Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Een Christen wil niets anders dan zichtbaar een ketting kruis dragen en onder de kleding nog een op het lichaam; zo in elke vertrek van het huis een kruisbeeld,met buxustakje en bij de deur wijwaterbakje met kruisje.De Kruisketting wordt altijd gedragen zichtbaar totaal.!!!

Mag 'de' christen dat ook nog zelf weten? Of bedoel je 'ik'? Dan: niks mis met je verhaal, maar breng het als iets van jezelf, niet als iets wat zo hoort/normaal is/moet o.id.

* Weg2, die dag en nacht de Naam JHWH in het Hebreeuws draagt, vaak (en in de zomer nagenoeg altijd) zichtbaar.


Samengevoegd:

Quote:

Het gaat nog wel iets verder.

"Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde." Exodus 20:4 NBV

Enkele hoofstukken later in Exodus geeft God een zeer gedetailleerde beschrijving van hoe de cherubs op het deksel van de ark van het verbond moeten worden gemaakt.

In de ark moet u de verbondsakte neerleggen die Ik u zal geven. U moet ook een verzoendeksel maken van zuiver goud, tweeëneenhalve el lang, anderhalve el breed. 18 Maak ook twee kerubs, in goud gedreven, aan de beide uiteinden van de dekplaat, één kerub aan het ene uiteinde en één aan het andere, in reliëf. De vleugels van de kerubs moeten naar boven uitgestrekt zijn, zodat zij het verzoendeksel bedekken. De kerubs moeten met hun gezicht naar elkaar toe gekeerd staan, hun gezicht moet op het verzoendeksel gericht zijn.

Plaats het verzoendeksel bovenop de ark en leg in de ark de verbondsakte neer die Ik u geven zal. Daar zal Ik naar u toe komen, boven het verzoendeksel; vanaf de plaats tussen de beide kerubs die op de ark met de verbondsakte staan zal Ik u alle opdrachten voor de Israëlieten meedelen.

(Ex 25:16-22)

Dus het gaat in ieder geval zeker níet over dat het afbeelden van wezens niet zou mogen. En zelfs niet dat je je er niet voor neer mag knielen, want ook dat gebeurde in de tempel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Dus het gaat in ieder geval zeker níet over dat het afbeelden van wezens niet zou mogen. En zelfs niet dat je je er niet voor neer mag knielen, want ook dat gebeurde in de tempel.

Jamaar jamaar, dat zei ik ook helemaal niet! Ik vind het juist prima, ook knielen voor beelden mag van mij. Ik vind het gezegend. Als je maar niet gaat denken dat dat God is. God is alleen God, en we moeten Hem in Zijn waarde laten vind ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een Christen wil niets anders dan zichtbaar een ketting kruis dragen en onder de kleding nog een op het lichaam; zo in elke vertrek van het huis een kruisbeeld,met buxustakje en bij de deur wijwaterbakje met kruisje.De Kruisketting wordt altijd gedragen zichtbaar totaal.!!!

Wat is het verschil :-een kamer met een kruisje

-een kamer met een kruisje en buxustakje?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jamaar jamaar, dat zei ik ook helemaal niet! Ik vind het juist prima, ook knielen voor beelden mag van mij. Ik vind het gezegend. Als je maar niet gaat denken dat dat God is. God is alleen God, en we moeten Hem in Zijn waarde laten vind ik.

Sorry, had ik er ff bij moeten schrijven dat ik zag dat jij dat ook niet dacht. Een beetje te veel pavlovreactie op de 'standaard' Bijbeltekst tegen het maken van beelden en het ervoor neerknielen, vandaar. Maar ik had wel jouw kanttekening gezien hoor, waar ik het helemaal mee eens ben flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een Christen wil niets anders dan zichtbaar een ketting kruis dragen en onder de kleding nog een op het lichaam; zo in elke vertrek van het huis een kruisbeeld,met buxustakje en bij de deur wijwaterbakje met kruisje.De Kruisketting wordt altijd gedragen zichtbaar totaal.!!!

Ik draag een groen scapulier clown.gif Ik denk niet dat ik een christen ben, zo zonder kruisje. nosmile.gif

Hmmm... in ieder vertrek een kruisbeeld. Lijkt hier 100% ruziegarantie met huisgenoten clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kreeg afgelopen weekeinde net een leuke zending binnen met kruisjes aan veters en als sleutelhangers. Deze zijn ongeveer 2 bij 3 cm, in het midden een glaasje, en in dat glaasje drie mosterdzaadjes. Toen ik die zag, móest ik ze gewoon hebben, en die zal ik ook dragen! Ik zag ze hier bij Vivat

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid