Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
maar misschien dat God wel expres verschillende stromingen heeft ontworpen om zo ieder voor ieder individu een passende kerk te creeeren

Dat kan dus niet he. Er moet één waarheid zijn, iets is geen waarheid omdat het bij je past, maar omdat het zo is. Het is niet zo dat volwassnendoop voor de één goed is, en voor de ander niet omdat dat ''beter bij je past''.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tja, dit alles roept echt een hoop vragen op. Waarom zouden er zoveel verschillende stromen zijn (de reden, de oorzaak weet ik).

Omdat de mens een vrije wil heeft. Overigens vind ik dat 'er zijn zoveel stromingen' verhaal altijd wel wat overdreven. Om alles even in de juiste verhoudingen terug te zetten; meer dan de helft van alle Christenen zitten in één Kerk, daarmee is het katholiek geloof meteen ook de de grootste en meest hechte 'organisatie'die menselijk gezien maar mogelijk is. Daarnaast heb je nog de orthodoxe Kerk, deze stemmen qua leer voor 95% overéén met de katholieken, je zou kunnen zeggen dat de leer minder is afgewerkt, omdat ze in de tijd is blijven stilstaan en géén oecomenische concilies kan afkondigen. Samen maken ze dus tweederde uit van de hele Christenheid. Daarnaast heb je de Protestantse stromingen, dat zijn er bijelkaar zo'n 30000. Als je dus vanuit het Protestants perspectief de wereld bekijkt, dan lijkt het Christendom enorm verdeeld, maar je ziet dat dat enigzins vertekenend is.

Quote:

En wat zou God willen.

Die zou willen dat iedereen zich bij Zijn Lichaam voegt.

Quote:

Ik vraag me ook echt af of het voor God uitmaakt naar welke kerk je gaat, want dat zou hele rare gevolgen hebben als er eigenlijk maar een kerk is die de ware is.

Er is dan ook niet zozeer één Kerk de ware, er is maar één Kerk. smile.gif En ja, dan maakt het nogal uit. widegrin.gif

Quote:

En ik vraag me dan ook echt af wat de gevolgen zijn voor christenen die dan bij de ´verkeerde´ kerk zitten.

Niet zoveel, tenminste, als ze er niets aan kunnen doen. Zij zullen op hun daden worden beoordeeld.

Quote:

Misschien maakt het in het algemeen niet uit, maar misschien dat God wel expres verschillende stromingen heeft ontworpen om zo ieder voor ieder individu een passende kerk te creeeren.

Ik zou zeggen, doordenk deze zin maar eens, de uitkomst zou tamelijk bizar zijn. smile.gif

Quote:

Misschien heeft God het ook wel zo gedaan zodat je ECHT voor God moet gaan en er veel tijd in moet steken en daardoor het koren van het kaf word gescheiden.

Nee, ik denk dat dát vooral een gevolg is van mensenwerk. Overigens kan je het best bij de grootste stroming beginnen, en dan gaan afstrepen. knipoog_dicht.gif Tegen de maalstroom in van menselijke verdeeldheid heeft God toch Zijn Leer weten te bewaren, en dát lijkt me een belangrijk gegeven in je zoektocht. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat kan dus niet he. Er moet één waarheid zijn, iets is geen waarheid omdat het bij je past, maar omdat het zo is. Het is niet zo dat volwassnendoop voor de één goed is, en voor de ander niet omdat dat ''beter bij je past''.

Och, bij mij pastte volwassendoop beter dan bij ieder willekeurig kind dat komende week gedoopt gaat worden. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

ik denk dat het heel belangrijk is om te gaan onderzoeken wat de waarheid is... daar zul je nooit helemaal mee klaar zijn!

Toch zijn er kerken die niet helemaal de waarheid vertellen/verkondigen.

Ik ben er daarom zelf mee begonnen om alles in verschilende vertalingen op te gaan zoeken en vragen aan ouders vrienden en familie... bestook ze maar.. daar voor ben je familie of vrieden tog???

verder moet je kijken waar je je thuis voeld.

omdat dit heel belangerijk is voor het "familie" zijn.

in de bijbel staad dat de gemeente een lichaam is, en dat je daaraan moet mee werken tot eer van God.

waar jij het niet mee eens bent moet je dus ook niet heen gaan.

God spreekt over de gemeente dat dat de bruid moet zijn.

ik geloof zelf dat je je het beste met de gemeente mee kunt gaan waar jij jezelf thuis voelt waar ze de waarheid vertellen...

hier moet je dus rekening mee zien te houden...

ik wens je veel suc6 en laat nog even horen in welke gemeente je bivakeer!!

Be Blessed

Mariska

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik denk dat het heel belangrijk is om te gaan onderzoeken wat de waarheid is... daar zul je nooit helemaal mee klaar zijn!

Toch zijn er kerken die niet helemaal de waarheid vertellen/verkondigen.

Ik ben er daarom zelf mee begonnen om alles in verschilende vertalingen op te gaan zoeken en vragen aan ouders vrienden en familie... bestook ze maar.. daar voor ben je familie of vrieden tog???

verder moet je kijken waar je je thuis voeld.

omdat dit heel belangerijk is voor het "familie" zijn.

in de bijbel staad dat de gemeente een lichaam is, en dat je daaraan moet mee werken tot eer van God.

waar jij het niet mee eens bent moet je dus ook niet heen gaan.

God spreekt over de gemeente dat dat de bruid moet zijn.

ik geloof zelf dat je je het beste met de gemeente mee kunt gaan waar jij jezelf thuis voelt waar ze de waarheid vertellen...

hier moet je dus rekening mee zien te houden...

ik wens je veel suc6 en laat nog even horen in welke gemeente je bivakeer!!

Be Blessed

Mariska

Dus waarheid is inherent aan het ingegeven gevoel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid