Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

ik heb nergen hier is over kunnen vinden dus, vandaar dat ik hem begonnen ben.

ik heb mijn huidige vriendin ontmoet via internet en ik vroeg me af hoe denken jullie er over?

de meningen tegenwoordig zijn er zo over verdeeld. de een zegd dat het niet goed is omdat je nooit weet met wie je contact heb, en de andere zegd weer dat die er hele goede ervaringen mee heeft.

en vinden jullie ook dat christen dit kunnen doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

misschien iets verkeerd omschreven :S (weet opeens niet meer wat die wilde zeggen :S)

//*ohja*//

voor dat ik haar had gezien is er 2 maanden overheen gegaan.

in die tijd is er veel gemsnt en gesmst. en toch begonnen we in die tijd al iets voor elkaar te voelen. oftewel het begin is over internet ontstaan... oftewel daten over internet (naar mijn mening)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Jonny Blackfield,

herkenbaar. Ik heb mijn huidige vriend ook op internet leren kennen. Zelfs op credible ook nog knipoog_dicht.gif heb dus ook zelf ondervonden dat je iets voor elkaar kunt voelen zonder dat je elkaar ooit hebt gezien. Maar bij ons begon de echte relatrie pas nadat we elkaar wel hadden gezien.

Ik denk dat er niks mis mee is en dat het kan en ook mag. Wel denk ik dat je er een beetje mee op moet passen. Al merk je het volgens mij meestal wel als het niet klopt, en de ander niet is wie hij of zij zegt te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ annia

Quote:
Op zondag 03 december 2006 16:10:36 schreef annia het volgende:

Ik denk dat er niks mis mee is en dat het kan en ook mag. Wel denk ik dat je er een beetje mee op moet passen. Al merk je het volgens mij meestal wel als het niet klopt, en de ander niet is wie hij of zij zegt te zijn.

ben het wel met je eens, ik heb mijn vriendin dan ontmoet op Hyves via een christelijke groeps Hyves.

soms is alleen het nadeel dat de afstanden onderling groot zijn cry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn ex-vriend ook via internet ontmoet. Eerst maanden gemsn't /sms't/mailt voordat we elkaar in 't echt zagen. 't Duurde nog 5 maanden voor we elkaar irl ontmoetten nadat we aan elkaar 'bekenden' dat we de ander érg leuk vonden. Vind er niks verkeerds aan om elkaar via internet te ontmoeten. Je moet alleen 'r wel mee oppassen en veilig afspreken bijv. met een kennis erbij. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 03 december 2006 16:40:02 schreef Jonny Blackfield het volgende:

we wonen een goed uur reizen met de trein uit elkaar. zonder vertraging dan
dood.gif
deed er laatst 3 en een half uur over heen
hamer.gif

wel appart dat je toch op z'n korte afstand iemand over internet heb ontmoet

Een uurtje is wel te doen. Maar toch, je kunt nooit gewoon eventjes bij elkaar langs gaan. Het is altijd een geplan. Dat lijkt me wel jammer.

En wat ons betreft, we bleken nog bij elkaar op school te hebben gezeten ook, en we bleken allebei altijd in ouddorp op vakantie te gaan puh2.gif Maar elkaar nooit opgevallen. Ik vind het niet erg dat het via credible is gegaan, juist wel leuk

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 03 december 2006 16:10:36 schreef annia het volgende:

Hoi Jonny Blackfield,

herkenbaar. Ik heb mijn huidige vriend ook op internet leren kennen. Zelfs op credible ook nog
knipoog_dicht.gif
heb dus ook zelf ondervonden dat je iets voor elkaar kunt voelen zonder dat je elkaar ooit hebt gezien. Maar bij ons begon de echte relatrie pas nadat we elkaar wel hadden gezien.

Ja, je kunt best erachter komen via msn dat je elkaar ontzettend leuk vind. Maar er moet toch echt een 'klik' zijn in het echt.. het kan zijn dat je iemand heel leuk vind via internet, en dat het dan toch tegen blijkt te vallen irl.

Ik vind dat het ook kan (nuja, nogal logisch, Harm-Jan kende ik ook via credible smile.gif), maar internetrelaties vind ik niet het meest ideale hoor. Je kent elkaar voor die tijd helemaal niet, moet aan elkaar wennen, kent elkaars achtergrond (ouders, opvoeding, dorp/stad) niet.. Persoonlijk vind ik het beter wanneer je eerst vrienden bent en elkaar al lange tijd kent, en dan pas een relatie krijgt. Maarjah, ik houd me hier ook niet zo aan widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap je argumenten niet zo Nienke, je legt uit dat je elkaars achtergrond niet kent etc. Ik begrijp je punt als je bedoelt dat je het niet meebeleefd hebt, maar niet kennen? Meestal gaan er voor een 'internet relatie' onwijs veel mailtjes, telefoongesprekken en dergelijke vooraf. Ik wist bijna alles voordat ik Dikkie voor het eerst zag.

Ergens snap ik je overigens wel hoor, eerst vrienden zijn was ook altijd mijn ideale beeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 03 december 2006 18:03:29 schreef annia het volgende:

Ik snap je argumenten niet zo Nienke, je legt uit dat je elkaars achtergrond niet kent etc. Ik begrijp je punt als je bedoelt dat je het niet meebeleefd hebt, maar niet kennen? Meestal gaan er voor een 'internet relatie' onwijs veel mailtjes, telefoongesprekken en dergelijke vooraf. Ik wist bijna alles voordat ik Dikkie voor het eerst zag.

Ergens snap ik je overigens wel hoor, eerst vrienden zijn was ook altijd mijn ideale beeld.

Hmm, ja dat is ook zo, je 'kent' elkaar wel omdat je al ontzettend veel met elkaar gemaild ed hebt. Maar dat is wat anders dan wanneer je diegene regelmatig gezien hebt, hem hebt horen praten, gezien hebt hoe hij met bepaalde dingen omgaat.. IRL zijn mensen toch anders dan op internet smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, daarom snap ik je overigens ergens ook wel flower.gif. Maar over het internet zijn mensen toch vaak vrij open naar elkaar toe. Maarja ik ben ook zo'n lekkere doos die eerst alles wilweten/overlegt/besproken hebben voordat ik ergens aan begin. In ieder geval, ik ben het dus wel met je eens yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid