Spring naar bijdragen

Visioenen van de duivel?


Aanbevolen berichten

Ik zal maar geen inleiding doen, want dat kan ik niet. smile.gif

Een vriendin van me heeft sinds haar ouders gescheiden zijn (5/6, ze is nu 17)wat visioenen gehad. Ze zag een vrouw in het wit, zonder ogen... gewoon een enge gedaante dus. Die vrouw zei dan dingen tegen haar en waarschuwde haar.

Voorbeeld: Die vrouw waarschuwde haar dat haar vader een ongeluk zou krijgen. De volgende dag belt haar vader op dat hij achter het stuur in slaap was gevallen en tegen de vangrail was gebotst.

Voorbeeld 2: De vrouw waarschuwt haar dat haar stiefvader een ongeluk zal krijgen, de volgende dag gaat hij naar de winkel en krijgt een auto ongeluk.

Nou, ben ik niet een type die in waarzeggerij en visioenen gelooft, maar dit vind ik wel heel opmerkelijk. Ze heeft een aantal van die visioenen gehad die steeds ook waar bleken te zijn.

Nu wil ik graag weten of deze visioenen van de duivel komen? Ik kan me niet voorstellen dat God iemand zulke enge visioenen laat zien, met een enge gedaante...

En verder... ze is niet christelijk, maar ze gelooft wel in 'iets'. Nou hebben we gister veel gepraat over God, dat was echt cool. smile.gif

Ze vroeg me zelfs of ik dacht dat Jezus terug zou komen. Toen heb ik haar een stukje uit Openbaringen verteld waarin beschreven werd hoe Jezus eruit ziet, dat vond ze erg mooi. smile.gif

Maar goed, weet iemand wat over zulke visioenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wat mij betreft kunnen dit inderdaad nooit visioenen van God zijn. God brengt niet 'zomaar' boodschappen van onheil en ongeluk. Altijd als Hij dat doet, gaat het vergezeld van de oproep tot bekering, of is het vanwege de grote zondes die er gedaan zijn. Maar daar is hier geen sprake van.

En daarbij spreekt het idee dat die vrouw geen ogen heeft, voor mij ook boekdelen, zoiets kan echt nooit van God komen. Ik denk dan ook dat dit inderdaad een duivelse oorsprong heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan wel. Alleen de kracht hiervan is, als je christelijk bent, om het te ''bestrijden'' met de naam van Jezus. Als je dat doet dan gebeurt het meestal weer niet. (het kan wel trouwens niet in de zin van dat het van God komt. Maar de duivel kan wel visioenen geven. *of het klopt is dan de volgende vraag maja*)

(Ja, ik weet het het klinkt vaag. Maar ik weet het niet heel precies meerboosrood.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben het met TimonK eens, ik geloof nooit dat God zo'n visioen zou geven. Het enige visioen in de Bijbel dat ik ken (er zullen er vast meer zijn) dat aan een niet-gelovige werd gegeven, was die van Paulus, voordat hij blind werd. Daar verscheen Jezus aan hem, en kwam hij tot bekering. Volgens mij kun je visioenen van God sowieso herkennen doordat er of een engel, of God zelf in welke vorm dan ook in voorkomt (dat weet ik niet zeker, maar alle visioenen die ik ken gaan wel zo).

Wat ik er verder over weet... tja, als het niet van God is zal het van iemand anders moeten komen, een boze geest denk ik, gewoon onderwerpen aan Jezus en je zou er verlost van moeten zijn... maarja, kun je misschien beter vragen aan iemand die er wat meer ervaring mee heeft, als je zoiets al zou willen doen. Bovendien zou het wel goed zijn als ze ook een relatie met Jezus zou hebben... maar goed, dat kun je niet afdwingen he knipoog_dicht.gif

Het gaat er gewoon om dat het dus niet van God is, wat je er mee wil doen is verder niet aan mij natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het lijkt alsof deze vraag niets met het onderwerp te maken heeft (ik vind van wel
smile.gif
) maar heeft dit meisje ook hulp met het verwerken van de scheiding? Ik zeg niet dat ik haar niet geloof maar de geest kan rare dingen doen.

Mjah, maar als het toekomst voorspelt dan is het wel heel erg raar hoor...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Mystique, ooit een visioen gehad? Die dingen zijn gewoon levensecht, en ik denk echt niet dat je dat zomaar onder 'de geest kan rare dingen doen' kunt zetten. Geest met een hoofdletter zou ik het helemaal mee eens zijn natuurlijk, maar op deze manier niet
knipoog_dicht.gif

Of ik ooit een visioen heb gehad laat ik in het midden, immers, wat is een visioen? Een droom die uitkomt? Of dat je je de volgende dag verbeeld (klinkt negatief, zo bedoel ik het niet) dat je er bijvoorbeeld over gedroomt hebt. Dit kan echt. Misschien klinkt dit veel te nuchter voor de gelovigen onder ons, maar je kunt beter worden doordat je jezelf inbeeld dat je gaat genezen. Dat is geen visioen, maar wel een voorbeeld om duidelijk te maken hoe groot de invloed van jouw geest, de bewuste/onderbewuste is op ons leven/denken/gezondheid.

En verder, ik ben bang dat er genoeg schizofrenen zijn die dagelijks 'visioenen' hebben. (en nee, ik zeg niet dat dit meisje schizofreen is!) Of, om het anders te noemen, die dagelijks hallucinaties hebben. Dat verklaart niet waarom ze voorspellend zijn maar misschien heeft dit meisje wel vaker dit soort dingen gehad maar het er alleen nooit over gehad omdat ze niet voorspellend waren. Bovendien is het zo dat je geest vaak dingen creëert waar je onbewust het meeste bang voor bent.

Informatie over hallucinaties

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar een droom is echt iets anders dan een visioen hoor Mystique. Zoals ik al zei, visioenen zijn levensecht. Kijk naar Paulus, die beschreef dat hij opgenomen werd in de hemel, maar hij wist niet zeker of dat echt was of een visioen. Ook toen Jezus aan hem verscheen leek het gewoon echt. Omstanders getuigden een stem te horen, maar ze zagen niks zelfs... Visioenen zijn geen dromen, maar zijn dingen die je meemaakt terwijl je klaar wakker bent, die alleen jijzelf kunt zien. Er staat op dat moment gewoon daadwerkelijk iemand voor je, daar twijfel je niet aan.

Hallucinaties lijken misschien erg op visioenen, maar als er iemand is die je de toekomst precies kan voorspellen lijkt het me toch iets verder gaan dan dat, en zeker geen product van je eigen geest, wat ik bovendien al een rare stelling vind voor een wetenschappelijk onderbouwde post, aangezien de wetenschap niet in een geest gelooft, maar ik neem aan dat je hersenen bedoelde flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Of ik ooit een visioen heb gehad laat ik in het midden, immers, wat is een visioen? Een droom die uitkomt? Of dat je je de volgende dag verbeeld (klinkt negatief, zo bedoel ik het niet) dat je er bijvoorbeeld over gedroomt hebt. Dit kan echt. Misschien klinkt dit veel te nuchter voor de gelovigen onder ons, maar je kunt beter worden doordat je jezelf inbeeld dat je gaat genezen. Dat is geen visioen, maar wel een voorbeeld om duidelijk te maken hoe groot de invloed van jouw geest, de bewuste/onderbewuste is op ons leven/denken/gezondheid.

En verder, ik ben bang dat er genoeg schizofrenen zijn die dagelijks 'visioenen' hebben. (en nee, ik zeg niet dat dit meisje schizofreen is!) Of, om het anders te noemen, die dagelijks hallucinaties hebben. Dat verklaart niet waarom ze voorspellend zijn maar misschien heeft dit meisje wel vaker dit soort dingen gehad maar het er alleen nooit over gehad omdat ze niet voorspellend waren. Bovendien is het zo dat je geest vaak dingen creëert waar je
onbewust
het meeste bang voor bent.

Nadat ze zo'n visioen had ging ze snel naar haar moeder of ander persoon toe. Maar die zei dan 'Nee, joh! allemaal onzin.' (Dat zou iedereen zeggen, denk ik)

Maar de volgende dag kwam die visioen uit...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben overigens van mening dat een natuurlijk/psychische oorzaak voor dit gebeuren geen reden is om niet aan te nemen dat het hier niet om een geestelijk gebeuren gaat. Integendeel eigenlijk, bepaalde oorzaken, traumatische gebeurtenissen oid, kunnen júist een ingang zijn die maakt dat ook de geestelijke wereld zich ermee kan bemoeien in negatieve zin.

Kortom, het idee dat dit bijvoorbeeld als een hallucinatie afgedaan zou kunnen worden, betekent voor mij nog niet dat het dus máár een hallucinatie is. Ik denk dat juist bij hallucinaties de kans groot aanwezig is dat er wel demonen in het spel zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Mjah, maar als het toekomst voorspelt dan is het wel heel erg raar hoor...

Ik heb het ook wel eesn gehad, en ach ik geloof dat Satan ook je psyche kan manipuleren en vreemde dingen doen. Mijn dromen komen soms ook nogal eens erg letterlijk uit. En dat gaat ook niet altijd over fijne dingen, ik geloof dat visioenen ook van God of Satan kunnen komen als het over slechte dingen gaan en de persoon niet gelovig is..

God gebruik ook mensen voor zijn doel..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zou zeggen voorganger, maar als je goed leest zie je dat ze die niet heeft
puh2.gif

En ik zeg gewoon een psychiater of psycholoog.. Ook als de persoon in kwestie christen zou zijn, dan misschien een christelijke psychiater die je op sommige punten ook kan ondersteunen als het met je geloof en overtuiging in aanraking komt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik heb het ook wel eesn gehad, en ach ik geloof dat Satan ook je psyche kan manipuleren en vreemde dingen doen. Mijn dromen komen soms ook nogal eens erg letterlijk uit. En dat gaat ook niet altijd over fijne dingen, ik geloof dat visioenen ook van God of Satan kunnen komen als het over slechte dingen gaan en de persoon niet gelovig is..

God gebruik ook mensen voor zijn doel..

Ben ik het mee eens, maar ook ik heb weleens "dromen" gehad die helemaal letterlijk uitkwamen. al heb ik die al een poosje niet meer gehad (gelukkig). Maar een vraag die dan in mijn hoofd ontstaat is hoe weet je van wie die "droom" komt. van God of van de satan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn hemel, krijg je een visioen waar in iemand figureert die niet perfect is, dan is het metteen van de duivel.

Ik geloof niet dat het visioen van openbaringen nu direct zo'n prettig beeld was. Toch gelooft iedereen dat deze ellendige beelden wel van God kwamen.

Misschien is de persoon die ze ziet in het visioen gewoon een vertaling van haar verstand. Misschien is de waarschuwende persoon "blind" omdat je helderzien niet met je gewone ogen doet.

Vragen in gebed zou ik zeggen. Of tijdens het visioen vragen naar de bron van de medeling/ persoon. Ja dat kan. Als het steeds dezelfde persoon is kun je je sterk voornemen dat je dat gaat doen bij een volgende verschijning en dan is dat mogelijk.

Verder kan het zijn dat het uit haar eigen persoon komt en dat ze het vertaald in een beeld als zijnde van buiten.

Veel mogelijkheden. Zelfs een psychiatrische aandoening is niet uit te sluiten. Maar omdat de mededeler niet perfect oogt concluderen dat het daarom dus van de duivel moet zijn is net zoiets als alto's bekogelen omdat dat duivelsaanbidders MOETEN zijn. Vooroordeel dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn hemel, krijg je een visioen waar in iemand figureert die niet perfect is, dan is het metteen van de duivel.

Ik geloof niet dat het visioen van openbaringen nu direct zo'n prettig beeld was. Toch gelooft iedereen dat deze ellendige beelden wel van God kwamen.

Misschien is de persoon die ze ziet in het visioen gewoon een vertaling van haar verstand. Misschien is de waarschuwende persoon "blind" omdat je helderzien niet met je gewone ogen doet.

Vragen in gebed zou ik zeggen. Of tijdens het visioen vragen naar de bron van de medeling/ persoon. Ja dat kan. Als het steeds dezelfde persoon is kun je je sterk voornemen dat je dat gaat doen bij een volgende verschijning en dan is dat mogelijk.

Verder kan het zijn dat het uit haar eigen persoon komt en dat ze het vertaald in een beeld als zijnde van buiten.

Veel mogelijkheden. Zelfs een psychiatrische aandoening is niet uit te sluiten. Maar omdat de mededeler niet perfect oogt concluderen dat het daarom dus van de duivel moet zijn is net zoiets als alto's bekogelen omdat dat duivelsaanbidders MOETEN zijn. Vooroordeel dus.

De ogen zijn op zich een zeer belangrijk onderdeel van het lichaam, omdat zij de spiegel van de ziel zijn. Als iemand dan geen ogen heeft, is dat in mijn ogen een zeer duidelijk teken dat er iets niet in de haak is.

Als er de mogelijkheid is vragen te stellen is er één simpele vraag die gesteld kan worden, die Paulus zo noemt. Vraag die 'persoon' wie hij dient. En het enige goede antwoord is dan: Jezus Christus, die in het vlees is gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid