Tas 0 Geplaatst 23 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2007 Quote: Op dinsdag 23 januari 2007 20:29:34 schreef Jippiej het volgende: inderdaad... hebben julie wel eens goed naar K3 geluisterd Idd...ik citeer uit de liefdeskapitein: "en dan draag ik een matrozenmuts en niet veel meer dan dat" en er zijn er nog meer.... nee geef mij dan maar Kinderen voor Kinderen.... Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 23 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2007 Quote: Op dinsdag 23 januari 2007 20:43:01 schreef Tas het volgende: [...] Idd...ik citeer uit de liefdeskapitein: "en dan draag ik een matrozenmuts en niet veel meer dan dat" en er zijn er nog meer.... nee geef mij dan maar Kinderen voor Kinderen.... En dat is nog wel mijn lievelings K3-song... Link naar bericht Deel via andere websites
emopunk 0 Geplaatst 23 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2007 Quote: Op dinsdag 23 januari 2007 20:32:29 schreef badeend het volgende: [...] k zong altijd ik word wakker met een meisje in me hoofd.. ach je bent jong en wil wat Haha, ja dat zong mijn broertje ook altijd en daar pesten we hem nog steeds mee Ik was ook héélemaal fan van KvK, jammer dat ik niet in de buurt van Amsterdam woonde want ik had zóó graag auditie willen doen.. Stond er natuurlijk niet bij stil dat ik helemaal niet kan zingen en nooit doorgegaan was Mijn lievelingsliedje is 'Ik ben altijd, altijd alles kwijt, ja ik ben altijd alles kwijt!!' (staat volgensmij op KvK13) Zóóó fijn om te weten dat je lotgenoten hebt Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 23 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2007 Quote: Op dinsdag 23 januari 2007 17:02:20 schreef hopeloos het volgende: [...] * hopeloos weet zeker dat ze dat nu de hele avond in haar hoofd heeft zitten Ik word altijd wakker met een wijsje in mijn hoofd, loop de hele dag te zingen en te fluiiiten.. zo ging die toch of niet? Ik vond Voorlopig Niet Verliefd helemaal geweldig Verliefd zijn is alleen leuk in een film, dan kust Tom Cruise je teder op je mond. Ja allicht, dat zou ik ook wel willen, maar met zo'n joch als Daan dan ga ik gillen.. (en nu weet ik hem neit meer) Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 23 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2007 HET AFWASLIED De kopjes en de borden, de kom en de karas Ie wie waai weg jij wast af Het is elke dag opnieuw hetzelfde liedje Doe de afwas, doe de afwas, zorg eens dat de boel weer glimt Het is elke dag opnieuw hetzelfde liedje Maar het helpt geweldig als je erbij zingt Wat erg, wat een berg Je moet niet zeuren, het moet gebeuren Wat erg, wat een berg Ach hou je kop en stroop je mouwen liever op Wees voorzichtig, doe voorzichtig De glazen gaan als eerste en de pannen zijn het slot Wees voorzichtig doe voorzichtig ... Anders valt er wat kaPOTVERDORIE!! Moet je nou eens kijken Die mooie grote vruchtenschaal van tante Dorotee POTVERDORIE!! Moet je nou eens kijken Eerst hadden we der eentje en nu hebben we der twee Hé hé hé, er zit er eentje zich te drukken Hé hé hé, er zit er een op de wc Hé hé hé, er zit er eentje zich te drukken Hé hé hé, kom er eens af en doe eens mee Jij wast en ik droog Nee jij wast en ik droog Al is het een vieze vette vuile vaat van wel 14 meter hoog Jij wast en ik droog Oh als de afwas maar eens af was Was die afwas maar eens af Oh oh als de afwas maar eens af was Als de afwas niet af was was de afwas niet zo schoon Ach vader ach moeder ach moet je ons zien Van vlak na het eten tot kwart over tien Ach vader ach moeder wil ons toch eens zien Geef ons arme sloebers een afwasmachine Het is elke dag opnieuw hetzelfde liedje Er is niemand bijna niemand, niemand die ervoor springt Het is elke lieve dag hetzelfde liedje Maar 't helpt geweldig, het helpt geweldig Als je erbij zingt, als je maar zingt DE LEK Vroeger, vorig jaar nog Ging ik met mijn vader samen Dikwijls fietsen langs de Lek Over hele smalle dijken Waar ik altijd uit moest kijken Want er reden ook wel auto’s En die scheurden als een gek En soms zaten wij te rusten op een hek Zo met achter ons de koeien En voor onze neus de schepen En we zeiden niks Omdat we elkaar zo goed begrepen En vader nam zo af een toe een trek, Want mijn vader rookte altijd zware shag Later, vorig jaar nog Is mijn vader ziek geworden Dat kwam nog wel onverwachts 14 dagen thuis gebleven Maar hij bleef maar overgeven Dus toen hebben ze hem toch maar Naar het ziekenhuis gebracht En daar bleek het stukken erger dan ik dacht Eerst heeft hij nog, op een zaaltje Met drie anderen gelegen Maar al gauw heeft hij een kamer Voor zichzelf alleen gekregen En die ziekte kreeg hem steeds meer in zijn macht Net zolang tot hij dood ging op een nacht Bijna, elke dag nog Moet ik nog aan me vader denken En dan tel ik gauw tot tien Doe me best me in te houden En me tranen weg te douwen Want ik vind het kinderachtig Als ze me verdrietig zien Maar vaak merk ik al bij zeven dat ik grien En me moeder die dan ziet Hoe ik me neus weer zit te snuiten Zegt: probeer het nou jongen Ga wat leuks doen, ga naar buiten Op de fiets een keertje naar de Lek misschien Maar die wil ik van mij leven niet meer zien Ach ja, Kinderen voor Kinderen... Zoals je wel vaker ziet, waren de oude liedjes natuurlijk véél beter dan de huidige, hoewel het denk ik eerder met sentiment te maken heeft dan met de realiteit. Ik weet nog dat het lied "In vuur en vlam" op de basisschool tijdens vele speelkwartieren gewoon massaal over het schoolplein gezongen werd. Dat zie je nu niet echt gebeuren meer. Ik was overigens geen fan of zo, het waren vooral mijn zussen die er naar luisterden (nog gewoon op echte casettebandjes) maar enkele liederen, waaronder bovenstaande, zijn me toch altijd bijgebleven. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 23 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2007 Eerste song heet: Afwas-potpourri(Joop Stokkermans / Ivo de Wijs) en komt van KvK 5 Tweede song heet: De Lek(Harry Bannink / Jan Boerstoel) en staat op KvK 7.. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 23 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2007 Oké, dit is eng, fanboy in zicht... Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 23 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2007 Ja, ik heb de cd's en JA, ik heb ook google... Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 26 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2007 maar je hoeft je niet te schamen ervoor hoor. Ik ben het ook nog een beetje. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 26 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2007 ik schaam me ook echt nergens voor! Ik vind de old school KvK echt geweldig. de Modernerwetse liedjes? Nieuwerwetse persentator Jochem Mijer? Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 27 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2007 Omlaag kijkend naar het uitermate lage niveau dezer samenspraak voel ik, hoe niet geheel verteerde etensdelen de terugreis aantreden, en zich een algeheel "Schwindelgefühl" van mij meester maakt. Kort en goed; als ik dit gezemel zo bekijk, krijg ik hoogtevrees! Link naar bericht Deel via andere websites
Starlight 1 Geplaatst 27 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2007 kvk was nog wel leuk toen de liedjes werden beoordeeld met cijfers. (Vast alleen bekend bij de "oudere jongeren"). Ieder jurylid moest een bordje omhoog doen. En er was altijd strijd tussen Nederland en België. België won volgens mij meestal. Een hekel had ik aan die zwart geel rode balonnen haha. Liedjes als: mijn boom, krokodil als huisdier, één ben op stoep, één been in goot, deden het toen erg goed. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 27 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2007 Quote: Op zaterdag 27 januari 2007 13:13:28 schreef de vegaloog het volgende: Omlaag kijkend naar het uitermate lage niveau dezer samenspraak voel ik, hoe niet geheel verteerde etensdelen de terugreis aantreden, en zich een algeheel "Schwindelgefühl" van mij meester maakt. Kort en goed; als ik dit gezemel zo bekijk, krijg ik hoogtevrees! Laat ons lekker oppervlakkig doen en als je misselijk wordt van dit topic: Ga dan lekker ergens anders heen... Link naar bericht Deel via andere websites
Anne13 0 Geplaatst 27 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2007 Ik heb toch zooo iets geks, ik heb een pleecomplex! Ik hou zo van die geur, de teksten op de deur! Lol . Of het tietenlied *adoreert* xD. Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Quote: Op zaterdag 27 januari 2007 17:16:04 schreef Mr. Emilio het volgende: Laat ons lekker oppervlakkig doen en als je misselijk wordt van dit topic: Ga dan lekker ergens anders heen... Gaan we katten? Link naar bericht Deel via andere websites
eentje 0 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 argh... Kinderen voor kinderen...... heeft me al menig tv gekost.... (bijna dan).... Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 28 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Quote: Op zondag 28 januari 2007 01:25:16 schreef de vegaloog het volgende: [...] Gaan we katten? Hey, JIJ begon hoor.... Link naar bericht Deel via andere websites
Anne13 0 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Gezellig weer... Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Dit kan werkelijk waar geen toeval zijn!! Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Grapjurk! Link naar bericht Deel via andere websites
eentje 0 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 LOL Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Quote: Op zondag 28 januari 2007 14:36:44 schreef eentje het volgende: LOL ROFLOL bedoel je. Link naar bericht Deel via andere websites
Anne13 0 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Wat is ROFLOL, als ik vragen mag? Link naar bericht Deel via andere websites
annia 0 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Role (of Roling) On the Floor, Laughing Out Loud? gokje Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 4 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2007 Quote: Op zondag 28 januari 2007 17:26:24 schreef Anne13 het volgende: Wat is ROFLOL, als ik vragen mag? Ken je die afkorting niet? het betekent Roll Over the Floor and Laugh Out Loud. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten