Spring naar bijdragen

Kennis van Goed en Kwaad..


Aanbevolen berichten

Dag allemaal, ik ben gelovig alleen niet religieus.. ik zit met een paar vragen richting het Christendom, zoals:

Als Adam en Eva kennis kregen van goed en kwaad pas toen ze van de vrucht aten, hoe konden zij daarvoor dan weten wat goed of fout was en wat wel en niet mocht.

Tuurlijk, God zou gezegd hebben dat het verboden was, maargoed, zonder besef van goed en kwaad zijn termen als 'verboden' nogal inhoudsloos. De slang was 'het sluwst', maar voor Adam en Eva was dit gewoon een van de dieren in de tuin. Pas nadat ze van de vrucht hebben gegeten kan Eva ook pas beseffen dat de slang hen heeft misleidt.

De heer heeft ons vervloekt omdat we iets 'verkeerd' hebben gedaan op een moment dat we nog totaal geen besef hadden van 'goed' of 'fout' en dus helemaal niet konden weten dat we iets fout deden..

Mijn vraag is dus, hoe kun je de gehele mensheid straffen voor een daad waarvan de personen in kwestie op geen enkele manier hadden kunnen weten dat het fout was?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid