Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Daarom zei ik ook dat het als optie vaak wel kon, maar als ik voor toegepast zou gaan zou ik persoonlijk toch eerder voor een technische universiteit kiezen. Hoewel je daar idd niet zoveel aan hebt als je de richting van de biologie op wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ach ja, ik wil niet zeggen dat de VU nu een slechte universiteit is, maar die brede bachelor valt denk ik behoorlijk tegen als je je wil oriënteren op meerdere studierichtingen.

Ik weet alleen niet of ik als ik opnieuw zou kiezen opnieuw wiskunde aan de VU zou doen of toch liever naar de UvA zou gaan. Ik moet zeggen (sorry Lalagè) dat ik weinig met kansrekening op heb en op de UvA krijg je veel meer vrijheid om dat overboord te zetten. Aan de abdere kant, als kansrekenen en statistiek je wel leuk lijkt is de VU echt the place to be.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hield ook niet van statistiek, doordat het zo enorm droog gegeven werd. Maar data-analyse vond ik al een stukje leuker (mede dankzij de geweldige docent). Feit is dat je in je latere werk waarschijnlijk toch wel met statistiek te maken krijgt, vooral als je de toegepaste richting op gaat. In mijn werk moet ik nu toch veel met data werken en dat vind ik eigenlijk best leuk, al was ik aan de VU helemaal afgeknapt op statistiek. Gelukkig was ik verplicht om toch een paar vakken in die richting te doen, want nu baal ik er zelfs van dat ik niet wat meer statistiekvakken heb gedaan... al heb ik wel veel met modellen gedaan en dat gebruik ik nu ook weer. Kortom: mijn mening is dat je het beste van alle vakken wat kunt kiezen als je wiskunde wilt gaan toepassen, want je zult merken dat je alles nodig hebt en dan is het fijn om overal een basis in te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben donderdag en vrijdag naar open dagen geweest. Ik weet nu iig dat ik niet naar een technische universiteit wil. Maar wel zeker dat het een beta wordt, omdat ik denk dat ik rechten altijd nog kan doen en dat met een beta moeilijker wordt en omdat het me nu gewoon leuker lijkt. Maar wat het precies gaat worden weet ik nog niet. Ook nog niet waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou zelfs twee studies kunnen doen, rechten schijnt de studie te zijn waar je de minste tijd aan kwijt bent... Met genoeg doorzettingsvermogen is dat misschien wel te combineren met iets bèta-achtigs? Geen idee hoe het daar zit met de studielast trouwens, ik ben maar een alfa knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

studielast wordt wat moeilijk, maar moet waarschijnlijk wel lukken, maar je zit vooral met het feit dat rechten en een beta geen rekening met elkaar houden wat betreft colleges en tentames. Dat wordt dus moeilijk combineren. natuurkunde en wiskunde zou bijvoorbeeld wel gaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet eens beter op letten, zie dit topic denk ik net te laat om heel haard Aardwetenschappen! te roepen (lol)

Maar mocht je opeens belsuiten toch geen wiskunde te gaan doen knipoog_dicht.gif

Lijkt me een lastige studie als je het niet doet omdat het je echt wat lijkt (maar aan de andere kant, geldt dat niet voor veel studies)

Iniedergeval leuk dat je iets gevonden hebt, heel veel succes ermee! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

okey, op die manierbig-smile.gif

En in aardwetenschappen heb je inderdaad dingen over aardlagen. Ik ga zelf waarschijnlijk een richting op waar je ze niet echt hebt. Maar de rest van de studie overleef je denk ik niet als je gruwelt van aardlagen (wat kan daar nu mis mee zijn)

Link naar bericht
Deel via andere websites

aardrijkskunde op scholen is vaak veel meer sociaal (dus met forenzen, steden, mensen enzo). De andere kant van Geografie (= aardrijkskunde) die vaak veel minder aan bod komt op scholen (= heeeel jammer) is Fysische geografie, vrij vertaald natuurkundige aardrijkskunde. Dan ben je veel meer bezig met de aarde en haar systeem zelf (dus bijvoorbeeld ook het weer, maar dat is een studie apart).

Maar ik hoor (lees: lees) dat je best goed achter je keuze staat en dat vind ik belangrijker dan dat jij aardwetenschappen leuk gaat vinden ofzo flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

* zvnna geeft dit topic een grote trap omhoog

Ik studeer nu een paar maanden wiskunde. Zeker in het begin vond ik het echt niet leuk, zozoetjes aan wordt het iets beter. Zeg maar op het niveau middelbare school, het is wel gezellig, ik overleef het wel, maar leuk is het niet.

Zit nu in mijn tentamenperiode. Ik heb de eerste twee verpest, voor de eerste heb ik een 4, de tweede heb ik ook niet gehaald, heb overmorgen de derde die ga ik ook niet halen.

Ik weet dus niet of wiskunde wel mijn studie is. Heeft iemand tips.

En voordat iemand gaat zeggen dat ik me in moet zetten en hard moet leren en veel moet oefenen. Echt dat doe ik wel

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

hoihoi

ik weet nog steeds niet wat ik moet studeren. Ik heb mijn vwo diploma, nou ja die krijg ik donderdag en ik weet niet wat ik er mee moet.

ik wist een jaar geleden zeker dat ik rechten ging studeren, maar ik vind mijn natuurvakken eigenlijk wel heel erg leuk en ben er ook niet slecht in.

Maar practicum vind ik weer vervelend en nu weet ik niet wat ik moet studeren

iemand advies?

Theoretische natuurkunde knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid