Spring naar bijdragen

Engelen van God


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo Mensen,

Ik heb opzich wel iets heel bijzonders meegemaakt tijdens een worship.

Ik had allemaal zorgen over van alles en nog wat de hele week stress e.d.

Toen ik in de worship zat toen merkte ik dat het dat het tussen God en mij inzat.

Ik voelde toen de Geest van God als het ware kloppen op mn hart. ik had toen moeite om me open te stellen door alle zorgen en problemen, maar toch zij ik ja Heer U bent welkom.

Toen voelde ik een overweldiigende macht/kracht van liefde geborgenheid mij meenemen. En opeens aanschouwde ik de grootheid van God.

Ik zag hoe onzettend groot hij was en dat elk probleem die ik maar had helemaal niks was bij Zijn grootheid. En ik merkte dat er in zijn aanwezigheid geen plaats was voor pijn verdriet zorgen en pijn, alleen maar liefde.

Toen kwamen er 5 engelen om mij heen staan. Ik kan het nogsteeds niet beschrijven/zien zoals ik dat toen zag. Net alsof het met een andere zintuig was dat ik het aanschouwde.

Ze straalde een ontzettend puur wit licht uit. Het witste wit op aarde is nog gebroken bij dit witte ligt.

En ik besefte in een keer waar het leven nou omdraaide.

op de eerste plaats, Een intense liefdevolle relatie met God te hebben.

Een intense liefdevolle relatie te hebben met elkaar (je naaste)

Wat ik ervaarde dat van alles wat er op deze aarde is, de liefde alles overwint.

Nou dat was mijn getuigenis.

Groeten Oscar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou gefeliciteerd Ozzkar. Zo te zien ben je er ontzettend blij mee. Ik hoop dat je er wat mee kunt in je leven.

Het valt me wel op dat de getuigenissen steeds grootser, wonderbaarlijker en mooier worden op het forum. Dat maakt mij nieuwsgierig naar wie dit gaat overtreffen met zijn/haar getuigenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[...]Nee helemaal niet, ik was echt, ja zoals ik het kan omschrijven in de aanwezigheid van God, en daar is absoluut geen plaats voor angst, dan kan er gewoonweg niet zijn.

Nee omdat in Gods Woord altijd staat bij verschijningen van engelen staat dat de mensen eerst gezegt moet worden 'vrees niet/wees niet bang', daarnaast is God natuurlijk iets anders dan een engel, en de aanwezigheid van God, God is overal aanwezig.Wie God in Zijn aanwezigheid zou hebben gezien, is vermoedelijk dood geschrokken omdat God zo intens volmaakt is. Wij mensen kunnen God niet zien (in Zijn Heerlijkheid) Mozes moest niet voor niets met een doek over zijn hoofd onder het volk zijn, toen hij net van Sinaï kwam.. Zijn gezicht straalde als een zon, omdat Hij in de nabijheid van God was. (En er staat geschreven dat God in een wolk was, 'Mozes naderde de duisternis waarin God was).

Ik geloof niet zo in verschijning van engelen (op deze manier), ik geloof wel in visioenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Nee omdat in Gods Woord altijd staat bij verschijningen van engelen staat dat de mensen eerst gezegt moet worden 'vrees niet/wees niet bang', daarnaast is God natuurlijk iets anders dan een engel, en de aanwezigheid van God, God is overal aanwezig.

Toen ik je eerdere reactie zag begreep ik gelijk waarom je 'm stelde.

Maar aan de andere kant, sluit dit feit per definitie het ander uit? En stel, dit beeld van de TS was een glimp en niet een toning in volle glorie?

Enkel vragen, geen retorisch trucje oid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God is inderdaad onvoorwaarlijke liefde en wij zijn allen een.

Er is geen afscheiding van god en elkaar.

Dit is het ideaal, nog geen werkelijkheid hoor. knipoog_dicht.gif Wij mogen allemaal één zijn in Jezus Christus, door het eten van Zijn Lichaam en het drinken van Zijn bloed. En de afscheiding tussen God en mens is er door het kwaad dat er in de wereld is nog steeds veel te veel. Maar door Jezus Christus is er inderdaad weer de weg naar God toe. Het volmaakte daarin zal echter pas bereikt worden als Jezus terugkomt, of als wij het tijdelijke inruilen voor het eeuwige.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Nee omdat in Gods Woord altijd staat bij verschijningen van engelen staat dat de mensen eerst gezegt moet worden 'vrees niet/wees niet bang', daarnaast is God natuurlijk iets anders dan een engel, en de aanwezigheid van God, God is overal aanwezig.Wie God in Zijn aanwezigheid zou hebben gezien, is vermoedelijk dood geschrokken omdat God zo intens volmaakt is. Wij mensen kunnen God niet zien (in Zijn Heerlijkheid) Mozes moest niet voor niets met een doek over zijn hoofd onder het volk zijn, toen hij net van Sinaï kwam.. Zijn gezicht straalde als een zon, omdat Hij in de nabijheid van God was. (En er staat geschreven dat God in een wolk was, 'Mozes naderde de duisternis waarin God was).

Ik geloof niet zo in verschijning van engelen (op deze manier), ik geloof wel in visioenen.

Het zou een visioen kunnen geweest zijn, maar ik heb weleens vaker tijdens worship aanbidding dat ik bemoedigende beelden en visioenen zie, maar dat is meer alsof je aan het dagdromen bent zegmaar, alleen ervaar je op dat moment dat het van God komt.

Hier voelde ik me echt meegetrokken worden. net alsof ik in zijn liefde me bevond, glorie hoe je het maar wil noemen. Ik weet ook niet de exacte woorden hiervoor te geven, ik weet wel dat ik daar het liefst voor altijd zou willen blijven.

Wat ik wel weet is dat hoe ik ervaarde was het meer als realiteit.

Ik zij ook niet dat ik God zelf zag, maar ik zag hoe groot hij is en hoe goed hij is. Het is ook heel moeilijk voor mij om hier woorden aan te geven, want voor sommige dingen zijn woorden gewoon weg te klein om te omschrijven.

En die tekst van johanus: "God is licht, er is in hem geen spoor van duisternis" Begreep ik precies wat daar mee bedoelt wordt. want elke vorm van duisternis zoals negatiefiteid enzo kan daar niet bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het zou een visioen kunnen geweest zijn, maar ik heb weleens vaker tijdens worship aanbidding dat ik bemoedigende beelden en visioenen zie, maar dat is meer alsof je aan het dagdromen bent zegmaar, alleen ervaar je op dat moment dat het van God komt.

Hoe weet je dat, omdat je omgeving dat zegt?

Quote:
Hier voelde ik me echt meegetrokken worden. net alsof ik in zijn liefde me bevond, glorie hoe je het maar wil noemen. Ik weet ook niet de exacte woorden hiervoor te geven, ik weet wel dat ik daar het liefst voor altijd zou willen blijven.

Klinkt alsof je je omgeving napraat.

Quote:
En die tekst van johanus: "God is licht, er is in hem geen spoor van duisternis" Begreep ik precies wat daar mee bedoelt wordt. want elke vorm van duisternis zoals negatiefiteid enzo kan daar niet bestaan.

Als alles licht is bestaat er inderdaad geen duisternis, maar ook geen licht, omdat er geen duisternis is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Nja opzich kunnen het best engelen zijn geweest. Hij zegt ervoor al dat hij overweldigt werd door Gods liefde, en laat het woord nou net zeggen dat Gods liefde alle angst overwint.

@Hj.. waar in vredensnaam ervaar jij dat hij zn omgeving napraat? Het enige wat hij zegt is dat hij vaker visioenen en beelden krijgt en dat hij weet/ervaart dat het van God komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid