Spring naar bijdragen

Wat doe je met je kleedgeld?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Leuk topic knipoog_dicht.gif

Wil je delen hoeveel kleedgeld je krijg/maandelijk uitgeeft aan kleding?

Kleedgeld heb ik nooit gehad, 'vroeger' (lees: onder de 18) ging ik of met mn moeder winkelen en dan betaalde zij, of ik ging zelf wat kopen en dan schreven mn ouders het geld naar me over (ik wist wel welke prijs ze wel of niet goed vonden en of ik het nodig had enzo).

Nu studeer ik en krijg ik beurs, maar dat gaat op aan mn huur (helaas) maar ik werk wel. Het ligt eraan hoeveel geld ik overhoud in de maand, hoeveel geld ik uitgeef aan kleren. Ik ben nu wel aan het 'sparen', want straks moeten er weer voorjaarskleren gekocht, dus dan koop ik een tijdje niks en dan kan ik na een tijdje meteen wat dingen tegelijk kopen.

Nu betalen mn ouders vaak wel nog bijvoorbeeld mn jas of schoenen, omdat dat best duur is.

(even voor de dames onder ons: wat sommige meiden met chocola hebben 1 keer in de maand, heb ik met kleren.. is dat gek? hamer.gif )

In welke volgorde selecteer jij je kleding (prijs, merk, kleur), wat geef je prioriteit?

Ik kijk altijd eerst naar de kleur: als ik een rek zie met alleen wit en beige sla ik het meteen over. Turkoois rood en roze zijn leuk yes.gif

Verder kijk ik ongeveer tegelijk naar hoe het eruit ziet en de prijs en of ik het kledingstuk het bedrag waard vind zeg maar.

Het belangrijkst vind ik of het lekker zit en het leuk staat (tegelijk)

Moet je persé je laatste mode en duurste kleding hebben?

Neuh, niet perse. Ik weet zelf wel wat ik leuk vind. Broeken koop ik ongeveer áltijd bij DiDi of SPS, omdat ik die leuk vind en die zitten me altijd goed (maar zijn wel duur, maar dan koop ik maar een broek minder).

Verder koop ik overal en nergens dingen (van die basic truitjes van de Hema zijn vaak best leuk en goedkoop, maar die gaan áltijd uit model in de was).

Tweede hands kleding, is dat een optie voor jou?

Nee. Ik vind dat een vies idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou ik krijg 60 euro zak/kleedgeld samen. veel te weinig naar mijn zin. tis heel wisselend wat ik uitgeef ik krijg vaak van iemand tweede hands kleren en ik vind t wel best scheelt mij weer geld. en verder hou ik van heerlijke wijde slobbertruinen en weide broeken. en jurken. en ik ben op zoek naar een tuinbroek en daar heb ik dan als k ooit tegenkom maximaal 70 euro voor over

yoyo

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Ik krijg geen kleedgeld meer. Ik denk dat ik ongeveer 50 euro per maand uitgeef aan kleren

Waarom zou je iedere maand kleding kopen? Slijt jouw kleding dan zo snel?

Quote:
Toen wij thuis klein waren, kregen we weleens kleren. Ik geloof dat ik dat nooit een probleem vond. Nu zou ik het zelf niet gaan kopen, maar ik vind zeg ook nooit nooit, want wie weet kom je ooit in een situatie terecht dat je geen keus hebt. Wij zijn schandalig verwend in vergelijking met de rest van de wereld en het is fijn dat je daardoor duurdere dingen kunt kopen, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om mijn standaard zo hoog te leggen en belachelijk veel geld uit te geven als het niet nodig is. Dus tsja, tweedehands kleren zijn geen optie op dit moment, maar het andere uiterste ook absoluut niet.

Wat is er mis met tweedehands kleren? Onlangs kreeg ik van mijn moeder een hele doos vol 2ehands kleding. Het zag er nog harstikke goed uit. Dáár gaat het mij om. Als mijn kleding versleten is, ga ik wel weer nieuwe kopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ik krijg al 3 maand geen kleedgeld en moet het tot en met augustus nog zonder doen. Mijn manier om schuld bij m'n ouders af te betalen puh2.gif

Blegh, ik vind het wel saai hoor, een half jaar amper kleding te kunnen kopen. Alhoewel ik soms wel wat uitgeef, maar meestal aan kleine en goedkope dingen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

De oplossing: kledingruilfeestjes! Nodig al je vriendinnen uit en zeg dat ze alle kledij meenemen die ze niet meer dragen omdat ze te groot/te klein is, omdat het toch hun stijl niet is, omdat ze niet weten welke schoenen ze er bij aan moeten, enzovoort, en ruil met elkaar tot je allemaal weer wat nieuws hebt. Goedkoop én recyclage-verantwoord!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg 60,-- zakgeld en kleedgeld samen vind ik veel te wienig (ik ben 17 jaar) ik hou van alternatieve kleding. wijde broeken hippie kleding wijde rokken en vage bloesjes. het maakt me niks uit oof het tweede hands is ja of nee. ik geef ongeveer 4 keer per jaar 100 tot 120 euro per keer uit aan kleding. (ik winkel ongeveer 3 a 4 keer per jaar) ik ben meestal op zoek naar koopjes meestal koop ik ongveer 4 goedkope dingen en 1 a 2 duurde kledingstukken. maar ik wil altijd graag ver weg winkelen en heb nog geen ov dus komen er nog reiskosten bij. meestal 15,-- maximaal

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De oplossing: kledingruilfeestjes! Nodig al je vriendinnen uit en zeg dat ze alle kledij meenemen die ze niet meer dragen omdat ze te groot/te klein is, omdat het toch hun stijl niet is, omdat ze niet weten welke schoenen ze er bij aan moeten, enzovoort, en ruil met elkaar tot je allemaal weer wat nieuws hebt. Goedkoop én recyclage-verantwoord!

Opzich ook een heel vet idee voor 'n credible-meet. Met allemaal meiden, veel chocolade (maar ook verantwoorde hapjes) en dan een kleding festijn. Eventuuel met kralendozen voor eigen-gemaakte sierraden/accesoires etc.. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geef het uit aan kleding, waar het ook voor bedoeld is smile.gif.

owjah, en het opzetje smile.gif:

Wil je delen hoeveel kleedgeld je krijg/maandelijk uitgeeft aan kleding?

45 euro p maand, geef ik ook ongeveer uit aan kleding

In welke volgorde selecteer jij je kleding (prijs, merk, kleur), wat geef je prioriteit?

Het moet lekker zitten, meestal zit iets duurdere kleding meestal toch lekkerder, niet te strak. En het moet staan natuurlijk. Meestal probeer ik in zo weinig mogelijk winkels klaar te zijn. Op de prijs let ik niet echt, maar boven de 75 euro voor een kledingstuk wordt toch een beetje veel (met uitzondering van schoenen)

Moet je persé je laatste mode en duurste kleding hebben?

Niet persee, maar als het er ook leuk uitziet.

Tweede hands kleding, is dat een optie voor jou?

Nooit naar gekeken eigenlijk, maar denk het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Opzich ook een heel vet idee voor 'n credible-meet. Met allemaal meiden, veel chocolade (maar ook verantwoorde hapjes) en dan een kleding festijn. Eventuuel met kralendozen voor eigen-gemaakte sierraden/accesoires etc..
engel.gif

Oeeeh! My place or yours? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wil je delen hoeveel kleedgeld je krijg/maandelijk uitgeeft aan kleding?

50 euro(geen jassen en ondergoed, wel schoenen en de rest)

In welke volgorde selecteer jij je kleding (prijs, merk, kleur), wat geef je prioriteit?

Ik kijk of het me leuk staat en de kwaliteit voldoet. Als het niet belachelijk duur is dan koop ik het. Ik ben niet heel kieskeurig op de prijs, ik heb liever één hele leuke broek van 100 euro dan twee matige van 50. Heb ook wel eens een trui van 90 euro gekocht(die dan ook wel heel leuk was. dan koop ik gewoon wat minder). Merk maakt me echt niks uit.

Moet je persé je laatste mode en duurste kleding hebben?

Tweede hands kleding, is dat een optie voor jou?

Laatste mode boeit me echt niks, vaak zoek ik juist dingen buiten d emode om omdat de modekleren zelf me niet zo aanstaan(dood aan de lage heupbroek bijvoorbeeld). Ik heb liever goedkoop dan duur(like duh). Tweedehands koop ik niet snel.. Misschien omdat ik geen goede tweedehandswinkels ken.. Als ik iets leuks vind, koop ik het natuurlijkpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid