Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ik heb opzich niets tegen 'internet-dates'. maar je moet wel heel voorzichtig zijn met werkelijk afspreken denk ik. inderdaad, je weet niet of de persoon werkelijk is wie ie zegt te zijn....

ik heb ook wel ns iemand via een (niet christelijke)chatbox leren kennen, veel op msn gesproken ook. veel over God enzo. hoewel ik m wel beetje leuk vond heb k m nooit ontmoet(omdat mn moeder t niet vertrouwde...en hij eigelijk best een beetje te oud was voor me)en achteraf ben ik daar best blij mee!! ik weet niet wat er was gebeurd als k m wel had ontmoet irl...en k wil t ook niet weten denk ik :s

hij heeft me geblockt vlak voor dat ik verkering kreeg....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 03 december 2006 15:52:42 schreef JoostG het volgende:

via Credible.nl zijn zelf als huwelijken ontstaan, hoor
yes.gif

En verkering, ik denk spontaan even terug aan onze oude mod Diana :-)

Samengevoegde post 03-12-2006 20:21:14:

Ik heb mijn huidige vrouw en iets van vijf vriendinnen daarvoor allemaal via internet ontmoet. Op zich is het ideaal om mensen te leren kennen, want anders spreek je echt niet zo snel mensen vanuit heel Nederland (of zelfs daarbuiten). Je kunt heel vrij spreken met elkaar over van alles en nog wat, je kunt jezelf ook heel lang beschermen in relatieve anonimiteit. Mijn ervaring is wel dat je heel snel overeenkomsten vind, maar de punten waar het verschilt niet. Dat kan je dus op een later moment wel opbreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 03 december 2006 20:19:06 schreef Alex Tromp het volgende:

[...]

Ik heb mijn huidige vrouw
en iets van vijf vriendinnen daarvoor
allemaal via internet ontmoet.

lekker succesvol dus verbaasd.gif

maar ben het er wel mee eens dat het goed kan.. het moet maar klikken..

natuurlijk leer je elkaar pas echt goed kennen als je elkaar ziet en vaker in het echie met elkaar omgaat.

Via internet zijn emoties erg moeilijk in te schatten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 03 december 2006 15:52:13 schreef ArjenV het volgende:

'Ontmoet via internet' - Heb je haar al ooit in 't echt gezien? Anders vind ik het persoonlijk wat loos om een relatie met iemand aan te gaan die je nog nooit gezien hebt.

Oh...ik dacht dat wij een relatie hadden? engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hai JB,

Leuk onderwerp dit, lekker modern kun je wel zeggen!

Toch denk ik dat het een onderwerp is die lastiger in het echte leven is, dan wat je kunt lezen in de bladen enz...

Voor verlegen mensen blijkt het een uitkomst te zijn, tot mensen elkaar in real live zien, dan blijken ze vaak heel anders te zijn dan in het echt. Want, doen we allemaal niet onbewust een iets ander beeld neer zetten dan dat we in werkelijkheid zijn? Ik denk dat er maar een heel klein aantal mensen is die echt helemaal overeen komen met de personage die ze zijn op internet.

Daarnaast mis je via internet essentiele communicatie, die je in real live wel ontvangt, die je een extra beeld geven van iemands persoonlijkheid.

Persoonlijk denk ik dat daten over internet kan, MAAR ik denk wel dat er een kantekening is:

Wacht niet te lang na een klik via internet met het ontmoeten van elkaar in een openbare gelegenheid, omdat ik denk dat je anders een "scheve" relatie opbouwd waarbij je verschillende non verbale communicatie mist.

Niet alleen de eerste afspraak zou ik in een openbare gelegenheid afspreken, vandaag hoorde ik dat er een onderzoek is geweest en dat 1 op de 5 mannen op internet "verkeerde" bedoelingen heeft met het afsprelen met een meisje via internet. (andersom lag dit cijfer lager, ik weet die alleen niet meer).

Dus ik denk dat internet daten wel degelijk kan, anders zou ik mezelf een beetje tegen spreken, maar ik denk dat je het niet te lang moet door laten sudderen via internet.

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 december 2006 23:14:09 schreef Hiro het volgende:

Zo is het niet bedoeld...sorry.

Dat snap ik, ik had hetzelfde hoor knipoog_dicht.gif Maar zoals Thijs zei; het is maar net in wat voor een omgeving je bent.

Voordat ik geloofde dacht ik écht niet dat er zoveel christelijke jongeren waren. Op EO jongerendag en sinds dat ik hier zit is er wéér een wereld voor me open gegaan smile.gif Duss, zoek en gij zult vinden knipoog_dicht.gif Of diegene zal jou vinden puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 december 2006 23:16:20 schreef ThijsK het volgende:

Hihi we begrijpen wat je bedoeld en je hebt ook helemaal gelijk! Maar om maar in jou termen te blijven, in een appelgaard heb je meer kans een appel aan te treffen op de grond dan in een wijngaard

Mooie vergelijking flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 december 2006 23:14:09 schreef Hiro het volgende:

Zo is het niet bedoeld...sorry.

We snappen wel wat je bedoeld hoor knipoog_dicht.gif

Ik denk dat het ook niet zozeer een kwestie is van een relatie over internet 'willen' hebben, of iemand zo 'willen' ontmoeten. Het overkomt je, je vind elkaar verdacht aardig, je groeit naar elkaar toe. Je wilt elkaar vervolgens ontmoeten....

In mijn ogen is er geen minder goedebsis over internet dan irl. (en daar zijn in beide situaties uiteraard gradaties in)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 december 2006 23:19:17 schreef Hiro het volgende:

Nah ik heb nu een vriendin (niet-gelovig helaas), dus ben niet opzoek ofzo. Ben wel opzoek naar meer jongerenkringen en dergelijke dus suggesties zijn welkom
smile.gif

Daar zou je even een ander topic voor moeten zoeken knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 december 2006 23:16:20 schreef ThijsK het volgende:

Hihi we begrijpen wat je bedoeld en je hebt ook helemaal gelijk! Maar om maar in jou termen te blijven, in een appelgaard heb je meer kans een appel aan te treffen op de grond dan in een wijngaard

echt weer een vergelijkingg voor thijs knipoog_dicht.gifengel.gif

je moet een topic openen voor die vergelijkingen van je rofl.gif

maar om even verder te gaan.

ben het eens dat je in een openbare gelegenheid moet afspreken. de eerste keer dat mijn vriendin en ik afspraken. ging ze met haar neven poolen en werd ik ook uitgenodigd. en de 2e keer was het bij haar ouders. (die wisten pas de dat voor de 2e keer dat we afspraken dat ik bestond nosmile.gif )

maar dat maakt voor de rest niet uit.

voordeel van het internet is dat je eerst kan kijken hoe iemand is en dan pas afspreken, je kent die persoon innerlijk (zijn denken en doen) wat beter.

in een cafe of ander uitgaans gelegenheid wordt er over het algemeen toch eerst naar het uiterlijk gekeken. en dat hab je dan weer niet (helemaal) via internet. maar snel afspreken bij een klik is een must ja. 2 maanden elkaar kennen en dan pas voor het eerst afspreken was een beetje laat... het heeft voor mij geen probleem gegeven maar voor anderen kan dit zeker wel een probleem of afknapper zijn. maar dat is persoonlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat het moet kunnen. Ik heb een ex-vriend en een ex-vriendin via internet leren kennen. Ik heb ze allebei eerst bij meetings en concerten ontmoet. En via wat smsen, msnen, irl kletsen leerden we elkaar wel wat beter kennen. De klik was er IRL ook. Voor mij werkt het heel goed, omdat ik 'op straat' niet snel iemand zal aanspreken die me leuk lijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 december 2006 20:20:26 schreef Mortal het volgende:

Ik vind dat het moet kunnen. Ik heb een ex-vriend en een ex-vriendin via internet leren kennen. Ik heb ze allebei eerst bij meetings en concerten ontmoet. En via wat smsen, msnen, irl kletsen leerden we elkaar wel wat beter kennen. De klik was er IRL ook. Voor mij werkt het heel goed, omdat ik 'op straat' niet snel iemand zal aanspreken die me leuk lijkt.

zo ben ik ook, ik mag dan wel wat makkelijker praten via msn en dergelijke maar probeer wel eerlijk te blijven tegen over mezelf. en ben ook bereid om de minder leuke kanten te vertellen. voor mij het gewerkt. en heb er een leuke vriendin aan overgehouden, die begrijpt wat er in mij omgaat zowel bij leuke en minder leuk gebeurtenissen.

------

oftewel als je via internet mensen wil ontmoeten. blijf reeel en blijf eerlijk. je bent niet altijd vrolijk irl waarom over msn wel dat, toch. je kan het beter vertellen daar hebben ze meer respect voor dan dat je alleen maar "lang leven de lol" speelt en de mindere dingen verbergt.

"Laat Zien Wie Je Bent" is mijn advies voor iedereen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

Ik heb via hyves een jongen leren kennen, een stuk ouder dan mij. We zouden elkaar ontmoeten, we hadden de datum een week van te voren afgesproken. Ik had er een heel slecht gevoel over. Weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar het voelde gewoon niet goed. De dag van te voren vroeg mijn zwager of ik meeging zijn trouwpak uitzoeken. Waar ik volmondig ja op zei. big-smile.gif

Nu heb ik al sinds donderdag niets meer van hem gehoord, terwijl hij normaal 3 berichtjes per dag stuurde. Ik denk dat God ervoor heeft gezorgd dat ons contact verbroken is. party.gif

Op zich kun je wel daten via internet denk ik, maar dan moet je wel 100% zeker weten of die persoon betrouwbaar is. En niet op eenzame plekjes afspreken natuurlijk nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid