Spring naar bijdragen

Keuzes maken met GOD


Aanbevolen berichten

Er zullen ongetwijfeld al topics/discussies over dit onderwerp zijn. Maar ik kon het zo snel niet vinden, vandaar dat ik dit topic open.

De centrale vraag die ik in dit topic wil stellen is:

> Hoe maak je keuzes samen met GOD?

Ik wil heel graag GODs wil doen. Ik zoek zijn wil in mijn leven. Nu specifiek met bepaalde (toekomstbepalende) keuzes. Voor die keuzes bid ik veel. Maar hoe weet je nou wat GOD antwoordt? Ik geloof dat Hij me de weg wil wijzen, maar hoe zie ik dat Hij het is Die me die kant op stuurt en niet ikzelf? Hoe weet je wat je eigen wil is, en wat die van GOD? In hoeverre zie je bepaalde gebeurtenissen als "bevestiging van GOD" of als "toeval"?

Ik zou er graag met jullie verder over na willen denken...

Groetjes,

Eva

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel met deze vraag zit ik soms ook.

Als ik gebeden heb lijkt het soms of ik een antwoord krijg door middel van een bepaald gevoel of inzicht.

Dan vraag ik me ook af, is het nu God die met dat gevoel of inzicht verschaft of beeld ik het me in ?

100 % zeker denk ik dat je nooit kan zijn maar als mijn gevoel of inzicht dat ik krijg aanleunt bij de leer van Jezus Christus dan krijgt God het voordeel van de twijfel.

Frederik

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Bedankt voor de reactie, maar dat is een beetje een dooddoener. Dan zou je dus niet meer over na hoeven te denken over wat GOD van je zou willen, welke keuze Hij goed vindt voor jou?

Tuurlijk: er verloopt niets buiten GODs wil en plan. Maar daarbinnen is nog heel wat keuzevrijheid voor ons mensen. En daar heb ik het over. Dat wat ik in mijn eigen leven/omgeving kan kiezen en veranderen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk sta ik nu voor een best ingrijpende keuze en ik vraag GOd of Hij mij wijsheid wil geven om de juiste beslissing te nemen.

Het lijkt me niet verstandig om aan GOD te vragen: "GOD moet ik voor A of B kiezen ?"

Maar: "GOD wilt u mij de juiste inzichten en wijsheid geven zodat ik uw wil doe bij het kiezen tussen A en B"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik sluit me aan bij u2

En het verwachten van een 'reactie van God' op een bepaalde manier is ook niet erg handig. Ik heb heel vaak dat ik denk "goh.. helpt Hij me nou of hoe zit dat???", maar achteraf als alles voorbij is zie ik toch wel dat Hij me heeft geholpen.

Een goede manier om de keuzes met God te nemen is eens te gaan snuffelen in de Bijbel. Tenminste, dat werkt bij mij meestal wel goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag God me te leiden in wat ik doe. En dan voel ik welke keuzes ik moet maken. Het is niet altijd even duidelijk enzo, maar de keuzes die ik heb gemaakt bleken altijd al de juiste te zijn.

Eigenlijk vertrouw ik wel op dat God me de juiste kant op leid zolang ik het beste geef van mezelf. Gaat het fout dan gaat het fout... maar ik zal er in blijven geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid