Spring naar bijdragen

Hemel op aarde


Aanbevolen berichten

Ik schrijf maar gewoon even mijn vraag en gedachten er over op:

Als kind is mij geleerd dat ik als kind van God naar de Hemel mag gaan.

Maar als je Openbaringen er op naslaat lees je:

Openbaringen 21v1

Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer (NBV)

Als we als gelovigen naar de hemel gaan, wat is dan het nut van de nieuwe aarde.

Psalmen 37v29:

De rechtvaardigen zullen de aarde erfelijk bezitten, en in eeuwigheid daarop wonen.(SV77)

(In de NBV staat hun leven lang ipv eeuwigheid)

Wij als gerechtvaardigden in Christus zullen dus voor eeuwigheid op de aarde wonen.

Is dit ook niet logisch? Is het niet Gods doel om de aarden/schepping te herstellen als hij aanvankelijk had bedoeld? Zoals Adam en Eva op aarde woonde?

Hanno

Link naar bericht
Deel via andere websites

kweeni wie er allemaal voor eeuwig op de aarde zal wonen, dat beslist God ik denk dat we dat nooit kunnen weten... allesinds ik zou dat nooit met zekerheid kunnen zeggen, ook al staat het geschreven ofzo. Ik denk dat mensen werkelijk wel moeten veranderd zijn, anders is de nieuwe aarde gewoon net zoals de oude aarde met dezelfde problemen etc...

maar het antwoord op je vraag weet ik dus niet

Link naar bericht
Deel via andere websites

De "nieuwe aarde "is een nieuwe mensenmaatschappij,de nieuwe hemelen zijn nieuwe regeringshemelen,Gods koninkrijk die over de nieuwe aarde zal heersen.

Onder die nieuwe regeringshemelen zal de aarde veranderd worden in een paradijs en zullen mensen terug voor eeuwig op aarde kunnen leven.

Gods oorspronkelijk voornemen welke hij had mat Adam en Eva ,en dat een tijdje door Satan is gedwarsboomd zal dan verder ten uitvoer worden gebracht.

Groeten Aimé

Link naar bericht
Deel via andere websites

Interessante topic smile.gif

Misschien dat we nu proberen te raden naar iets wat we ons eigelijk niet kunnen voorstellen? Het lijkt me logisch dat we op een nieuwe aarde terecht komen, die dan "hemels" is knipoog_dicht.gif Als ik kijk hoe Johannes in Openbaring probeert te beschrijven wat 'ie ziet, is het iig wel duidelijk dat woorden echt tekort schieten, met geen pen te beschrijven allemaal. We mogen nu leren en oefenen voor wat straks komen gaat. En wat dat ook is, zal onze stoutste verwachtingen denk ik ver overtreffen! (want van alles wat na dit leven zou kunnen komen hebben we een zeer beperkt beeld denk ik)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Wat je misschien wel eens hebt gehoord, is dat er 3 'aarden' zijn. De eerste aarde: De is geschapen in Genesis 1 en duurde tot de zondvloed. God "maakte" toen de tweede aarde. Dat is de aarde waar wij nu nog op leven. De derde zal aan het begin van de nieuwe schepping geformeerd worden. ( Jesaja 65:17 & Openbaring 21:1 )

Om antwoord te geven op de vraag: Ik weet niet of je wel eens van de 5 eonen hebt gehoord? Het beeld van de drie aarden wordt gebruikt, om het verschil tussen 3 perioden aan te duiden. Periode 1: van nederwerping (eon 1) tot de zondvloed (eon 2), periode 2: van de zondvloed, het kruis (eon 3), de dag van de toorn (eon 4) tot de grote witte troon (eon 5) en dan periode 3: Na de grote witte troon, waarna wij samen met God zullen leven.

Hoop dat je er iets aan hebt,

Great = Ur Name

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de volgende aioon (eeuw) zal het koninkrijk op aarde doorbreken en zal Israël het zendingsvolk zijn en het onderwijs van de Heer zal uitgaan vanuit Jeruzalem.

Echter wij, het lichaam van Christus, hebben in de toekomende eeuw een bediening temidden van de hemelingen.

" God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad,

5 ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, (in genade zijt gij behouden),

6 en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven temidden van de hemelingen, in Christus Jezus,

7 om in de komende eeuwen de overweldigende rijkdom zijner genade te tonen naar zijn goedertierenheid over ons in Christus Jezus. "

(Efe. 2:4-7;CV)

In de eeuw daarop zal er een nieuwe hemel en aarde geschapen worden, die voorbij gaat aan het oude. Let wel, deze hemel en aarde zal vele malen glorieuzer zijn dan hoe het bij Adam en Eva begon. De zon zal niet meer nodig zijn omdat God zelf het licht is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid