Spring naar bijdragen

revelation of hell


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik wil iets met jullie delen wat mij is overkomen. Een tijdje terug kreeg ik iets te lezen wat mij heel sterk heeft overtuigd dat je niet door kunt gaan met het verrichten van zonden. Het is voor ons allemaal moeilijk om continue het juiste pad te bewandelen omdat het vlees zwak is en omdat de verleiding vaak op de loer licht. Dit boek heeft mijn geloofsovertuiging weer sterker gemaakt en ik ben ervan overtuigd dat de Heer iedereen wil dat dit gelezen wordt. De hel is zo erg dat je, jezelf er altijd voor wilt waken dat je daar terecht komt en zo ook je medemens, daarom moet je ook altijd van bewust zijn met de daden die je doet.

Het kost even tijd om het te lezen en zo ook de andere verhalen op de site maar ze verrijken je geloofsovertuiging. Het lezen van bijbelse teksten is de voeding van je geloof.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

In de bijbel wordt diverse malen gewaarschuwd voor valse profeten en hun valse leringen. Ook wordt er gewaarschuwd voor valse christussen. Dus wezens die zich voordoen als Christus.

Ikzelf geloof dat God de bijbel compleet heeft gemaakt en dat daar geen boeken bijgeschreven hoeven te worden. Helemaal al niet over de hel. Stel dat het allemaal zou kloppen wat in die boeken geschreven is, wat is het nut ervan om te weten waar mensen heen gaan die Jezus niet kennen?

Daarbij komt nog eens dat Jezus aan NIEMAND zal verschijnen totdat hij voor IEDEREEN verschijnt bij zijn wederkomst!! Er is dus 'iemand anders' met de mevrouw meegeweest naar de hel. Of de schrijfster heeft het niet beleefd, maar gedroomd (wat het voor haar niet minder ècht maakt natuurlijk)

Ik zou iedereen ontraden om dit boek te lezen. Het voegt niets dan angst voor de hel toe en angst is een heeeeel verkeerde drijfveer!! (in dit geval dan)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Het boek verteld juist dat je, jezelf moet bekeren als je dat nog niet had gedaan. Er staan juist niet alleen beschrijvingen in van de hel maar ook van hemel wat zo wonderbaarlijk mooi is wat wij ons nauwelijks kunnen bevatten. Ook de Openbaring van Johannes wat voor mij een moeilijk te begrijpen hoofdstuk is wordt mooi beschreven.

De tekst wordt verwezen naar delen van de Bijbel. Voor velen van ons is het lezen van de Bijbel een heel dik boek waar je, je hele leven informatie uit kunt halen. Het lezen van boeken naast de Bijbel kan ook een verrijking zijn voor jezelf zolang als het maar klopt wat in het Heilige boek staat. Dat de Here zich toont aan mensen geloof ik zeker want Jezus zal ook zijn leger maken. Het hele boek is geschreven om de Here te dienen en niets is uit valse religie geschreven. Als je het leest zul je het voelen en begrijpen.

De Here zei: "Als de mensen op aarde naar Mij willen luisteren en zich bekeren van hun zonden, zal Ik de werkingen van de antichrist en het beest tegenhouden tot er een tijd van verfrissing komt. Bekeerden de inwoners van Ninevé zich niet op de prediking van Jona? Ik ben Dezelfde, gisteren, vandaag en tot in eeuwigheid. Bekeert u, en Ik zal een tijd van zegen zenden".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens een door de katholieke Kerk erkende overlevering heeft Maria in Lourdes enkele meisjes onder andere ook de hel laten zien. Alleen dan wel in een flits, omdat het aanzien van de hel anders ondraaglijk zou zijn. Ik vraag me dan af hoe een gewoon mens dan zolang de hel heeft kunnen zien, dat hij er een compleet boek over heeft kunnen schrijven. Zonder te sterven van angst. Ik denk dat hij dan de hel nog niet heeft gezien, maar slechts bangmakerij van Satan.

Bangmakerij? Van Satan? Ja, absoluut. Het kan goed zijn om bewust koppige en onwillende gelovigen erop te wijzen dat het allemaal zo vrijblijvend niet is en dat de zonde dodelijk ernstig is. Soms moeten er prikken worden uitgedeeld; Christus regeert ook met ijzeren staf als het nodig is. Maar iemand helemaal vullen met angstaanjagende beelden van de hel, dat kan gewoon niet. Allereerst omdat je waarschijnlijk nog geen minuut van de hel kunt zien zonder er een trauma aan over te houden, ten tweede omdat het volstrekt voorbij gaat aan Gods bedoeling.

God wil juist een intense liefdesrelatie met de mens, binnen het huwelijk met Zijn Kerk. En dat is nogal wat. Binnen deze relatie past er geen panische angst voor straf. Jezus heeft juist aan het Kruis laten zien dat God een lijdende God is, die al Zijn goddelijkheid voor de mens heeft willen afleggen en zelfs gestorven is voor de mens. Zó dicht wil Hij bij de mens zijn. Met zulke helleboeken wordt er juist weer afstand geschapen tussen God en mens, vanwege de angst die daaruit spreekt.

Als Satan iets wil, is het afstand tussen God en mens. Nu schrijf ik normaal niet zo direct over Satan, maar nu even wel. Omdat ik geloof dat hiermee heel direct de integriteit van Gods liefde en vertrouwen wordt aangevallen. En dat kan niet anders dan duivelswerk zijn. Een boek die angst voor de hel aanwakkert, zodat gelovigen vooral heel fanatiek aan het bekeren en goede werken doen slaan, kan niet van God zijn. Ãls God de hel laat zien, dan toch in een flits en alleen als mensen echt verzaken in het geloof.

Maar ik heb het idee dat Hij veel en veel vaker en liever Zijn hemel laat zien. Er zijn genoeg prachtige mystieke ervaringen van mensen opgetekend, die mystiek in de hemel zijn geweest. Ook in de Schrift kom je zulke ervaringen tegen. Denk aan Paulus, denk aan Johannes. Valt het in Openbaringen bijvoorbeeld ook niet op dat de hemel heel uitvoerig wordt beschreven en de vuurpoel in slechts een zinnetje? De hemel kan juist zoveel intense vrede en liefde in de mens opwekken, dat deze niets anders meer kan dan voor Hem te buigen en Hem te gehoorzamen. Uit echte liefde, niet uit angst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Op een ander forum ben ik dit ook al eens tegengekomen en toen werd er verwezen naar een webpagina waar het hele boek opstond, ik heb het toen gedownload en omdat die pagina later is verdwenen heb ik hem opnieuw op internet geplaatst!

Dus voor iedereen die geinteresseerd is in het boek:

http://www.davidvandiepen.nl/boek/hel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, na een maand (verrassend hoe kort geleden dingen nog kunnen zijn), blijf ik het nog steeds een vreselijke Middeleeuwse draak van een boek vinden, waarin Gods liefde volstrekt ongeloofwaardig overkomt, waarin bespottelijke en blasfemische karikaturen van de hel en van Jezus Zelf worden afgeschilderd en waarin angst voor God wordt gestimuleerd, in plaats van Gods liefde.

De hel als een menselijk lichaam in het centrum van de aarde? Jezus die de auteur even alleen in de hel laat om haar te laten ervaren wat de hel nu écht met je doet? Satan en zijn trawanten die zich eigenlijk wel kostelijk vermaken in de hel met martelen en de aarde verzieken, en dus helemáál niet gestraft worden voor hun zware zonden? De hemel als twee planeten, eentje voor gestorven kinderen die er op school uit de Schrift leren, en eentje voor de volwassenen?

Dit is geen openbaring van God, maar een giftige (en soms eigenlijk ook wel lachwekkende) verdraaiïng van het algemene christelijke geloof. En als de auteur ervan net zoals Dante of Jeroen Bosch het bedoelde als theologische fictie of kunst, dan zou het hoogstends aardige fantasie zijn. Maar ze gelooft dit écht en ze gelooft écht dat de hel er letterlijk zo uitziet. Onbegrijpelijk dat mensen in zulke afschuwelijke misleidingen van Satan hemzelf trappen. Satan mocht willen dat hij zoveel plezier zal hebben in de hel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich geloof ik best dat dit soort dingen kunnen gebeuren, maar zodra er mensen gaan roepen dat Jezus zei dat iedereen het moet weten e.d. krab me toch wel even op m'n hoofd. Mocht dit waar zijn geloof ik trouwens niet dat Jezus in levende lijven is verschenen, maar dat het een visioen was. Het soort dat Paulus ook kreeg bij zijn bekering, en later nog toen hij naar in een visioen naar de hemel ging.

Maarja, met dit soort verhalen ben ik wel voorzichtig, en ik weet niet of ik dit moet geloven...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Mark1987,

Een simpele vraag dan: geloof jij dan ook dat Satan en zijn demonen totaal niet gestraft zullen worden, maar juist een aangename tijd in de hel zullen hebben, al spelend met de zielen daar?

Ik zal me verduidelijken. Ik geloof dat het mogelijk is dat God mensen visioenen van de hel laat zien. Dit verhaal ken ik niet geheel inhoudelijk, heb het eerste hoofdstuk gelezen en ik vond veel dingen inderdaad vreemd. Wat ik dus al zeg, ik weet niet of ik het moet geloven, maar ik geloof wel dat het mogelijk is dat het gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

-Waarom kon Jezus gewoon door de hel lopen? Als Hij verschijnt dan kan er geen duisternis meer bestaan...

-Hoe kon Jezus mensen achterlaten in de hel? Is Hij zo?

-Als iedereen dit moet weten, waarom heeft Jezus er dan amper een woord over gesproken tijdens zijn aardse bestaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Mark1987,

De vraag is vooral: wat voor waarde hebben deze visioenen eigenlijk? Waarom is het noodzakelijk zo'n uitgebreide en gedetailleerde beschrijving van de hel te krijgen? Waarom is een flits van een gewone vuurpoel in Openbaringen en bij Lourdes niet voldoende, maar moeten we per se álles weten en zien? Is de vuurpoel al niet vreeswekkend genoeg, moeten christenen dan écht doodsangsten uitslaan voor de hel?

In zo'n beetje elke alinea wordt er in het boek ook gedreigd: "Zondig niet meer, bekeer u, voordat het te laat is." Waarom? Waar is dat in vredesnaam voor nodig? Waarom moeten mensen per se zo bang zijn voor de hel en voor God? Het boek zegt dat zoveel christenen niet genoeg doordrongen zouden zijn van de realiteit van de hel, maar waarop is dat gebaseerd? En waarom zou zo'n angstaanjagend visioen daarvoor dan de oplossing zijn?

Dit soort helleboeken gaan er vanuit dat het overgrote deel van de christenen God eigenlijk helemaal niet wil dienen, en daarom maar flink schrik moet worden aangejaagd. Alleen waar baseren ze zich dan op? Kunnen de auteurs ervan in de harten van deze christenen kijken? En is angst voor de hel dan écht dé oplossing die God ons te bieden heeft? Moeten we wérkelijk geloven uit angst voor de hel, en niet uit liefde voor Jezus?

Is het dus echt de bedoeling, dat als ik met een andersgelovige spreek over het geloof, dat ik hem dan een uitgebreide beschrijving geef van deze hel, en vervolgens dreig dat hij daar voor eeuwig moet verblijven als hij zich nú niet bekeerd? In het boek wordt daartoe regelmatig opgedragen. Is in alle eenvoud over de zonde en Gods liefde spreken dan echt niet voldoende meer?

Als ik in de Schrift en in de geschriften van de kerkvaderen lees dat Jezus ons liefheeft, dan geloof ik het. Als ik echter in dit boek lees dat Jezus ons liefheeft, dan geloof ik er geen barst van. Volgens dit boek is Hij keihard en medogenloos: "Ja, had je maar moeten luisteren hè, dan was je nu fijn in de hemel!" Mijn vraag aan jou is dus meer: waarom zou Jezus ons in vredesnaam zo bang willen maken voor de hel?

Hopelijk kun je me antwoord geven op al deze vragen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is de vuurpoel al niet vreeswekkend genoeg, moeten christenen dan écht doodsangsten uitslaan voor de hel?

* hopeloos kan het niet laten om daar een van haar favoriete teksten aan toe te voegen puh2.gif

1 Johannes 4

18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als jij me eerst kunt vertellen waar de hemel is.

Ik stelde mijn vraag uit oprechte nieuwsgierigheid. Jammer dat dat op deze manier moet worden tegengegaan met een wedervraag... Blijkbaar neem je mij en/of mijn vraag niet serieus. noparty.gif

Maar goed, het antwoord op beide vragen weet ik niet en heel eerlijk gezegd, het maakt me ook niet uit. Ik ga uit van het evangelie en hoe dat afloopt zie ik uiteindelijk wel. Daar kun je heel theoretisch over doen en per sé willen weten waar iets zich bevindt maar dat doet m.i. niet terzake, het gaat om de boodschap.

Opmerkelijk genoeg brengt me dat op het volgende citaat uit het boek:

Quote:
Ik zag de ziel van de man binnenin zijn skaletachtige vorm. Hij zei tegen de Heer: "Heer, nu wil ik de waarheid prediken aan alle mensen. Nu, Heer, ben ik gereed om uit te gaan en anderen over deze plaats te vertellen. Ik weet dat ik terwijl ik op aarde was, niet in een hel geloofde, noch geloofde ik dat U zou wederkomen. Ik predikte wat de mensen wilden horen en ik comprommiteerde de waarheid tegenover de mensen in mijn kerk.

Met andere woorden: voor Jezus is het alleen goed als je angst predikt, ipv liefde? Je moet dus weten welke verschrikking je te wachten staat in plaats van het goede van de hemel/wederopstanding/whatever (vul zelf in)?

Ik vrees dat ik het dan erg warm ga krijgen in de toekomst...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom JoostG,

Ik neem je vraag wel degelijk serieus, waarom zou ik dat niet doen? Alleen de vraag waar de hel is, is van dezelfde orde als de vraag waar de hemel is, vandaar. Beiden zijn namelijk andere werkelijkheden. Ik denk dat je misschien het beste als volgt kunt zien: als de hemel de studeerkamer is waar God woont, is de aarde de wereld in het boek wat God aan het schrijven is, en is de hel een wereld die nooit geschreven is, maar wel bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid