Jyoti 0 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Ik had geloof ik nog nooit van Elly en Rikkert gehoord, maar aan hun teksten te zien schrijven ze wel best mooie kinderliedjes. Doet me een beetje denken aan kinderen voor kinderen. Nuja, qua tekst dan toch, ik heb geen idee hoe hun muziek klinkt. Toch denk ik niet meteen dat het iets is waar ik zelf nog met plezier naar zou luisteren. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Quote: Op maandag 28 mei 2007 22:06:45 schreef TamarM het volgende: [...] Dat is iets voor kleine kinderen en volwassen. Jij valt onder geen van deze categorieën Maar, wel zielig hoor, dat je Elly en Rikkert niet eens kent Quote: Op maandag 28 mei 2007 22:21:27 schreef Iriacynthe het volgende: Toch denk ik niet meteen dat het iets is waar ik zelf nog met plezier naar zou luisteren. Dat heet 'jeugdsentiment' Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Quote: Op maandag 28 mei 2007 22:21:27 schreef Iriacynthe het volgende: Ik had geloof ik nog nooit van Elly en Rikkert gehoord, maar aan hun teksten te zien schrijven ze wel best mooie kinderliedjes. Doet me een beetje denken aan kinderen voor kinderen. Nuja, qua tekst dan toch, ik heb geen idee hoe hun muziek klinkt. Zo te lezen waren het ex-hippie's die in de 'Jesus wave' uit de jaren '70 bekeerd werden. Dat was uit de tijd dat de EO ook nog zo radicaal was. Best stof voor een nieuw topic eigenlijk, ware het niet dat ik wat achterloop. Quote: Toch denk ik niet meteen dat het iets is waar ik zelf nog met plezier naar zou luisteren. Ik denk dat je je er een paar jaar geleden kapot aan had geergerd. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Mja, jeugdsentiment speelt bij mij niet echt mee aangezien ik ze net tien minuten ken. Dan zet ik eerder Samson en Gert op. Ik heb geen flauw idee hoe radicaal of niet-radicaal de EO is of ooit geweest is, maar ze zien er best nog hippie-achtig op hun foto's eigenlijk. Misschien zou ik me er nu ook nog aan kapot ergeren, ik zoek er straks wel wat muziek van op, als er niemand meer in de living zit die me er mee zou uitlachen. Maar eum, mja, aangezien ik een paar jaar (wel, een jaar of 4) geleden nog zwaar in mijn alles-wat-niet-gothic-is-is-stom-bui zat zou het allicht niet eens in me opgekomen zijn om er naar te luisteren. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Ze zijn idd wel hippie * NienkeJ zingt deze altijd voor haar nichtje als ze naar bed gaat: Quote: Ik zag een kuikentje Dat bij zijn moeder zat Onder haar vleugels Waar het veilig zat Tegen regen, tegen zonneschijn Heer, zo wil ik bij U zijn In de schaduw van Uw vleugels Wil ik schuilen, wil ik schuilen In de schaduw van uw vleugels Wil ik schuilen, o Heer U bent mijn toevlucht U bent mijn sterkte U bent mijn schuilplaats U o Heer In de schaduw van Uw vleugels Wil ik schuilen, wil ik schuilen In de schaduw van Uw vleugels Wil ik schuilen, o Heer Ik zag een kuikentje Dat bij zijn moeder zat Onder haar vleugels Waar het veilig zat Zoals dat kuikentje Klein en teer Wil ik schuilen, o Heer Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Die hadden mijn opa en oma op LP, hmmm, flashbacks... Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Ellie en Rikkert hebben ook een heel stuk voor volwassenen Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Nooit van ene Elly en Rikkert gehoort. Is dat net zoiets als Nick en Simon alleen dan wat ouder en christelijk? Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Ik vind het bizar dat ze in Nederland blijkbaar zo ongelooflijk bekend zijn, en hier schijnbaar helemaal niet, de meeste Nederlands- of Vlaamstalige bands zijn toch bekend over de grenzen heen? Of misschien heeft dat te maken met hun protestantse achtergrond, die in het katholieke Vlaanderen nooit in de smaak gevallen is? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Protestanten worden geboycot? Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Quote: Op maandag 28 mei 2007 22:43:54 schreef Audiophile het volgende: Protestanten worden geboycot? Marktwerking denk ik eerder. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Quote: Op maandag 28 mei 2007 22:43:54 schreef Audiophile het volgende: Protestanten worden geboycot? Elly is kennelijk wel een apostatische katholiek lees ik net. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 28 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2007 Ik heb net een liedje beluisterd en het is best lief en mooi enzo maar ik denk toch dat ik niet zo veel gemist heb. Ik vond als kind bombastische Latijnse kerkliederen toch veel leuker. Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Quote: Op maandag 28 mei 2007 22:34:28 schreef Iriacynthe het volgende: Dan zet ik eerder Samson en Gert op. Niet naar Piet Piraat? Vind ik veel leuker als samson en gert. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Piet Piraat is te recent, daar heb ik geen jeugdherinneringen aan dus ja, dat werkt ook niet echt als ik in een jeugdsentiment-bui ben. Maar Samson en Gert, daar was ik als kind gek op, ik wou dolgraag naar zo'n show maar dat vonden mijn ouders te duur. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Jay, Elly & Rikkert! Ik ha dals lief klein meisje ene platen speler op mijn kamer en de enige platen die ik kon (/mocht) draaien waren Elly & Rikkert. Ik wilde altijd heeeeel graag bij ze in 't koor zingen, maar dat is nooit verder gekomen dan willen (ook geen pogingen tot ondernomen overigens). En nu zijn ze gewoon cool. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Ik heb niet zoveel met ze. Ik ben er gewoonweg niet mee opgegroeid. Er zijn wel liedjes die ik mooi en/of bizonder vind, maar dat zijn er niet zoveel. Kuikentje is toch ook van hun? Link naar bericht Deel via andere websites
annia 0 Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Ja, kuikentje ook. Ik kan er nog erg veel meezingen. Ik vind 'samen' en 'de muren van Jericho' mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 We hebben allemaal wat, we zijn allemaal raar.. En toch zijn we broertjes en zusjes.. we hebben allemaal wat, we zijn allemaal raar en tohc houden we van elkaar! Link naar bericht Deel via andere websites
annia 0 Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Kijk dat is PIm, Die is niet zo slim, die weet niet dat 2 en 2 vier is En dat is Margot, die doet altijd zo Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Er staat me wél iets bij van een liedje (van zo'n grote band op een spoelen recorder, kan je nagaan ) dat ongeveer zo gaat: "He, ga je mee, want ik weet een hele mooie wereld, het is een wonderlijke wereld, en hij is voor iedereen, daarom gaan we er heen." Is dat ook van hen? Link naar bericht Deel via andere websites
heavenly 0 Geplaatst 30 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 ja das alles is vrij. ik heb bijna al hun cd;s dus als je eens wat wil weten. vraag maar raak Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten