Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

als je dat van jezelf beseft is dat op zich al heel goed, dan ben je al een goed stuk op weg..

ik denk dat je moet proberen de momenten waarop je het merkt van jezelf, tegen jezelf moet zeggen dat je verkeerd bezig bent en dan moet proberen jezelf te stoppen.

Maar belangrijker nog: bid ook tot God of Hij je daarbij wil helpen, of Hij jou oren ook wil openen voor wat andere mensen te zeggen hebben. Want ik denk niet dat dat iets is wat je alleen kunt veranderen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zou kunnen helpen denk. Als je je nederig probeert op te stellen, wat misschien wel enorm moeilijk kan zijn voor iemand met een overheersende arrogantie; dan voel je je misschien in net zo'n benarde positie als personen die last hebben van arrogantie van anderen. Dat is een mooie spiegel. Nu vraag ik me af; als je nu te nederig bent, zou je dat dan op moeten lossen met arrogantie? Nederigheid op zich lijkt me nou niet iets heel slechts, maar er kan wel veel misbruik van worden gemaakt natuurlijk, of het kan ervoor zorgen dat je niet meer gehoord wordt of dat je zelfs jezelf helemaal wegcijfert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat je kunt doen is naar God toe bidden en belijden dat je trots bent en Hem vervolgens vragen of Hij je trots wil breken. Als je dat echt wilt, zal God dat gebed zeker beantwoorden. God heeft het bij mij gedaan/doet het nog steeds en het is niet bepaald heel prettig ofzo, maar wel effectief. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat je kunt doen is naar God toe bidden en belijden dat je trots bent en Hem vervolgens vragen of Hij je trots wil breken. Als je dat echt wilt, zal God dat gebed zeker beantwoorden. God heeft het bij mij gedaan/doet het nog steeds en het is niet bepaald heel prettig ofzo, maar wel effectief.
knipoog_dicht.gif

Ja. Voor iemand die ooit op credible begon met als ondertitel "Arrogant christelijk" is er een boel verbeterd. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

je kan, als je weet dat je tegen iemand arrogant geweest bent, je excuses aanbieden. Dat kost je misschien je eigen trots, maar uiteindelijk de eer van Jezus, omdat Hij door je heen wil werken, en als mensen merken dat jij veranderd bent, zien ze mischien ook dat Jezus door jou heen werkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid