Spring naar bijdragen

Muziek tijdens uitgaan/concert


Aanbevolen berichten

Hai allemaal

Hoe gaan jullie om met onchristelijke nummers van een band die je goed vind en die je normaal niet draait met maar b.v.wel tijdens concerten te horen krijgt...

Gaan jullie als christenen dan niet naar z'n concert?

(b.v. de golden earrings hebben het nummer the devil made us do it)maar ook gewonen nummers

Zouden jullie dan niet naar een concert gaan van z'n band?

Of een ander voorbeeld:

Tijdens het uitgaan komt het nummer dance with de devil voorbij....

Denken jullie dat God het ons kwalijk neemt als we toch gaan? stoppen jullie met dansen?

Of is de waarschuwing vooral dat we het niet in ons hart laten komen?

Wie kan me helpen aan het antwoord?

Bedankt alvast

Groeten Roos

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, wanneer er 1 nummer is dat een onchristelijke tekst heeft wil ik er niet naar luisteren. Soms is het wel lastig omdat ze wel goed zijn maar dat ene nummer verprutst het. Of je gaat volledig voor God of niet. Niet half, half.

Uitgaan? Tsja, lastig. Er word genoeg onchristelijke muziek gedraait. Er worden genoeg onchristelijke dingen gedaan (wat niet meteen aanleiding hoeft te zijn dat uitgaan slecht is, de eerste wel maar de 2de niet). Muziek beïnvloed je. Dat is makkelijk zat. Het 1 wat meer dan het andere liedje maja. Dat is hoe ik er iig tegen aan kijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 23 januari 2007 15:02:29 schreef *Roos* het volgende:

Hoe gaan jullie om met onchristelijke nummers van een band die je goed vind en die je normaal niet draait met maar b.v.wel tijdens concerten te horen krijgt...

Weet ik niet. Als het een band is die de moeite is om te bezoeken en ik zou ook die band willen bezoeken, zal ik waarschijnlijk dat nummer ook wel gewoon thuis al meerdere malen aangehoord hebben.

Quote:

Gaan jullie als christenen dan niet naar z'n concert?

(b.v. de golden earrings hebben het nummer the devil made us do it)maar ook gewonen nummers

Zouden jullie dan niet naar een concert gaan van z'n band?

Ik vraag me af of wel eens Golden Earing zou bezoeken. Maar er zijn zeker bands die ik ondanks bepaalde teksten op nummers zeker zal bezoeken als ze langs kwamen + toegang betaalbaar is.

Quote:

Of een ander voorbeeld:

Tijdens het uitgaan komt het nummer dance with de devil voorbij....

Denken jullie dat God het ons kwalijk neemt als we toch gaan? stoppen jullie met dansen?

Ik dans nooit. Maar ik zal niet mijn oren dichtstoppen en de tent uitrennen.

Quote:

Of is de waarschuwing vooral dat we het niet in ons hart laten komen?

Dat kan...

Quote:

Wie kan me helpen aan het antwoord?

Ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:02:29 schreef *Roos* het volgende:

Hai allemaal

Hoe gaan jullie om met onchristelijke nummers van een band die je goed vind en die je normaal niet draait met maar b.v.wel tijdens concerten te horen krijgt...

Gaan jullie als christenen dan niet naar z'n concert?

(b.v. de golden earrings hebben het nummer the devil made us do it)maar ook gewonen nummers

Zouden jullie dan niet naar een concert gaan van z'n band?

Of een ander voorbeeld:

Tijdens het uitgaan komt het nummer dance with de devil voorbij....

Denken jullie dat God het ons kwalijk neemt als we toch gaan? stoppen jullie met dansen?

Of is de waarschuwing vooral dat we het niet in ons hart laten komen?

Wie kan me helpen aan het antwoord?

Bedankt alvast

Groeten Roos

Wat bedoel je precies met in je hart laten komen?

Ik heb btw voldoende concerten met de armen over mekaar uitgekeken, expres zonder te headbangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als jij bij Jezus hoort, woont de heilige Geest in je hart. En die is sterker. Dus je hoeft voor niets van buitenaf bang te zijn.

dat staat dus op die site smile.gif

Dus ga lekker naar die concerten, ook al hebben ze maar 1 'slecht' nummer.. Heilige Geest is toch sterker dan die invloed.. als je die al merkt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wou net zeggen; en trouwens, een artiest heeft ook weleens covers of verkeerd geinterpreteerde nummers, etc. etc. Als ze echt de duivel aanbeden, zou dat wel veel duidelijker zijn en dan luister je niet naar de hele artiest, omdat overal een dergelijke boodschap in zit...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Nou weet je, ik ga niet meer naar wereldse concerten, en luister ook geen wereldse muziek en ga ook niet meer op stap. Waarom? Want telkens als ik op die plaatsen ben, voel ik me niet op mijn gemak, en voel ik dat de Heilige Geest niet wilt dat ik daar ben. In het begin was dit wel moeilijk. Maar na een tijdje ging het wel weer. Op den duur vroeg een vriendin of ik mee ging naar een discotheek. Dus ik "dacht aghh voor 1 keer." Maar ik vond het helemaal niks aan, ik kreeg egt een bevestiging van God dat hij niet wilt dat ik naar zulke dingen ga en doe.

Ik wil hiermee tegen niemand zeggen dat ze niet naar zulke dingen moeten gaan ofzo. Ik deel gwn mijn ervaringbig-smile.gif GBY

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gospel is ook gewoon wereldse muziek nosmile.gif Gitaren zijn werelds, daar wil God niet meegedient worden. Gij geheel anders, dus ook niet die gitaren en drumstellen en basgitaren waar de wereld om heen danst!

*zo, even de zware gereformeerde dominee uitgehangen*

Onchristelijke nummers heb ik meestal geen problemen mee, zolang het niet antichristelijk is of evangeliserend anders-religieus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid