Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem wat ik graag jullie mening op wil.

Ongeveer een maand geleden heb ik een meisje leren kennen. Ik vond haar vanaf het begin al aantrekkelijk en merkte dat we ook al meteen een band hadden vanaf het moment dat we elkaar zagen. Het probleem hier was dat ze al 5 jaar een vriend heeft. Zelf ben ik heel erg tegen vreemdgaan in wat voor vorm dan ook en daarom verbood ik mijzelf om meer voor haar te voelen dan vriendschap. Dat ging opzich prima totdat ze bij mij op bezoek kwam om een film te kijken. Het klikte zo goed tussen ons dat we heel snel al onze diepste gevoelens konden delen. Ze had recentelijk een goede vriend verloren en ze wilde dat graag met mij delen en ik wilde niets liever dan naar haar luisteren en er voor haar zijn. Toen kwam ze tegen mij aan ging liggen en mij begon te zoenen.

Ik had haar misschien weg moeten sturen of er iets van moeten zeggen maar mijn gevoelens voor haar waren te sterk en dus deed ik niets om het tegen te houden.

Een paar dagen later kwam ze weer langs en ik merkte toen al dat mijn gevoelens voor haar in die korte tijd (kende haar denk ik een week) exponentieel gegroeid waren. Ik dacht constant aan haar, wilde bij haar zijn etc. We zijn die 2e keer verder gegaan dan alleen zoenen en hebben we veel gepraat en het leek perfect.

Onvermijdelijk was de dag dat ze het aan haar vriend vertelde waarna ze besloot dat wij elkaar maar even niet moesten zien.

Een week of 2 later spraken we weer af met wat regels met betrekking op wat wel en niet geoorloofd was. (aangezien ze al een vriend had)

We zagen elkaar nog steeds regelmatig daarna en de tijd vloog altijd voorbij. We praatte samen, lachte, huilde en ondertussen bleven mijn gevoelens voor haar groeien. Het klikte zo goed dat ik mij echt afvraag of we niet voor elkaar gemaakt zijn.

Nou merk ik dat we de laatste tijd toch weer fysieker aan het worden zijn. We hebben allebei behoefte aan meer wat tot nu toe niet gebeurd is maar elke keer dat we elkaar weer zien wordt het moeilijker.

De gevoelens die ik voor haar heb heb ik nog nooit zo snel gevoeld voor wie dan ook. Zoals ik het nu voel wil ik met haar oud worden en de rest van mijn leven met haar delen.

Het probleem is dus dat ik niet weet wat ik moet doen. Het gaat nu nog prima, we hebben nog geen grenzen overschreden maar als het zo doorgaat gaat dat wel gebeuren en dat weten wij allebei. Ik weet wat ik wil, maar is het egoistisch van mijzelf om haar te vragen om haar huidige relatie voor mij op het spel te zetten. of moet ik heel duidelijk een grens tussen ons in trekken zodat onze relatie niet verder gaat dan "gewone" vriendschap ondanks alle gevoelens die ik voor haar heb. (en zij voor mij) Aan de andere kant kan de relatie tussen haar en mij ook kapot gaan als we deze gevoelens voor elkaar houden, vooral als we toch te ver gaan en we gedwongen zijn er een punt achter te zetten.

Lang verhaal, ik hoop dat iemand mij hier wat advies in kan geven, of misschien heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

jij hebt volgens mij al grenzen overtreden en zij ook op het moment dat ze bij jou kwam uithuilen. Toen ben je al te ver gegaan, want toen ben je begonnen met het bouwen van een emotionele band. Het zegt ook wat over haar relatie met haar vriend. Bij vrouwen is het lichamelijke en emotionele met elkaar verbonden, dus volgens mij ben je al te ver gegaan.

Wat je ook doet, je gaat te ver, want jullie hebben beide al gevoelens voor elkaar. Ik heb het trouwens wel heel dicht bij een keer meegemaakt dat een vriendin van mij die verloofd was bij een vriend van mij ging uithuilen. Dat is ook goed fout gegaan en zij heeft hierdoor de vriendengroep waar we alledrie deel vanuit maakte moeten verlaten om de relatie met haar verloofde te redden. Uiteindelijk is alles wel goed gegekomen en is ze met haar verloofde getrouwd. Maar de vriendschap met die vriend van mij die was voorgoed voorbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heftig zeg.. Misschien moet je zoals netjuuuh al zegt aan haar vertellen wat je hier hebt neer gezet, maar ik zou ook met haar vriend praten zodat hij ook weet waar hij aan toe is, want het kan heel erg verwarrend zijn en hij kan dingen gaan doen die hij niet wil.

Verder moeten hij en zij samen een keuze maken, je hebt hier in niet veel te zeggen..

Sterkte ermee flower.gifsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zegt van haar te houden etc. Maar denk je wel in, ze heeft al een vriend. Zij is dus wel iemand die vreemt gaat en ondertussen haar vrient er niets over zegt ( na een bepaalde tijd wel maar dat ter zijde ) Wie zegt jou dat ze na 5 jaar met jou samen geweest te zijn niet het zelfde doet met een andere gozer? Ik wil het niet voor je verpesten maar zo moet je het wel bekijken. Ze heeft zich waarschijnlijk zo eerst ook gevoelt over haar huidige vriend.

Dat zegt weinig over jou situatie maar ik heb gewoon geen hart voor mensen die bedriegen. Als je 5 jaar samen bent heb dan ook het respect voor die persoon hem te vertellen wat er aan de hand is. (voordat er dingen gebeuren) Voor mij is dat niet meer dan goed fatsoen om dat te doen....

Als zij bij haar vriend wil blijven dan zou ik haar voorlopig een tijd niet zien, je moet het verwerken en je moet haar als vriendin gaan zien dan. En zij moet eerlijk tegen zichzelf zijn. Wil ze nog wel met haar huidige vriend verder? Als ze de neiging heeft grenzen te oveschrijden zit er waarschijnlijk al iets niet helemaal goed in de relatie tussen haar vriend en haar. Ik denk dat je eerst moet vragen wat zij wil..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je zegt van haar te houden etc. Maar denk je wel in, ze heeft al een vriend. Zij is dus wel iemand die vreemt gaat en ondertussen haar vrient er niets over zegt ( na een bepaalde tijd wel maar dat ter zijde ) Wie zegt jou dat ze na 5 jaar met jou samen geweest te zijn niet het zelfde doet met een andere gozer?

Allereerst bedankt voor de reacties iedereen.

Verder, ik heb daar ook al over nagedacht, maar redelijk in het begin hebben we het al gehad over het feit dat ze vreemd ging en daarop zei ze dat ze dat normaal nooit zou doen (dat ze zo niet is) en dat het tussen haar en haar vriend niet eens slecht gaat. (wat een reden kan zijn om op zoek te gaan naar een ander) Maar ja, ik denk dat elke relatie fout kan gaan. Er zijn heel veel redenen te bedenken hoe het fout kan gaan, maar is dat dan een reden om geen relatie te krijgen? Denk het niet smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

Heftig zeg.. Misschien moet je zoals netjuuuh al zegt aan haar vertellen wat je hier hebt neer gezet, maar ik zou ook met haar vriend praten zodat hij ook weet waar hij aan toe is, want het kan heel erg verwarrend zijn en hij kan dingen gaan doen die hij niet wil.

Verder moeten hij en zij samen een keuze maken, je hebt hier in niet veel te zeggen..

Sterkte ermee
flower.gifsmile.gif

Hoe bedoel je dat haar vriend dingen gaat doen die hij niet wil? Hij weet op dit moment dat zijn vriendin mij erg leuk vindt en andersom. Ik denk niet dat ik daar iets aan toe kan voegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Grotendeels om het verleden wat ze samen gehad hebben. Ze heeft al behoorlijk wat shit moeten doorstaan en toen is hij er altijd voor haar geweest. Ze weet dus al wat ze aan hem heeft.

Maar als ze niet van plan is bij hem weg te gaan, waarom blijf je doen met haar wat je doet?

Jullie gaan te ver, ze liegt tegenover haar ex en beweert het meisje niet te zijn om het te doen maar doet het wel elke keer weer met jouverbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Allereerst bedankt voor de reacties iedereen.

Verder, ik heb daar ook al over nagedacht, maar redelijk in het begin hebben we het al gehad over het feit dat ze vreemd ging en daarop zei ze dat ze dat normaal nooit zou doen (dat ze zo niet is) en dat het tussen haar en haar vriend niet eens slecht gaat. (wat een reden kan zijn om op zoek te gaan naar een ander) Maar ja, ik denk dat elke relatie fout kan gaan. Er zijn heel veel redenen te bedenken hoe het fout kan gaan, maar is dat dan een reden om geen relatie te krijgen? Denk het niet
smile.gif

Dus ze is 5 jaar samen met iemand. Het gaat goed of iig normaal (want niet slecht) en dan flikt ze zoiets? Hoe betrouwbaar is zo iemand? En dat ze het normaal nooit zal doen is natuurlijk snel gezegd, maar gebeurtenissen liegen niet. Ik denk dat ontrouw van 1 partner zeker een reden kan zijn om nooit een relatie aan te gaan met een persoon. Ik had er iig niets van willen weten.

Weet daarnaast dat zij niet de enige is die vreemdgaat. Jij werkt er aan mee dus ook jij zondigd. En wat ook niet meehelpt is dat het bedrog voortduurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het op zich eens met Thorgrem en Nienke, maar ik vind ook dat de TS, als het échte, onzelfzuchtige vriendschap is, eigenlijk zou moeten meewerken aan het redden van de relatie, het liefst op een constructieve wijze, en als dat niet mogelijk is, dán pas alle contact al dan niet tijdelijk, verbreken. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem is dat wat ik ook doe ik me altijd rot ga voelen hierover. Of ik voel me rot omdat ik haar kwijt ben, of omdat ik de oorzaak ben dat het tussen hun kapot is. Welke kies je dan? Het juiste zou idd zijn om er mee te stoppen, maar dat gaat weer ten koste van mij.. (klinkt wel egoistisch ja :S)


Samengevoegd:

Quote:

wat zou jij de basis van jouw liefde noemen?

Tja, ik voel me compleet bij haar op mijn gemakt. Ik kan haar alles vertellen, zelfs dingen die ik vrienden die ik al mijn halve leven ken niet kan vertellen (vandaar ook deze post hier) We voelen elkaar perfect aan, we houden van dezelfde dingen, we hebben dezelfde humor. Ik weet niet, er zijn zoveel dingen te bedenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het probleem is dat wat ik ook doe ik me altijd rot ga voelen hierover. Of ik voel me rot omdat ik haar kwijt ben, of omdat ik de oorzaak ben dat het tussen hun kapot is. Welke kies je dan? Het juiste zou idd zijn om er mee te stoppen, maar dat gaat weer ten koste van mij.. (klinkt wel egoistisch ja :S)

Nou ja, zo is het leven he? smile.gif Ik merk zelf wel, dat als je het juiste boven het fijne stelt, en je doet dit in conclaaf met God, dat je dat ook weer een goed gevoel geeft. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb wel begrip voor het meisje eigenlijk.. Soms kunnen relaties zo verwarrend zijn dat je niet goed meer weet wat je wil/moet.. Dat kan zijn omdat je n nieuw iemand ontmoet die iets met je doet..of juist omdat iemand uit je verleden je maar niet los kan laten (of jij hem/haar niet).. Kan allemaal erg verwarrend zijn!

Natuurlijk moet je eerst dan gevoelens uitzoeken voor je dr echt wat mee gaat doen.. maar soms lopen dingen anders.. en maak je fouten enzo.. en soms is het gewoon allemaal te verwarrend en kom je dr zelf niet meer uit.. allemaal geen excuus maar t maakt t wel begrijpelijker..

ik hoop in ieder geval dat jullie dr uit komen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou meteen het contact met het meisje breken, hoe lastig dat ook is gezien de gevoelens. Laat hun met z'n tweën eerst aan de relatie werken. Blijkbaar loopt die niet lekker, anders zou ze niet liefde buiten de relatie zoeken. Die vriend lijkt er trouwens wel neutraal op te reageren, als mij vriendin zoiets zou uithalen met een vriend zou ik het niet zo over me heen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Die vriend lijkt er trouwens wel neutraal op te reageren, als mij vriendin zoiets zou uithalen met een vriend zou ik het niet zo over me heen komen.

Ja dat viel mij ook al op. Heb het met haar er wel even over gehad en dat komt omdat ze hem niet alles heeft verteld wat er is gebeurd.

Maar goed, op dit moment zijn ze samen 2 weken op vakantie. Geeft mij genoeg tijd om er eens goed over na te denken. Iedereen alvast bedankt voor de op/aanmerkingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid