Spring naar bijdragen

biometrisch paspoort en de gevaren


Aanbevolen berichten

hallo mensen,

in 2009 wil men een biometrisch paspoort invoeren.

er zit ook een vingerafdruk in.

ik ben geen man van samenzweringen en project lucid en wie de antichrist morgen is, hou ik me niet mee bezig, maar er zitten wel heel erge gevaren aan deze pas.

ik ben geen crimineel en ga nog liever de gevangenis in dan dat ik deze pas aanneem.

de gevaren zijn heel simpel:

iedere agent heeft toegang tot die gegevens en kan in theorie iedereen erinluizen met een rechtzaak.

men draait je vingerafdruk uit en doet net alsof men hem vindt op de plaats delict.

ik ben zelf niet bang dat men mij erinluist, maar wel dat een willekeurig persoon de dupe kan zijn van deze moderne en gevaarlijke technologie, vooral omdat de rechter niets in de gaten zal hebben van het bedrog.

wij zijn een vrij land en dit is een bedrieiging van de rechtsstaat.

ik raad iedereen aan om deze pas te weigeren, ikzelf zal dat ook doen.

wat vinden jullie hiervan?

nemen jullie de pas aan en waarom wel of niet?

groeten pietje

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het vinden van vingerafdrukken alleen op een plaats delict zal ook zelden reden zijn tot vervolging.. het zal enkel lijden tot 'verdacht making'.. er zal dus meer bewijs nodig zijn plus een mogelijk motief.

Heb je ruzie met enkele agenten gehad dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Och jee, hebben we weer iets om bang voor te moeten worden? Zijn het vermeende klimaatprobleem, die grote vulkaan die op ontploffen staat en een ijstijd gaat aanzwengelen, de vermeende islamisering in de samenleving en het opkomende terrorisme dan niet genoeg?

Wees niet bang voor hen die het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden. Wees eerder bang voor hem die en ziel en lichaam kan ombrengen in de hel. (Matteüs 10:28)

Maar ja, over de échte verschrikkingen, dus die in de hel, mag dan weer niet te vaak gepreekt worden. Het is wat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij zegt dat ze je vingerafdruk uitdraaien en net doen alsof deze gevonden is op pd. Hoe moeten ze dat doen dan? Ze moeten een vingerafdruk hebben, foto vanaf het allereerste moment, overeenkomsten tussen jouw vingerafdruk en de vingerafdruk op pd. Als jij dan vervolgens een geldig alibi hebt, kúnnen ze je niet eens aanklagen, dan moeten ze eerst je alibi onjuist achten.

Ik begrijp deels je bezorgdheid, maar ik denk dat een groot deel van je zorgen onterecht zijn. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

ik denk dat je niet eens zult merken dat er mee geknoeid is....dat is ook het probleem. je ziet niet of de bewijsvoering eerlijk is verlopen.

maar ik hoop dat de mensheid het eerlijk zal gebruiken...


Samengevoegd:

Quote:

Jij zegt dat ze je vingerafdruk uitdraaien en net doen alsof deze gevonden is op pd. Hoe moeten ze dat doen dan? Ze moeten een vingerafdruk hebben, foto vanaf het allereerste moment, overeenkomsten tussen jouw vingerafdruk en de vingerafdruk op pd. Als jij dan vervolgens een geldig alibi hebt, kúnnen ze je niet eens aanklagen, dan moeten ze eerst je alibi onjuist achten.

Ik begrijp deels je bezorgdheid, maar ik denk dat een groot deel van je zorgen onterecht zijn.
smile.gif

ik denk echter dat ze niet gericht iemand erin zullen luizen, maar willekeurig iemand uit de bak kiezen, dat maakt het ook zo geraffineerd.iedereen kan de dupe worden...maar de kans dat jij of ik dat ben is piepklein...

alibi's zijn te vervalsen, of te ontkennen, je vergeet dat de organisatie die de alibi's bevestigt of ontkent, de orhganisatie is die ter kwader trouw zou kunnen zijn.

de politie en justitie hebben al vaketr samengewerkt om mensen onschuldig achter de tralies te krijgen.

denk aan de pasgeweeste Puttense moordzaak...

het is vaker gebeurd, maar met deze gegevens ( Biometrisch paspoort )

maken ze mij medeplichtig...omdat ik meewerk aan een database voor vingerafdrukken, en dus aan een systeem dat fraudegevoelig is op zo een manier dat mensen het niet eens door hebben...

voor meer informatie verwijs ik je naar wikipedia ( trefwoord: biometrie...

en klik op een paar onderwerpen die er mee te maken hebben. )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat een vertrouwen in de mensheid, ik ga ervan uit dat mensen wel eerlijk handelen met dit soort systemen, zijn ook professionals die met zo'n systeem aan de gang gaan...

rofl.gif grapjas puh2.gif

Ik snap je bezorgdheid wel. Hoe meer gegevens de overheid heeft van mensen, hoe meer macht ze in principe over iemand hebben. En dat kan ten goede gebruikt worden, maar helaas ook ten kwade.

Maargoed, op dit moment zal dat in Nederland niet zo'n probleem vormen denk ik knipoog_dicht.gif

Zelf ben ik niet direct voor zo'n paspoort, maar ik zal hem ook niet weigeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van alle criminelen die de laatste jaren gepakt zijn is ook de vingerafruk beschikbaar. Wat jij nu suggereert zou dus allang kunnen en ook nog makkelijker zijn, want een ex-gedetineerde is bij voorbaat al meer verdacht.

Bekijk het ook eens van de positieve kant. Er wordt bij je huis ingebroken en men vind vingerafdrukken. Men doet deze in de pc en de vingerafdrukken leiden naar een jongen die bij je in de buurt woont, zonder strafblad, die erg in de schulden zit. Binnen 24 uur na het misdrijf kan er huiszoeking worden gedaan en worden jou eigendommen in zijn huis aangetroffen. Zie je het kan ook voordelen hebben.

Ik vind het feit dat je dat zou weigeren juist verdacht, net alsof je iets te verbergen hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid