aj 0 Geplaatst 20 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 maart 2007 Ik bedoel dat je misschien een link naar je forum kunt geven, of de broncode van een pagina waar posts op staan. Link naar bericht Deel via andere websites
Anne13 0 Geplaatst 20 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2007 -edit- problemen met forum opgelost, dankje AJ . Link naar bericht Deel via andere websites
Zara 0 Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 kan alleen html zou wel meer willen leeren maar weet niet hoe of waar. Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 genoeg tutorials te vinden via google... Link naar bericht Deel via andere websites
jan-marten 0 Geplaatst 3 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2007 Uh, het lijstje zo uit m'n hoofd: Begonnen met Basic (Q, Quick, MSX nog heel even), toen VB (5, 6, VBA (Access) en .NET (pro)). Heel even C op school gehad voor console. Voor m'n microcontroller gebruik ik het ook nog weleens. Verder, web-technologie: PHP (5), HTML/CSS/Javascript. Databases: MySQL, MSSQL/MSDE Het leukste is wel om de onderdelen in combinatie te gebruiken, dit levert dan leuke volgordes op en dat gebruiken we bij ons op het werk ook best veel. Edit; huidig hobby project (10 jaren plan): Microcontroller -> TCP/IP -> Internet upload/download naar PHP website. Eventueel weer uit te lezen met Access oid. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 3 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2007 Welk type microcontroller? Voor de meeste is inmiddels wel een tcp/ip stack in C verkrijgbaar. Link naar bericht Deel via andere websites
E-line 0 Geplaatst 4 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2007 . Link naar bericht Deel via andere websites
Nunc 0 Geplaatst 4 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2007 oeps, ik zie dat E-line nog op deze pc ingelogd was. De vorige post mag dus weg. Quote: Op donderdag 11 januari 2007 20:57:01 schreef aj het volgende: Zijn er mensen die programmeren? ja, ik. Quote: Web of desktop maakt niet uit. web heb ik ooit voor de lol een tijdje gedaan (tenminste als je html+css+java script meerekent) Quote: Welke talen ken je java (zeer goed) C, C++ (magertjes. Ik heb een neural network geimplementeerd in de broncode van quake3, meer niet) LISP PROLOG Haskell 3APL (allemaal typische AI talen) brainfuck (een taal met maar 8 instructies (namelijk > < + - . , ] [ ). Eigenlijk is het een eenvoudige turing machine beschrijving, zie http://www.muppetlabs.com/~breadbox/bf/) labView (grafische taal voor natuurkundige (simulatie) experimenten. Is voornamelijk slepen met icoontjes enzo) (en natuurlijk BASIC in allerlei incarnaties ) Quote: en welke gebruik je het meeste? java Quote: Wat zou je nog willen leren? pff... wat dacht je van 'whitespace'? de taal die alleen maar bestaat uit de 3 onzichtbare characters 'spatie', 'tab' en 'enter'. Quote: http://compsoc.dur.ac.uk/whitespace/ Most modern programming languages do not consider white space characters (spaces, tabs and newlines) syntax, ignoring them, as if they weren't there. We consider this to be a gross injustice to these perfectly friendly members of the character set. Should they be ignored, just because they are invisible? Whitespace is a language that seeks to redress the balance. Any non whitespace characters are ignored; only spaces, tabs and newlines are considered syntax. of wellicht de 'Shakespeare programming language'? Quote: http://shakespearelang.sourceforge.net/report/shakespeare/ The design goal was to make a language with beautiful source code that resembled Shakespeare plays. There are no fancy data or control structures, just basic arithmetic and gotos. You could say we have combined the expressiveness of BASIC with the user-friendliness of assembly language Quote: Wat heb je zoal gemaakt? veel dingen voor m'n studie (kunstmatige intelligentie). Heb neurale netwerken geprogrammeerd, een evolutionair algoritme, algoritmes als A*, ik heb 'robotjes' geprogrammeerd voor RoboCode, en ben nu bezig met reinforcement learning. Ben ooit begonnen aan het maken van een Civ2 kloon in Java, maar die is nog lang niet af (tijdgebrek). Quote: Waarom programmeer je? Ben benieuwd met name voor m'n studie (en uiteraard omdat ik het leuk vind, anders zou ik het niet studeren) Link naar bericht Deel via andere websites
Zara 0 Geplaatst 4 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2007 Quote: Op maandag 30 april 2007 16:51:09 schreef hopeloos het volgende: genoeg tutorials te vinden via google... moet je wel weten hoe die in elkaar zitten. heb wel een site php.net ofzo maar ik snap er niet zo veel van... zou geen andere plek weten. nog een vraag wat is nu beter om te leren na html php of css? Link naar bericht Deel via andere websites
jan-marten 0 Geplaatst 10 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2007 Quote: Op donderdag 03 mei 2007 21:37:06 schreef dingo het volgende: Welk type microcontroller? Voor de meeste is inmiddels wel een tcp/ip stack in C verkrijgbaar. Ik heb hier nu een PIC18F452 liggen. De TCP/IP unit heeft al een eigen stack gelukkig (ezTCP). Het geheel is een hobby-kitje geworden; Dit was ooit de eerste opzet, puur om de controller aan de praat te krijgen: Lang leve through-hole Verbeterde UI: Link naar bericht Deel via andere websites
Flipper 0 Geplaatst 10 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2007 Waarom zou je nog programmeren ? Alles wat je wilt is er toch al op software-gebied ?! Een revolutionair programma zie ik de eerste tijd nog niet ontwikkeld worden hoor ! Vroeger (en vroeger is het al snel in de PC-wereld !) vroeger programmeerder ik in: 1. GW-Basic 2. Quick-Basic (met compiler) 3. DBase IV - 2 (met Dbase Compiler) 4. Een klein beetje gedaan aan: Turbo Pascal Tsja, je maakte (als je het op de originele aanbevolen manier deed ?) eerst programma-schema's, stroomschema's en vertaalde het met een der programmeertalen die er waren. Maar tsja, het hoogste en belangrijkste wat je toch kon maken (wat de basis betrof althans) waren toch programma's met bestanden en menu's... Deze gebruikte je later echter nooit meer daar er altijd wel iemand was waarvan je de echt betere bestaande professionele software paketten kon kopiëren. Ook nu nog kun je best programmeren om bestaande zaken/programma's op details te verbeteren en/of naar bijvoorbeeld de specifieke wensen van een/het bedrijf aan te passen..., maar zelf (zoals ik net al zei) nog iets revolutionairs ontwerpen ??? dat zit er niet meer in (denk ik althans...). 't Is dus leuk als hobby, maar meer ook niet ! Flipper Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 10 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2007 Quote: Op vrijdag 11 mei 2007 00:18:39 schreef Flipper het volgende: Waarom zou je nog programmeren ? Om de maatwerk Flipper. Er is veel software te verkrijgen en veel is al bedacht (wil je innovatief zijn, dan zal dat meestal niet in je eentje in een korte tijd lukken, of je moet een hoop geluk hebben natuurlijk) Maar maatwerk, specifiek op een behoefte van een bedrijf is zeker behoefte aan. Link naar bericht Deel via andere websites
Flipper 0 Geplaatst 11 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2007 Maar zo-iets gaf ik dus min of meer ook al aan ! Flipper Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 11 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2007 Quote: Op vrijdag 11 mei 2007 00:18:39 schreef Flipper het volgende: 't Is dus leuk als hobby, maar meer ook niet ! Flipper het is ook best leuk als werk hoor Link naar bericht Deel via andere websites
Flipper 0 Geplaatst 11 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2007 Wel, het is tóch altijd leuk te horen dat mensen plezier hebben in wat ze doen ! Succes dan maar, Hopeloos Flipper Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 11 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2007 Daarbij, moet je iets programmeren wat revolutionair is? Ik denk veel meer dat dingen die goed samenwerken veel revolutionairder zijn dan wij vaak denken. Het gaat niet om revolutie maar om een goed idee, of een goede techniek, een nieuwe inplementatie en gebruikersinterfaces.. En dat programmeren is leuk, schijnt.. En bijvoorbeeld Bittorrent (netwerk) is echt een staaltje revolutionaire techniek.. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 11 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2007 Ik vind de geprogrammeerde MAX/MSP patches op Sunn O))) behoorlijk revolutionair hoor Link naar bericht Deel via andere websites
Flipper 0 Geplaatst 11 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2007 Geven jullie wel een juiste interpretatie aan het woord: Revolutie ? flipper Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 11 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2007 Ga het maar eens luisteren. Ik vond het behoorlijk revolutionair, vergeleken met hoe drone in het begin klonk. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 11 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2007 Er is nog nooit iets geprogrammeerd waarbij de wereldorde omver ging.. Dus vertel wat revolutionair dan wel is.. Ken je de techniek achter BitTorrent? Of achter Tor(net), Asterisk, SIP, Joost (P2P Televisie) of Web3.0 Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 21 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2009 Kan iemand binair programmeren Overigens een serieuze vraag, want ik ben heel benieuwd hoe j dat nou moet aanpakken Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 21 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2009 Lang geleden heb ik wel binair moeten rekenen voor één van mijn studies, niet dat het later zo nuttig was. Maaruh, programeren? Nee nooit gedaan. Verder dan visual basic heb ik nooit moeten doen. (nou ja, tenzij je oracle en java script meerekend...) Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 21 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2009 Nou, neem een BIOS als voorbeeld. Ik dacht dat de nieuwere versies in een andere hardware taal worden geschreven. Maar zie maar is met enen en nullen een programma te schijven die zorgt dat de cpu fan op 57% gaat draaien als de cpu 39 graden is Daar zou ik niet vrolijk van worden Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 22 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2009 Een BIOS wordt volgens mij ook niet binair geschreven, maar in Assembly. En dat is een taal die de huidige lichting programmeurs niet of nauwelijks meer beheerst. Binair programmeren deden ze in de jaren 40-60 toen er nog geen programmeertalen waren. Wil je een binair programmeur vinden, dan moet je die zoeken in de groep 80+ Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 22 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2009 Ah ok Ik dacht dat de BIOS tot een paar jaar geleden nog binair werd geschreven.. Ik wist wel dat er maar bar weinig mensen zijn die dat kunnen.. vandaar mijn nieuwsgierigheid Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten