Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

hoii

Ik hoop dat jullie iets kunnen met mijn verhaal, want ik kom er zelf niet meer uit.

(vandaar dat ik opzoek ging naar een christelijk forum en hier kwam)

Ik ben zelf al een poos christen, wist altijd al dat ik het wilde zijn en heb me ook op mijn 14e laten dopen.

Ik leerde eind vorige zomer een jongen kennen, het klikte enzovoort. Ik was me absoluut niet bewust van het feit dat ik zoveel van hem zou gaan houden.

Inmiddels al een hele poos verder we hebben even wat gehad en we zagen elkaar af en toe (we wonen iets van 140 km uit elkaar).

Tot ik op een gegeven moment zoiets had van, ja maar hij is geen christen en dat zat me dwars. Dus ik maakte het uit, toch bleven we elkaar zien en omdat er gewoon zo grote aantrekkingskracht was ging het "vanzelf weer aan" laat maar zeggen.

Op een gegeven moment voelde het weer niet goed, en zo heeft het wat gerommeld.

Nu was het zo dat ik hem na een laatste beslissingniet meer zag, maar nog wel op msn sprak en heel af en toe smste. Ik miste hem wel enzo maar wist het gevoel wel weg te drukken.

Alleen nou heb ik hem laatst toch weer gezien (zonder dat mijn ouders het wisten, je moet weten dathij naar mij kwam en dan gingen we vaak wandelen enzo. Ik heb uiteindelijk wel aan me ouders verteld dat ik wat voor hem voelde, dat ik wat met hem had gehad enzo wisten/weten ze niet.

Maar hun vonden dat het beter was dat ik hem niet meer zag omdat hij geen christen was, vond ik toen ook)

Toen zag ik hem dus weer en het was weer zo leuk enzo maar toen confronteerde ik hem er mee dat ik mjin geloof wel heel belangrijk vind en geen sex voor het huwelijk en hij wil natuurlijk voor mij wachten enzo echt heel lief, en hij vind oook wel dat er "iets meer tussen hemel en aarde is " maar meer nog niet.

Nou zeggen alle niet christen dat ik gewoon met hem moet nemen omdat ik echt zielsveel van hem hou en het het enige is dat hij geen christen is. Ik ben trouwens bijna 16 en hij 20 en nu vinden jullie het denk meteen niet kunnenmaar ja hoe kan ik het uitlegen liefde kent geen leeftijd ofzo ..

Nu wilde ik eerst dus wel weer wat met hem nemen, maar nu dus weer helemaal niet omdat we nie bij elkaar passen enzovoort.

Maar nu zij hij op msn dat hij wel wilde veranderen in veel dingen, kijk jekunt iemand niet laten geloven zomaar maar als hij zoveel voor je over heeft, en iemand anders zij ook dat het harstikke goed nog kon komen.

Maar aan de ander kant misschien is het wel gods wil maar misshcien ook niet en ik weet het allemaal echt niet meer.

Sorry voor het lange verhaal. Ik hoop dat het enigszins duidelijk is maar ik moest het kwijt bloos.gifbloos.gif

ik wil gewoon weten wat jullie er van vinden ...

liefs

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

ik ben trouwens bijna 16 en hij 20 en nu vinden jullie het denk meteen niet kunnenmaar ja hoe kan ik het uitlegen liefde kent geen leeftijd ofzo ..

16 en 20 is niet zo'n groot verschil hoor. knipoog_dicht.gif

Quote:
nu wilde ik eerst dus wle wat met hem nemen weer enzo maar nu dus weer helemaaln iet omdat we nie bij elkaar passen enzovoort maar nu zij hij op msn dat hij wel wilde veranderen enzo in veel dingen, kijk jekunt iemand niet laten geloven zomaar maar als hij zoveel voor je over heeft, en iemand anders zij ook dat het harstikke goed nog kon komen enzo

Begin niet iets met hem omdat hij aangegeven heeft dat hij wil veranderen, maar alleen als je hem volledig wil accepteren zoals hij nu is.

Een relatie tussen een christen en een niet-christen is niet per definitie gedoemd te mislukken. Het is op bepaalde punten wel een stuk lastiger. Daarom zou ik er niet aan beginnen tenzij je echt zeker weet dat je onvoorwaardelijk van hem kan houden zoals hij nu is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1.

Welkom

2.

Ik heb met moeite je verhaal kunnen omcijferen, sommige anderen nemen die moeite niet eens, zou je iets duidelijker kunnen schrijven?

3.

Als raad kan ik je vooral geven dat je open moet zijn tegen je ouders, klinkt heel erg, maar ze weten echt wat het beste voor je is. Verder staat in de Bijbel dat je geen ongelijk span moet vormen met een ongelovige, dat staat in 2 korynthe 6:14. Als ik jou was, zou ik als gewone vrienden met hem omgaan, al gaat dat nog zo in tegen je gevoel, leer elkaar gewoon ook kennen als vrienden, héél belangrijk.

En verder is het altijd goed om te bidden, ik bid met je mee smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

blij dat je het niet zoo groot verschil vind hihi smile.gif

kijk dat onvoorwaardelijk houden van, ik geloof dat ik nog nooit zo veel van iemand heb gehouden en ik vergeef hem ook al z'n foutjes maar, ja mág je uberhaupt wel een relatie met een niet christen ?

liefs

en dankjewel


Samengevoegd:

Quote:

1.

Welkom

2.

Ik heb met moeite je verhaal kunnen omcijferen, sommige anderen nemen die moeite niet eens, zou je iets duidelijker kunnen schrijven?

3.

Als raad kan ik je vooral geven dat je open moet zijn tegen je ouders, klinkt heel erg, maar ze weten echt wat het beste voor je is. Verder staat in de Bijbel dat je geen ongelijk span moet vormen met een ongelovige, dat staat in 2 korynthe 6:14. Als ik jou was, zou ik als gewone vrienden met hem omgaan, al gaat dat nog zo in tegen je gevoel, leer elkaar gewoon ook kennen als vrienden, héél belangrijk.

En verder is het altijd goed om te bidden, ik bid met je mee
smile.gif

dankjewel, ja maar ik lijk niks van god te horen soms als ik bid nosmile.gif

en ik vind het nogal moeilijk om met hem om te gaan als vrienden bloos.gif vind hem gewoon heel erg leuk

ik zal proberen het verhaal wat te verduidelijken

liefs

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja mág je uberhaupt wel een relatie met een niet christen ?

Ik zie niet echt in waarom het niet zou mogen...

het hangt denk ik voor een groot gedeelte van jezelf af. Wat verwacht jij van een relatie? Bedenk wel dat je een belangrijk aspect in je leven niet zal kunnen delen. Jullie kunnen natuurlijk wel praten over elkaars overtuigingen en je erin verdiepen, maar tenzij hij christelijk wordt zal hij nooit volledig kunnen bevatten wat God voor jou betekent.


Samengevoegd:

Quote:

Als raad kan ik je vooral geven dat je open moet zijn tegen je ouders, klinkt heel erg, maar ze weten echt wat het beste voor je is.

hmm... dat zou ik niet te hard zeggen knipoog_dicht.gif

ouders bedoelen het goed en hebben een hoop meer levenservaring, maar ze weten echt niet altijd wat het beste voor je is. Ze kunnen immers niet in je hoofd kijken en ze kunnen ook niet de hele situatie overzien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk ik verwacht in relatiegewoon eerlijkheid en nou ja natuurlijk nog veel meer. Dat zie ik ook allemaal wel in hem enzo, maar soms zit er iets gewoon niet helemaal lekker, maar als ik hem dan zie weer wel.

Tja ik vind ook dat je zo open mogelijk moet zijn, maar inderdaad ze weten ook niet alles.

bedankt

liefs

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe je de tekst die Jipke aanhaalt interpreteert?

volgens mij heb ik mijn mening al weleens gegeven in een van de topics die hier al eerder over geopend zijn puh2.gif Ik heb die tekst altijd meer gezien als waarschuwing om niet dezelfde (zondige) dingen te doen als ongelovigen. Ik zie echter niet in wat dat met (in dit geval) mijn relatie te maken heeft, aangezien mijn vriend me niet verleidt om te zondigen, maar juist stimuleert om alles zo goed mogelijk te doen (want ja... ik ben immers de christen he puh2.gifpuh2.gif).

Maargoed, het lijkt me niet echt handig om daar in dit topic een discussie over te starten knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe je de tekst die Jipke aanhaalt interpreteert?

Nou ja aan de ene kant is dat natuurlijk heel duidelijk, en ik begrijp ook dat het gewoon ook eigenlijk niet kan. maar ja er bestaan toch ook christelijke homo's om maar even zoiets te noemen. En God zou mij toch ook kunnen gebruiken om hem vroeg of laat te bekeren ..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

God is duidelijk genoeg in de Bijbel, waarom zou je daaromheen draaien?

omdat ik gewoon zo dom ben geweest verschrikkelijk veel van hem te gaan houden, en ik de enige ben die ziet zoals hij is van binnen (behalve God dan) en ik het gevoel heb dat hij de man is van wie ik kinderen wil, omdat ik gewoon in eerste instantie te ver ben gegaan en nu deze liefde niet op wil geven maar dat dus inderdaad misschien wel moet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal ook eens een post schrijven waar je misschien iets aan hebt. Ik heb ook een niet-christelijke vriend en ik geef heel erg veel om hem. Ook ik hoop natuurlijk heel egoïstisch dat hij christen wordt, maar dat is niet iets waar ik over ga. Ik vertrouw erop dat als hij mijn levenspartner is, dat God het in orde gaat maken. Is hij dus niet mijn levenspartner, zal ik hem ooit los moeten laten. Dat is niet iets wat ik nu weet. Wat ik wel weet is dat hij zich christelijker gedraagd dan mijn o-zo-christelijke ex-vriend (mondhouden.gifcry.gif ) en dat ik gelukkig ben bij hem. Mocht het fout lopen, dan heb ik iig meegemaakt hoe het is als iemand werkelijk om je geeft.'

En de bijbeltekst: Er staat: 'ongelovigen'. Een meervoud dus. Ik denk niet dat het direct over man en vrouw gaat. Je kunt het hier inderdaad op betrekken, maar ik denk dat het meer is: doe niet het zelfde als de ongelovigen. Als mijn vriend eens vloekt, ga ik niet ook vloeken. Op die manier.

De moeilijkheid is alleen, dat ik het belangrijkste in mijn leven niet kan delen met iemand die óók heel erg belangrijk is. De vraag is of je zoveel om hem geeft dat je die consequentie draagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben de ware wijnstok en mijn Vader is de wijnbouwer. Iedere rank aan mij die geen vrucht draagt snijdt hij weg, en iedere rank die wel vrucht draagt snoeit hij bij, opdat hij meer vruchten draagt. (Johannes 15:1-2)

Ik geloof dat als jij in Jezus blijft er dingen zullen zijn die je moet opgeven. Het kan zijn dat het deze relatie is, maar het kan ook goed zijn dat God plannen heeft met deze jongen. Alhoewel het misschien vanuit egoïstisch motief is geweest dat je zei dat hij zich misschien zal bekeren, geloof ik niet dat het niet mogelijk is dat dit gebeurt, en dat het goed kan zijn dat dit Gods plan is. Ik weet in ieder geval zeker dat het wel Gods verlangen is smile.gif

Zelf ben ik tegen een relatie met een ongelovige, en in mijn geval zou dit praktisch ook onmogelijk zijn. Ik leef voor Jezus, letterlijk, mijn hele leven is er om gebouwd. Dat zou een niet gelovige niet snappen, accpteren en willen. Ik geloof ook niet dat het Gods bedoeling is om als gelovige met een niet gelovige te hebben, maar ik geloof wel dat niets onmogelijk is voor God, en ik zal ook nooit zeggen dat jullie nooit een relatie kunnen gaan hebben knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De moeilijkheid is alleen, dat ik het belangrijkste in mijn leven niet kan delen met iemand die óók heel erg belangrijk is. De vraag is of je zoveel om hem geeft dat je die consequentie draagt.

nou ja wat dit betreft, ik ben zelf best jong, en zo vaak zie ik hem niet dus en ik kan het er wel met hem over hebben, en ik heb genoeg christelijke vrienden om het over het geloof te hebben enzo. En ik houd zielsveel van hem dat wel, maar ik ben ook in mijn geloof nog erg aan het zoeken, enzo en dat hij het belangrijkste in mijn leven niet kan snappen vind ik lastig maar hij accepteert mij ook hoe ik ben en wat ik wil en dat kan/wil ik ook bij hem/ zou ik ook voor hem over hebben.

liefs

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nou ja wat dit betreft, ik ben zelf best jong, en zo vaak zie ik hem niet dus en ik kan het er wel met hem over hebben, en ik heb genoeg christelijke vrienden om het over het geloof te hebben enzo. En ik houd zielsveel van hem dat wel, maar ik ben ook in mijn geloof nog erg aan het zoeken, enzo en dat hij het belangrijkste in mijn leven niet kan snappen vind ik lastig maar hij accepteert mij ook hoe ik ben en wat ik wil en dat kan/wil ik ook bij hem/ zou ik ook voor hem over hebben.

liefs

Ik neem toch aan dat hij het belangrijkste in je leven hoort te zijn? Of hoort te worden? Waarvoor heb je anders een relatie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik neem toch aan dat hij het belangrijkste in je leven hoort te zijn? Of hoort te worden? Waarvoor heb je anders een relatie?

je bedoelt mijn relatie met die jongen of met god?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

nu is dat nog zo ja, maar ik neem aan dat je een relatie met iemand neemt met de intentie om uiteindelijk de rest van je leven met elkaar te delen toch?

natuurlijk, daar heb je gelijk in dat had ik wat raar gezegd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Met die jongen uiteraard. Met hem breng je je leven op aarde door en krijg je mogelijk later kindjes. Welke relatie anders?

nou met God heb ik ook een relatie knipoog_dicht.gif

Maar hij is echt heel belangrijk in mijn leven, echt waar ik geef zielfsveel om, en zie hem echt wel als toekomstige partner.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

God is het belangrijkste in haar leven als het goed is
knipoog_dicht.gif

Maar hij zou een goede tweede meoten zijn idd
puh2.gif

Allemaal wel leuk en aardig. Maar wanneer spreek je God nou letterlijk?

Dagelijks: (Alsof dat altijd gebeurt!)

- Bij het wakker worden.

- Voor het eten.

- Na het eten.

- Voor het slapen.

- Als het even tegenzit.

- Als het even meezit.

Wekelijks:

- Zondag.

En spreek en zie je je man later?

Altijd, precies. Elke dag van de week. Elk moment dat je maar samen bent. Klinkt natuurlijk wel erg vroom en leuk om te zeggen dat God het belangrijkste is in je leven. Maar met je partner zit je de rest van je leven opgeschept dicht bij je aan je zijde in fysieke vorm. Vind het toch wat denigrerend om die rol dan een tweede plaats te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je zelf zegt ook van mening te zijn dat in de Bijbel staat dat het niet kan, dan moet je eigenlijk deze discussie niet hoeven voeren.

Het lijkt een beetje alsof je eigenlijk weet dat t niet kan, maar hopeloos op zoek bent naar redenen om het toch voor jezelf te kunnen rechtvaardigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid