Spring naar bijdragen

Energiebanen


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:

We hadden in de oudheid prachtige onverstoorde energiebanen die liepen zowel over de aarde als door de zeeen. Helaas kwam toen de tijd dat de mens zo nodig torenhoge huizen moesten bouwen en zonder hen gevoeligheid te volgen heb ze dat gewoon overal gedaan.

Deze energie banen zijn door allerlei redenen deels verstoord geraakt.

Je kunt deze energiebanen van de aarde wat overigens een levend wezen is inderdaad deels vergelijken met onze energie banen.

Feng Shui dus noparty.gif

Quote:

Jammer want dit is juist het goddelijke en dit zijn juist de vruchten van de aarde.

Het is niet Goddelijk, de aarde is "slechts" zijn schepping.

Waarom zijn die energie banen en het "overgeven" van energie (Welk ik overigens in mijn voorgaande posts al aangegeven heb geen overgeven van energie is maar iets van een andere macht.) zo'n hype de laatste tijd?

De oude Chinezen hadden weinig met Chakra's en energie banen. Iig niet dermate als de new age tegenwoordig beweerd.

Die energie banen van de aarde is overigens wel iets waarbij je kan zeggen, waarom beweren mensen dat dit er is. Als het niet meetbaar is? Normaal ben ik wel zo iemand die geirriteerd kan worden wanneer men zegt van: God bestaat niet want ik kan zijn maat toch niet opnemen. Of ik voel hem niet als ik mijn hand in de rondte sla. Hele andere discussie eigenlijk... puh2.gif (* Even voor de duidelijkheid, voor mij bestaat hij dus 100% wel, en voor de rest van de planeet ook. Maar niet iedereen erkend dat knipoog_dicht.gif *)

Energie banen echter, je hebt het niet over een Geest of iets in die richting.

Nee over een energie, een energie zoals de wind of een magneet.

Echter dan toch kan men het niet meten of fysiek waarnemen.

Waarom dan toch laat die energie banen zich temmen door gebouwen?

Iets zo kleins eigenlijk. De Wind laat zich n.l. hierdoor totaal niet beïnvloedenden.

Ik denk dat ik je teleur moet stellen wat die energie banen betreft. Die zijn er niet echt. Eerder ingesteld door de new age.

Quote:
Over magie gesproken, daar is toch niks mis mee.

Het is de speelsheid van moeder natuur daar waar de bronnen zijn, zijn openingen naar andere werelden in jezelf. Plaatsen die je nog nooit ontdekt heb.

Wees daar zuinig op.

Is wel mis. Ik weet niet meer precies waar dat nou ook alweer staat. (* en dat frustreerd me, so please enlight me *) Er staat ergens in de Bijbel :

Wat geopenbaard is is des mensen, en wat verborgen des Heres.

Ofwel, wat wij gekregen hebben en wij "al weten" zoals het is is het terrein dat wij mogen verkennen. Het verborgene is echter het terrein dat God ons nadrukkelijk heeft geboden te laten. En wij hebben dan ook absoluut niet de vrijheid om dit vrijelijk te verkennen. Doen wij dit toch dan kan dit grote gevolgen hebben.

Ook wel beter bekend onder de noemer "Occulte belasting".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:26:48 schreef de vegaloog het volgende:
Yep! Wel eens gehoord van de vrouw die aan bloedvloeiingen leed? Die raakte Jesus' kleed aan. En wat staat er daarna over Hem? Wel; "En Jesus bemerkte bij Zichzelf terstond de kracht, die van Hem was uitgegaan". Is dat energie? Of hoe zou jíj het omschrijven? Lees het maar even na in Marcus 5,30. Wel even het hele verhaal... Wij zijn geen contextrukkers.
widegrin.gif

In de tijd van Jezus waren er ook waarzeggers die ook met een bepaalde "energie" werkte. Wat maakt het verschil tussen de energie van Jezus en de waarzeggers, of is er volgens jou geen verschil?

Quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:13:55 schreef de vegaloog het volgende:
Probeer gewoon open te staan voor het feit, dat mensen worden genezen! Kijk dan, hóe dat gebeurt, en ga op zoek naar wetenschappelijke verslagen. Er zijn namelijk óók nog wetenschappers, die wél openstaan voor de toekomst.

Dus een wetenschap die zich negatief uitlaat over reiki staat niet open voor de toekomst?

Quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:12:58 schreef Gorthaur het volgende:
Uit gesprekken met mensen die geneeskunde hebben gestuurd heb ik vernomen dat bij accumpunctuur, net zoals andere zaken binnen de alternatieve geneeswijze als Homeopathie de werking niet wetenschappelijk bewezen is. En waar het wel dat beweert het op pseudo wetenschap gaat. Als het wel bewezen zou zijn zou het uiteindelijk in de reguliere geneeskunde terecht komen.

Hier denk ik dat je gelijk in hebt, want vandaag de dag doen wel meer organisaties zich als wetenschap voor hoewel je daar je vraagtekens bij hebt.

Dat mensen genezen zegt mij nog niet dat het wetenschappelijk bewezen is, waarbij ik ook vraagtekens zet bij die genezing. Ik geloof dat als je maar hard genoeg geloofd in een bepaalde methode dat dit inderdaad tot genezing kan leiden.

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:23:11 schreef Pius_XII het volgende:
Dat is ook weer overdreven.

Want?

Persoonlijk ben ik van mening dat die energieen er zijn, hoewel ik er vraagtekens bij heb met betrekking tot accupunctuur (aangezien die energiebanen niet aangetoont zijn, alleen je zenuwstelsel knipoog_dicht.gif).

Ik denk dat er inderdaad verschillende energieen zijn, zo ook in de tijd van Jezus, ik vraag me alleen af, waar komen die vandaan, wat is de bron en oorsprong. Want dat maakt of ik iets aanneem/ accepteer of niet. Dat ze wel werken ondanks dat ik er "tegen" ben, kan, maar dat veranderd mijn mening niet.

"Ik hef mijn ogen op naar de bergen: vanwaar zal mijn hulp komen?"

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:32:45 schreef slalex het volgende:

[...] Feng Shui dus
noparty.gif

De oude Chinezen hadden weinig met Chakra's en energie banen.

Slalex jij schrijf oude chinezen hadden weinig met chakra's en energiebanen.

Ik haal de kennis uit mijn ziel en dat over de oude chinezen kwam in mij op gisteren toen ik het schreef. Ik heb net even gegoogled en er kwam meteen dit uit, dus je kunt eigenlijk wel stellen dat de oude chinezen wel van de leylijnen afwisten.

Dit heb ik gekopieerd van het internet, van de twee willekeurige sites:

Leylijnen - Energielijnen in het landschap. Net als de mens energiebanen heeft, heeft de aarde dat ook. De Chinezen weten dat al duizenden jaren, zij noemden dit drakenaderen of drakenpaden. Acupunctuur en Feng Shui zijn daar algemeen aanvaard. Eigenlijk wisten wij hier in het Westen ook van het bestaan af, maar is dat door de Kerk als heidens in de ban gedaan. Voorchristelijke heiligdommen stonden op kruisingen van leylijnen. Dit waren krachtplaatsen waar de energie van de aarde het hoogst was. De laatste jaren wordt er gelukkig weer aandacht aan besteed.

Wat zijn leylijnen?

Leylijnen zijn onzichtbare energiebanen. De plek waar leylijnen elkaar kruisen worden leycentra genoemd. Leycentra zijn plaatsen waarvan gedacht wordt dat er veel positieve energie aanwezig is.

Natuur

Het opsporen van leylijnen en leycentra is geen wetenschappelijke discipline. Toch zijn veel mensen overtuigt van het bestaan van een netwerk van lijnen en centra die energie uitstralen. Niet voor niets zouden op leycentra menhirs, steenkringen, kastelen, kerken, dorpen en steden gebouwd zijn.

Het geloof in de aanwezigheid van onzichtbare banen onder de aarde vind je ook in andere culturen. De Chinezen noemen het drakenpaden, de Aboriginals droompaden en de Ieren elfenwegen.

Samengevoegde post 25-2-2007 12:34:30:

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:32:45 schreef slalex het volgende:

[...] Feng Shui dus
noparty.gif

[...]

Die energie banen van de aarde is overigens wel iets waarbij je kan zeggen, waarom beweren mensen dat dit er is. Als het niet meetbaar is? Normaal ben ik wel zo iemand die geirriteerd kan worden wanneer men zegt van: God bestaat niet want ik kan zijn maat toch niet opnemen. Of ik voel hem niet als ik mijn hand in de rondte sla. Hele andere discussie eigenlijk...
puh2.gif
(* Even voor de duidelijkheid, voor mij bestaat hij dus 100% wel, en voor de rest van de planeet ook. Maar niet iedereen erkend dat
knipoog_dicht.gif
*)

Energie banen echter, je hebt het niet over een Geest of iets in die richting.

Nee over een energie, een energie zoals de wind of een magneet.

Echter dan toch kan men het niet meten of fysiek waarnemen.

Waarom dan toch laat die energie banen zich temmen door gebouwen?

Iets zo kleins eigenlijk. De Wind laat zich n.l. hierdoor totaal niet beïnvloedenden.

Ik denk dat ik je teleur moet stellen wat die energie banen betreft. Die zijn er niet echt. Eerder ingesteld door de new age.

[...]

Is wel mis. Ik weet niet meer precies waar dat nou ook alweer staat. (* en dat frustreerd me, so please enlight me *) Er staat ergens in de Bijbel :

Wat geopenbaard is is des mensen, en wat verborgen des Heres.

Ofwel, wat wij gekregen hebben en wij "al weten" zoals het is is het terrein dat wij mogen verkennen. Het verborgene is echter het terrein dat God ons nadrukkelijk heeft geboden te laten. En wij hebben dan ook absoluut niet de vrijheid om dit vrijelijk te verkennen. Doen wij dit toch dan kan dit grote gevolgen hebben.

Ook wel beter bekend onder de noemer "Occulte belasting".

Ik denk niet dat God dat heeft bedacht maar de mens.

Ik ben wel op ontdekking gegaan al jaren en ik heb mij wel op paden begeven waar jij denkt dat God dat niet bedoelt heeft.

Zolang ik vanuit liefde loop mag ik overal komen en zo mocht ik de elfenwereld betreden die voor velen onzichtbaar is.

Als je eens na gaat dat die bestaan net als de wind onzichtbaar voor het menselijk oog.

Maar voor een aantal mensen als geschenk uit de hemel zichtbaar met het goddelijk oog.

Je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat deze kleine lichtwezentjes prachtig zijn om te zien. Ze zorgen met zoveel liefde voor de bloemen en de natuur.

Ze hebben geen lichaam van vlees en bloed net als ons maar zijn etherisch. Van dezelfde energie als ons onzichtbare kleurenaura om ons heen en om alles wat leeft heen.

Net als de leylijnen die wij niet kunnen zien.

Stel je eens voor dat we moe zijn en uitgeput onze kleuren en onze lach is verdwenen en wij gaan naar een kruispunt van leylijnen waar de energie positief voor ons is. We zijn daar een tijdje en wij kunnen ons opladen.

Wat geweldig, wie heeft zoiets moois bedacht.

Net als de kleuren van een bloem, het groene gras en de helder blauwe luchten. De rivieren, bossen en bergen.

Alleen daar naar te kijken, daar een onderdeel van te zijn geeft ons energie. Geeft ons weer kleur, dat wat langzaam door de winter was weg gevloeid. Wordt aangevuld door de eerste voorjaarszon en de prachtige kleuren van moeder aarde.

Is dat niet een goddelijk geschenk?

Het is maar hoe je het ziet!

Samengevoegde post 25-2-2007 13:13:53:

Van het internet:

De oudere volken, die voorgaan aan onze huidige cultuur, hebben een lange traditie gehad in het gebruik van deze energieën. Zelfs de christelijke kerk ging hier mee door, totdat besloten werd dat dit heidense gebruik afgelopen moest zijn. Vanaf die tijd werden de kerken nog sporadisch op leycentra gebouwd, maar langzaam stierf dit gebruik uit. In de huidige tijd wordt deze oude kennis weer langzaam herontdekt.

--------------------

Liefde schrijft, de christenen bouwden dus hen kerken op de leylijnknooppunten tot ongeveer 1350. De kerktoren stond meestal precies op het knoopunt zodat de energie zich via de muren omhoog kon verspreiden.

Slalex jij schreef waarom gaat energie niet door de muur heen.

Nou zoals jij misschien wel weet bestaat alles uit energie.

Alles om je heen en alles in jou.

Jouw bloed gaat ook niet via jouw huid naar buiten mits je huid beschadigd is. Dus als er een gat in de muur zit kan de energie van een leylijn daar wel weer langs.

Natuurlijk heb je allerlei verschillende soorten energie waar wij nog lang niet alles van weten.

Er zijn ook energieen die zelf niet vast zijn maar etherisch of vloeibaar die wel door een hardere laag kunnen gaan.

Zoals de zonnestralen door je huid.

Als je logisch nadenkt dan kun je, je wel voorstellen dat er bv een grote energiebron is waar energie vrijkomt. Als daar niks gebouwt is stroomt die energie vrij over het landschap, maar zet je daar een kerktoren op dan zoekt de energie zijn weg langs de stenen net als een rivier door het landschap.

Je kunt wel nagaan als je in een kerk zit en de kerktoren is op zo'n knooppunt neergezet dat de energie zich niet heel gemakkelijk en soepel verspreid over de aarde maar langer binnen blijft in de kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik haal de kennis uit mijn ziel en dat over de oude chinezen kwam in mij op gisteren toen ik het schreef. Ik heb net even gegoogled en er kwam meteen dit uit, dus je kunt eigenlijk wel stellen dat de oude chinezen wel van de leylijnen afwisten.

Mijn excuses als ik hier wat sceptisch op reageer. Maar kennis uit je ziel halen. In welke zin.

Ik vermoed n.l. dat je hierbij niet doeld op het doorkrijgen via de Geest.

Het is overigens wel Feng Shui.

Kleine verwijzing naar de site van Stichting Promise widegrin.gif

link

Quote:

Ik denk niet dat God dat heeft bedacht maar de mens.

Ik ben wel op ontdekking gegaan al jaren en ik heb mij wel op paden begeven waar jij denkt dat God dat niet bedoelt heeft.

Zolang ik vanuit liefde loop mag ik overal komen en zo mocht ik de elfenwereld betreden die voor velen onzichtbaar is.

Als wij die mochten betreden. Waarom heeft Jezus hier dan nooit iets over verteld? Waarom staat hier verder in de Bijbel dan niets over vermeld in de zin van :

"Elfjes, waarzeggende geesten spreek ze aan wanneer en hoe je wil." ??

Nee dat staat er niet.

Leviticus 19:26

Laat je niet in met waarzeggerij en wolkenschouwerij.

Leviticus 19:31

Raadpleeg geen geesten en schimmen van doden. Wie zich tot hen wendt, verontreinigt zichzelf. Ik ben de HEER, jullie God.

Wel een duidelijke boodschap dat echter NIET te doen.

Quote:
Als je eens na gaat dat die bestaan net als de wind onzichtbaar voor het menselijk oog.

Maar voor een aantal mensen als geschenk uit de hemel zichtbaar met het goddelijk oog.

De wind is tastbaar, God heeft het geopenbaard aan ons. Zoals ik al eerder vernoemde, het geopenbaarde is des mensens. Het verborgene des Heres.

En daar dienen wij vanaf te blijven. God heeft ons heel duidelijk een scheidings lijn gegeven.

Deze dienen wij niet te overtreden. En toch neigen veel mensen te menen dat de wereld die voor ons verborgen is gehouden vrijelijk te onderzoeken is.

Echter ?wij? breken hier dus met wat ons nadrukkelijk geboden is NIET te doen.

Quote:
Je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat deze kleine lichtwezentjes prachtig zijn om te zien. Ze zorgen met zoveel liefde voor de bloemen en de natuur.

Ze hebben geen lichaam van vlees en bloed net als ons maar zijn etherisch. Van dezelfde energie als ons onzichtbare kleurenaura om ons heen en om alles wat leeft heen.

1

Quote:
Je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat deze kleine lichtwezentjes prachtig zijn om te zien.

2

Quote:
Ze hebben geen lichaam van vlees en bloed net als ons maar zijn etherisch.

Prachtig om te zien maar verborgen? noparty.gif

Quote:

Stel je eens voor dat we moe zijn en uitgeput onze kleuren en onze lach is verdwenen en wij gaan naar een kruispunt van leylijnen waar de energie positief voor ons is. We zijn daar een tijdje en wij kunnen ons opladen.

Wat geweldig, wie heeft zoiets moois bedacht.

Ooit zoiets gehoord als het Gebed? Je bent ten einde raad, moe en teneergeslagen. Neem rust kom tot Gebed. Leg God je problemen / situatie voor. Neem de tijd hiervoor. Kom oprecht tot God. Leg je problemen voor het Kruis.(* niet letterlijk opvatten door je werk voor het Kruisje in de gang of woonkamer neer te gaan zetten. knipoog_dicht.gif *) Heb vertrouwen. En zie hoe God ermee aan de wandel gaat.

Heb zelf heel vaak al direct na het gebed en zelfs tijdens al het gevoel verhoord te worden. Het heeft mij in alle gevallen nieuwe energie gegeven.

En het mooie is, je hoeft hiervoor niet naar speciale locaties. Het kan werkelijk overal. Want God IS overal. Hij is almachtig en kan zijn waar Hij dat maar wil.

Quote:

Net als de kleuren van een bloem, het groene gras en de helder blauwe luchten. De rivieren, bossen en bergen.

Alleen daar naar te kijken, daar een onderdeel van te zijn geeft ons energie. Geeft ons weer kleur, dat wat langzaam door de winter was weg gevloeid. Wordt aangevuld door de eerste voorjaarszon en de prachtige kleuren van moeder aarde.

Is dat niet een goddelijk geschenk?

Het is maar hoe je het ziet!

Het is inderdaad maar net hoe je ernaar kijkt. Uiteraard kan het energie geven en ons tot rust laten komen om door de schepping te wandelen of ernaar te kijken. (met bewondering, (of niet knipoog_dicht.gif)

Maar ga deze schepping zelf niet aanbidden. Maar aanbid de Schepper.

Want,,, als je een mooi schilderij tegenkomt op een expositie. Dan ga je toch ook niet tegen het schilderij verkondigen: Zo!! Wat ben jij mooi geschilderd. Werkelijk jij bent prachtig. Jij hebt een mooie beeltenis in je!!

Het schilderij zal namelijk stil blijven. Want het leeft immers niet. De beeltenis kan wel nog zo levendig overkomen. Het is en blijft een doek waarop een beeltenis is aangebracht.

Nee, je zal de schilder vertellen dat hij mooi werk heeft afgeleverd. Als je echter zelf thuis wil genieten van het schilderij dan koop je het.

De schepping is niets anders. De schepping, de natuur in al zijn facetten zoals wij die kennen is een object. Van mens tot dier tot plant. Allen objecten. Alleen vallen sommigen de levenden niet meer onder de noemer objecten. Maar onder de noemers, mens en dier.

Echter geen van allen is waardig om lof te ontvangen over het zijn waar ze geen invloed op hebben. Je kan je vriendin nog zo dankbaar zijn dat ze een vrouw is en dat ze zo mooi is. Echter heeft ze hier geen enkele invloed op gehad. (* make-up en goed gekleed gaan doen uiteraard een hoop. Zo ook voor de man knipoog_dicht.gif *)

Zij kan in geen enkele vorm zeggen van dit heb ik toch goed gedaan he?

Het is ALLEEN Hij de Schepper die lof dient te ontvangen over de schepping. En GEEN ander.

Quote:

Slalex jij schreef waarom gaat energie niet door de muur heen.

Nou zoals jij misschien wel weet bestaat alles uit energie.

Alles om je heen en alles in jou.

Jouw bloed gaat ook niet via jouw huid naar buiten mits je huid beschadigd is. Dus als er een gat in de muur zit kan de energie van een leylijn daar wel weer langs.

In een zekere zin ja en een zekere zin nee.

Ja, misschien omdat ik weet dat ieder object, ieder levend wezen uiteindelijk wanneer je het uit gaat vergroten je zal komen tot op moleculair niveau. En zelfs dan het ja nog een ja en nee tegelijk is. Wat is er verder dan het moleculaire niveau? Allicht de energie zoals jij die beschrijft. Echter als we toch op deze theoretische weg zouden blijven dan zou de wetenschap allang dit hebben aangetoond.

Echter wanneer we dit in Bijbels perspectief bekijken zien we dat Jezus niet sprak in de zin van energie stromen die hij kon herstellen. Ziektes genas hij omdat hij almacht had. Hij vergaf mensen hun zonden. Hij dreef kwade geesten uit.

Nogmaals, Je hebt Goed en je hebt kwaad. Twee tegenpolen.

De weg van God lijd tot vreugde, vergeving en gezondheid.

Zonde lijd tot verdriet, haat en de dood.

Quote:
Natuurlijk heb je allerlei verschillende soorten energie waar wij nog lang niet alles van weten.

Er zijn ook energieen die zelf niet vast zijn maar etherisch of vloeibaar die wel door een hardere laag kunnen gaan.

Zoals de zonnestralen door je huid.

Zonnestralen zijn niet etherisch, etherisch duid aan het gebied waar de wetten van de natuur niet meer gelden. Maar die van de zogenaamd ?kosmos?.

Quote:

Als je logisch nadenkt dan kun je, je wel voorstellen dat er bv een grote energiebron is waar energie vrijkomt. Als daar niks gebouwt is stroomt die energie vrij over het landschap, maar zet je daar een kerktoren op dan zoekt de energie zijn weg langs de stenen net als een rivier door het landschap.

Je hebt inderdaad wel degelijk energie velden rond deze aarde. Zie diegene gebruikt door bepaalde dieren om hun locatie en route te bepalen. Zie bijvoorbeeld Haaien. Deze kunnen soms enkele duizenden kilometers afleggen naar een bepaald locatie om daarna weer terug te keren naar hun paaigebied. Echter deze ?paden? zijn eerder in de zin van magnetisch. Je kan je hier niet op ?aansluiten? om hiervan te profiteren zoals sommige beweren. Een welbekend sprookje van reiki is onder anderen dat men beweerd dat je hebt een ?energie bron?. En als je zelf geen energie meer hebt, stop je je eigen stekkertje gewoon ?via? reiki in het stopcontact bij een ?unniversele bron?. Wat men echter ?niet? weet is dat men geen ?unniversele bron? gebruikt maar het ?slechts? occulte overdracht betreft.

Quote:
Je kunt wel nagaan als je in een kerk zit en de kerktoren is op zo'n knooppunt neergezet dat de energie zich niet heel gemakkelijk en soepel verspreid over de aarde maar langer binnen blijft in de kerk.

Wat je beweerd is dus in andere woorden, wanneer we dit vergelijken met bijvoorbeeld een vulkaan uitbarsting, wij zetten iets dusdanigs kleins als een Kerk of een ander ?groot? gebouw in de weg. Dan zal wanneer de vulkaan uitbarst de lavastroom niet langer soepel over het gebied heen stromen maar voor het gebouw blijven?

En dan nog is de grootte verhouding eigenlijk TE klein tegenover de energie die je beweerd. Eerder te vergelijken met de wind en een groot gebouw. Je zal luwtes hebben maar de wind zal niet stoppen met waaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:52:11 schreef slalex het volgende:

[...]

Mijn excuses als ik hier wat sceptisch op reageer. Maar kennis uit je ziel halen. In welke zin.

Als wij die mochten betreden. Waarom heeft Jezus hier dan nooit iets over verteld? Waarom staat hier verder in de Bijbel dan niets over vermeld in de zin van :

"Elfjes, waarzeggende geesten spreek ze aan wanneer en hoe je wil." ??

Nee dat staat er niet.

Leviticus 19:26

Laat je niet in met waarzeggerij en wolkenschouwerij.

Leviticus 19:31

Raadpleeg geen geesten en schimmen van doden. Wie zich tot hen wendt, verontreinigt zichzelf. Ik ben de HEER, jullie God.

Wel een duidelijke boodschap dat echter NIET te doen.

[...]

De wind is tastbaar, God heeft het geopenbaard aan ons. Zoals ik al eerder vernoemde, het geopenbaarde is des mensens. Het verborgene des Heres.

En daar dienen wij vanaf te blijven. God heeft ons heel duidelijk een scheidings lijn gegeven.

Deze dienen wij niet te overtreden. En toch neigen veel mensen te menen dat de wereld die voor ons verborgen is gehouden vrijelijk te onderzoeken is.

Echter ?wij? breken hier dus met wat ons nadrukkelijk geboden is NIET te doen.

[...]

1

[...]

2

[...]

Prachtig om te zien maar verborgen?
noparty.gif

[...]

Heb zelf heel vaak al direct na het gebed en zelfs tijdens al het gevoel verhoord te worden. Het heeft mij in alle gevallen nieuwe energie gegeven.

En het mooie is, je hoeft hiervoor niet naar speciale locaties. Het kan werkelijk overal. Want God IS overal. Hij is almachtig en kan zijn waar Hij dat maar wil.

[...]

Maar ga deze schepping zelf niet aanbidden. Maar aanbid de Schepper.

Want,,, als je een mooi schilderij tegenkomt op een expositie. Dan ga je toch ook niet tegen het schilderij verkondigen: Zo!! Wat ben jij mooi geschilderd. Werkelijk jij bent prachtig. Jij hebt een mooie beeltenis in je!!

Het schilderij zal namelijk stil blijven. Want het leeft immers niet. De beeltenis kan wel nog zo levendig overkomen. Het is en blijft een doek waarop een beeltenis is aangebracht.

Nee, je zal de schilder vertellen dat hij mooi werk heeft afgeleverd. Als je echter zelf thuis wil genieten van het schilderij dan koop je het.

Gelukkig staat niet alles in de bijbel in principe vergeleken met de wereld is de inhoud maar klein.

Als je alle routes van de aarde zou beschrijven dan had je een boek nodig die nog meer bomen dan het hele regenwoud verslonden, zodat alle letters zouden passen.

Bovendien geloof ik niet in de bijbel in die zin dat ik alles letterlijk neem en ik vertrouw de bijbel niet omdat God deze niet heeft geschreven maar de mens. Zuiver de letters die uit hen hart kwamen onzuiver de letters die niet uit hen hart kwamen en zo mensen onderdrukken.

Dus er zullen stukken in de bijbel staan die naar de waarheid des harten zullen klinken en stukken die naar de waarheid van het menselijk ego zullen zijn.

Misschien openbaart God nieuwe onontdekte wegen aan degenen die naar hen hart luisteren en deze volgen. Iets wat je vast in de bijbel kunt lezen maar dan moet je er wel oog voor hebben.

Ja das mooi je hoeft inderdaad voor energie nergens naar toe daar heb je gelijk, toch zijn deze plaatsen er natuurlijk niet voor niets.

Ik aanbid niemand, nog de natuur, nog de schepper. Ik verhef niemand boven mij waarvoor ik mijn hoofd moet neerbuigen. Ik ben slechts dankbaar mens.

Ik dank mijn voedsel, ik dank de bloemen, ik dank het dak boven mijn hoofd.

Net als je beschrijven over het schilderij zullen deze niets terug zeggen maar toch dank ik hen dat ze er zijn.

Een oude indiaanse vrouw zij tegen mij zolang je dankbaar bent, zal het niet verdwijnen.

Samengevoegde post 25-2-2007 15:47:21:

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:52:11 schreef slalex het volgende:

[...]

A

En daar dienen wij vanaf te blijven. God heeft ons heel duidelijk een scheidings lijn gegeven.

Deze dienen wij niet te overtreden. En toch neigen veel mensen te menen dat de wereld die voor ons verborgen is gehouden vrijelijk te onderzoeken is.

Echter ?wij? breken hier dus met wat ons nadrukkelijk geboden is NIET te doen.

B

In een zekere zin ja en een zekere zin nee.

Ja, misschien omdat ik weet dat ieder object, ieder levend wezen uiteindelijk wanneer je het uit gaat vergroten je zal komen tot op moleculair niveau. En zelfs dan het ja nog een ja en nee tegelijk is. Wat is er verder dan het moleculaire niveau? Allicht de energie zoals jij die beschrijft. Echter als we toch op deze theoretische weg zouden blijven dan zou de wetenschap allang dit hebben aangetoond.

C

Echter wanneer we dit in Bijbels perspectief bekijken zien we dat Jezus niet sprak in de zin van energie stromen die hij kon herstellen. Ziektes genas hij omdat hij almacht had. Hij vergaf mensen hun zonden. Hij dreef kwade geesten uit.

Nogmaals, Je hebt Goed en je hebt kwaad. Twee tegenpolen.

De weg van God lijd tot vreugde, vergeving en gezondheid.

Zonde lijd tot verdriet, haat en de dood.

D

Zonnestralen zijn niet etherisch, etherisch duid aan het gebied waar de wetten van de natuur niet meer gelden. Maar die van de zogenaamd ?kosmos?.

[...]

Je hebt inderdaad wel degelijk energie velden rond deze aarde. Zie diegene gebruikt door bepaalde dieren om hun locatie en route te bepalen. Zie bijvoorbeeld Haaien. Deze kunnen soms enkele duizenden kilometers afleggen naar een bepaald locatie om daarna weer terug te keren naar hun paaigebied. Echter deze ?paden? zijn eerder in de zin van magnetisch. Je kan je hier niet op ?aansluiten? om hiervan te profiteren zoals sommige beweren. Een welbekend sprookje van reiki is onder anderen dat men beweerd dat je hebt een ?energie bron?. En als je zelf geen energie meer hebt, stop je je eigen stekkertje gewoon ?via? reiki in het stopcontact bij een ?unniversele bron?. Wat men echter ?niet? weet is dat men geen ?unniversele bron? gebruikt maar het ?slechts? occulte overdracht betreft.

E

Wat je beweerd is dus in andere woorden, wanneer we dit vergelijken met bijvoorbeeld een vulkaan uitbarsting, wij zetten iets dusdanigs kleins als een Kerk of een ander ?groot? gebouw in de weg. Dan zal wanneer de vulkaan uitbarst de lavastroom niet langer soepel over het gebied heen stromen maar voor het gebouw blijven?

En dan nog is de grootte verhouding eigenlijk TE klein tegenover de energie die je beweerd. Eerder te vergelijken met de wind en een groot gebouw. Je zal luwtes hebben maar de wind zal niet stoppen met waaien.

A

God heeft mij die scheidingslijn niet gegeven, ik ken zijn woord hierin niet nog zijn stem.

Daarom wandel ik waar ik wil. Waarom zou God dingen voor ons verbergen, God kent geen geheimen voor degenen die ze willen delen. Als wij wandelen met ons hart zal God al zijn paden openbaren die ons brengen naar een wereld vol vreugde.

B

Je zei het zelf al, deze wetenschap heeft God ook nog nooit aan kunnen tonen dus of beide bestaan niet. Nog God nog het etherische het voor ons verborgen menselijke oog.

Misschien zijn God en het etherische wel dezelfde energie, wie weet!

C

We weten niet precies wat Jezus deed, maar ik ken hem wel als een vriend die in liefde voor mij stond en zijn warme handen om mijn hoofd sloot. Hij keek mij vol liefde in de ogen en vertelde mij dat mijn lichaam en ziel waren genezen. Ik moest zelf mijn geest genezen.

Ik heb niet gemerkt dat hij een kwade geest uitdreef, nog dat hij mij genas. Hij vertelde mij slechts wat al gebeurd was en daar was hij de boodschapper van.

Zonde kan zeker lijden tot verdriet, maar het kan de mens ook tot inzicht brengen tot leren.

En uiteindelijk kan uit diepe haat diepe liefde ontstaan.

D

Ja dat is jouw werkelijkheid dat het occult is. Jij ziet daarin het duister en ik zie daarin het licht. Dat is het verschil tussen jou en mij.

E

Leuk voorbeeld zet maar een holle kerktoren om een lawa uitbarsting heen. De lawa zal zijn weg omhoog vinden en eerst binnen het gebouw blijven totdat het uiteindelijk een uitweg vindt.

De energie heeft alleen relatief langer nodig om vrij te komen en moet eerst langs obstakels waardoor het verstoord wordt in zijn natuurlijke stroom.

Ik wil niet mijn gelijk halen, maar ik wil jou slechts laten zien dat er naast jou waarheid ook een andere is, namelijk die van mij.

De wereld is niet zwart- wit maar heeft daar tussen nog allerlei prachtige kleuren.

Soms is het nodig de veiligheid buiten jezelf los te laten en de veiligheid in jezelf te ontdekken.

Misschien liggen daar al die kleuren wel verborgen, wie weet.

En dat was wat ik met mijn ziel bedoelde, daar ligt gewoon nog zoveel moois en iedere dag ontdek ik daarin wat nieuws.

Daarvoor heb ik nog Gods toestemming nodig, nog die van een ander slechts mijn eigen.

'Het grote pad heeft geen poorten

duizenden wegen gaan er binnen

wanneer iemand deze poortloze poort passeert

wandelt hij vrij tussen hemel en aarde.'

- Ekai -

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Gelukkig staat niet alles in de bijbel in principe vergeleken met de wereld is de inhoud maar klein.

Als je alle routes van de aarde zou beschrijven dan had je een boek nodig die nog meer bomen dan het hele regenwoud verslonden, zodat alle letters zouden passen.

Grappig alleen dat dit boek, de Bijbel wel overal op toegepast kan worden. Uiteraard bevat het geen routeplanner of boekje hoe vang je de grootste vissen in de Amazone.

Maar betreft het leven naar God’s woord bied het alle antwoorden.

Quote:
Bovendien geloof ik niet in de bijbel in die zin dat ik alles letterlijk neem en ik vertrouw de bijbel niet omdat God deze niet heeft geschreven maar de mens. Zuiver de letters die uit hen hart kwamen onzuiver de letters die niet uit hen hart kwamen en zo mensen onderdrukken.

Dus er zullen stukken in de bijbel staan die naar de waarheid des harten zullen klinken en stukken die naar de waarheid van het menselijk ego zullen zijn.

Als je al het woord van God niet naar waarheid dient te nemen. Hoe wil je dan volgens God’s wetten leven?

En dus pas jij liever dingen toe die je te pas komen dan de dingen zoals deze gegeven worden? Soort zelfshop geloof dus. (* overigens enorm populair tegenwoordig. *)

Beetje van het Christendom, beetje reeincarnatie van het Boeddhisme. En daarnaast nog wat dingetjes van het Hindoeïsme. Alles gaat in het mandje. Net Sinterklaas inkopen doen maar dan met het Geloof.

Overigens, nogmaals al duizenden keren hier op dit Forum verteld. En daarbuiten ook.

De Bijbel is niet door God geschreven. Maar door God geïnspireerd.

De Bijbel heeft dan ook niets met onderdrukking te maken. Je kan de Bijbel dan ook niet misbruiken hiervoor aangezien de Bijbel hier absoluut geen enkele stof voor bied die dit toelaat.

Quote:
Misschien openbaart God nieuwe onontdekte wegen aan degenen die naar hen hart luisteren en deze volgen. Iets wat je vast in de bijbel kunt lezen maar dan moet je er wel oog voor hebben.

Uiteraard zal God de mens nieuwe dingen openbaren. Echter deze dingen zullen niet bij Hem vandaan sturen. Maar juist naar Hem.

Dingen die de new age echter propagandeerd sturen niet op God aan maar sturen juist aan op een breuk. Op afstand. Dingen zoals bijv, het energy healing, reiki, spirtiual healing, magnetisme anderen.

Deze komen niet van God zoals men beweerd, maar van zijn tegenstander. Kijkend naar diegene die behandeld worden hiermee, je ziet dat op den deur men gebonden word. De kwaal word soms genezen. Maar is dit voorgoed? Of dienen er zich nevenkwalen aan?

Het kost altijd!!, en dan niet alleen financieel.

Genezing zoals die van de Here komt is letterlijk gratis. We dienen alleen ons hart te geven aan de Heer. En dat is geen kwalijke zaak.

Want je krijgt er zo veel voor terug. Zo enorm veel.

Quote:

Ik aanbid niemand, nog de natuur, nog de schepper. Ik verhef niemand boven mij waarvoor ik mijn hoofd moet neerbuigen. Ik ben slechts dankbaar mens.

Ik dank mijn voedsel, ik dank de bloemen, ik dank het dak boven mijn hoofd.

Net als je beschrijven over het schilderij zullen deze niets terug zeggen maar toch dank ik hen dat ze er zijn.

In de eerste zin ontkracht je de rest.

Je zegt in de rest, je dankt je Schepper voor zijn zorg. Je dankt hem.

Maar daarvoor heb je wel gezegd dat je voor niemand buigt.

Quote:
Een oude indiaanse vrouw zei tegen mij zolang je dankbaar bent, zal het niet verdwijnen.

Om eerlijk te zijn vind ik dit net zo’n kromme opmerking als het zeggen van:

Je bent pas gelukkig als je realiseert dat je gelukkig bent.

Ofwel, hoe diep je in de penarie zit. Al zou je midden in een oorlog zitten in de meest vreselijke situatie. Je kan gelukkig zijn omdat je dat zelf zo indenkt.

Allicht, maar wat is de definitie gelukkig zijn dan waard?

Ik ben ook dankbaar voor mijn vriendin. Echter betekend dat, dat we altijd bij elkaar zullen blijven? Ik hoop wel dat we bij elkaar zullen blijven.

Maar het feit dat ik dankbaar ben, dat geeft me nog geen garantie.

Want ergens dankbaar voor zijn vraagt niet alleen om het te zeggen maar ook het laten merken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:59:50 schreef slalex het volgende:

[...]

Overigens, nogmaals al duizenden keren hier op dit Forum verteld. En daarbuiten ook.

De Bijbel is niet door God geschreven. Maar door God geïnspireerd.

De Bijbel heeft dan ook niets met onderdrukking te maken. Je kan de Bijbel dan ook niet misbruiken hiervoor aangezien de Bijbel hier absoluut geen enkele stof voor bied die dit toelaat.

Vertel dan eens en ik wil je niet aanvallen hoor alleen met je kletsen.

Hoe werkt dat dan het ontstaan van de bijbel.

Hoe doet God dat dan inspiren en hoe komt dan de woorden in de bijbel terecht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:06:44 schreef liefde het volgende:

[...]

Vertel dan eens en ik wil je niet aanvallen hoor alleen met je kletsen.

Hoe werkt dat dan het ontstaan van de bijbel.

Hoe doet God dat dan inspiren en hoe komt dan de woorden in de bijbel terecht?

Het is Gods Geest die in ons woont en door ons hart heen spreekt. Sommige mensen schrijven dat op. En geïnspireerd door dezelfde Geest die wederom door de harten van de mensen spreekt, zet men die geschreven woorden in de Bijbel. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:08:19 schreef TimonK het volgende:

[...]

Het is Gods Geest die in ons woont en door ons hart heen spreekt. Sommige mensen schrijven dat op. En geïnspireerd door dezelfde Geest die wederom door de harten van de mensen spreekt, zet men die geschreven woorden in de Bijbel.
knipoog_dicht.gif

Okee maar hoe weten wij dan dat degene (n) die hen hand over het papier lieten glijden, Gods woord schreven?

Hoe zullen we dat ooit zeker weten.

Het kan net zo goed Gods woord zijn geweest als danwel het woord van de schrijver zelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:12:20 schreef liefde het volgende:

[...]

Okee maar hoe weten wij dan dat degene (n) die hen hand over het papier lieten glijden, Gods woord schreven?

Hoe zullen we dat ooit zeker weten.

Het kan net zo goed Gods woord zijn geweest als danwel het woord van de schrijver zelf?

Dat is weer diezelfde Geest van God die dat in ons hart bevestigd. knipoog_dicht.gif Enige andere reden om dat aan te kunnen nemen is er in mijn ogen niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit staat even los van je berichtje hier direct boven ik schreef het tegelijk met je laatste bericht Timonk.

En dan moet ik lachen als huilen tegelijk want als je na kan gaan dat ieder mens als een mak schaap al die tijd simpele letters op papier hebben gevolgd, behalve het woord wat God schreef in hen eigen hart.

Moet je eens zien wat allemaal wel dan niet daardoor is gaan bloeien evenals is vernietigd.

Zoals de leylijnen die als energiestromen de aarde voorzag van energie en alles wat in en op haar leeft.

Dat eerst de schapen de kerktorens gingen bouwen op de leylijnknooppunten en daarna door een woord van wie dan ook die vertelde dat het heidens was ineens net deden of alles onzichtbaar was.

Helaas waren de meeste kerktorens toen al gebouwde op deze plekken dus een kerk overnieuw bouwen gebeurde niet. Ze lieten ze wel staan.

Maar het woord mocht niet meer gelezen woorden nog gesproken.

Het werd onzichtbaar gemaakt en iedereen die tegensprak werd ineens heidens.

Verbannen of gedood en daarom volgden velen als makke schapen en deden net of ze blind waren.

Zo is de mens, net zolang de mens zich laat sturen door wat voor geloof of wat voor woord dan ook.

Het makke schaap zal niet eerder de kudde verlaten als hij/zij de veiligheid in zijn eigen hart ontdekt.

Pas dan zal hij/zij de vrijheid kennen en de werkelijke openbaring aanschouwen.

(hmmmmm schrijf ik dit nu vanuit mijzelf?, of geinspireerd door God? of misschien wel een beetje van dit en een beetje van het ander)

We zullen het misschien nooit weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

A

God heeft mij die scheidingslijn niet gegeven, ik ken zijn woord hierin niet nog zijn stem.

Daarom wandel ik waar ik wil.

God heft die duidelijk gegeven. Jij weigert echter zijn woord te aanvaarden.

Quote:
, ik ken zijn woord hierin niet nog zijn stem.

Omdat de Bijbel niet alles goedkeurt dat jij wil. Niet vrolijk laat je gang laat gaan in alles dat jij leuk vind wens jij hem hier niet in te herkennen?

Quote:
Waarom zou God dingen voor ons verbergen, God kent geen geheimen voor degenen die ze willen delen. Als wij wandelen met ons hart zal God al zijn paden openbaren die ons brengen naar een wereld vol vreugde.

1 Noem jij ouders die hun kinderen alles toestaan goede ouders?

2 Ouders die hun kinderen bij wijze van spreke zelfs aan de drugs helpen omdat het “lekker†is goede ouders?

1 Want ze verbieden hun kinderen niets, dat noem jij dus liefde. Dus je kinderen aan alles blootstellen al is het gevaarlijk.

2 Ouders die hun kinderen aan de drugs, / verslaving helpen. Want van drugs krijg je een tijdelijk “lekker†gevoel.

Nee, God is een goede Herder. Hij zal je leiden. Hij behoed je voor dingen.

Quote:
Waarom zou God dingen voor ons verbergen,

Hij beschermt ons. Het is niet zo dat hij het uit eigenbelang voor zich houd.

Zie hoe Eva verleid werd om een vrucht te eten van de verboden boom.

De slang maakte haar wijs dat God dit slechts verbood omdat ze er zelf God’s gelijkwaardige mee kon worden.

Dit bleek echter onwaar, en zo geschiedde de eerste zonde.

Quote:
Als wij wandelen met ons hart zal God al zijn paden openbaren die ons brengen naar een wereld vol vreugde.

Als wij wandelen naar puur wat wij zien dan zullen wij sterven. Als wij echter leven van het woord dat God ons geven zal zullen wij leven en uiteindelijk opnieuw in het Paradijs uitkomen. Want dat is waar het Woord van God toe leid.

Quote:

B

Je zei het zelf al, deze wetenschap heeft God ook nog nooit aan kunnen tonen dus of beide bestaan niet. Nog God nog het etherische het voor ons verborgen menselijke oog.

Misschien zijn God en het etherische wel dezelfde energie, wie weet!

Die is inderdaad redelijk dubbel.

Maar je hebt het over “tastbare†energie banen.

Over energie banen waar je jezelf in kunt pluggen. Want het is een “non†intelligente energie. Zo’n energie kan niet anders dan waar te nemen zijn via de wetenschap.

Echter dit is niet het geval.

Andere zijde, God daar in tegen. Niet meetbaar met apparatuur.

Zijn handelingen en daden zijn wel degelijk te bewijzen / vast te stellen.

Genezingen, maar ook uitgekomen profetieën tonen aan. En zo is er meer.

Quote:
Misschien zijn God en het etherische wel dezelfde energie, wie weet!

God is geen onmenselijke non intelligente energie. Hij maakt geen deel uit van de schepping. Hij is DE Schepper.

Quote:

C

We weten niet precies wat Jezus deed, maar ik ken hem wel als een vriend die in liefde voor mij stond en zijn warme handen om mijn hoofd sloot. Hij keek mij vol liefde in de ogen en vertelde mij dat mijn lichaam en ziel waren genezen. Ik moest zelf mijn geest genezen.

Ik heb niet gemerkt dat hij een kwade geest uitdreef, nog dat hij mij genas. Hij vertelde mij slechts wat al gebeurd was en daar was hij de boodschapper van.

Quote:
We weten niet precies wat Jezus deed,

Eeehr…. Hier wil ik bikkelhard op zeggen: CR@P... Onzin!!

We weten dondersgoed wat Jezus deed. Hij was de volkomen verzoening tussen God en de mensen. Hij was het Lam dat gestorven is voor onze zonden.

Nogmaals terugrefererend op het boek dat je weigert aan te nemen. Hierin staat alles beschreven.

Quote:

maar ik ken hem wel als een vriend die in liefde voor mij stond en zijn warme handen om mijn hoofd sloot.

Als je hem kent als vriend. Waarom gedraag je je daar niet naar?

Hij is voor jou gestorven. Maar dit accepteer je niet?

Quote:
Hij keek mij vol liefde in de ogen en vertelde mij dat mijn lichaam en ziel waren genezen. Ik moest zelf mijn geest genezen.

En waar basseer je dit op?

Quote:

Zonde kan zeker lijden tot verdriet, maar het kan de mens ook tot inzicht brengen tot leren.

En uiteindelijk kan uit diepe haat diepe liefde ontstaan.

Zonde alleen leid tot de dood.

Je hebt echter wel zoiets als vergeving. Iets wat centraal staat in het Christelijk geloof.

Quote:

D

Ja dat is jouw werkelijkheid dat het occult is. Jij ziet daarin het duister en ik zie daarin het licht. Dat is het verschil tussen jou en mij.

Occult is datgene dat verborgen is. Het is immers met een rede verborgen. Niet omdat het zo leuk is om het dekseltje eraf te trekken en te kijken.

Kijk immers naar de mythe van de doos van pandora.

Quote:

E

Leuk voorbeeld zet maar een holle kerktoren om een lawa uitbarsting heen. De lawa zal zijn weg omhoog vinden en eerst binnen het gebouw blijven totdat het uiteindelijk een uitweg vindt.

De energie heeft alleen relatief langer nodig om vrij te komen en moet eerst langs obstakels waardoor het verstoord wordt in zijn natuurlijke stroom.

En dus wil je zeggen dat zoiets groots als de Aarde zich laat remmen door een relatief klein werk van mensenhanden?

Quote:

De wereld is niet zwart- wit maar heeft daar tussen nog allerlei prachtige kleuren.

Je hebt licht en je hebt duisternis.

Niet een schemerzone waar alles zowel licht als duisternis kan zijn.

Je gaat niet een beetje voor God. Je gaat hemaal voor hem of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:19:56 schreef liefde het volgende:

Dit staat even los van je berichtje hier direct boven ik schreef het tegelijk met je laatste bericht Timonk.

En dan moet ik lachen als huilen tegelijk want als je na kan gaan dat ieder mens als een mak schaap al die tijd simpele letters op papier hebben gevolgd, behalve het woord wat God schreef in hen eigen hart.

Door de Geest in je hart, gaan die dode woorden leven. En daarom zullen ze ook zeker overeen komen.

Quote:
Moet je eens zien wat allemaal wel dan niet daardoor is gaan bloeien evenals is vernietigd.

Zoals de leylijnen die als energiestromen de aarde voorzag van energie en alles wat in en op haar leeft.

Daar heb ik geen verstand van.

Quote:
Dat eerst de schapen de kerktorens gingen bouwen op de leylijnknooppunten en daarna door een woord van wie dan ook die vertelde dat het heidens was ineens net deden of alles onzichtbaar was.

Daar is op zich een goede verklaring voor te geven. Men bouwde kerken in de begintijd steevast op dat soort punten, omdat er daarvoor vaak al soort van andere heiligdommen stonden. En door die weg te halen en er een kerk voor in de plaats te zetten, liet men zien dat het Christendom sterker was dan de religies die ze daarmee hun heiligdommen ontnamen. Maar dat wil nog niet zeggen dat die christenen daarmee ook dezelfde waarde hechtten aan die lijnen.

Quote:
Helaas waren de meeste kerktorens toen al gebouwde op deze plekken dus een kerk overnieuw bouwen gebeurde niet. Ze lieten ze wel staan.

Maar het woord mocht niet meer gelezen woorden nog gesproken.

Welk woord niet?

Quote:
Het werd onzichtbaar gemaakt en iedereen die tegensprak werd ineens heidens.

Verbannen of gedood en daarom volgden velen als makke schapen en deden net of ze blind waren.

Dat doden was denk ik toch niet echt zoals het bedoeld was idd.

Quote:
Zo is de mens, net zolang de mens zich laat sturen door wat voor geloof of wat voor woord dan ook.

Het makke schaap zal niet eerder de kudde verlaten als hij/zij de veiligheid in zijn eigen hart ontdekt.

Je bent niet veilig in je eigen hart, zolang er niemand is die voorkomt dat anderen dat hart niet betreden/vertreden. De enige bij wie veiligheid te vinden is, is bij God. Omdat niemand Hem met de voeten kan treden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
En dan moet ik lachen als huilen tegelijk want als je na kan gaan dat ieder mens als een mak schaap al die tijd simpele letters op papier hebben gevolgd, behalve het woord wat God schreef in hen eigen hart.

Hoe wens je het anders te hebben als je de woorden in de Bijbel te simpel vind?

Wens je liever de “spirituele†boeken te lezen waar alles met veel omhalen en poespas word omschreven?

Veel mensen doen dit maar al te graag. Of het werkelijk tot vrijheid leid is een tweede.

Quote:
Moet je eens zien wat allemaal wel dan niet daardoor is gaan bloeien evenals is vernietigd.

Zoals de leylijnen die als energiestromen de aarde voorzag van energie en alles wat in en op haar leeft.

Dat eerst de schapen de kerktorens gingen bouwen op de leylijnknooppunten en daarna door een woord van wie dan ook die vertelde dat het heidens was ineens net deden of alles onzichtbaar was.

Wie zegt dit? Wie bevestigd dit? Je zegt zelf immers zo vaak wie bevestigd het?

Ikzelf betwijfel je leylijnen nog steeds.

Quote:

Zo is de mens, net zolang de mens zich laat sturen door wat voor geloof of wat voor woord dan ook.

Het makke schaap zal niet eerder de kudde verlaten als hij/zij de veiligheid in zijn eigen hart ontdekt.

Pas dan zal hij/zij de vrijheid kennen en de werkelijke openbaring aanschouwen.

Wat is de werkelijke vrijheid? Wat is die werkelijke openbaring?

Is dit licht of toch eigenlijk de dood?

Quote:
(hmmmmm schrijf ik dit nu vanuit mijzelf?, of geinspireerd door God? of misschien wel een beetje van dit en een beetje van het ander)

We zullen het misschien nooit weten.

Om terug te komen van okay, als het Woord van God de Bijbel geïnspireerd is door God. Door wie zijn die andere dingen dan geïnspireerd?

Ooit aan de satan gedacht? Hij probeerd alles na te doen van God. Er staat niets voor niets geschreven: De Satan doet zich voor als een engel des lichts.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...] Als je hem kent als vriend. Waarom gedraag je je daar niet naar?

Hij is voor jou gestorven. Maar dit accepteer je niet?

[...]

En waar basseer je dit op?

[...]

En dus wil je zeggen dat zoiets groots als de Aarde zich laat remmen door een relatief klein werk van mensenhanden?

Je gaat niet een beetje voor God. Je gaat hemaal voor hem of niet.

Ik basseer het omdat ik Jezus heb gezien niet met een lichaam van vlees en bloed in beelden terwijl ik wakker was.

Hij stond voor mij en bukte waarna hij met zijn zachte liefdevolle handen mijn hoofd in zijn warme handen koesterde. Toen vertelde hij mij dat wat ik schreef over mijn lichaam, ziel en geest.

Nee hoor hij is niet voor mij gestorven. Hij is volgens de verhalen die rond gaan over de aarde gestorven door de handen van de mensen.

Maar hij is niet de enige die vermoord is door mensen handen, er zijn zovele en ook hen zet ik niet op een voetstuk. Maar zij zijn niets minder of meer waard dan Jezus.

Nee, hoor de aarde laat zich niet remmen als het moet dan schud ze de boel wel wakker. Maar net als God niet altijd ingrijpt zal moeder aarde dat ook niet doen.

Het is aan ons tot er een punt komt dat het misschien niet meer anders kan.

Dan laat ze weten dat wij niet alleen recht hebben en wij mens uiteindelijk door een zucht wind omver worden geblazen.

Maar een moeder is warm en liefdevol en ze heeft liever dat haar kinderen zelf tot inzicht komen, voordat ze met haar stem begint te bulderen en met haar lichaam begint te schudden.

En ja ik merk dat je er niet een beetje voor gaat.

Je wordt fel op mijn uitspraken er klinkt zelf lichtelijke boosheid door de letters heen.

Maar daarin kan ik mij vergissen.

Samengevoegde post 25-2-2007 19:26:54:

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:36:44 schreef slalex het volgende:

[...]

Om terug te komen van okay, als het Woord van God de Bijbel geïnspireerd is door God. Door wie zijn die andere dingen dan geïnspireerd?

Ooit aan de satan gedacht? Hij probeerd alles na te doen van God. Er staat niets voor niets geschreven: De Satan doet zich voor als een engel des lichts.

Wie weet is hij dat ook, misschien is Satan uiteindelijk wel de allergrootste Engel. Die in dit aardse spel deze rol op zich durfde te nemen, om ons het verschil te laten zien tussen licht en duisternis en daardoor ons ware licht te herkennen.

Voor Satan nog Lucifer ben ik bang maar dat is mijn verhaal en waarheid niet de jouwe.

Want in wezen is deze aarde niets meer dan een speelbord en als we dat ontdekken beseffen we dat we nergens meer bang voor hoeven zijn.

Pas dan gaan wij plezier maken!

Zoals de openbaring is bedoelt.

Maar pas erop dat zijn mijn woorden, en tja of het de waarheid is zou ik je niet kunnen vertellen.

G ontstaan

O hij die is/ hij die was en hij die komen zou

D De openbaring

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik basseer het omdat ik Jezus heb gezien niet met een lichaam van vlees en bloed in beelden terwijl ik wakker was.

Hij stond voor mij en bukte waarna hij met zijn zachte liefdevolle handen mijn hoofd in zijn warme handen koesterde. Toen vertelde hij mij dat wat ik schreef over mijn lichaam, ziel en geest.

Nee hoor hij is niet voor mij gestorven. Hij is volgens de verhalen die rond gaan over de aarde gestorven door de handen van de mensen.

Als hij niet diegene is die voor jou gestorven is het niet de zoon van God die jij daar gezien hebt.

En ik weet wat een risico ik neem door dat te zeggen. Neem als voorbeeld de Farizeeën die Jezus zei een groots zonde te hebben begaan omdat deze beweerden dat Jezus een onrein geest in zich hadden. Ze zondigden tegen de Geest en dat is de grootste zonde.

En ik beweer hier dat jij niet de Jezus, de Gezalfde heb gezien.

In die zin dat ik dus zeker ben van mijn zaak.

Jezus is gestorven om ons mensen te verzoenen met de Allerhoogste God. Jezus Christus het Lam van God.

Quote:
Maar hij is niet de enige die vermoord is door mensen handen, er zijn zovele en ook hen zet ik niet op een voetstuk. Maar zij zijn niets minder of meer waard dan Jezus.

Het Lam veroordelen kan misschien de grootste fout zijn die begaan is. Zij die niet gered worden zullen zijn die het Offer van Genade niet aanvaard hebben.

Quote:

Nee, hoor de aarde laat zich niet remmen als het moet dan schud ze de boel wel wakker. Maar net als God niet altijd ingrijpt zal moeder aarde dat ook niet doen.

Het is aan ons tot er een punt komt dat het misschien niet meer anders kan.

Dan laat ze weten dat wij niet alleen recht hebben en wij mens uiteindelijk door een zucht wind omver worden geblazen.

Maar een moeder is warm en liefdevol en ze heeft liever dat haar kinderen zelf tot inzicht komen, voordat ze met haar stem begint te bulderen en met haar lichaam begint te schudden.

En ja ik merk dat je er niet een beetje voor gaat.

Je wordt fel op mijn uitspraken er klinkt zelf lichtelijke boosheid door de letters heen.

Maar daarin kan ik mij vergissen.

Ik probeer je alleen te waarschuwen.

Mijn vraag is, ,,, wie verkies jij om te dienen?

Verkies jij het Kwaad en al zijn replica’s van het licht? Of verkies jij God?

Ik heb familie welk het eerste verkiest, zij hebben eenzelfde beweringen als jij. Deze gaan er langzaam aan kapot. Zichtbaar. Echter zij blijven stug volhouden het licht te volgen.

Het kwaad kan zich namelijk nog zo mooi voordoen. En je vergist je enorm door te beweren dat er nog 1000 andere dingen zijn buiten de Bijbel waarin God zich openbaard.

Er is geen 1000 en 1 vormen van God. God is God en niemand anders.

Hij is duidelijk in zijn geboden. Verkies hem. En niet een beetje. Maar 100%

Samengevoegde post 25-2-2007 19:37:13:

Quote:
Wie weet is hij dat ook, misschien is Satan uiteindelijk wel de allergrootste Engel. Die in dit aardse spel deze rol op zich durfde te nemen, om ons het verschil te laten zien tussen licht en duisternis en daardoor ons ware licht te herkennen.

satan is de gevallen engel. En deez verdient geen lof. Hij is in alles de tegenstelling van God. En daarmee inderdaad wel een verschil die hij opgewekt heeft. Maar de vraag of dat verschil zo positief is. Dat is een tweede.

Quote:
Voor Satan nog Lucifer ben ik bang maar dat is mijn verhaal en waarheid niet de jouwe.

Je hoeft ook niet bang voor hem te zijn. Hij is immers verslagen. Al zijn macht is ontnomen aan het Kruis.

Quote:

Want in wezen is deze aarde niets meer dan een speelbord en als we dat ontdekken beseffen we dat we nergens meer bang voor hoeven zijn.

Ach, als je ontdekt dat een pistool ook een speeltje kan zijn hoef je er misschien ook niet bang voor te zijn. knipoog_dicht.gif

Hangt er gewoon vanaf in wiens handen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 25 februari 2007 16:19:56 schreef liefde het volgende:

En dan moet ik lachen als huilen tegelijk want als je na kan gaan dat ieder mens als een mak schaap al die tijd simpele letters op papier hebben gevolgd, behalve het woord wat God schreef in hen eigen hart.

Hij [GOD] hield hem het volgende voor: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten, maar niet van de boom van de kennis van goed en kwaad; wanneer je daarvan eet, zul je onherroepelijk sterven.’

[...]

'Jullie zullen helemaal niet sterven,’ zei de slang.

Quote:
Zo is de mens, net zolang de mens zich laat sturen door wat voor geloof of wat voor woord dan ook.

Het makke schaap zal niet eerder de kudde verlaten als hij/zij de veiligheid in zijn eigen hart ontdekt.

Doet me net denken aan het lammetje dat ging dwalen maar gelukkig weer gevonden werd door de Herder.

Een verhaal met een net andere moraal, toch?

Maar ik denk dat in dit geval het verhaal van de verloren zoon meer op z'n plaats is. Met de aanpassing dat de verloren zoon niet naar huis gaat omdat die zich inbeeld nog steeds al het geld te hebben wat die had verspild. Vervolgens koopt die van zijn denkbeeldige geld denkbeeldig eten en sterft van de honger.

Quote:
Pas dan zal hij/zij de vrijheid kennen en de werkelijke openbaring aanschouwen.

Dat denk ik ook. Althans na de dood iig zeker. Met een hoop gejammer en tandengeknars.

Quote:
(hmmmmm schrijf ik dit nu vanuit mijzelf?, of geinspireerd door God? of misschien wel een beetje van dit en een beetje van het ander)

Vanuit je zelf, of geïnspireerd door de slang, net als Eva?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Vanuit je zelf, of geïnspireerd door de slang, net als Eva?

Wil je dat echt weten. Ik denk meer vanuit mijn Ego dan vanuit mijn liefde.

Iets in mij heeft nog pijn van alle ellende die we elkaar hebben aangedaan, zogenaamd in Jezus naam.

Of uit het woord van de bijbel.

Vanuit dat Ego probeer ik anderen de keerzijde van de medaille te laten zien.

Want als God zou bestaan, dan denk ik niet dat deze zo zou handelen als mij.

In die zin misleid ik jullie net zoals jullie mij misleiden.

We misleiden elkaar totdat we samen komen.

God zou meer vertrouwen hebben in dat welk pad de mens ook gaat, deze altijd naar thuis leid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb familie welk het eerste verkiest, zij hebben eenzelfde beweringen als jij. Deze gaan er langzaam aan kapot. Zichtbaar. Echter zij blijven stug volhouden het licht te volgen.

satan is de gevallen engel. En deez verdient geen lof. Hij is in alles de tegenstelling van God. En daarmee inderdaad wel een verschil die hij opgewekt heeft. Maar de vraag of dat verschil zo positief is. Dat is een tweede.

Je zegt dat je mij wilt waarschuwen. Ik denk dat je waarschuwing dan al veel te laat is.

Ik heb zovele wegen al bewandelt die misschien in jullie ogen het hellevuur afroepen.

Zelfs dat vuur heb ik in de ogen gezien maar dat kwam niet van de duivel, slechts van de mens die mij op de brandstapel ketende en zelf het hout met brandend zwavel aanstak.

Gewoon een jonge vrouw die niets verkeerds had gedaan maar toch als bezeten van de duivel werd verdoemt.

Omdat ze haar niet bekeerde tot het christendom.

Het vuur heeft niet de duivel verbannen want immers er was niets meer aanwezig dan een mens van vlees en bloed dat slechts bezielt was met Gods liefde.

Toch ben ik ook weer hier op aarde in een geheel andere tijd.

Niet om wraak te nemen, maar om lief te leren hebben.

Hetgeen wat getracht is uit mij te branden.

Zoals je ziet, herhaalt het leven zich als een film keer op keer.

Het zal zich net zolang blijven herhalen totdat.......?

Samengevoegde post 25-2-2007 21:02:15:

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:00:45 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Ook als je bijvoorbeeld een leven leidt als Adolf Hitler?

Uiteindelijk wandelt iedereen de hemel poort binnen en zullen we allemaal in liefde samen zijn.

Ook Adolf Hitler.

Want God opent zijn vleugels voor ieder kind wat terug keert.

Samengevoegde post 25-2-2007 21:06:56:

wat heeft dit in hemelsnaam nog met energiebanen te maken eigenlijk.

Misschien meer dan we ooit zullen beseffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 25 februari 2007 21:00:53 schreef liefde het volgende:

Uiteindelijk wandelt iedereen de hemel poort binnen en zullen we allemaal in liefde samen zijn.

Ook Adolf Hitler.

Want God opent zijn vleugels voor ieder kind wat terug keert.

Waarbij je er gemakshalve maar van uit gaat dat iedereen terug wil keren. Maar goed, Apocatastasis dus, waar baseer je dat op?

Samengevoegde post 25-2-2007 21:52:15:

Quote:
Op zondag 25 februari 2007 12:01:29 schreef Diana het volgende:

Want?

Nou, wat de Vegaloog zegt. widegrin.gif Niet iedere niet-Christelijke spiritualiteit is meteen occult, maar ze is per definitie wél ongericht en dus wel vatbaarder voor het occulte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik laat het onderwerp nu verder rusten.

Voor het geval mensen nog op mijn reacties willen gaan reageren,ik reageer niet meer terug.

Toen ik op stond en de computer af had gesloten begon ik Let it Be te zingen.

There will be an answer let it be....

Dus vandaar ik het nu laat zijn.

Veel plezier op dit onderwerp. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid