Spring naar bijdragen

Ik ben Christen


Aanbevolen berichten

Hoi mensen,

ik wou me eigenlijk even voorstellen, nadat ik hier en daar al wat berichtjes gepost heb. Ik begrijp dat hier een topic voor is, maar ik wil niet zozeer zeggen wat mijn naam en leeftijd is (staat in mijn profiel), maar weer wie ik ben, en waarom ik ben wat ik ben.

Ik heb ergens anders al kort een keer wat verteld dat ik als Jehovah's Getuige ben opgegroeid, en hoewel dit ongetwijfeld zijn invloed gehad heeft wil ik het daar verder niet over hebben.

Stel je zoekt in je leven, naar waarheid, omdat je van waarheid bent gaan houden, omdat je het leven niet begrijpt, om.. om .. om zoveel redenen. Het enige wat je weet is dat je niet jezelf voor de gek wilt houden, want het is beter de pijnlijke waarheid onder ogen te komen, dan in de zachte leugen te leven.

En op dat moment in mijn leven besefte ik opeens (en met opeens, bedoel ik ook echt opeens), God is niet menselijk, God is niet de bijbel lezen, God is niet woorden, God is op geen enkele manier dat wat wij ons kunnen voorstellen. En _die_ God, diegene die mij gemaakt heeft, die wil ik kennen! Ik wou weten waar ik vandaan kom, en waarom ik God niet kon zien, begrijpen, geloven.

De bijbel snapte ik niet, kon ik niet lezen. Maar toch, een paar dingen bleven hangen, zoals "Zoekt en gij zult vinden", en "Wie om wijsheid vraagt, zal het krijgen". En als God dan bestaat, moet Hij dan ook niet te vinden zijn? Behalve dat we kunnen zien wat Hij gemaakt heeft, zou Hij dan ook geen interactie met ons willen. Dus bid je, naar de onbekende God, of als hij bestaat, hij je mag antwoorden. Of je mag begrijpen, of je wijsheid mag hebben.

En als een wonder kroop er geloof naar bidden, dat als ik zou vragen, ik ook _echt_ antwoord zou krijgen. Want wat voor God zou Hij zijn, als Hij beloofd dit te doen, en het niet zou doen.

Wist ik toen zeker dat God bestond? Nee, ik wist het niet zeker, maar ik wist wel zeker dat als Hij bestond, Hij zou antwoorden.

In in mijn tranen, en gebed, kwam die wijsheid, en die liefde die ik zocht. En werd God werkelijk, nabij, niet te beschrijven, van binnen veranderend.

De bijbel werd begrijpelijk, iets om te koesteren. De bijbel werd niet louter een leermeester, maar een bevestiging van mijn geloof en overtuiging.

Weet ik dan daarom alles? Absoluut niet, maar wat ik wel weet is dat God liefde is, dat Hij dichterbij ons is dan dat we vaak denken, dat Hij alles is, dat Hij zich door Christus heeft openbaart, ook aan mij.

Ik weet dat ik mijn Heer wil volgen, waar Hij ook maar wil dat ik ga. En als ik dingen niet weet, dan zal Hij mij leren en mij leiden.

Daarom ben ik ook niet evangelisch, protestant of katholiek, maar Christen. Want Christus behoor ik toe, en Christus riep mij, en Christus leerde mij.

Verder ben ik ook maar gewoon mens, ik eet, drink, huil en lach, net als iedereen.

En mocht je vragen hebben, dat mag, ik heb niets wat ik zou willen verbergen. Juist niet!

heel veel liefde aan iedereen

in Christus

Dan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

we hebben op dit geweldige forum zelf een apart voorstel-topic:

(welkom trouwens!!)

Mr Emilio, aan de beginpost is duidelijk te zien dat het niet zomaar een voorstel-post is, maar een getuigenis. Het is niet nodig de TS'er naar het voorstel-topic te wijzen. Je bent hier ook op gewezen in deze topic. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 20:39:26 schreef NienkeJ het volgende:

[...]

Mr Emilio, aan de beginpost is duidelijk te zien dat het niet zomaar een voorstel-post is, maar een getuigenis. Het is niet nodig de TS'er naar het voorstel-topic te wijzen. Je bent hier ook op gewezen in
topic.
smile.gif

sorry hoor....

Maar als we dan toch gaan zeuren: ik heb het nergens over een slotje, ik ga niet op de stoel van de crew zitten, ik blijf positief en het is dit topic en niet deze topic.

BOT:

Mooi getuigenis!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

''Daarom ben ik ook niet evangelisch, protestant of katholiek, maar Christen. Want Christus behoor ik toe, en Christus riep mij, en Christus leerde mij.''

Idd!!, in de bijbel waren er toch ook geen katholieken, protestanten of gereformeerden? of wat je tegenwoordig allemaal hebt, die mensen heten gewoon gelovigen of Christenenbig-smile.gif, mooie getuigenis. Wanneer iemand op zoek is naar God dan zal hij zich openbaren. idd, zoekt en gij zult vinden. Blijf de Bijbel lezen hea, dan zul je steeds meer te weten komen over Jezus Christusknipoog_dicht.gif

En over de persoon die jij in Christus bent!

Gods zegen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 21:54:19 schreef Gorthaur het volgende:

Klopt! Katholieken zoals ik.
party.gif

(Dus iemand die niet rare gnostieke dwaalleren aan loopt te hangen.)

Nou ja, wat ik al eerder zei:

Quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:31:08 schreef Pius_XII het volgende:

...Overigens bestaat er ook een theologische katholieke variant van (min of meer dan he?), we spreken gewoon KKK 818 na en zeggen dat al die andere Christenen stiekem een beetje katholiek zijn zonder het te weten.
clown.gif

flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dit echt een heerlijke getuigenis om te lezen, prachtig! Ik hoop dat als anderen je verhaal zullen lezen en horen, ze net zo geraakt zullen worden.

En inderdaad, je hebt niet meteen de waarheid, maar zoals ik het lees is je geloof puur en vol vertrouwen. Top! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid