Spring naar bijdragen

Eetcafé, restaurants énzovoorts...


Aanbevolen berichten

O.a. in het topic over Hemelvaartsdag was er sprake van. "Waarvan Flipper ?", hmm..., van uit eten gaan. Uit eten gaan is klaarblijkelijk voor veel mensen nu niet direct één van de minst leuke bezigheden in je leven ?! Wellicht is het o.a. daarom best leuk om een Topic te hebben over (goede) ervaringen met een eetcafé of restaurant(s). Wat vond je er leuk aan ? Was het eten goed en/of betaalbaar ? Hoe was de entourage, ging je er alleen naar toe, met je ouders, op de fiets en... ach... vult u zelf maar in. Om de spits af te bijten noem ik er alvast één:

In Valthe (Drenthe) is een restaurant genaamd: "De Gaffel" 't Is duur. Dat is wel een punt... maar dan héb je ook wat ! De entourage is very oké ! Het eten en drinken ook heel goed. Verder ga ik eerst nog maar even niet, want "we" moeten eerst kijken of dit topic aanslaat ?! Misschien kan het zelfs niet vanwege toch reclame die je onvermijdbaar toch moet maken in zo'n topic... óf gaan we ook eetgelegenheden afkraken ?!

Ik wacht dus eerst beter even af...

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Pizza hut!! party.gif

Ben er pas voor het eerst geweest, samen met m'n ouders. Kosten waren niet veel, ik weet niet meer precies hoeveel, maar voor minder dan 15 euro had je een menu met een salade, pizza en toetje.

Salade, krijg je een bordje, kun je zelf alles opscheppen wat je wil. Allerlei ingredienten uit sla staan apart in bakjes en kun je zelf uitkiezen. Ook de sla is vrij naar keuze.

Ipv van sla kun je ook knoflookbrood bestellen wat ook errug lekker is!

Vervolgens kun je alle pizza's bestellen die je wilt, panpizza of een gewone pizza (small of medium, 1 van de twee)

Als toetje kun je 3 pannekoekjes met ijs nemen, of koffie of thee!

Het is erg gezellig, de bank waar ik opzat was alleen niet heel comfortabel, maar mijn ouders zaten op stoelen en die heb ik niet horen klagen.

Echt een aanrader, in het centrum van Den Haag!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onder anderen in het topic over Hemelvaartsdag was er sprake van. Nu vragen jullie je misschien af waar ik het over heb. Ik heb het over uit eten gaan. Uit eten gaan is klaarblijkelijk voor veel mensen nu niet direct één van de minst leuke bezigheden in je leven. Wellicht is het o.a. daarom best leuk om een topic te hebben over (goede ervaringen met een eetcafé of restaurant(s).

Wat vond je er leuk aan?

Ws het eten goed en/of betaalbaar?

Hoe was de entourage?

ging je er alleen naar toe of misschien met je ouders

ging je op de fiets?

Enz

enz

omdat Topicstarter begint:

In valthe (Drenthe) is een restaurant genaamd 'de Gaffel.' Het is er duur. Dat is wel een punt... Maar dan heb je ook wat! De entourage is very okee, het eten en drinken is ook heel goed.

Verder ga ik eerst nog maar even niet, want 'we' moeten eerst kiken of dit topic aanslaat.Misschien kan het zelfs niet vanwege toch reclame die je onvermijdbaar toch moet maken in zo'n topic. Of gaan we eetgelegenheden afkraken?

Ik wacht dus eerst beter even af.

Flipper.

* Even wat leesbaarder gemaakt flower.gif *

En verder ga ik er even over nadenken! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, als echte niet-zo-rijke-student moet ik de beren restaurants noemen.

Je hebt er verschillende op verschillende plaatsen.

Zelf ben ik wel eens te vinden bij Bella Beer, te Capelle aan den IJssel. Het eten is goed en totaal niet duur. De sfeer is ontzettend gezellig, vooral als je van knuffelberen houdt. Je hoeft voor je idee nooit lang op je bestelling te wachten, want (naast dat ze gewoon snel zijn) kijk je je ogen uit naar alle beren in het restaurant. Het is er altijd gezellig druk en lekker warm. Personeel is jong en zeer vriendelijk!

Gaan dus! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken twee restaurantjes in Leiden, ten eerste, Donatello's, dat is een pizzaria'tje in de haarlemmerstraat. Heel erg gezellig, niet duur, en erg lekker. Bediening is (naar mijn idee, ook wel vlotsmile.gif).

En bij de morspoort in de buurt (ik weet niet hoe dat straatje heetbloos.gif) Zit Jill's restaurant, dat is best wel duur, maar wel heeeeeel erg lekker en gezellig. Naar de wc gaan is (als vrouw zijndewidegrin.gif) ook gewoon een feest daar, er staan kaarsjes en een bus deo voor algemeen gebruik enzowidegrin.gif Voor de rest is de bediening ook wel aardig vlot daar, dat weet ik alleen niet meer zo goedwidegrin.gifbloos.gif.

Je moet wel opleten, dat als je niet reserveerd bij Jill's, dat er dan 's avonds ook geen plek meer issmile.gif en dat hebben ze bij Donatello's wel meestalsmile.gif

En als ik nu teveel reclame maak moet een van de mods maar (een deel van) mijn post verwijderensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. Kiprestaurant Juffrouw Tok in o.a. Ede. Gezellig, niet duur, echt lekkere kiprecepten. Minpuntje: het is een echt familierestaurant, dus minder geschikt als je gaat voor romanthiek.

2. De Koning van Denemarken in Rhenen. Plus: kwaliteit, keuzemogelijkheden, bediening, je hoeft er doorgaans niet lang van te voren te reserveren. Minpuntje: Echt BIET goedkoop

3. Biologisch eetcafé de Blauwe Kameel in Utrecht Centrum. Plus: ERG lekker en orgineel, niet duur, genoeg keus. Minpuntje: ERG KLEIN!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door mij genoemd in het topic over hemelvaart:

Chinees/wok-restaurant Happy Garden. Niet zozeer bijzonder (wok restaurants zijn er tegenwoordig 13 in een dozijn) maar erg lekker en gezellig.

Het wokrestaurant in Beckum mijd ik tegenwoordig, daar zijn te veel illegale bijzaken noparty.gif

Tip: slibtongetjes moet je eerst fileren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niet echt een lievelingsrestaurant want we gaan bijna nooit 2 keer naar hetzelfde. Nou ja, 3 dingen die me zo snel te binnen schieten:

-Veel te duur maar vreselijk lekker restaurant De Gouwe Dis in Waddinxveen, hier zijn we als laatst geweest.

-Pannenkoekenrestaurantje De Salon in Gouda. Echt oud-hollands, lekker kneuterig en gezellig.

-Eetcafe 't Centrum in Bergambacht. Niet te duur, gewoon gezellig en normaal lekker altijd-goed eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien willen jullie ooit wel eens naar België (en meer bepaald Leuven en omstreken) gaan, en dan kunnen jullie meteen eens langskomen bij ondergetekende. Nuja, zelfs als jullie helemaal niet deze richting op moeten is het altijd leuk om over lekker eten te lezen. widegrin.gif

Iriacynthe's Culinaire Gids voor Leuven en Omstreken:

-Greenway (Parijsstraat 12, Leuven): eenvoudig vegetarisch restaurantje waar je ter plaatse kan eten of eten kan meenemen, met heerlijke salades, pastas, rijstschotels, en lekkere hapjes zoals broodjes, baga's en cake, en allemaal erg betaalbaar

-Domus (Tiensestraat 8, Leuven): gezellig en betaalbaar restaurant met gewone, niet-deftige maar wel lekkere recepten, zowel kleine keuken (croques, salades) als meer uitgebreide voor- en hoofdgerechten, alles in een nogal rustiek herberg-achtig decor

-de Appel (Ravenstraat 15, Leuven): gezellig café-restaurant met heel lekkere basisgerechten (ik vind de salades persoonlijk een aanrader, echt heerlijk), in een vlotte informele sfeer en voor een klein budget, ook erg populair bij studenten wegens de ligging (vlakbij het centrum, en recht tegenover de faculteit Letteren)

-New Mexico (Muntstraat 34, Leuven): heerlijke tex-mex-keuken, enorme schotels (ik krijg er nooit een hoofdgerecht en een voorgerecht op, en zelfs met een hoofdgerecht alleen heb ik soms moeite, en ik eet nu niet bepaald weinig), relatief budget-vriendelijk (voor 15 euro heb je er wel een smakelijk hoofdgerecht), vriendelijke en verzorgde bediening, ligging in een gezellig drukke straat vol restaurants

-de Moedermeule (Hondsheuvel 3, 3200 Gelrode): oude windmolen in the middle of nowhere die uitgebouwd is tot traditioneel restaurant met eigen streekgerechten, heel erg lekker en leuk om eens wat anders te eten dan steak met frietjes, bijna absurd goedkoop ondanks de royale hoeveelheden en vriendelijke bediening, groot terras en mooie streek die ideaal is om de kinderen te laten spelen na het eten, of om zelf even te gaan wandelen

-il Carrettino (Peperstraat 2, Tervuren): heerlijk Italiaans restaurant, mooie inrichting, het budget ligt hoger dan in de gemiddelde pizzeria maar je krijgt er ook wat voor

-winenot (adres weet ik helaas niet van buiten en ik vind het zo meteen ook niet online aangezien het restaurant pas een week open is, Tervuren): heel sober ingericht restaurant met nogal klassieke keuken, maar wel bijzonder deftig en verzorgd, helaas ook duur genoeg (mijn vriend en ik hebben tesamen 80 euro betaald voor voorgerecht, hoofdgerecht en twee drankjes elk), niet meteen iets om gezellig met de hele familie te gaan eten, eerder om met je vriend(in) heen te gaan als je iets te vieren hebt

-Zorba (Kantineplein 2, Heverlee): Grieks restaurant, vrij prijzig maar wel erg lekker, en door de informele sfeer (compleet met enthousiaste Griekse muzikanten) ook geschikt voor minder deftige gelegenheden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oe, ik ga eigenlijk zelden uit eten, maar 'k heb wel wat restaurantjes waar ik dan kom...

De Middenhof in Nieuwegein. Is een pannekoekenrestaurant/bistro/specialiteitenrestaurant. Wij komen eigenlijk alleen in het pannenkoeken gedeelte (in een oude boerderij, hartstikke gezellig, open keuken) en dat is altijd een feest. Meestal vlotte bediening, goeie sfeer (geen harde muziek ofzo). De pannekoeken zijn groot en royaal belegd. Omdat er een open keuken is kunnen de kids ook heel leuk meekijken met hoe zo'n pannekoek gemaakt word. Goed geschikt voor 'n gezellig etentje, met familie of vrienden (of crew engel.gif)

Dan hebben we in Utrecht pannekoekenhuis Rijnauwen. Da's hier in de omgeving een begrip... engel.gif Ontzettend leuk restaurant aan de kromme rijn, met een groot terras aan het water. Is eigenlijk een vaste stopplaats in de vele kanoroutes die voorbij komen en ook dan is het een aanrader. Is wel vrij prijzig dacht ik.

Het Jagershuys in Zeist is óók een Pannekoekenhuis. Hebben ze echt bizarre pannekoeken. Zo heb ik eens een pannekoek daar gegeten met 3 hamburgers er op. widegrin.gif Verder is 't daar wel gezellig, maar echt ALTIJD druk. Even op de bonnefooi 'r naar toe is geen goed idee, want je staat 'r meestal een poos te wachten voor je een tafeltje hebt.

De Winkel van Sinkel aan de oudegracht in Utrecht widegrin.gif Vorige week daar -voor 't eerst in m'n leven- tapas gegeten in de tapasbar die er onder zit. Boven is het wel gezellig enzo, maar beneden is het echt leuk. In de werfkelders is een tapasbar ingericht, compleet met allemaal lage tafeltjes, bankjes waarbij je knieën boven tafel steken en heeel veel kussens in 101 designs. Terwijl wij aan de maaltijd zaten (waar je ook gewoon 3 uur mee bezig bent) was er live muziek (mannetje met spaanse gitaar & zang) en dat werd steeds leuker en gezelliger widegrin.gif Als je met een groep gaat (v.a. 10 personen) zeker reserveren. Kost dan € 18.50 per persoon voor koud voorgerecht met warm hoofdgerecht. Drinken moet je dan nog apart betalen als ik 't goed had. Is dus niet echt heel goedkoop, maar zeker wel aan te raden eens te doen als je iets te vieren hebt of zo. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De Middenhof in Nieuwegein.

Joah, die was wel aardig!! widegrin.gif

Wat ik ook wel fijn eten vind is "Le connaisseur" in

Den Haag, midden in de stad, tegenover de grote kerk en eht oude stadhuis, of wat dat geval ook is. Eten is er niet zo goedkoop, €18,- per menu, en doordeweeks, met uitzondering van de donderdag omdat het dan koopavond is, is het 2e menu halve prijs tot 21.00 uur.

Het eten is goed, lekker en er wordt alleen met seisoensproducten gewerkt.

Overigens is dat restaurant wel redelijk drukbezocht, reservering is aanbevolen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Los Amigos in Maarssen-dorp vind ik persoonlijk altijd wel goed. Het is een argentijns restaurant met zeer vriendelijk personeel en goed, betaalbaar eten. Ben er meerdere keren geweest en het bevalt me elke keer weer prima. De sfeer is ook altijd wel goed, het is leuk aangekleed enzo.

Minerva in Maarssenbroek is ook erg aan te raden. Een goede griek met vriendelijk personeel en erg goed eten. Laatst met een aantal mensen van de kerk gaan eten, en we kregen nog een gratis portie gyros enzo. Personeel maakte nog een praatje met ons na afloop, iedereen ging tevreden en positief naar huis. Is ook goed te betalen trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kantje boord (bestaat het nog?) en Lekker belangrijk in Dordrecht staan me goed bij qua lekker voor weinig, Hemelse Modder aan de Oude Waal in Amsterdam en Flo bij het Rembrandtplein in Amsterdam brengen een hele goede culinaire ervaring inclusief drank en drie gangen voor ca. 45 Euri p.p.

Bogarts vind ik overal wel goed en in Apeldoorn eten we graag bij Finnegan's Irish Pub in het centrum. Bon Vivant aan de Loolaan in Apeldoorn is ook goed.

Eetcafe de Premiere in Lelystad zit op een vage plek en oogt niet indrukwekkend, maar voor 13 Euro eet je er onbeperkt de lekkerste spareribs.

De kombuis van Aaltje in Harderwijk aan de boulevard is wat duurder, maar je eet er ook wat beter.

Gonsalez BBQ restaurants zijn ook goed, maar vanwege al het vlees niet zo heel goedkoop.

Dat was wat ik zo kan bedenken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
De Middenhof in Nieuwegein...

Het Jagershuys in Zeist..

Hier sluit ik me helemaal bij aan widegrin.gif

Middenhof heb ik 1 keer gegeten was erg lekker!

Het Jagershuis is echt geweldig, je kan daar de meest bizarre combinaties bestellen en het smaakt heerlijk..widegrin.gif

Verder ga ik vaak naar de MAC donalds widegrin.gifhamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het Jagershuys in Zeist is óók een Pannekoekenhuis. Hebben ze echt bizarre pannekoeken. Zo heb ik eens een pannekoek daar gegeten met 3 hamburgers er op.
widegrin.gif
Verder is 't daar wel gezellig, maar echt ALTIJD druk. Even op de bonnefooi 'r naar toe is geen goed idee, want je staat 'r meestal een poos te wachten voor je een tafeltje hebt.

Die ken ik! Die is echt goed, en mooie locatie!

Link naar bericht
Deel via andere websites

aaaah net een heel verhaal getypt... nog maar een keer dan!

HIER BIJ ROTTERDAM!

Fabbrica www.frabbica.nl

Leuke ligging in voormalig entropot gebouw, ze hebben een italiaanse keuken, en echt een geweldige inrichting!

goed eten voor niet al te veel geld, en je kan hier met een gerust hart je familie mee naar toe nemen.

Bazar www.bazarrotterdam.nl

heel leuk, druk en gezellig! lekker arbisch eten! voor niet al teveel geld! hele leuke inrichting! goed voor ontbeit, lunch en avond eten, reserveren kan je het beste doen voordat je erheen gaat.

Proef, www.proefrotterdam.nl

is van fooddesigner marye vogelzang, zij bereid eten met een andere visie, de inrichting is gedaan door goede designers zoals, bertjan pot, onno donkers (oa kitsch kitchen)

je kan hier alleen lunchen en ontbeiten.

Dudok, hier moet je een keer high theeen.

en als je in amsterdam bent dan moet je hier taart gaan eten: www.detaart.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Geluk? Omdat ik dan als drager van een credible-shirt 75% korting krijg?
rofl.gif

Dat zal helaas niet lukken. widegrin.gif

Maar als de fooi dan hoog genoeg is, zal ik zeker een bedankje in het profiel plaatsen natuurlijk. engel.gif

PS: Credible-shirts worden overigens wel zeer gewaardeerd. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vegetarisch Eetcafé Los Vegos

We zijn daar gegaan met de klas na de examens in het 6de middelbaar. twas er heel lekker en volledig vegetarisch!

als je niet vegetarisch bent is het nog steeds heel lekker.

Tis wel in sint niklaas (oost-vlaanderen) puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid