en een niet-christen erg gecompliceerd maakt knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

ik heb gewoon soms het gevoel dat hij echt de ware is ...

Je zou dat gevoel niet soms moeten hebben denk ik. Je zou het constant moeten hebben.

Maar als je zo twijfelt zou ik het sowieso afkappen eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dan moet je hier dus een duidelijke eigen mening over vormen.

Dus: Goed luisteren naar argumenten van anderen, deze onderzoeken (bijbelteksten doorlezen en hier een mening over vormen, goed nadenken over evt bezwaren) en ook veel bidden natuurlijk voor leiding van God hierin.

Er zijn veel verschillende meningen over dit onderwerp (net zoals over veel andere onderwerpen puh2.gif), dus je zal het antwoord niet op een presenteerblaadje aangeboden krijgen. Net zoals de meeste dingen in het leven is het niet zo zwart-wit.

Ik zou er in ieder geval de tijd voor nemen. Tot je echt 100% zeker weet wat je precies wil. En tot die tijd dus een beetje rustig aan doen met die jongen, zodat jullie je in ieder geval niet nog meer aan elkaar gaan hechten dan nu al het geval is. Het zou niet eerlijk tegenover hem zijn om na een hele tijd ineens te besluiten dat je het toch eigenlijk niet vind kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik heb gewoon soms het gevoel dat hij echt de ware is ...

Misschien wat hard, maar dat gevoel ken ik en mijn gevoel was fout. Roze brillen, verliefdheid en vlindertjes maken je ook een beetje blind voor de realiteit.

Wat ik opmaak uit je posts is dat je eerst zegt dat God alles voor je is, je je bewust hebt laten dopen en vervolens ben je nog op zoek en weet je het allemaal niet zo goed. Waarom probeer je een antwoord zo te praten dat het goed lijkt?

Wat wil jij?

Is deze jongen bereid het geloof een kans te geven of blijft het bij respect? In een relatie is je geloof met je partner kunnen delen één van de meest fijne dingen die er bestaan. Is hij tijd en moeite waard óf moet je de keuze maken die je hart zal breken waarbij je zegt, je bent niet de ware voor mij, God heeft een beter persoon voor me op het oog?

En misschien antwoord God niet op je gebeden op de manier die jij graag zou zien, maar op zijn manier en zijn tijd, wanneer God denkt dat het nodig is. flower.gif

flower.gif Taam

ps: mocht het wat hard overkomen, dat is niet de bedoeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dankjulliewel

@ taam, nee hoor komt niet hard over, en weetje jullie allemaal maar vooral taam jij kon het goed verwoorden, hadden gelijk.

met sommige van jullie meningen vond ik het inderdaad wel lastig omdat ik erg van die jongen houd/hield.

maar ik heb hem gister verteld dat het niks zal worden,

dat we het al te vaak hebben geprobeerd en dathet niet werkte, en weet je ik heb er vrede mee. Hij vond het een beetje lastig maar zag het wel in.

Ik ben er achter gekomen dat hij helemaal niet perfect was op het geloof na, er was nog veel meer en ik was heel boos op hem geworden,

het zat namelijk zo:

ik had hem vrijdag geconfronteerd ermee wat ik allemaal lastig vond en dat ik niet wist of we verder konden gaan samen. Hij gaf aan dat hij echt veel om me gaf en heel zn leven bij me wou blijven, zaterdag ochten kreeg ik nog een smsje, ik antwoorde en toen heb ik het hele weekend niks gehoord, kreeg ik zondagavond een smsje met de mededeling dat hij bij de mac had gegeten en een leuk weekend heb gehad

Nou dat was echt te druppel, ik heb hem gsmst: waar ben je mee bezig?! je zegt dat je voor me wilt veranderen, dat je om me geeft en bij me wilt blijven, maar je smst een half weekend niet en dan krijg ik als liefdesbetuiging te horen dat je naar de mac ben geweest. Dit gaat niet werken, dat deed het nooit en zal het ook nooit doen.

Hierna belde hij me en heb ik hem alles uitgelegd, ik vond het gewoon moelijk dat hij niet geloofde en dat hij wilde veranderen is namelijk niet genoeg, ik bne erachter dat hij er helemaal niet zo voor openstaat als ik zou willen, en het geloof was niet enige. Hij woont namelijk heel ver weg en maakt er weinig tijd voor me. Dat is iets waar ik in een relatiet niet mee kan leven. En zo waren er nog veel meer dingen, dingen die ik belangrijk vind, qua principes enzo, en waar hij een stuk minder omgeeft. Ik heb het er met god niet zo heel veel ove gehad maar ik weet dat het goed is zo, ik denk dat god het me heeft laten merken door innnerlijke rust. Want altijd als ik wat met hem had enzo (of "gezellig" met hem deed) zat er iets niet helemaal lekker en nu voelt het goed. Dus nu is het over en het is goed zo.

Ik wil jullie heel erg bedanken het heeft me echt geholpen, want ik twijfelde zo omdat ik gewoon verliefd was geworden.

Ik heb heel veel respect voor de mensen die een relatie met een niet-christen hebben en dat vind ik erg mooi.

Ondertussen weet ik, en geloof ik dat er voor mij ook iemand is, iemand die wel tijd voor me maakt en iemand bij wie ik (na god dan) op nummer 1 komt, iemand met dezelfde principes, gewoon de ware dus en daar wacht ik op.

ik weet niet of jullie dit wel wilde horen (lezen) maar ik dacht misschien waren jullie wel nieuwschierig hoe het was gegaan en anders was het erg fijn het van me af te schrijven.

liefs,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is nooit makkelijk als de persoon waar jij om geeft twijfelt over de gevoelens voor jou. Iedereen reageert daar anders op. Sommige stoten het af (weg met de pijn) en andere omhelsen het (accepteer en verwerk). Dat kan misschien de reden zijn waarom hij over de mac begon en niet over hoeveel hij je misde. Maar dit is napraat smile.gif

Als het gaat om relaties met niet-christenen denk ik dat het heel duidelijk is. Iedereen is gelijk voor god, zelfs als je niet gelooft in hem. Is het niet zo dat hij van iedereen onvoorwaardelijk houd? Een relatie is grotendeels het respecteren van elkaar, dus als een jongen (of meisje) christen is zou het toch gewoon kunnen werken als hij respecteerd ( en accepteerd) dat jij dat niet bent en andersom. Het delen van een geloof kan inderdaad ook belangrijk zijn, maar dat kan je ook met anderen doen.

Als het gaat om advies van ouders kan het nooit kwaad om er naar te luisteren maar ouders zijn niet perfect. Zij zijn getekend door jarenlange ervaring en ontelbare keuzes. Als je al hun advies als waarheid aanneemt leer je zelf niets van het leven en gaat het daar niet altijd om? Ouders moeten je advies geven bij moeilijke beslissingen maar dienen altijd jouw keuze te accepteren. Vergeet ook niet dat tijden veranderen. Veel mensen die zich vandaag de dag christen noemen zouden 100 jaar geleden uitgelachen worden door de "echte christenen". Er wordt minder belang gehecht aan geloof. Vroeger kwam bijvoorbeeld de pastoor langs om te vertellen dat je meer kinderen moest hebben, dat gebeurd nu veel minder (als het nog gebeurd). Mijn punt is dat opvattingen over geloof veranderen, passages uit de bijbel worden in deze "nieuwe" tijd anders geinteperteerd. Je moet doen wat jij goed vindt, meer kan men ook niet van je verwachten. Uiteindelijk leg je alleen verantwoording af voor je eigen acties.

Sterkte met alles en je zult iemand vinden die wel goed bij je past, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ja maar hoe vaak komt dat nou voor op zo'n jonge leeftijd? dan heb je toch nog totaal geen ervaring.

klopt, maar dat wil niet zeggen dat het perse fout loopt. Mijn neefje was bijvoorbeeld 15 toen hij een vriendin kreeg en die is nu getrouwd puh2.gif

maargoed, het zal idd vaker niet kloppen dan wel knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

klopt, maar dat wil niet zeggen dat het perse fout loopt. Mijn neefje was bijvoorbeeld 15 toen hij een vriendin kreeg en die is nu getrouwd
puh2.gif

maargoed, het zal idd vaker niet kloppen dan wel
knipoog_dicht.gif

en dat hij nu getrouwd is wil alsnog niet zeggen dat het met de ware is. kijk eens naar het scheidingspercentage.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is nooit makkelijk als de persoon waar jij om geeft twijfelt over de gevoelens voor jou. Iedereen reageert daar anders op. Sommige stoten het af (weg met de pijn) en andere omhelsen het (accepteer en verwerk). Dat kan misschien de reden zijn waarom hij over de mac begon en niet over hoeveel hij je misde. Maar dit is napraat
smile.gif

--wat dit betreft ^dat over de mac beginnen had ik hem makkelijk vergeven, want ik weet dat hij het lastig vind over zijn gevoelens te praten, maar de mac was ook niet de reden dat ik alles heb afgekapt hea knipoog_dicht.gif

en hij twijfelde niet over de gevoelens voor mij hoor, ik was degene die me afvroeg of dit wel goed was (ook al voelde ik heel veel voor hem)

Quote:
Als het gaat om relaties met niet-christenen denk ik dat het heel duidelijk is. Iedereen is gelijk voor god, zelfs als je niet gelooft in hem. Is het niet zo dat hij van iedereen onvoorwaardelijk houd? Een relatie is grotendeels het respecteren van elkaar, dus als een jongen (of meisje) christen is zou het toch gewoon kunnen werken als hij respecteerd ( en accepteerd) dat jij dat niet bent en andersom. Het delen van een geloof kan inderdaad ook belangrijk zijn, maar dat kan je ook met anderen doen.

--Hier ben ik het niet helemaal mee eens, er staat ook in de bijbel dat iedereen die niet voor god is, tegen hem is en ik denk zoals iemand hierboven al zij dat er ook staat dat je geen ongelijk span mag vormen, en ongelijk waren we zeker, niet alleen in geloofsovertuiging. (dit betekent niet dat ik de mensen die een relatie met een niet christen heb niet respecteer ik vind het juist mooi om te zien)

Quote:
Als het gaat om advies van ouders kan het nooit kwaad om er naar te luisteren maar ouders zijn niet perfect. Zij zijn getekend door jarenlange ervaring en ontelbare keuzes. Als je al hun advies als waarheid aanneemt leer je zelf niets van het leven en gaat het daar niet altijd om? Ouders moeten je advies geven bij moeilijke beslissingen maar dienen altijd jouw keuze te accepteren. Vergeet ook niet dat tijden veranderen. Veel mensen die zich vandaag de dag christen noemen zouden 100 jaar geleden uitgelachen worden door de "echte christenen". Er wordt minder belang gehecht aan geloof. Vroeger kwam bijvoorbeeld de pastoor langs om te vertellen dat je meer kinderen moest hebben, dat gebeurd nu veel minder (als het nog gebeurd). Mijn punt is dat opvattingen over geloof veranderen, passages uit de bijbel worden in deze "nieuwe" tijd anders geinteperteerd. Je moet doen wat jij goed vindt, meer kan men ook niet van je verwachten. Uiteindelijk leg je alleen verantwoording af voor je eigen acties.

Sterkte met alles en je zult iemand vinden die wel goed bij je past, daar hoef je niet bang voor te zijn.

verder dankjewel smile.gif en de rest ook hoor

wat de ware betreft, tja misschien is over 5 jaar deze jongen die ik nu "gedag" heb gezegd wel de ware, of is het wel iemand van de basischool of misshcien moet ik hem nog ontmoeten.

Ik weet het niet, maar ik weet wel dat God iemand voor mij heeft uitgezocht.

liefs

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

verder dankjewel
smile.gif
en de rest ook hoor

wat de ware betreft, tja misschien is over 5 jaar deze jongen die ik nu "gedag" heb gezegd wel de ware, of is het wel iemand van de basischool of misshcien moet ik hem nog ontmoeten.

Ik weet het niet, maar ik weet wel dat God iemand voor mij heeft uitgezocht.

liefs

Hey Eternal, dapper dat je de beslissing hebt gemaakt om het toch te eindigen. Waarschijnlijk niet de leukste bessling die je in je leven maken moet.

Fijn dat je zo veel vertrouwen in God hebt, er zijn mensen die hier van kunnen leren. Ga lekker leven, geniet er een beetje van, je komt de ware wel tegen, hou er wel rekening mee dat net als bidden God niet altijd doet wat jij wil. Je zal niet altijd meteen krijgen waar je om vraagt en wat je mist. Gelukkig heeft Hij het beste met je voor. Vergeet dat nooit smile.gif

flower.gif Tamar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hey Eternal, dapper dat je de beslissing hebt gemaakt om het toch te eindigen. Waarschijnlijk niet de leukste bessling die je in je leven maken moet.

Fijn dat je zo veel vertrouwen in God hebt, er zijn mensen die hier van kunnen leren. Ga lekker leven, geniet er een beetje van, je komt de ware wel tegen, hou er wel rekening mee dat net als bidden God niet altijd doet wat jij wil. Je zal niet altijd meteen krijgen waar je om vraagt en wat je mist. Gelukkig heeft Hij het beste met je voor. Vergeet dat nooit
smile.gif

flower.gif
Tamar

heej

dankjewel dit ontroerde me echt, dankje voor al die steun. tja weetje nadat ik eenmaal boos op hem kon worden en gewoon in ging zien dat hij niet perfect was ging het makkelijk, maar ja af en toe mis je hem (en de aandacht bloos.gif ) wel.

ja nou ja ik heb ook niet altijd evenveel vertrouwen in God maar ik doe me best big-smile.gif

nee ik zal het niet vergeten, en ik ben inderdaad beneiuwd naar de mooie toekomst die GOd voor mij heeft weggelegd

liefs dikke kus !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heey Eternal

ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt..

Ik leerde een jongen kennen op internet..(mn ouders denken dat ik hem via een vriendin ken bloos.gif )

En daar heb ik een poosje mee gemsnt..

We vonden elkaar leuk en we wouden iets met elkaar..

maar we vonden dat het op die dag dat we zouden afspreken dat we dan beter konden nemen

Toen wouden we gaan afspreken, en dat hebben we dus gedaan.

We spraken elkaar vaak op msn en smsten regelmatig.

toen kreeg onze dominee door van God dat ik direct met onze relatie moest kappen omdat hij niet-christen was en dat zou mij dus nie in geloof sterken..

Dat heb ik toen gedaan(met heel veel verdriet:'()

We msnden nog wel vaker enz..

Maar nu willen we weer afspreken. Ik wil ook met hem over geloof praten,,Om hem echt duidelijk te maken wat ik geloof enz..

Ik heb het dus mn ouders vertelt en die vertrouwen me niet..ze denken dat het weer 'iets word'

Dus misschien gaan we binnenkort afspreken..

Maar we vinden elkaar dus nog wel leuk..En daarom ben ik best wel bang dat het weer 'iets word'..

das mn verhaal knipoog_dicht.gif

Sterkte met de jongen waar je van houd knipoog_dicht.gif

God's zegen

Ik zal voor je bidden pray.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jullie dominee kreeg vanuit het niets door van God dat je je vriendschappelijke relatie met iemand anders (niet gelovig) af moest kappen? Mag ik vargen hoe het verder kwam, heb je het eerst met de dominee overlegd, hebben je ouders het er met de dominee over gehad, want dit komt wel extreem op mij over, een beetje sekte vormig eigenlijk. Van welke gemeente is deze dominee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jullie dominee kreeg vanuit het niets door van God dat je je vriendschappelijke relatie met iemand anders (niet gelovig) af moest kappen? Mag ik vargen hoe het verder kwam, heb je het eerst met de dominee overlegd, hebben je ouders het er met de dominee over gehad, want dit komt wel extreem op mij over, een beetje sekte vormig eigenlijk. Van welke gemeente is deze dominee?

het ging niet om een vriendschappelijke relatie volgens mij puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heey Eternal

ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt..

Maar nu willen we weer afspreken. Ik wil ook met hem over geloof praten,,Om hem echt duidelijk te maken wat ik geloof enz..

Ik heb het dus mn ouders vertelt en die vertrouwen me niet..ze denken dat het weer 'iets word'

Dus misschien gaan we binnenkort afspreken..

Maar we vinden elkaar dus nog wel leuk..En daarom ben ik best wel bang dat het weer 'iets word'..

heej meis

ik leerde hem ook via het internet mee, dat heb ik mijn ouders wel gewoon verteld (ik had hem ook liever anders leren kennen)

maar ik wil 1 dingen zeggen, ik herken precies wat je nu zegd, bij mij ging het ook zo, dan weer aan dan weer twijfels en weer uit en ook weer afspreken, maar weetje als je bang bent dat het iets word, spreek dan niet met hem af.

Ik was nog niet over hem heen en sprak ook met hem af met als gevolg dat ik weer helemaal vlinders had.

en ook omdat je dominee het al zei ... kijk alsjeblieft uit, ga niet denken hij word ooit wel christen.

God heeft ook voor jou de ware, en als deze jongen het is kun je toch beter nu afscheid van hem nemen

"what's meant to be, will find his way"

en zo leef ik ook. ik heb "mijn" jongen ook weggestuurd omdat het nu niet goed voelt, mochten we voor elkaar bestemd zjin komen we toch wel eweer bij elkaar.

Je moet van je eigen fouten leren en waarschijnlijk bne je net als ik nu nog naief en doe je het toch

maar het heb mij heel veel pijn gedaan en ik wil niet dat dit jou ook overkomt. dus kijk alsjeblieft uit meis

en nu vind je dit vast gezeik zo van "goh zij weet het weer beter" maar bij mij ging het PRECIES zo. en nou kan het bij jou natuurlijl WEL goed lopen, maaar ik bne erg bang dat je geketst word.

Meer dan mijn raad kan ik je niet geven, en ik zal ook voor jou bidden. Bedankt voor je reactie en nogmaals wees alsjeblieft voorzichtig, ik ben heel bezorgd om je weet je dat, omdat ik het zo herken.

liefs kus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nee we hadden iets
knipoog_dicht.gif

Mijn ouders hadden het aan de dominee vertelt.. En hij had dat dus door gekregen van God..

Hey jesusfreack, even een vraagje.

Waarom vertrouwen je ouders je niet met een ongelovige jongen? Als hij er voor openstaat zou het toch heel mooi zijn als hij tot geloof komt?

Eerlijk gezegd twijfel ik een beetje aan het "doorgekregen van God" verhaaltje van je dominee.

Heeft je dominee ook duidelijk verteld waarom God niet wil dat je een relatie met een ongelovige aangaat, dat terwijl er op de wereld veel meer stellen zijn waarvan de een gelooft en de ander niet.

En ook dezelfde vraag aan Thorgrem welke gemeente je zit?

Liefs, Tamar

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid