Spring naar bijdragen

Waarom is God zo moeilijk zichtbaar


Aanbevolen berichten

Quote:

@Raido,

Dus aangezien ze de Bijbel niet kenden konden ze God niet kennen. Aangezien ze God niet kenden konden ze God niet aanbidden en konden ze hoogstens afgoden zoals de zon en de maan vereren?

Helemaal juist. Er is één God: JHWH alles daarbuiten is afgod(erij) en een zonde omdat alle eer die éne God: JHWH toekomt.

Hij is de Bouwmeester, de Ontwerper de Schepper van het Alles. Wij zijn allen in Adam God kwijt geraakt, hebben allemaal in Adam (erfzonde) gezondigd en zondigen dagelijks in vele (dadelijke zonde). Onze verdoemenis is rechtvaardig.

Heel kort dus het niet zo positieve wereldbeeld van het christendom. Echter, er is een Licht.. Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wel eerlijk van Christus om zich alleen maar in Eurazië en Afrika te laten zien. En ondertussen leefden de Amerikanen en Aboriginals eeuwen lang om in de hel terecht te komen.

Het christendom was tot diep in China verspreid, maar daarom was de evangelisatie oproep ook zo belangrijk voor de kerk.

Daarnaast vind ik het nogal 'smerig' omdat op Gods verantwoordelijkheid te schuiven. Het is namelijk de fout va n de mensheid dat er mensen zijn die God niet kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vreemd geloof heb je Quercus. Volgens mij nogal afwijkend van de mainstream christenen, maar goed, verschil moet er wezen I guess.

Iedereen heeft zijn twijfels en snapt een hoop dingen niet en iedereen ziet sommige dingen anders, dat betekend niet dat hij niet tot het lichaam van Christus behoort.

of de mainstream christenen.


Samengevoegd:

Quote:

Wel eerlijk van Christus om zich alleen maar in Eurazië en Afrika te laten zien. En ondertussen leefden de Amerikanen en Aboriginals eeuwen lang om in de hel terecht te komen.

als je wist waarom God die dingen deed dan vondt je het logisch, het grote probleem is jammergenoeg dat wij niet zo wijs zijn als Hem en niet alles zien zoals Hij en niet de dingen zien zoals Hij.

Het enige wat je kunt doen is vertrouwen op Hem want Hij is wijzer, liefdevoller en genadevoller (en ga zo maar door) dan wij

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Raido,

Rom 3:

21 Gods gerechtigheid, waarvan de Wet en de Profeten al getuigen, wordt nu ook buiten de wet zichtbaar: 22 God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid. 23 Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God; 24 en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost. 25-26 Hij is door God aangewezen om door zijn dood het middel tot verzoening te zijn voor wie gelooft. Hiermee bewijst God dat hij rechtvaardig is, want in zijn verdraagzaamheid gaat hij voorbij aan de zonden die in het verleden zijn begaan. Hij wil ons nu, in deze tijd, zijn gerechtigheid bewijzen: hij laat ons zien dat hij rechtvaardig is door iedereen vrij te spreken die in Jezus gelooft. [25–26] 26

...Je moet dus in Jezus geloven. Punt blijft dat de Indianen deze kans niet hadden en dat dat niet aan de mensen zelf lag maar hoogstens aan hun voorouders.

Rom 3.25-26 mag dan wel schoon klinken, kinderen laten boeten voor wat ouders gedaan hebben gaat mij een beetje ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat tevens de woorden van een willekeurige jood of moslim (of meteoroloog) hadden kunnen zijn en niet echt helpen voor de verduidelijking.

Ik neem aan dat Quercus wel gelooft, dus als hij naar buiten kijkt en hij ziet iets moois dan zal hij toch niet zeggen 'kijk, dat is Allah', maar 'kijk, dat is God'.

De vraag was: waarom is God zo moeilijk zichtbaar? En niet: wat onderscheidt de goden van verschillende geloven wat betreft waar ze zich in uiten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik neem aan dat Quercus wel gelooft, dus als hij naar buiten kijkt en hij ziet iets moois dan zal hij toch niet zeggen 'kijk, dat is Allah', maar 'kijk, dat is God'.

Een antwoord op een vraag dient om voor verduidelijking te zorgen.. lijkt mij..

Ik gaf alleen aan dat de woorden van Querus op talloze andere manieren geinterpreteerd kunnen worden en ook vanuit elk standpunt gebruikt kunnen worden.. en dus geen handig antwoord is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe was het mogelijk voor mensen die het Christendom en de Bijbel niet kenden om God te zien (= te weten dat god bestaat)?

Naar mijn idee is dat mogelijk door de "aanstekelijke" christenen (zoals het vandaag in de preek genoemd werd.

Eigenlijk kunnen de mensen die de bijbel en het geloof van het christendom niet vanuit huis meekrijgen, toch nog tot het christelijk geloof komen door al die mensen die God dienen, die in Hem geloven en ook andere mensen ermee in aanraking brengen (en dan heb ik het niet gelijk over iemand willen bekeren, want dat is weer een hele andere discussie sleepey.gif )

God staat open voor iedereen en wil iedereen bij Hem hebben. De mensen moeten daar alleen voor open staan. De gelovige mensen kunnen het geloof bij andere mensen brengen, maar ik weet wel bijna zeker, dat God hier zijn bijdrage aan leverd en deze mensen ondersteund.

Wanneer ze God kennen, kunnen ze hem ook zien.

Dus door God, kunnen de mensen Hem ook zien, al moet ik zeggen dat ik het soms ook lastig vind om Hem te "zien", maar ik geloof erin dat dat helemaal goed komt big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid