Spring naar bijdragen

Verliefdheden en twijfels


Aanbevolen berichten

Ik zit met iets in de knoop....

ik heb tijden gehad dat ik dacht dat ik verliefd was op een meisje, maar dat ging na een dag weer over..soms had ik zelfs het gevoel op meerdere meisjes tegelijk verliefd te zijn...soms heb ik zelfs het gevoel dat ik me aangetrokken voel tot mannen én vrouwen...en soms weer niet...

ik moet eerlijk bekennen dat ik waarschijnlijk niet de meest stabielste persoon ben op aarde(stoornissen ed waar ik nu niet op in ga) en ik me soms heel verward voel...

ik vraag me alleen af ....is dit normaal? ik mag toch hopen dat ik inmiddels de puberteit ben gepasseerd, de pubertijd, een roerige periode waar in er vanalles verandert..

ik heb het gevoel dat ik verliefd ben op een meisje, maar weet het gewoon niet zeker..wist ik het maar....

ik voel me aangetrokken tot haar omdat ze net als ik heel gevoelig is, ze heel hartelijk is(en ik ben dol op brunettesbloos.gif)...ik twijfel er zo ontzettend aan dat het me verward, en mijn gevoel zegt ergens ook dat zij niet de ware voor mij is, hoewel ik ook dáár weer aan twijfel

Dit is het zoveelste topic wat over mij gaat, ik ben niet iemand die zichzelf zielig vind en ben ook geen psychische vampier, maar kan het gewoon nergens kwijt

Het is een wat rommelig verhaaltje geworden, maar hoop dat er mensen wat mee kunnen...

Heb het trouwens wat aangepast

Link naar bericht
Deel via andere websites

heey thijs,

hoe clicé, maar bidden helpt!

ik heb ook wel (vaak) gehad dat k ineens op iemand verliefd was(die k soms net een uur kende) en dan was t idd na 1 dag weer over. ik weet eigk ook niet hoe en waarom ik dan die ene dag verliefd was...

maar blijf je nou twijfelen of je wel/niet verliefd bent oid,...BID! God weet alles smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waah verliefd zijn is één van de meest verwarrende dingen die er bestaan...

Het is naar mijn idee héél normaal dat daar twijfels bij komen kijken, het zou eerder abnormaal zijn als dat niet zo zou zijn!

Ik denk dat je het beste even alles af moet wachten... Wacht rustig en kijk of je gevoelens voor haar blijven bestaan. Als het goed is heb je alle tijd, en dan kun jij even alles voor jezelf op een rijtje zetten..

En (daar zul je op dit moment wel niet zoveel aan hebben maar toch...) als God een vrouw voor jou bedoeld heeft, krijg je haar, daar ben ik zeker van!smile.gif

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ben het eens dat verliefdheid twijfels oproept.. heb het zelf ook gehad hoor.

Vind ze me wel leuk? ben ik wel goed genoeg voor haar?

maak je niet druk dat hoort erbijsmile.gif en er is maar één manier om daar achter te komen en adt is haar beter te leren kennen. Ga ervoor Thijs.. en blijf gewoon lekker jezelf

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thijs, ik herken alles wat je schrijft. Ik denk dat ik hier gewoon even een stukje openheid overgeef. Ik heb kort verkering gehad met Nienke de liefe was (is) wederzijds maar was van mijn kant blijkbaar toch geen verliefdheid, in de tijd dat we verkering hadden had ik namelijk ook gewoon contact met andere mensen en zat ik me soms te bedenken.. volgens mij zie ik mijn vriendin als een gewone vriendin (en dat vond ik heel erg).

In de aanloop naar die verkering (en daarvoor ook al met iemand anders) hield ik van heel veel mensen vaak ook op een speciale manier. Ik heb een paar vriendinnen en iets minder vrienden, ik voel me niet direct aangetrokken tot die vriendinnen, maar hou enorm veel van ze en we zijn ook best close met elkaar. Dat geldt voor mij dus ook richting jongens. Ik ben best lichamelijk, aanrakerig en knuffelig en dat beperk ik niet alleen tot meisjes maar ben ik ook gaan doen met mijn vrienden ze vonden dat eerst raar (ben je homo?) maar zijn er toch aangewend (het is gewoon HJ). De ene doet het meer met overgave dan de andere, maar goed knipoog_dicht.gif

Ik kan mij voorstellen dat je misschien een tijd in je leven hebt gehad dat je weinig liefde hebt gekend, gevoeld of hebt gezien (het kan best zijn dat het er was maar dat jij het niet zag). Als je nu dan weer wat beter ziet, wil je die liefde voelen en koesteren, verder denk je nog even niet. Wat is er nou fijner om met een vriendin op de bank te hangen en een film te kijken (ik zou mijn leven op pauze willen zetten op zo'n moment). Ik heb dat de laatste paar weken weer ervaren. Een goede vriendin van mij werd verliefd op mij, dan breekt er een periode aan van geluk maar ook van frustratie en wanhoop. Waarom nu? Waarom ik? Wat moet ik doen? Is wat ik voel genoeg? Is wat ik voel echt? Wat wil ik er mee? En dan gaat je verliefdheid soms een dagje bijna uit.. maar zie je haar weer; tsja.. Wat mij ook op is gaan vallen is dat meisjes zich vaak best aangetrokken voelen door typische mannen (hoog stoerheid/breedheidsgehalte) maar dat ze daarnaast ook veel voelen voor mannen die wat emotioneler zijn, die op emotioneel gebied ongeveer gelijk zijn aan een vrouw, die gevoeliger zijn etcetra.

Ik ben dat ook (best wel) maar ontken dat graag alsof het een soort vloek zou zijn, ik heb niet veel tips. Een is, laat het gaan zoals het gaat, ookal is dat moeilijk genoeg. Het komt Goed, wat goed ook moge zijn. Ik begrijp zoveel uit je posting dat het haast eng is.. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, en bij mij komt er ook het gevoel: ben ik wel stoer/mannelijk genoeg? Ik ben groot en best breed maar ik ben absoluut geen macho. En ik heb soms het gevoel dat vrouwen daar meer op vallen. Ik heb niet de blik die vrouwen doet blozen, hier en daar kan er wel iets van af en ik ben bang dat door mijn stotteren en andere dingen dat vrouwen op me afknappen, ook al is dat alles niet mijn schuld. Tel daar bij op dat ik ook negatieve ervaringen met meisjes heb (de schuld lag wel is waar bij ons beiden, toch ben ik erg gekwetst en aangevallen op iets waar ik weinig aan kon doen op dat moment) en je begrijpt wel dat ik erg onzeker ben er over. Ik ben gevoelig, maar niet zij-ig. Sterker nog, kan als het nodig is best hard en to-the-point zijn. Ik moet zoiezo met een vrouw trouwen die mijn gevoeligheid kan waarderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thijs, ik ken je probleem.

Voel je niet rot er om.

En "ben ik wel stoer/mannelijk genoeg?", wees gewoon jezelf.

Kom op, je mag er zijn en als je er als een macho uit zou zien krijg je waarschijnlijk alleen maar types die alleen op uiterlijk vallen.

Sluit gewoon vriendschap met zo'n meisje, ga samen wat dingen doen (desnoods in een groepje) en kijk gewoon of jullie elkaar liggen.

De rest komt vanzelf wel.

Ennuh, op elk dekseltje past een potje smile.gif euh, andersom puh2.gif

Die gevoelens die je hebt moet je goed op een rijtje kunnen zetten, en dat kan alleen om te kijken of je écht wat voelt voor zoiemand door langer bij haar te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:52:56 schreef Thijs het volgende:

Ja, en bij mij komt er ook het gevoel: ben ik wel stoer/mannelijk genoeg? Ik ben groot en best breed maar ik ben absoluut geen macho. En ik heb soms het gevoel dat vrouwen daar meer op vallen. Ik heb niet de blik die vrouwen doet blozen, hier en daar kan er wel iets van af en ik ben bang dat door mijn stotteren en andere dingen dat vrouwen op me afknappen, ook al is dat alles niet mijn schuld. Tel daar bij op dat ik ook negatieve ervaringen met meisjes heb (de schuld lag wel is waar bij ons beiden, toch ben ik erg gekwetst en aangevallen op iets waar ik weinig aan kon doen op dat moment) en je begrijpt wel dat ik erg onzeker ben er over. Ik ben gevoelig, maar niet zij-ig. Sterker nog, kan als het nodig is best hard en to-the-point zijn. Ik moet zoiezo met een vrouw trouwen die mijn gevoeligheid kan waarderen.

Je klinkt als de ideale mix: gevoelig en hard tegelijk smile.gif.

Verder is het ontzettend normaal om twijfels te hebben wanneer je verliefd bent, maar waar twijfel je over:

- of je wel écht verliefd bent (waar HJ op doelde)

- of je wel goed genoeg voor haar bent (waar Mister_L op doelde)

Als het om het eerste gaat, herkent denk ik bijna iedereen het wel (iedere puber iig clown.gif). Ik heb ook wel eens dat ik denk dat ik verliefd ben, en dat dat maar een dag duurt. Daarom wacht ik meestal af totdat ik het zeker weet voordat ik die ander het laat weten smile.gif.. maar dan nog.. het is ontzettend verwarrend soms noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag me ook af, maar daar ga ik niet verder over uitweiden, of deze verliefdheid verstandig is, op deze persoon....weet ook niet of ik verliefd genoeg ben ...was blij dat ik uberhaupt al iets van verliefdheid die langer dan een dag duurde voelde

Quote:

Je klinkt als de ideale mix: gevoelig en hard tegelijk

thanx smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:52:56 schreef Thijs het volgende:

Ik moet zoiezo met een vrouw trouwen die mijn gevoeligheid kan waarderen.

Serieus ik vind gevoelige mannen veel leuker dan macho's *hoop dat ik geen mensen kwets* dus als ik jou was zou ik me geen zorgen maken en gewoon mezelf blijven smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:40:25 schreef Thijs het volgende:

ok
knipoog_dicht.gif

maar goed ben gewoon erg onzeker, ook al hoor ik dat mensen me waarderen

Mwa ik kreeg vandaag weer te horen dat ik tezeker was bloos.gif Ook niet goed blijbaar smile.gif

Maar probeer te kijken hoe God naar je kijkt smile.gif dan zal je zien dat op lange termijn mensen je ook niet zo snel meer onzeker maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lol. Je moest eens weten wat voor hulp ik allemaal heb gehad. Ik bezorg hulpverleners werk.

Over de verliefdheid; ik heb het gevoel dat het over isverbaasd.gif ze is ook niet het soort persoon wat ik zoek eigenlijk....ik zoek nog steeds naar iets van geborgenheid op een een of andere manier. aan mn bidden kan het niet liggen.

ik vind het vreemd dat mijn verliefdheden zo snel over zijn(ik geef wel om haar maar dat is anders) en vraag me af of het wel verliefdheden te noemen zijn, of gewoon mijn hormoneneverbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 december 2006 19:19:10 schreef Thijs het volgende:

ik vind het vreemd dat mijn verliefdheden zo snel over zijn(ik geef wel om haar maar dat is anders) en vraag me af of het wel verliefdheden te noemen zijn, of gewoon mijn hormonene
verbaasd.gif

dat laatste is dan wel aannemelijk smile.gif

Zorg in het vervolg dat je er niet te snel iets achter gaat zoeken, maar wacht af of de 'verliefdheid' lang aanhoudt..

Zo nee.. dan waren het je hormonen knipoog_dicht.gif

Zo ja.. dan mag je je weer zorgen gaan maken puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid