LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 31 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2007 Stephen Hawking schijnt eens gezegd te hebben dat de met zo'n honderd jaar wel zo warm zou kunnen zijn als Venus. Wie kent dit verhaal, en hoe serieus is dit? Link naar bericht Deel via andere websites
Mystique 1 Geplaatst 31 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2007 Had de zon al niet uitgedooft moeten zijn inmiddels? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 31 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2007 Ken ik niet, maar het klinkt me ongeloofwaardig in de oren. Ik denk ook niet dat Hawking dat zelf ook verwacht. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 31 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2007 Dit is de bron waarnaar wikipedia doorverwijst, alleen de termijn van honderd jaar zie ik er zo gauw niet bij staan. Link naar bericht Deel via andere websites
Ka 0 Geplaatst 1 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 Misschien een fout op wikipedia. Ik zie het er ook niet bij staan. Wat is de bron op wikipedia? Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Een leuk boek over klimaatverandering is trouwens "de menselijke maat" van Salomon Kroonenberg. Deze schrijver kijkt ook wat kritisch naar de huidige opvattingen in de media over de klimaatsverandering en buiten dat zet hij goed uiteen hoe het onderzoek naar klimaat werkt. Echt een aanrader voor wie er meer over wil weten! En ook deze link (engelstalig) vertelt je wat meer over de klimaatverandering, maar dan ook vooral een wat meer kritische kijk op de veronderstellingen die je vaak in de media hoort. Kijk vooral naar de eerste 2 figuren, die je misschien ook zonder beheersing van het Engels kunt begrijpen. De eerste figuur is de figuur die je vaak in de media ziet, de tweede is een figuur waar de relatieve temperatuur over een langere termijn wordt gemeten. Als je de andere figuren ook nog eens bekijkt, zie je dat het hoe de trend verloopt, vooral afhangt van de manier waarop je naar het klimaat kijkt. Vandaar trouwens ook de titel van het boek dat ik noemde. De grafieken die 200 jaar beslaan, die wij vaak zien in het nieuws, zeggen weer iets heel anders dan de grafieken die duizenden jaren beslaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 1 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 Volgens mij een misverstand of misinterpretatie. Quote: "Wiki" schreef het volgende: He said he was afraid that Earth "might end up like Venus, at 250 degrees Celsius and raining sulphuric acid."[20] In the light of this discussion Hawking asked an open question on Yahoo Answers "How can the human race survive the next hundred years?" and received well over 25,000 responses.[2] "In the light of this discussion" is de sleutel. De 100-jaar vraag werd gesteld naar aanleiding van zijn zorgen over het broeikaseffect, maar niet alleen betrekking heeft op het broeikaseffect. Zie: link Voro de 100-jaar vraag. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten