Spring naar bijdragen

Openingstijden horeca


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

In Des Dolfijn's visie moeten we zo snel als het kan weer terug naar een 8 tot desnoods 10uurs economie. Dat is voor ons allemaal (en zeker voor onze gemoedsrust veel) beter ! Een mens is nu eenmaal niet geschapen om zoveel te werken ! Geen wonder (discussie is actueel in de media) dat ouders hun kinderen maar snel volstoppen met ongezonde troep, zodat zij zelf maar weer snel aan het werk kunnen gaan en/of even helemaal inzichzelf alleen gekeert van rust kunnen genieten. Een oude Weiteveensche veenarbeider (in de buurt van Emmen, Drenthe) zei het ooit eens zo: Dat kump nait goud zo !

Flipper

Paar puntjes;

1. Een 24 uurs economie betekend niet dat je zelf 24 uur werkt.

2. Waarom zouden ouders in een 24 uurs economie hun kinderen volstoppen met ongezonde troep en in een 8 uurs economie niet. Op welk tijdstip van de dag je de 8 uur ook werkt maaltijden moeten altijd tussendoor.

3. waar staat dat een mens niet geschapen is om veel te werken, ik haal best voldoening uit mijn werk omdat ik goed ben in wat ik doe. Beetje uit mijn neus peuteren en de hele dag op fora zitten gaat ook vervelen.

4. Hoe denk dat een supermarkt eruit ziet als iedereen in Nederland dezelfde 8 uur zou werken (leveringen, vakken vullen etc). Afgezien van het feit dat het erg lastig wordt om je boodschappen te doen als je dezelfde 8 uur op je werk zit als de supermarkten open zijn.

5."oude Weiteveensche veenarbeiders" hebben geen idee van de massaliteit van onze samenleving en de werking van een 24 uurs economie.

6. Er heeft nooit een 8 uurse economie bestaan, misschien kan je een voorbeeld geven uit de geschiedenis dat het wel zo was?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien intrassant om te weten dat vroeger (en nu vaak nog) boeren bijna dag en nacht bezig waren met hun bedrijf. dat mijnwerkers nog veeeeeel zwaarder werk hadden dan het zwaarste werk wat nu bestaat (in Nederland) en dat wel even meer dan 8 uur op een dag deden. enz enz.

Zo romatisch was het niet vroeger, het was hard werken om te overleven. Desnoods 14 uur per dag 7 dagen in de week.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid