Clyppan 0 Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Dag allemaal, ik ben gelovig alleen niet religieus.. ik zit met een paar vragen richting het Christendom, zoals: Als Adam en Eva kennis kregen van goed en kwaad pas toen ze van de vrucht aten, hoe konden zij daarvoor dan weten wat goed of fout was en wat wel en niet mocht. Tuurlijk, God zou gezegd hebben dat het verboden was, maargoed, zonder besef van goed en kwaad zijn termen als 'verboden' nogal inhoudsloos. De slang was 'het sluwst', maar voor Adam en Eva was dit gewoon een van de dieren in de tuin. Pas nadat ze van de vrucht hebben gegeten kan Eva ook pas beseffen dat de slang hen heeft misleidt. De heer heeft ons vervloekt omdat we iets 'verkeerd' hebben gedaan op een moment dat we nog totaal geen besef hadden van 'goed' of 'fout' en dus helemaal niet konden weten dat we iets fout deden.. Mijn vraag is dus, hoe kun je de gehele mensheid straffen voor een daad waarvan de personen in kwestie op geen enkele manier hadden kunnen weten dat het fout was? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Misschien moet je geen twee topics maken met dezelfde vraag alleen dan grondig anders geformuleerd. Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 -misschien snapt hij niet dat wij alle topics door elkaar lezen...- misschien ook wel Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 22 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Dit topic gaat over de kennis va goed en kwaad, en de uitwerking van dit op het eten van de vrucht, de tweede gaat over het 'robot' argument met betrekking tot vrije wil. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Dat komt in mijn ogen neer op twee post maar dan een ander letertype... Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 22 april 2007 Rapport Share Geplaatst 22 april 2007 Beste Pascal, Ik ben het met Audiophile eens als hij zegt je feitelijk twee topics met hetzelfde onderwerp hebt geopend. Dat is niet de bedoeling en deze gaat dus op slot. Met vriendelijke groet, Tom - Moderator Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten