Spring naar bijdragen

School for harvest (Zwijndrecht)


Aanbevolen berichten

Ik wou eens vragen of hier mensen ooit van deze school hebben gehoord. En zo ja, wat vind je hiervan? Dit is een bijbelschool (niet door het Rijk erkend) wat valt onder Nehemia-ministries.

Heb jij ervaring met deze school? Weet je er iets vanaf? Vertel het allemaal zou ik zeggen.

Voor het geval je niet weet waar ik het over heb. Hieronder de link met de site van School for harvest.

School for harvest

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken een paar ex-studenten en een paar van de leraren. Prima school! Zelf ben ik wel eens wezen kijken op een open avond, maar het ligt voor mij wel hel erg uit de richting. Verder denk ik dat het op dit moment niet aansluit bij hetgeen ik in mijn geloofsleven ervaar en bij de vragen die ik heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf zet ik er altijd vraagtekens bij als het een niet door het Rijk erkende studie is.

Wat kun je als je afstudeert aan deze school? De diploma's en certificaten die je behaalt zullen niet geaccepteerd worden.

En op wat voor niveau is het? MBO, HBO, universitair? En hoe wordt dat getoetst, aangezien het niet door het Rijk erkend is zal deze het ook niet toetsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je bijvoorbeeld kijkt naar Jeugd met een opdracht in Heerde. Is ook een opleiding. Die ook inderdaad niet door het rijk is erkend. Maar daar gaat het ook niet om. Kijk wat God in jou persoonlijk leven wil doen. En daar heeft een opleidings nivo niks mee te makensmile.gif Het is namelijk veel belangrijker wat je hierdoor kan betekenen in je relatie met Godparty.gif

Ik kan je deze bijbelschool echt aanraden. Ken een paar mensen die er zijn geweest. Heb Bert de Haan wel een horen spreken. En het klinkt mij erg positief in de oren)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een opleiding wordt erkend door het Rijk als het opleidt tot een bepaald beroep, of als het gaat om een bepaalde wetenschappelijke opleiding met algemeen nut voor de samenleving (oid puh2.gif). Een Bijbelschool zal zoiets al heel snel niet hebben, omdat het dus vooral bedoeld is voor de persoonlijke vorming en in die zin vind ik het dus helemaal niet vreemd dat het geen erkende opleiding van het Rijk is. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn alle opleidingen ook niet bedoeld voor persoonlijke vorming?

Maar wat kan je concreet met de papieren als je hier afstudeerd? Want je bent er wel een aantal jaar fulltime mee bezig.

Volgens mij kan je dan beter theologie studeren, of een andere erkende opleiding die opleid tot iets in deze richting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zijn alle opleidingen ook niet bedoeld voor persoonlijke vorming?

Maar wat kan je concreet met de papieren als je hier afstudeerd? Want je bent er wel een aantal jaar fulltime mee bezig.

Volgens mij kan je dan beter theologie studeren, of een andere erkende opleiding die opleid tot iets in deze richting.

Waarom zou je voor het opbouwen/verbeteren van jou persoonlijke relatie met God met een papiertje willen zwaaien dat je het gehaald hebt?! Er valt niets te behalen maar een heleboel te winnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom zou je voor het opbouwen/verbeteren van jou persoonlijke relatie met God met een papiertje willen zwaaien dat je het gehaald hebt?! Er valt niets te behalen maar een heleboel te winnen.

Oww vast wel. Maar met dezelfde tijdsbesteding valt er nog veel meer mee te winnen. Diengen die achteraf ook nog toonbaar zijn door middel van een geldig diploma.

Je inversteerd wel jaren van je leven in zoiets. En je kan onwijs veel kennis opdoen, maar die kennis die je hebt zal niet erkend worden als je er in het echte leven ook wat mee wil gaan doen.

De geldigheid van je diploma is hetzelfde als die mensen die op dit forum de Bijbel in 1 jaar lezen en dat ik daar vervolgens in word een leuk papiertje bij maak. Het betekend helemaal niets op de arbeidsmarkt.

Ga dan bijvoorbeeld een studie pastoraal werker volgen. daar heb je veel meer aan.

Ook het idee dat elk niveau wordt toegelaten zint me niet. En wie gaat de kwaliteit van het onderwijs toetsen? Voor het zelfde geld rommelen ze maar wat aan, immers er is toch geen controle op.

Het is dus ook een studie waar je geen studiefinanciering voor krijgt. Wat kost het per jaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat mij betreft gaat het niet zozeer erom of het door het Rijk erkend is of niet. Het gaat mij inderdaad om persoonlijke vorming en ze hebben wel hetzelfde soort aanpak als opleidingen die wel door het Rijk erkend zijn. Ik hecht daarbij ook weinig waarde aan diploma's. Waarom? Omdat dat niet is waarvoor ik leef. Ik wil leven voor God. Niet om diploma's te halen. Het staat voor mij vast als een huis. God kan mij gebruiken met of zonder opleiding. Dus met of zonder papiertje kan God mij net zoveel gebruiken. Dat maakt geen verschil. Maar het grote punt hiervan is dus dat je geen studiefinanciering/ov krijgt. Je moet dus alles zelf betalen.

Maar ok, afgezien van dat gaat dit topic meer over het inhoudelijke van Sfh. Weet iemand wat voor soort lessen er bijvoorbeeld zijn. Zijn het lessen die wat meer oppervlakkig zijn of zijn het lessen die ook leren wat er in de grondtekst staat. Etc, etc.

Aanrommelen gebeurd niet lijkt mij. De opleiding is onderdeel van Nehemia-ministries. Nehemia is een redelijk grote kerk, voor zover ik weet. Dus wat dat betreft word er denk ik niet aangerommeld. Als je namelijk aanrommeld en dat word bekend dan valt je kerk indirect bijna. Vandaarknipoog_dicht.gif.

En de arbeidsmarkt is dus niet waar ik voor leef. Dat heb ik inmiddels uitgelegd.

De kosten bedragen ? 260 per maand. Inbegrepen zijn al het studiemateriaal, de middagmaaltijden, en de koffie/thee. (Bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het prima Jeffrey. Als jij denkt dat dit iets voor jou is dan moet je het doen. Ik hoop van harte dat God straks dan ook je loon uitkeert om een gezin te onderhouden.

Deze school is mij helemaal niet bekend en ik heb er nog nooit wat van gehoord. Ik zal dus verder wegblijven uit dit topic, maar ik hoop dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Jeffrey,

Ik heb geen ervaring met de bijbelschool, maar ben wel bekend met Nehemia. Ik heb tot nu toe geen negatieve geluiden gehoord over de gemeente.

Ik heb zelf www.oogsttijd.nl gedaan en dat duurde drie maanden. Dat viel me ook op aan de opleiding van Nehemia, dat het best wel lang is. De opleiding die ik heb gedaan was het zeker waard. Maar de vragen die Thorgrem stelt zijn wel terecht denk ik. Het kost best veel geld en in principe leer je geen beroep. Je leert God beter kennen en wellicht wat Hij van plan is met je. Kom je zelf in Nehemia? Anders moet je misschien een keer met je voorganger erover praten. Is een studie theologie (evangelische richting) aan de christelijke hogeschool niets voor je?

God bless

Link naar bericht
Deel via andere websites

Punt van CHE of Azusa (Amsterdam) is dat het hbo is. Punt daarvan is dat ik dat niet kan doen tenzij ik MBO doe. (havo kan niet meer) Punt daarvan is dat ik weet dat dat te lang duurt (ook voor God) en daarom ben ik op zoek gegaan naar een andere school. Sfh is dus op mijn pad gekomen (niet geheel onverwacht aangezien zoiets zou gaan gebeuren). Hbo opleiding kan ik dus niet doen. Mbo ook niet. (ga niet naar die redenen vragen aub want dat is te lastig uit te leggen) Dan kom je dus meer op zoiets uit. Ik wil het liefste wel iets in de richting van theologie en wel met de evangelische invloed daarvan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een hbo heeft daarbij ook een heel andere instelling dan een dergelijke bijbelschool. Een hbo heeft over het algemeen de doelstelling om je te leren, terwijl een bijbelschool de bedoeling heeft om je te vormen. Dat wil overigens niet zeggen dat je op een hbo niet gevormd wordt, of dat je op een bijbelschool niets leert, integendeel. Maar het is wel een belangrijk verschil in waar de beide scholen zich op willen richten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neem eens contact op met Nehemia en stel daar je vragen. Ze zullen je graag te woord staan. De school draait al een jaar of 6/7 en wat de vruchten zijn? Geen idee! Je zou ook voor dat soort vragen terecht kunnen bij de school. Wellicht kunnen zij je vertellen wat ex-studenten rapporteren over hoe zij hun kennis toepassen in hun dagelijks leven en of ze ook een taak hebben in hun gemeeente waar de verworven kennis kan worden toegepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de website net eens zitten bekijken en het valt mij op dat de toelatingscriteria nogal vaag overkomen. Hoe bepaal je nu eigenlijk of iemand duidelijk wedergeboren is, en een waarachtig discipel, en een gedisciplineerd leven met de Heer leidt? Dit lijken mij wel allemaal erg subjectieve voorwaarden waarvan ik me afvraag wie dat bepaalt, en hoe dat bepaald wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid