Spring naar bijdragen

Hawking, broeikaseffect en Venus.


Aanbevolen berichten

Misschien een fout op wikipedia. Ik zie het er ook niet bij staan. Wat is de bron op wikipedia?

Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Een leuk boek over klimaatverandering is trouwens "de menselijke maat" van Salomon Kroonenberg. Deze schrijver kijkt ook wat kritisch naar de huidige opvattingen in de media over de klimaatsverandering en buiten dat zet hij goed uiteen hoe het onderzoek naar klimaat werkt. Echt een aanrader voor wie er meer over wil weten!

En ook deze

link (engelstalig) vertelt je wat meer over de klimaatverandering, maar dan ook vooral een wat meer kritische kijk op de veronderstellingen die je vaak in de media hoort. Kijk vooral naar de eerste 2 figuren, die je misschien ook zonder beheersing van het Engels kunt begrijpen. De eerste figuur is de figuur die je vaak in de media ziet, de tweede is een figuur waar de relatieve temperatuur over een langere termijn wordt gemeten. Als je de andere figuren ook nog eens bekijkt, zie je dat het hoe de trend verloopt, vooral afhangt van de manier waarop je naar het klimaat kijkt. Vandaar trouwens ook de titel van het boek dat ik noemde. De grafieken die 200 jaar beslaan, die wij vaak zien in het nieuws, zeggen weer iets heel anders dan de grafieken die duizenden jaren beslaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij een misverstand of misinterpretatie.

Quote:
"Wiki" schreef het volgende:

He said he was afraid that Earth "might end up like Venus, at 250 degrees Celsius and raining sulphuric acid."[20] In the light of this discussion Hawking asked an open question on Yahoo Answers "How can the human race survive the next hundred years?" and received well over 25,000 responses.[2]

"In the light of this discussion" is de sleutel. De 100-jaar vraag werd gesteld naar aanleiding van zijn zorgen over het broeikaseffect, maar niet alleen betrekking heeft op het broeikaseffect.

Zie: link

Voro de 100-jaar vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid