Spring naar bijdragen

God heeft Spijt?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:01:29 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Waar slaat dat eigenlijk op? Waar staat in de Bijbel; 'En deze Schrift, van Genesis tot Openbaringen, zijn zo geschreven dat elke ongeletterde het kan begrijpen'?

Dat slaat op het feit dat Vallon een ander heilig boek propageert, ik vermoed het heldere en eenvoudig te begrijpen werk "de Koran"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:38:04 schreef diakio het volgende:

Dat slaat op het feit dat Vallon een ander heilig boek propageert, ik vermoed het heldere en eenvoudig te begrijpen werk "de Koran"

Ja, inmiddels had ik dat begrepen. Je bedoelt diezelfde Koran die ook weer door minstens 150 verschillende Islamitische groepen totaal verschillend wordt opgevat omdat deze zo helder en éénduidig is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:43:09 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Ja, inmiddels had ik dat begrepen. Je bedoelt diezelfde Koran die ook weer door minstens 150 verschillende Islamitische groepen totaal verschillend wordt opgevat omdat deze zo helder en éénduidig is?

Ik bedoelde die versie die een aanvulling van uitleggers nodig heeft waarmee je de bibliotheek van Caïro kan vullen. Is dat dezelfde die jij bedoelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:52:15 schreef diakio het volgende:

Ik bedoelde die versie die een aanvulling van uitleggers nodig heeft waarmee je de bibliotheek van Caïro kan vullen. Is dat dezelfde die jij bedoelt?

Ja, inderdaad, datzelfde boek dat waarschijnlijk helemaal niet in het Hoog-Arabisch is geschreven, maar in het Aramees. Dát boek dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:14:41 schreef Pius_XII het volgende:

[...]Zo logisch en simpel dat de Islam ook al weer minimaal 150 verschillende groepen kent, waarbinnen ook weer grote leerstellige meningsverschillen zijn.
rofl.gif
[...]

Maar ze geloven allemaal in één boek en dat is verschil met jullie. En het is niet 150 maar 71 ongeveer (weet ik niet van buiten).

Bewijs maar dat er met de Bijbel is gerommeld in een ander topic.

Kijk gewoon hoeveel bijbels jullie hebben (oude testament-nieuwe testament).Gewoon al in die 2 boeken zijn er verschillen. In de oude testament mag je geen alcohol drinken en in de nieuwe testament hebben ze die weggelaten. En dat is maar één voorbeeld, er zijn er meer maar ik ga die niet opnoemen. Vind je dan neit dat er gerommeld is?

Als ik je een verhaal vertelt aan een persoon, die het dan verder vertelt aan een ander persoon en ga zo maar verder. Het verhaal zal niet meer hetzelfde zijn als toen ik het heb verteld. De details zullen verdwijnen en juist die zijn belangrijk. Zo is het ook gegaan met de bijbel. Moet ik er nog een tekening bij maken. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:32:14 schreef Vallon het volgende:

[...]Kijk gewoon hoeveel bijbels jullie hebben (oude testament-nieuwe testament).Gewoon al in die 2 boeken zijn er verschillen. In de oude testament mag je geen alcohol drinken en in de nieuwe testament hebben ze die weggelaten. En dat is maar één voorbeeld, er zijn er meer maar ik ga die niet opnoemen. Vind je dan neit dat er gerommeld is?

Hier ben ik wel heel benieuwd naar. widegrin.gif

Waar in het Oude Testament staat dat je geen alcohol mag drinken? Ik dacht juist dat dat best wel de praktijk was tijdens bijvoorbeeld het voor de Joden zeer belangrijke Pesachfeest.

Mij is wel bekend dat dronkenschap niet als positief wordt gezien. Maar verder laat ik me graag overtuigen. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:32:14 schreef Vallon het volgende:

[...]Kijk gewoon hoeveel bijbels jullie hebben (oude testament-nieuwe testament).Gewoon al in die 2 boeken zijn er verschillen. In de oude testament mag je geen alcohol drinken en in de nieuwe testament hebben ze die weggelaten. En dat is maar één voorbeeld, er zijn er meer maar ik ga die niet opnoemen. Vind je dan neit dat er gerommeld is?

Als ik je een verhaal vertelt aan een persoon, die het dan verder vertelt aan een ander persoon en ga zo maar verder. Het verhaal zal niet meer hetzelfde zijn als toen ik het heb verteld. De details zullen verdwijnen en juist die zijn belangrijk. Zo is het ook gegaan met de bijbel. Moet ik er nog een tekening bij maken.
widegrin.gif

Vind je het heel erg dat ik je niet serieus neem als je zo duidelijk laat merken dat je geen benul hebt waarover je praat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid