Spring naar bijdragen

navelpiercing


Aanbevolen berichten

Mjaa, ijdelheid schijnt ook een zonde te zijn, ja.

Ik zeg ook niet dat ik het verkeerd vind, maar ja, je zou het wel zo op kunnen vatten. En ik denk dat als je echt hardcore-christen bent, je ook geen make-up draagt (in je nakie lopen gaat dan wel weer een beetje ver, denk ik...).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mjaa, ijdelheid schijnt ook een zonde te zijn, ja.

Ik zeg ook niet dat ik het verkeerd vind, maar ja, je zou het wel zo op kunnen vatten. En ik denk dat als je echt hardcore-christen bent, je ook geen make-up draagt (in je nakie lopen gaat dan wel weer een beetje ver, denk ik...).

Volgens mij mag je er als vrouw toch best mooi uitzien? Als je de bijbel leest zie bijv dat Ester beauty behandelingen kreeg en wanneer er iets gemaakt moest worden de vrouwen kwamen aanzetten met hun sierraden.

Maar ik twijfel dus over een navelpiercing, omdat ik niet weet of het een gedeelte is wat gevaar opleverd (qua zenuwen) en of er misschien iets in de bijbel over staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over die bijbel zou ik je niet teveel zorgen maken, als ik jou was. Je kunt alles op een bepaalde manier interpreteren en het is maar net hoe jij het wilt lezen.

Wat betreft gevaar; ik heb er geen ervaringen mee. Voor zover ik weet is er met de meeste piercings wel een gevaar met zenuwen, toch vrij pijnlijk als ze door een zenuw schieten. Maar daar weet ik niet zoveel van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat betreft gevaar; ik heb er geen ervaringen mee. Voor zover ik weet is er met de meeste piercings wel een gevaar met zenuwen, toch vrij pijnlijk als ze door een zenuw schieten. Maar daar weet ik niet zoveel van.

Daar maak ik me wel druk om, want zenuwen herstellen zich niet (als ik het goed begrepen heb)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk er goed overna!! Het doet wel ff een tijdje zeer en het is niet de meest orginele piercing...

Toen ik nog 'jong en onbezonnen' was wilde ik er ook graag 1, het deed behoorlijk zeer (waarom ik dacht dat ze het wel zouden verdoven weet ik niet, het viel in ieder geval tegen dat ze het niet deden) ik heb het ook een tijdje leuk gevonden, maar vind er nu weinig meer aan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat dat voor alle dingen als piercings, tatoeages en correcties geldt: het is niet natuurlijk. Dus ik denk dat het niet erg bijbels is, nee. God heeft jouw lichaam daar niet voor gemaakt, oid.

Dat lijkt me een onredelijk argument, een besnijdenis is dan ook "niet Bijbels" omdat God ons het lichaam heeft geschonken en gevormd zoals het eruit komt.

Ach, princess, ik vind een navelpiercing eigenlijk niks te maken hebben met "Bijbel en leer", maar als je twijfels zo groot zijn, rijg er dan maar een christelijk symbool doorheen, dan hoor je ze denk ik niet klagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij een navelpiercing zit hetzelfde risico als bij elke andere piercing, namelijk infectie... En dit voorkom je zelf door een goede hygiene en naar een profesionele piercingshop te gaan.

Naar mijn weten kan er weinig mis gaat bij het piercen van een navel omdat er echt door vel heen gepierd wordt.

Het is wel belangrijk om na het piercen geen strakke of wollen truitjes aan te trekken en geen broek die tegen je navel aankomt, dit is nogal irriterend en pijnlijk..

Verder zou ik je aan raden je goed te laten inlichten bij een piercingshop over de verdere eventuele risico`s, zij weten dit beter dan ik.

Overigens heb ik zelf ook een navelpiercing en hier helemaal nooit last, en haast geen pijn aan gehad.

Of het bijbels is, zou ik zeggen, het is maar net hoe je er tegen aan kijkt, ik persoonlijk vind het te verantwoorden dat ik een piercing heb en dat is denk ik het belangrijkste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kwestie van gevoel: ijdelheid is inderdaad fout. Maar waar houdt "er mooi uit willen zien" op en begint "ijdelheid"? Moeilijk aan te geven, daarvoor bestaan geen cijfers of formules. Dus je moet in deze denk ik op je gevoel afgaan. Aan het principe kan het niet liggen, dat liet Antireligie al zien met zijn besnijdenisverhaal. Daar kan je doodeenvoudig de "oorbel" aan toevoegen. Dat is niks anders dan een piercing in je oorlel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat lijkt me een onredelijk argument, een besnijdenis is dan ook "niet Bijbels" omdat God ons het lichaam heeft geschonken en gevormd zoals het eruit komt.

Ach, princess, ik vind een navelpiercing eigenlijk niks te maken hebben met "Bijbel en leer", maar als je twijfels zo groot zijn, rijg er dan maar een christelijk symbool doorheen, dan hoor je ze denk ik niet klagen.

Het is ook niet wat ik vind, maar wat ik denk dat 'men' zou kunnen vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat dat voor alle dingen als piercings, tatoeages en correcties geldt: het is niet natuurlijk. Dus ik denk dat het niet erg bijbels is, nee. God heeft jouw lichaam daar niet voor gemaakt, oid.

Het is een zijweg, maar toch: wat is natuurlijk? Als ik jouw redenatie volg, dan stel je: natuurlijk = bijbels. Waar in de bijbel staat dat wat natuurlijk is, ook bijbels is? En dan opnieuw: wat is eigenlijk natuurlijk?


Samegevoegd:

Quote:

[...]

Het is ook niet wat ik vind, maar wat ik denk dat 'men' zou kunnen vinden.

En is wat men vindt ook maatgevend?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik vroeg mij wat jullie mening is over de navelpiercing. Is het bijbels. Of is het iets wat God niet zo bedoeld heeft. Ik kom er zelf niet echt uit namelijk

Je moet dan toch altijd vragen: "wat zou Jezus doen?" Ik denk niet dat hij een navelpiercing had, want ik zie het niet op de kruisbeelden widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is een zijweg, maar toch: wat is natuurlijk? Als ik jouw redenatie volg, dan stel je: natuurlijk = bijbels. Waar in de bijbel staat dat wat natuurlijk is, ook bijbels is? En dan opnieuw: wat is eigenlijk natuurlijk?

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat er nergens staat dat je lichaam zo bedoelt is, dus dat het niet natuurlijk is. Het hoort gewoon niet bij je, het is geen deel van je lichaam. Daarbij blijft het een feit dat ik het hier niet echt mee eens ben, maar dit een mogelijkheid zou zijn voor haar om te overwegen het toch niet te doen.

Quote:

[...]

En is wat men vindt ook maatgevend?

Wat men zou kunnen vinden, dus waar zij misschien een voorbeeld aan zou kunnen nemen, als ze het ermee eens is. Kijk, ik probeer te helpen. Daarbij moet je wel eerst duidelijk hebben wat de 'keuzes' zouden kunnen zijn. En argumenten om het te doen of juist niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat er nergens staat dat je lichaam zo bedoelt is, dus dat het niet natuurlijk is. Het hoort gewoon niet bij je, het is geen deel van je lichaam.

Is een heel subjectief argument, maar je doet alsof het heel logisch is. Kleding hoort ook niet bij je lichaam. Oorbellen ook niet. Een bril ook niet. Draag je ook geen ringen?

Quote:
Daarbij blijft het een feit dat ik het hier niet echt mee eens ben, maar dit een mogelijkheid zou zijn voor haar om te overwegen het toch niet te doen.

Dus je geeft een overweging waar je zelf niet achter staat? Dan moet je mijn reacties ook maar met een korreltje zout nemen. Ik neem aan dat mensen die iets zeggen, daar ook achter staan.

Quote:
Wat men zou kunnen vinden, dus waar zij misschien een voorbeeld aan zou kunnen nemen, als ze het ermee eens is.

Zoals men vroeger vond dat zwarten minderwaardig waren? Of dat Joden de bron waren van alle kwaad?

Als je alleen een voorbeeld aan "men" hoeft te nemen als je het ermee eens bent, dan is dat toch niets anders dan "doen wat je zelf wilt". En dat legitimeren met een "men" die achter je staat.

Quote:
Kijk, ik probeer te helpen. Daarbij moet je wel eerst duidelijk hebben wat de 'keuzes' zouden kunnen zijn. En argumenten om het te doen of juist niet...

Ik probeer ook te helpen, door vragen te stellen zodat het dilemma duidelijker wordt. En zo nu en dan probeer ik aan te geven waarom volgens mij een gedachte niet correct is (zoals de men-gedachte van hierboven). Ik hoop dat je 't niet ziet als een aanval, want zo is het niet bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Is een heel subjectief argument, maar je doet alsof het heel logisch is. Kleding hoort ook niet bij je lichaam. Oorbellen ook niet. Een bril ook niet. Draag je ook geen ringen?

Die discussie is al gevoerd hier. Een bril is voor medische redenen, btw smile.gif. Kleding is om jezelf te beschermen (het is namelijk vrij koud). Oorbellen en ringen: die werden vroeger ook al gedragen, alleen anders. Ook is er een verschil tussen ijdelheid en om je uiterlijk geven ^-^.

Quote:
[...]

Dus je geeft een overweging waar je zelf niet achter staat? Dan moet je mijn reacties ook maar met een korreltje zout nemen. Ik neem aan dat mensen die iets zeggen, daar ook achter staan.

[...]

Zoals men vroeger vond dat zwarten minderwaardig waren? Of dat Joden de bron waren van alle kwaad?

Als je alleen een voorbeeld aan "men" hoeft te nemen als je het ermee eens bent, dan is dat toch niets anders dan "doen wat je zelf wilt". En dat legitimeren met een "men" die achter je staat.

Ze moet toch ook gewoon doen wat ze zelf wil? Het blijft haar beslissing, ze vraagt alleen om wat wij denken. Aangezien ik verwacht dat de meesten ('men' dus) dat antwoord zullen geven, antwoord ik dat. Anders had ik gezegd:

'Trek je niks aan van de bijbel, naar mijn mening is het grote onzin. Doe gewoon wat je wil.' Dat is inhoudelijk ook onzin. Ik probeer me een beetje in te leven in de situatie en sorry dat dat niet goed opgevat wordt door sommigen.

Quote:
[...]

Ik probeer ook te helpen, door vragen te stellen zodat het dilemma duidelijker wordt. En zo nu en dan probeer ik aan te geven waarom volgens mij een gedachte niet correct is (zoals de men-gedachte van hierboven). Ik hoop dat je 't niet ziet als een aanval, want zo is het niet bedoeld.

Nou, eigenlijk wel... Maar als jij het zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je moet dan toch altijd vragen: "wat zou Jezus doen?" Ik denk niet dat hij een navelpiercing had, want ik zie het niet op de kruisbeelden
widegrin.gif

Haha,

Opzich wel een goede. Ik denk opzich dat je als vrouw je best mooi mag maken. Zolang het geen afgod word oid.


Samegevoegd:

Quote:

[...]

Ach, princess, ik vind een navelpiercing eigenlijk niks te maken hebben met "Bijbel en leer", maar als je twijfels zo groot zijn, rijg er dan maar een christelijk symbool doorheen, dan hoor je ze denk ik niet klagen.

Tuurlijk wel. Bijbel is het woord van God en wat God zegt staat boven mijn verlangens. Dus ook boven het verlangen om een navelpiercing te nemen eventueel

het maakt trouwens niet uit of ik er een christelijk symbool doorheen rijg ja of neen, want de omgeving krijgt hem toch niet te zien knipoog_dicht.gif


Samegevoegd:

Quote:

Wat men zou kunnen vinden, dus waar zij misschien een voorbeeld aan zou kunnen nemen, als ze het ermee eens is. Kijk, ik probeer te helpen. Daarbij moet je wel eerst duidelijk hebben wat de 'keuzes' zouden kunnen zijn. En argumenten om het te doen of juist niet...

Daar heb je een goed punt.

Ik zou het graag willen doen, omdat ik het zelf onwijs mooi vind. Niet om aan mijn omgeving te showen.

Ik zou het niet doen als het eventuele risico's met zich mee zou brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid