Spring naar bijdragen

Tegenlicht: Vrienden van God


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:18:46 schreef Tom het volgende:

Ik vond het wel aandoenlijk. Alleen jammer van Ted Haggard.

Ted Haggard is "genezen"!

Ted Haggard zegt geen homo meer te zijn

Geplaatst door Stefan Kortrijk op

do 8 feb '07 om 21:17u (Bron: RD)

COLORADO SPRINGS (RKnieuws.net) - De voormalige Amerikaanse evangelische voorganger Ted Haggard zegt de afgelopen weken afgeholpen te zijn van zijn homoseksuele gevoelens. „Ik ben weer volkomen heteroseksueelâ€, zo meldt hij in diverse Amerikaanse kranten.

Haggard, voormalig voorzitter van de koepel van evangelicale kerken en groepen in de VS en ex-predikant van de New Life Church in Colorado Springs, bekende eind vorig jaar dat hij een relatie had gehad met een homoseksuele man. Eerder had hij die beschuldigingen altijd ten stelligste ontkend. Na zijn bekentenis legde hij zijn functies neer.

De afgelopen weken is hij, samen met zijn vrouw, in therapie geweest. Zijn behandelaars zouden tot de conclusie zijn gekomen dat hij volkomen heteroseksueel is en dat zijn homoseksuele gedrag een „misstap†is geweest.

Haggard en zijn vrouw hebben overigens wel besloten te verhuizen uit Colorado Springs.

Bron: link

Wat voor soort behandeling zal dat geweest zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 februari 2007 22:04:06 schreef Mr. Emilio het volgende:

Goed voor Haggard!
yes.gif
(in het kader van voordeel van de twijfel...)
knipoog_dicht.gif

Het is toch fijn dat het gezin bij elkaar blijft en ze er uit gekomen zijn. Ik hoop dat ze nog lang en gelukkig leven. En verstandig om naar een andere plaats te verhuizen om zo een fris begin te kunnen maken.

Alhoewel dat voor een bekend iemand als Haggard natuurlijk erg moeilijk zal worden. Ik hoop ook dat de evangelische gemeente van Haggard hem weer op zal nemen als een gelijkwaardige broeder (als dit al ooit in het geding is gekomen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 februari 2007 21:57:33 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Ted Haggard is "genezen"!

Ted Haggard zegt geen homo meer te zijn

Geplaatst door Stefan Kortrijk op

do 8 feb '07 om 21:17u (Bron: RD)

COLORADO SPRINGS (RKnieuws.net) - De voormalige Amerikaanse evangelische voorganger Ted Haggard zegt de afgelopen weken afgeholpen te zijn van zijn homoseksuele gevoelens. „Ik ben weer volkomen heteroseksueelâ€, zo meldt hij in diverse Amerikaanse kranten.

Mijn ongenuanceerde mening: Ik hoop dat ze hem met pek en veren overgieten en naakt rondjes door een darkroom laten rennen. Iemand die de boel zo bedonderd, daarmee anderen zoveel schade toebrengt en daarna weer het heilig boontje speelt en daarbij misbruik maakt van een groep goed gelovige Christenen, heeft wat mij betreft geen enkel recht van spreken meer.

Quote:
De afgelopen weken is hij, samen met zijn vrouw, in therapie geweest. Zijn behandelaars zouden tot de conclusie zijn gekomen dat hij volkomen heteroseksueel is en dat zijn homoseksuele gedrag een ?misstap? is geweest.

jaja.. een heteroseksueel die een homoseksueel uitstapje maakt is 'volkomen heteroseksueel' toch knap in wat voor bochten ze zich wringen.

PS. zijn gezin is beter af met het vertrek van de vader of een vader die durft zichzelf te zijn. Niet iets er tussen in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 08 februari 2007 22:23:58 schreef Hj het volgende:

[...]

post hierboven.

smile.gif Zo zou je het natuurlijk ook kunnen zien.

Ik weet echter niet zoveel van deze man. Wellicht weet jij wat meer over hem en de gemeente waar hij voorganger van was. (zo ja dan zou ik die informatie wel willen hebben, hetzij via dit forum of email, je hebt mijn adres)

Ik neem trouwens aan dat hij zijn homoseksuele gevoelens nog steeds heeft maar nu onderdrukt omwille van zijn huwelijk die hij in stand wil houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ HJ: ik vind het idd een nogal ongenuanceerde mening. Ik hoop dat je beseft dat je zeer veroordelend overkomt mbt Ted Haggard en IMHO is het toch echt God die het ultieme recht van spreken heeft.

Of Haggard's "genezing" waar en oprecht is, is niet aan ons om te beoordelen. Je reageert HEEL erg fel en omdat ik slechts zeer beperkt kennis heb van jouw voorgeschiedenis, zal ik me daar verder geen waardeoordeel over aanmeten.

Wel vind ik dat je door een erg gekleurde bril kijkt.

@ Thorgrem: Dat Haggard zijn homoseksuele gevoelens momenteel onderdrukt (of zou onderdrukken) maakt hem niet persé minder geloofwaardig. Er zijn zoveel Christenen met homoseksule gevoelens die omwille van hetgeen zij geloven hun gevoelens onderdrukken, maar dat wil niet direkt zeggen dat ze niet oprecht zijn...

Maar goed. We zij inmiddels als behoorlijk op een zijspoor beland. BOT maar weer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 08 februari 2007 23:18:50 schreef Mr. Emilio het volgende:

@ HJ: ik vind het idd een nogal ongenuanceerde mening. Ik hoop dat je beseft dat je zeer veroordelend overkomt mbt Ted Haggard en IMHO is het toch echt God die het ultieme recht van spreken heeft.

Ted Haggard, heeft jarenlang fel van leer getrokken tegen alles dat maar in de richting wees van homoseksualiteit. Als je dan bedenkt dat hij op hetzelfde moment geregeld op bezoek ging bij een mannelijke hoer, dan kun je je voorstellen dat de mening niet zo ongenuanceerd is.

en de uitgebreide versie link

Hij is dus niet alleen homoseksueel, maar pleegt overspel, gaat naar de hoeren (mannen) en kocht/gebruikte drugs. Het is voor mij moeilijk te begrijpen dat de evangelische beweging blijkbaar denkt dat na deze jarenlange leugens en het zwart maken van de homoseksuele minderheid hij na twee maandjes 'genezen'is en weer Gods woord kan verkondigen.

De evangelische beweging zal ongetwijfeld een aantal goede zaken in zich hebben, maar zolang ze dit soort uitwassen en dit soort mensen niet kritisch benaderen is het gevaar groot dat het evangelie op de achtergrond raakt en het extremisme de overhand krijgt.

Quote:
Of Haggard's "genezing" waar en oprecht is, is niet aan ons om te beoordelen. Je reageert HEEL erg fel en omdat ik slechts zeer beperkt kennis heb van jouw voorgeschiedenis, zal ik me daar verder geen waardeoordeel over aanmeten.

Mijn voorgeschiedenis?

Quote:
Wel vind ik dat je door een erg gekleurde bril kijkt.

Misschien kijk je zelf ook wel door een gekleurde bril, ik word ongetwijfeld beinvloed door mijn achtergrond en geaardheid, maar ben zeer goed op de hoogte van de misstanden in de wereld ten aanzien van homoseksualiteit.

Quote:
@ Thorgrem: Dat Haggard zijn homoseksuele gevoelens momenteel onderdrukt (of zou onderdrukken) maakt hem niet persé minder geloofwaardig. Er zijn zoveel Christenen met homoseksule gevoelens die omwille van hetgeen zij geloven hun gevoelens onderdrukken, maar dat wil niet direkt zeggen dat ze niet oprecht zijn...

Jarenlang tekeer gaan tegen een groepering en dan zelf naar de hoeren gaan terwijl je vrouw en kinderen thuis zitten en tegelijkertijd ook nog drugs kopen en dit in eerste instantie wekenlang krachtig te ontkennen etc... Sorry maar zo iemand is niet oprecht binnen een paar weken, zo iemand heeft zijn geloofwaardigheid verloren.

Het tegenovergestelde zal gebeuren, hij zal zich nu opwerpen als iemand die boete gedaan heeft en door God weer in genade is aangenomen. Vervolgens zal hij weer tekeer gaan tegen homoseksuelen, nu met het argument dat homoseksualiteit te genezen is en zichzelf daarmee als voorbeeld op een voetstuk te zetten. Hij zal dit gaan beleiden met zijn vrouw en kinderen naast hem om het beeld van een oprecht man te versterken.

HJ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het een beter idee om te stoppen om mensen en dingen te beoordelen en te bekritiseren. We kunnen beter kijken naar onszelf, we zijn geen haar beter dan die Ted Haggard.

Daarbij kun je misschien de volgende keer een topic starten met iets positiefs, iets dat je niet perse wil bekritiseren en naar beneden wil halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 11 februari 2007 12:17:25 schreef Roos* het volgende:

Misschien is het een beter idee om te stoppen om mensen en dingen te beoordelen en te bekritiseren. We kunnen beter kijken naar onszelf, we zijn geen haar beter dan die Ted Haggard.

We zijn allemaal zondig maar dat volgens mij geen reden om iedere hypocriete en verachtelijke uitwas maar toe te juichen.

Quote:
Daarbij kun je misschien de volgende keer een topic starten met iets positiefs, iets dat je niet perse wil bekritiseren en naar beneden wil halen.

Volgens mij heeft Thorgrem helemaal niks naar beneden gehaald of de grond in geboord. Hij wees ons gewoon op een bepaald programma.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 11 februari 2007 12:17:25 schreef Roos* het volgende:

Misschien is het een beter idee om te stoppen om mensen en dingen te beoordelen en te bekritiseren. We kunnen beter kijken naar onszelf, we zijn geen haar beter dan die Ted Haggard.

Nee maar Tad Haggard is wel iemand die 30 miljoen evangelische Christenen in Amerika beinvloed. Dan vind ik dat we het 'recht' hebben zo iemand met een voorbeeld functie kritisch te benaderen en tegen het licht te houden. Zeker als hij tekeer gaat tegen andere bevolkingsgroepen.

Op dit soort uitwassen mag best wat meer zelfreflectie getoond worden door (evangelische) Christenen en niet met de mantel der liefde even in een paar weekjes onder de mat geveegd worden om vervolgens op de oude veroordelende manier weer verder te gaan.

Quote:
Daarbij kun je misschien de volgende keer een topic starten met iets positiefs, iets dat je niet perse wil bekritiseren en naar beneden wil halen.

Ben ik niet met je eens Thorgrem is kritisch maar geregeld positief en onderbouwend.

HJ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 11 februari 2007 12:17:25 schreef Roos* het volgende:

Misschien is het een beter idee om te stoppen om mensen en dingen te beoordelen en te bekritiseren. We kunnen beter kijken naar onszelf, we zijn geen haar beter dan die Ted Haggard.

Een beetje een dooddoener. Dus we kunnen altijd beter naar onszelf kijken? Hoe zie jij een samenleving die niet oordeeld over een ander maar enkel en alleen naar zichzelf kijkt? Zou je dan het referentie kader voor goed en kwaad niet kwijtraken of op z'n minst erg kunnen rekken?

Zei jij dat ook toen bleek dat de paus in de hitlerjugend had gezeten? (elke Duitser van die leeftijd zat er bij aangezien het verplicht was)

Of toen de zoveelste priester in de VS verdacht werdt van kindermisbruik. Moesten we toen ook vooral naar onszelf kijken en niet oordelen?

Quote:

Daarbij kun je misschien de volgende keer een topic starten met iets positiefs, iets dat je niet perse wil bekritiseren en naar beneden wil halen.

Als iets positief is en dat vinden we vervolgens allemaal dan is er weinig lol aan een discussie.

Maar ik heb dit gepost omdat ik er toevallig langs kwam op tv. Het leek me wel leuk voor andere users om te zien hoe toch vele miljoenen christenen hun geloof beleven in de VS.

Ik heb me in dit topic toch niet echt negatief uitgelaten en heb geprobeerd het een beetje in het midden te laten.

Maar wellicht heb je gelijk dat over het algemeen mijn serieuze post wat aan de negatieve kant zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thorgrem:Je kunt ook TE kritisch zijn. In de bijbel staat dat je eerst de balk uit je eigen ogen moet halen voordat je de splinter uit andermans ook wil verwijderen.

Hj: Vind je dit wel mantel der liefde? Ik vind het meer mantel van oordeel en kritiek maar dat kan natuurlijk aan mij liggen..

Ik zeg: Ook leiders vallen in zonde maar gelukkig hebben we een God die vergeeft. Verder vond ik het wel een interessante film en soms kwamen de dingen wat apart op me over, maar dat heeft waarschijnlijk gedeeltelijk te maken met de filmmaker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 11 februari 2007 20:24:44 schreef Roos* het volgende:
Hj: Vind je dit wel mantel der liefde? Ik vind het meer mantel van oordeel en kritiek maar dat kan natuurlijk aan mij liggen..

De mantel der liefde is niet hetzelfde als de mantel der doofpot en net doen alsof er niks gebeurd is en alles is weer goed.

Deze man heeft zoveel mensen zo ontzettend veel pijn gedaan de afgelopen jaren, zoveel mensen hebben zich vanwege hem van het geloof afgekeerd etc...

Daarnaast stoort het mij dat homoseksualiteit nu gelijkgesteld wordt aan de activiteiten van een man als Tad Haggard, namelijk die gebaseerd op bedrog, vreemdgaan en hoererij.

HJ

Samengevoegde post 11-2-2007 20:41:26:

Quote:

Op zondag 11 februari 2007 20:24:44 schreef Roos* het volgende:
Ik zeg: Ook leiders vallen in zonde maar gelukkig hebben we een God die vergeeft.

Is dat zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je je vanwege een leider van het geloof afkeert dan doe je toch echt iets verkeerd. Dan heb je verkeerde verwachtingen en heb je geen sterk geloof.

Ik begrijp wel dat die dingen je storen, ik vind het ook erg voor die mensen maar je moet het niet van mensen verwachten in deze wereld, niet van je leiders, van niemand. Mensen zullen je altijd teleur blijven stellen en daar kun je ellenlange discussies over voeren maar je kunt beter optimistisch zijn en kijken naar een oplossing en een goede manier om ermee om te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:52:15 schreef Roos* het volgende:

Als je je vanwege een leider van het geloof afkeert dan doe je toch echt iets verkeerd. Dan heb je verkeerde verwachtingen en heb je geen sterk geloof.

Het gaat niet om de leider maar om het publiek dat zijn opmerkingen over homoseksualiteit steunt. Je geloof kan nog zo sterk zijn maar als je mede gelovigen je met een glimlach op het gezicht veroordelen uit naam van de bijbel dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan.

Quote:
Mensen zullen je altijd teleur blijven stellen en daar kun je ellenlange discussies over voeren maar je kunt beter optimistisch zijn en kijken naar een oplossing en een goede manier om ermee om te gaan.

De oplossing zou zijn een krachtig excuus van die evangelische organisatie in Amerika aan het adres van mensen met een andere geaardheid dan de heteroseksuele voor de pijn die zo iemand ze aandoet. Nu geven ze hem alleen maar de kans om verder te gaan met zijn campagne door hem de optie te geven dat homoseksualiteit te 'genezen' is en vandaaruit verder de aanval in te zetten tegen homoseksualiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke, we komen nu tot het eigenlijke ding waar jij tegenaan botst. De opinie die sommige evangelische christenen hebben over homoseksualiteit. Ik ben het helemaal met je eens, christenen zijn vaak zo oordelend.. een goede vriend van mij is homoseksueel en er worden soms zulke kwetsende dingen gezegd.. en dat doet hem zo pijn ( en mij ook..). Alleen al het feit dat God zo over homoseksualiteit denkt en spreekt in de bijbel is al heftig genoeg vind ik.

Verder geloof ik wel dat homoseksualiteit iets is waarvan je bevrijd kunt worden.. ik ken daar verschillende voorbeelden van maar ik kan me heel goed voorstellen dat jij je persoonlijk aangevallen voelt door christenen, zou ik ook hebbensmile.gif sterkte!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:27:24 schreef Roos* het volgende:

Verder geloof ik wel dat homoseksualiteit iets is waarvan je bevrijd kunt worden.. ik ken daar verschillende voorbeelden van maar ik kan me heel goed voorstellen dat jij je persoonlijk aangevallen voelt door christenen, zou ik ook hebben
smile.gif
sterkte!!

Mjah, zo eenvoudig ligt dat ook niet hoor. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:27:24 schreef Roos* het volgende:

Oke, we komen nu tot het eigenlijke ding waar jij tegenaan botst. De opinie die sommige evangelische christenen hebben over homoseksualiteit.

De opinie is niet zo erg de 'schijnheiligheid' die er vaak(niet altijd) mee gepaard gaat dat is het meest storende. Als die Tad Haggard nou gewoon toegeeft dat hij homo/biseksueel is en dat hij niet weet hoe hij ermee moet omgaan en daar vergeving voor vraagt, dan is het allemaal al een stuk acceptabeler.

Samengevoegde post 11-2-2007 23:02:47:

Quote:
Op zondag 11 februari 2007 22:27:24 schreef Roos* het volgende:
Verder geloof ik wel dat homoseksualiteit iets is waarvan je bevrijd kunt worden.. ik ken daar verschillende voorbeelden van maar ik kan me heel goed voorstellen dat jij je persoonlijk aangevallen voelt door christenen, zou ik ook hebben
smile.gif
sterkte!!

De voorbeelden die ik daarvan ken zijn of diep ongelukkig, leven niet meer of bedonderen uiteindelijk de boel. Neemt niet weg dat er natuurlijk ook mensen zijn die hun seksualiteit in de loop van hun leven anders zijn gaan beleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid