Spring naar bijdragen

Wat doe je met je kleedgeld?


Aanbevolen berichten

In de Visie van volgende week vertellen 4 jongeren over hun kleedgeld, hoeveel ze krijgen en wat ze daar van kopen. Het zijn 4 heel verschillende uitgave-patronen die je ziet en ik denk zeker dat men van elkaar kan leren door eens te kijken naar hoeveel een andere te makken heeft.

Dit topic is dus bedoeld om met elkaar (waarschijnlijk voornamelijke de "jongere" users) over hoe je je kleedgeld besteed. Maar natuurlijk kunnen mensen zonder kleedgeld ook nadenken. knipoog_dicht.gif

Om een opzetje te geven:

Wil je delen hoeveel kleedgeld je krijg/maandelijk uitgeeft aan kleding?

In welke volgorde selecteer jij je kleding (prijs, merk, kleur), wat geef je prioriteit?

Moet je persé je laatste mode en duurste kleding hebben?

Tweede hands kleding, is dat een optie voor jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:26:35 schreef Joëlle het volgende:

Wil je delen hoeveel kleedgeld je krijg/maandelijk uitgeeft aan kleding?

€50,-

Quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:26:35 schreef Joëlle het volgende:
In welke volgorde selecteer jij je kleding (prijs, merk, kleur), wat geef je prioriteit?

Stijl, kleur, of het staat, prijs, merk

(ik kom in de winkel, zie iets wat ik mooi vind, in een leuke kleur, ik doe het aan en als het leuk staat en het niet al te duur is koop ik het, is het te duur dan wacht ik op de uitverkoop of laat het gewoon gaan, als het nog een leuk merk blijkt te zijn dan is dat mooi meegenomen, maar merkloos draag ik ook moeiteloos.

Quote:

Op woensdag 21 februari 2007 23:26:35 schreef Joëlle het volgende:
Moet je persé je laatste mode en duurste kleding hebben?

nee, dat vind ik niet, Zolang je er maar niet slonzig uitziet.

overigens wil ik ook even zeggen dat merk-shirts eigelijk gewoon uithangborden voor het merk zijn meestal, daarom draag ik dat ook vrijwel niet widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hip, kleedgeld! Nu voel ik me oud worden, want dat heb ik dus inderdaad niet meer puh2.gif Wel gehad, vanaf mijn 16de volgens mij, maar hoeveel het was weet ik niet eens meer.

Wat ik uitgeef aan kleding verschilde toen en nu nog steeds sterk, al denk ik dat ik nu veel meer uitgeef aangezien ik meer verdien dan toen.

Ik kijk altijd naar wat ik leuk vind, dan draai ik het prijskaartje om. Het ligt aan het kledingstuk hoeveel ik bereid ben ervoor te betalen. Voor een spijkerbroek ben ik bereid meer te betalen dan voor een truitje zeg maar.

Ik vind het altijd wel leuk om te kijken wat er in de mode is, al gebeurt het vaak dat ik het in het begin verschrikkelijk vind en net als ik het leuk begin te vinden is het alweer uit big-smile.gif

Soms zie ik iets in een blad en dan vind ik het zo leuk dat ik er echt naar op zoek ga, maar vaak genoeg vind ik het ook helemaal niets.

Merken en hoeveel ik ervoor neertel is voor mij niet belangrijk. Ik kan dolgelukkig worden als ik bij de Sting 3 truitjes voor 15 euro scoor zeg maar smile.gif Als ik iets leuk vind en het is toevallig van een merk, dan haal ik het, maar dus niet vanwege een merk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg geen kleedgeld. Als ik ga winkelen krijg ik een gedeelte van mijn kleding gewoon vergoed. Tenzij ik een tshirt koop van 40 euro, dan krijg ik iets van 10 terug denk ik.

Ik let heel erg op merk, koop eigenlijk alleen maar merk. Only, Vero Moda, Mexx, Esprit, EDC, meestal de eerste twee die zijn niet zo heel duur. Merken zitten lekkerder en iedereen loopt hier in merken bloos.gif

Of ik de laatste mode moet hebben, deels, ik draag vooral basic dingen en koop dan bijvoorbeeld twee tshirtjes die echt de laatste mode zijn. Mode is vaak gewaagd, dat draag ik weinig. Ik loop niet in kleding van 3 jaar geleden nee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 21 februari 2007 23:26:35 schreef Joëlle het volgende:

Wil je delen hoeveel kleedgeld je kreeg/te besteden hebt

Ik kreeg tot aan mijn 18de ?150,- per kwartaal

En ik gaf daar de ene keer alles vanuit en de andere keer niks dat hing ervanaf wat ik nodig had.

Nu heb ik maandelijks genoeg geld om kleren te kopen ^.^ (en doe ik het 2x per jaar ook echt goed widegrin.gif)

Quote:

In welke volgorde selecteer jij je kleding (prijs, merk, kleur), wat geef je prioriteit?

1> hoe ziet het eruit

2> wat kost het

3> staat het me leuk

Quote:
Moet je persé je laatste mode en duurste kleding hebben?

Nee, absoluut niet. Ik kan niet beweren dat ik geen kleren heb die niet in de mode zijn omdat ik nou eenmaal kleren koop bij winkels die dat verkopen.

Maar...dan koop ik het alleen omdat ik het leuk vind en te combineren is met de rest van de garderobe.

En ik draag ook graag/meestal baggy kleding

Samengevoegde post 21-2-2007 23:44:21:

Quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:41:38 schreef Mystique het volgende:

Merken zitten lekkerder

Dat is nogal gevoelsmatig lijkt me zo.

Zeeman kan ook heerlijk zitten.

Zit het lekker omdat er een merkje aan zit dan?

Quote:

en iedereen loopt hier in merken
bloos.gif

En als iedereen in het water springt, spring jij ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 21 februari 2007 23:41:47 schreef xx-taam-xx het volgende:

..en te combineren is met de rest van de garderobe...

Oh ja, dat is inderdaad wel heel erg belangrijk! Maar ik beken, dat soms als stufie en loon net binnen is, ik het daarom niet laat en dan zorg dat er meer kledingstukken komen waardoor het wel bij de garderobe past knipoog_dicht.gif

Ook iets waar ik op let: Kan ik het aan op mijn werk? Dan sta ik voorover te buigen en te doen om te kijken of ik niet teveel decolleté heb enzo.

Als iets niet echt 'werkkleding' is omdat het bijv wat strakker, korter is of wat dan ook, dan draag ik het ook minder. Alleen met het uitgaan ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel zo dat shirt van Zeeman of ander goedkoop merk minder model hebben ja. Dat merk ik bijvoorbeeld ook vaak bij phillipome, dat zit in 't begin lekker maar na een paar keer wassen gaat 't model 'r uit.

Heb overigens aan de beginpost nog een puntje toegevoegd.. 2e hands kleding, trek je dat aan?

*gaat zelf morgen uitgebreid reageren* knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 21 februari 2007 23:46:49 schreef Mystique het volgende:

Ik bedoel meer, ik draag alleen only of VM broeken omdat die een bepaald model hebben.

Ja, maar dat stond er dus niet knipoog_dicht.gif

Quote:
Je ziet mij gewoon de Zeeman niet in lopen. Simpel. Ik ben vast heel zwak daarin maar ik geef het op om mezelf daarin te verdedigen.

Het is jouw kleedgeld dus je mag het allemaal lekker zelf weten natuurlijk. En zo erg is het toch ook niet om te zeggen dat je je daar meer op je gemak in voelt omdat anderen je er anders raar op aan kijken/ je het idee hebt dat je niet meetelt/ wat dan ook.

Ik denk dat Taam eigenlijk bedoeld: (en schop me maar Taam als het niet zo is) Trek je er niets van aan en koop gewoon lekker wat je zelf fijn en mooi vind! Wees je lekkere eigen unieke zelf enzo big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:52:24 schreef Nynthe het volgende:

Ik denk dat Taam eigenlijk bedoeld:
(en schop me maar Taam als het niet zo is)
Trek je er niets van aan en koop gewoon lekker wat je zelf fijn en mooi vind! Wees je lekkere eigen unieke zelf enzo
big-smile.gif

yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:55:55 schreef Nynthe het volgende:

Even offtopic @ Taam: Wat voor een opleiding doe je eigenlijk?
engel.gif

Ik heb een mode-opleiding gedaan en daar geleerd dat het vaak niet heel veel uitmaakt waar je je kleren koopt, het is de persoon zelf die de kleren uitstraling geeft

(hoe praat je offtopic weer ontopic puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 21 februari 2007 23:53:45 schreef Nynthe het volgende:

En tweedehands kleding: Geen probleem! Ik wil binnenkort met een paar vriendinnen een 'swapparty' houden: Iedereen neemt de kleding mee die zij niet meer leuk vind en/of draagt, hapje en drankje erbij en ruilen maar
smile.gif

Tof idee! yes.gif

Ik krijg wel 'ns kleding van mijn oudere nicht ofzo. Dat draag ik ook gewoon (de leuke dingen clown.gif), zitten soms echt heel toffe dingen bij. Ook bij de kringloop kun je heel leuke kleding kopen voor weinig geld. Veel combineren, setjes maken en 't is toppie in orde, toch? widegrin.gif

Oke, aangeizen ik toch nog wil reageren doe ik het gelijk uitgebreid. puh2.gif Ik krijg ?50,- per maand van mijn ouders waar ik alles (kleding, schoenen, jassen, cadeautjes, reiskosten en inclusief zakgeld clown.gif) van moet betalen. Daarboven op heb ik een aantal oppasbaantjes wat me zo'n ?40 euro extra opleverd, maar dit gaat meestal op aan sparen en reiskosten.

Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop (of tenminste met korting) en heb met mezelf afgesproken dat ik bijv. niet meer dan ?20.- maximaal voor een broek en ?10 voor een shirt wil uitgeven. En dan kijk ik ook heel scherp of ik het kledingstuk z'n geld waard vind. Voor 'n flodderig hempje ga ik namelijk geen 10 euro neerleggen...

Winterjas heb ik gelukkig in de afgelopen jaren niet hoeven te kopen; mijn jas uit groep 7 bloos.gif is mee gegaan tot de 3e, daarna kreeg ik 'r eentje van mijn nicht die nog steeds prima is. Schoenen zijn altijd wel vet prijzig, maar daar heb ik er zoveel van dat ik voorlopig niet hoef te kopen bloos.gif

En naja, verder moet ik dus ook zelf mijn strippenkaart/treinkaartje betalen als ik ergens naar toe wil hoewel ik gelukkig regelmatig de strippenkaart van mijn moeder mag gebruiken. treinkosten zijn altijd wel balend, maar als ik het lang genoeg van te voren weet kan ik er voor sparen smile.gif Meestal kan ik het dokken uit het geld dat ik verdien met oppassen smile.gif Eigenlijk betaal ik alles zelf, behalve eten (naja, lkkr in een tussenuur etc wel clown.gif) en onderdak (met de kosten die daar bij horen widegrin.gif)

En mijn bankrekening is aan 't eind van elke maan bijna helemaal leeg bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:06:01 schreef Joëlle het volgende:

En mijn bankrekening is aan 't eind van elke maan bijna helemaal leeg
bloos.gif

Dat doe je dan nog netjes. Over het algemeen krijg ik dat veel eerder voor elkaar puh2.gif

(nou ja, dat geld wat ik overhoudt nadat alle vaste lasten zijn betaald zeg maar...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat ik qua geld uitgeven nog wat kan leren hier...

Samengevoegde post 22-2-2007 0:08:58:

Quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:08:13 schreef Nynthe het volgende:

[...]

Dat doe je dan nog netjes. Over het algemeen krijg ik dat veel eerder voor elkaar
puh2.gif

Ook last van het fenomeen: Maand over aan het eind van je geld? engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hehe, daar had ik veel last van toen ik bijna maandelijks de helft kwijt was aan reiskosten richting vriendje (koste 20 strippen en minimaal €15 aan trein).

Wat ik wel stom vind ik dat ik nu die reiskosten niet meer heb, maar geen geld overhoud puh2.gif

En Nythe: opzich doe ik het vrij netjes, maar ik koop dus nooit merkkleding (tenzij afgesprijst), koop nooit make-up etc. C&A is my place to be....

Link naar bericht
Deel via andere websites

laat ik als mannetje ook eens meedoen knipoog_dicht.gif

want jah mannetjes krijgen ook kleedgeld

Quote:
Op woensdag 21 februari 2007 23:26:35 schreef Joëlle het volgende:

Wil je delen hoeveel kleedgeld je krijg/maandelijk uitgeeft aan kleding?

Ik krijg d8 ik tussen de 50/60 euro in de maand kleedgeld..

Quote:

In welke volgorde selecteer jij je kleding (prijs, merk, kleur), wat geef je prioriteit?

Prijs kleur merk..

Die volgorde, ik ben merkenblind en draag waar ik zin in heb en wat ik betaalbaar vind..

Quote:
Moet je persé je laatste mode en duurste kleding hebben?

Nee, totaal niet, ik schijn een alto te zijn en heb niks met de mode..

Quote:

Tweede hands kleding, is dat een optie voor jou?

Jassen,broeken, shirtjes geen probleem..

ondergoed houd iedereen zelf maar.. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wil je delen hoeveel kleedgeld je krijg/maandelijk uitgeeft aan kleding?

50 euro per maand

In welke volgorde selecteer jij je kleding (prijs, merk, kleur), wat geef je prioriteit?

Ik loop met een grote boog om winkels heen waarvan ik weet dat ze voornamelijk dure merk-kleding hebben. Daar vind ik áltijd wel iets leuks wat ik eigenlijk te duur vind, dus ben ik een tijdlang gefrustreerd omdat ik in het dilemma zit 'wel of niet kopen'. Ik koop het liefst in de uitverkoop.

Ik geniet het meest van kleding die me haast niets gekost heeft. Zo heb ik eens een leuk shirt voor 3 euro gekocht party.gif. En onlangs bij de H&M een zwarte broek voor 10 euro party.gif.

Afgelopen zomer ging Michelle - mn host-zus - weer terug naar Amerika. Ze had hier nogal wat kleding gekocht en d'r moeder was in NL geweest en had wat meegebracht, dus ze kon nooit alles weer mee terug nemen. Daarom liet ze veel achter voor mij, gewéldig big-smile.gif.

Ik selecteer dus op prijs (iets wat te duur is wordt sowieso niet gekocht) en op hoe het me staat. Ik geef trouwens niet precies 50 euro uit voor kleding, vaak minder omdat ik ook andere dingen er van koop. Zo nu en dan meer dan dat, het wisselt.

Moet je persé je laatste mode en duurste kleding hebben?

Ik moet vaak aan de mode wennen, dus de 'laatste mode' hoef ik sowieso niet. Dure kleding hoef ik ook niet, vind ik geld verspilling. Nuja, ik vind het wel leuk om er mooi uit te zien en om hippe kleren aan te hebben, maar ik vind het zo zonde om er veel geld aan uit te geven. smile.gif

Tweede hands kleding, is dat een optie voor jou?

Alleen van bekenden. Zo heb ik vorig weekend 3 broeken van mn schoonzus gehad, en loop ik de hele zomer in kleren van Michelle.

Link naar bericht
Deel via andere websites

*zucht* nieuwe poging.. de vorige wiste ik per ongeluk toen ik halverwege was boosrood.gif

Wil je delen hoeveel kleedgeld je krijg/maandelijk uitgeeft aan kleding?

ik krijg per maand 80 euro zak- en kleedgeld, maar daarvan geef ik maar weinig uit aan kleren (ik geef er uberhaupt niet veel van uit..). Ik geloof dat ik sinds ik kleedgeld heb (ehmm.. september vorig jaar?) nog maar 80 euro ook heb uitgegeven.. ik heb nogal n gloeiende hekel aan winkelen, en ga dus alleen als ik echt iets nodig heb.. nu loop ik dus gewoon nog in kleren die ik vorig jaar heb gekocht.. wel zo makkelijk en goedkoop smile.gif

In welke volgorde selecteer jij je kleding (prijs, merk, kleur), wat geef je prioriteit?

ik kijk eerst naar de kleur, en of ik t wel leuk vind, daarna kijk ik of t n normale prijs is, en of t een merk is dat zie ik of aan de prijs (en dan koop ik t vaak niet omdat t te duur is) of ik kom er pas later een keer achter.. dat kan me echt niet schelen..

Moet je persé je laatste mode en duurste kleding hebben?

volgens mij is dit antwoord wel duidelijk uit de vorige.. nee dus

Tweede hands kleding, is dat een optie voor jou?

ik sluit me aan bij Nienke.. alleen als t van bekenden is.. soms krijg ik bv ook wel shirtjes ofzo die nog van n zus zijn geweest.. dat kan me echt niet schelen.. maar van onbekende mensen zou ik t niet snel dragen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wil je delen hoeveel kleedgeld je krijg/maandelijk uitgeeft aan kleding?

Ik krijg ?35,- per maand, maar ik krijg het nooit op. Volgens mij heb ik nu al 4 maanden niets gekocht puh2.gif. Hiervan mag ik alleen kleding kopen (of stof). Schoenen, jassen en ondergoed hoef ik niet zelf te betalen, omdat dat vér boven mijn budget ligt. Niet dat het nou zo duur hoeft te zijn, maar ik heb moeilijke voeten+steunzolen en een hele rare/grote BHmaat.

In welke volgorde selecteer jij je kleding (prijs, merk, kleur), wat geef je prioriteit?

Eerst kijk ik in het rek of het er leuk uitziet (model, kleur). Dan kijk ik naar het prijskaartje, en als het een beetje behoorlijk is pas ik het.

Moet je persé je laatste mode en duurste kleding hebben?

Nee, ik draag alleen mode als ik die leuk vind puh2.gif. Ook maak ik een (redelijk groot) gedeelte van mijn kleding zelf. Je hebt dan iets wat echt van jou is, 100% uniek en jouw stijl en vaak ook een stuk goedkoper dan kopen.

Tweede hands kleding, is dat een optie voor jou?

Jazeker smile.gif Net als met zelfgemaakte kleding is het veel goedkoper en kom je niet zo snel iemand tegen met hetzelfde. Daarom vind ik het ook best wel jammer dat hier alleen maar een tweedehands kledingwinkel is voor kinderkleding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1)Wil je delen hoeveel kleedgeld je krijg/maandelijk uitgeeft aan kleding?

- Ik krijg geen kleedgeld, maar als ik 18 word (over 3 maanden) dan krijg ik ongeveer 90 euro per maand.

Nu geef ik niet elke maand geld uit aan kleding, dus als ik dan bv 1 keer in de 2 maanden wat koop, heb ik meestal wel voor rond de 200 euro kleding. (dat zou dus ongeveer 100 euro per maand zijn.)

In welke volgorde selecteer jij je kleding (prijs, merk, kleur), wat geef je prioriteit?

- Ik kijk zelf altijd naar de prijs, als het te duur is koop ik het niet. Maar ik ga ook meestal 'dure' winkels niet in. (behalve de esprit, dat vind ik wel redelijk duur.) Ik kijk eerst naar de kleur, dan pak ik het kledingstuk (in de gewenste kleur) en kijk ik naar de prijs. Als het te duur is neem ik het niet, anders ga ik het passen.

De esprit kleding die ik heb is meestal wel van goede kwaliteit, dus daar wil ik ook wel iets meer voor betalen. (wat wel betekend dat ik minder kan kopen, omdat het duurder is.)

Moet je persé je laatste mode en duurste kleding hebben?

Tweede hands kleding, is dat een optie voor jou?

- Tweede hands kleding is geen optie voor mij. Ik vind het idee dat ik loop in iemand anders zweetkleding niet echt fijn. Mijn kleding hoeft niet perse duur te zijn. Als het maar mooi en leuk is. (en niet na twee keer dragen kapot.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid