Aimé 0 Geplaatst 25 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2007 Veel leeswerk Mira!Maar is dat terug niet wat off-topic?Open gerust een nieuw topic "wedergeboren",hier gaat het over JHWH. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 25 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2007 Quote: Op donderdag 25 januari 2007 20:55:09 schreef Aimé het volgende: Veel leeswerk Mira!Maar is dat terug niet wat off-topic?Open gerust een nieuw topic "wedergeboren",hier gaat het over JHWH. En wat, nogal relevant door je eigen berichten overigens, heel weinig leeswerk zou geven, is je antwoord op de vraag: vanuit welke tekst is de vertaling gemaakt die je zelf gebruikt? Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 25 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2007 Quote: Op donderdag 25 januari 2007 20:56:59 schreef diakio het volgende: [...]En wat, nogal relevant door je eigen berichten overigens, heel weinig leeswerk zou geven, is je antwoord op de vraag: vanuit welke tekst is de vertaling gemaakt die je zelf gebruikt? Als basis voor het vertalen van de Hebreeuwse Geschriften werd de tekst van Rudolf Kittels Biblia Hebraica gebruikt. In 1984 heeft men de tekst bijgewerkt volgens de Biblia Hebraica Stuttgartensia. De Dode-Zeerollen en talloze vroege vertalingen in andere talen werden ook geraadpleegd. Voor de christelijke Griekse Geschriften werd in de eerste plaats gebruik gemaakt van de Griekse grondtekst, vervaardigd door 'Westcott en Hort', maar er werden tevens verscheidene andere grondteksten geraadpleegd, alsook talloze vroege vertalingen in andere talen. Link naar bericht Deel via andere websites
mira 1 Geplaatst 25 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2007 WEl als wij willen begrijpen WIE DE DRAGER VAN de NAAM JHWH IS ,ben IK ERVAN overtuigd dat DIT BEGRIJPEN , MET DE WEDER GEBOORTE IN verband staat ! IK HOUD HET NU MAAR EVEN KORT ,OK Link naar bericht Deel via andere websites
Rubina 0 Geplaatst 26 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2007 Het is de bedoeling dat je Jehovah's naam aanroept God is een titel en welke God aanbid je?? Dat is toch de enige ware God de schpper van hemel en aarde en zijn naam is Jehovah! Wij zijn mensen en hemme ook ieder afzonderlijk een naam. dus waarom God niet?? Hij heeft het zelf gezegd dus roep hem aan. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 26 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2007 Zijn Naam is JHWH en misschien spreek je dat uit als Jahweh of Jehovah (de eerste is aannemelijker), maar als ik het over God heb, kan dat maar over één God gaan, dé God. Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 26 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2007 Ik denk niet dat je God in 1 naam kunt vangen eigenlijk, er staan niet voor niets zoveel namen voor God in de Bijbel. Ikzelf hou het meestal bij God, Heer, Almachtige, Koning der koningen, Vader, Papa, Jezus of de mooie oorspronkelijke variant daarvan Yeshua. En Heilige Geest natuurlijk, die moet ik niet vergeten... Het zijn op zich ook allemaal titels die ik noem, maar ik vind die verscheideneid aan titels veel meer zeggen dan 1 naam eigenlijk... Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 26 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2007 Dat zijn inderdaad titels, geen Naam. God gaf Israel 'Zijn Naam' omdat ze zo graag een Naam wilden, en wat was die naam? 'Ik ben die ik Ben' (maar dan afgekort tot JHWH in het Hebreeuws). Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten