Spring naar bijdragen

discotheken, plaats van Satan?


Als discotheek-medewerker werk je mee aan Satans werken  

  1. 1. Als discotheek-medewerker werk je mee aan Satans werken

    • Ja
      20
    • Nee
      48


Aanbevolen berichten

Nee, maar er is een groot verschil tussen mensen die voor hun plezier naar een discotheek gaan of mensen die daar werken. Natuurlijk kun je het nu hebben over God die in alles voorziet, maar ik hou het erop dat mensen gewoon een baan moeten hebben. Als je in een discotheek werkt, als christen, is dat knap lastig. Maar is het mogelijk? Ik denk het wel. Zou het kunnen dat het God's plan is? Wie weet.

Ik zou t hier op houden: Alles wat niet uit geloof voortkomt is zondig.

En als God wilt dat een discotheekmedewerker ergens anders gaat werken zal Hij heus niet te beroerd zijn om diegene aan een andere baan te helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:13:44 schreef wijnand het volgende:

Ja, en wat doen we met die andere dingen die ons ertoe aanzetten met te doen met de massa (in foute dingen)?

En noem eens voorbeelden?

Niet aan meedoen, lijkt me he. doen waarvoor je gekomen bent en je niet laten verleiden door foute dingen.

vb. meeblowen op een festival, winkeldiefstal plegen omdat vrienden dit ook doen, etc etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 08:52:45 schreef wijnand het volgende:

Ik denk dat het probleem met een discotheek is, dat de sfeer die daar gecreerd wordt niet positief is, netzoals in een kroeg.

Ik zie het aan vrienden van mij, die gaan elk weekend uit (op zich hoeft daar niets mis mee te zijn), en dat zie je aan hun relatie met God. Ik weet niet waarom.. maar zij hebben veel meer moeite om de relatie met God te onderhouden, en hun geloofsgroei gaat veel minder hard.

Ikzelf ga er niet heen omdat ik wil groeien in geloof, op zo veel mogelijk manieren. Ik geloof dat waar je mee omgaat (of naar luistert, naar kijkt) dat je daarmee besmet wordt. Dus ga ik liever naar vrienden toe om met hun te praten/bidden, dan dat ik naar een discotheek gaat.

Dus om ontopic te zijn enzo, ik zou is gaan bidden en vragen om God jou te openbaren wat Zijn wil is. Eventueel kun je dit beluisteren, heeft mij iig wel aan het denken gezet:

Hij zegt dat als je naar de discotheek gaat, dat je dan met de duivel danst. Ben ik niet geheel met hem eens. Want muziek is toch immers van god?? knipoog_dicht.gif

ik bedoel als bij mij in de disco nummers worden gedraait van bekende artisten die ook op deze forum wordt genoemd, hoe kan het van de duivel zijn?

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach... Als je eens gaat luisteren naar de gemiddelde teksten van de populaire liedjes dan wil je daar toch je kont mee afvegen?

Maar zo zijn er veel dingen: de Fancy, de Girlz etc. Wat een troep staat daarin! En die lijken zo onschuldig, in tegenstelling tot de discotheek.

'Ik ben een meisje van 14 en mijn vriend wil met me naar bed. Ik weet niet of ik het kan.'

'Oh, meisje, dan moet je gewoon goed oefenen. Seks lukt niet in een keer, dat moet je gewoon vaak doen.'

Serieus, als je die bladen voor jonge meisjes leest moet je bijna kotsen. En dat beinvloed net zo erg als de discotheek.

Wat het punt is, is dat mensen je een enorme zeur gaan vinden als je alles afkeurt. Wat ik dan ook probeer te leren is om niet te zeggen: NEEE, DAT IS VAN DE DUIVEL!

en met een grote Bijbel op hun hoofd te slaan.

Ik zeg gewoon, en dat zeg ik nu ook in verband met de discotheek-kwestie: Ik heb er niets mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Wat het punt is, is dat mensen je een enorme zeur gaan vinden als je alles afkeurt.

Denk je dat mensen Paulus gingen aanbidden toen ze zijn teksten hoorden puh2.gif

Man, alle joden waren pissed op hem, felix (zo'n belangrijke gast) werd letterlijk bang van zijn prediking en wilde hem niet vrij laten. En ga zo maar door...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:54:15 schreef wijnand het volgende:

[...]

Denk je dat mensen Paulus gingen aanbidden toen ze zijn teksten hoorden
puh2.gif

Man, alle joden waren pissed op hem, felix (zo'n belangrijke gast) werd letterlijk bang van zijn prediking en wilde hem niet vrij laten. En ga zo maar door...

Wat is je vergelijking met discotheken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja... Nou raak je precies t punt waar ik de laatste tijd mee zit. Ik wil niet oordelen over mensen, maar als ik die brieven van Paulus lees: Stelletje dwazen!

Paulus was ontzettend rechtstreeks. Ik heb een beetje moeite daarmee. Want ik wíl vaak wel duidelijk zijn en woorden van waarheid spreken in plaats van water bij de wijn doen. Maar ja... Er staat óók in de Bijbel dat we niet mogen oordelen en dat we verdraagzaam moeten zijn.

Ik weet soms niet wat ik daar mee aanmoet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ JoostG... geen, ik reageerde op een uitspraak (quote)...

@ Helena... ik snap wel wat je bedoeld. Ik denk dat we een scheiding moeten maken tussen het oordelen van de zwakkeren, en het oordelen van religieuze leiders of andere misleiders.

Jezus sprak heel zacht en toch recht-door-zee tegen zondaren (hoeren/tollenaars/etc), maar voor de huichelaars/vrome farizeeërs had Hij weinig positieve worden.

We moeten niet wat krom is recht gaan noemen en wat rechts is krom. Er is een zekere balans...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, de discotheek is een plek waar elk werelds iemand is om te feesten en meestal ook zuipen, en aangezien er "gij geheel anders" in de bijbel staat, lijkt het mij geen plek voor een christen (Christelijk dus lijken op Christus, of in iedergeval ernaar toe vechten. ook al kan geen mens als Christus worden op aarde.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 00:55:44 schreef JoostG het volgende:

Dinsdag, bij de lezing van de hersteld apostolische zendingkerk, werd gesteld dat de jeugd zich meer en meer tegen God keert. Zij doet dit mede door zich te vertoeven in plaatsen van zonde, waar de satan alle macht heeft; namelijk discotheken.

In hoeverre vinden jullie dat deze stelling klopt en werk je op die manier mee aan de werken van Satan als je zelf in een discotheek werkt?

Ik denk wel dat er in discotheken veel verleiding en zonde is, maar of jij zelf daar dan aan mee werkt vraag ik me af... Mensen blijven verantwoordelijk voor wat ze doen. Op zoveel plaatsten draag je indirect bij aan zonde vrees ik. Draag je dan ook niet bij aan de zonde als je bij een bank werkt die allerlei dubieuze overheden financiert? Of als je bij die kledingwinkel werkt (tal van kleren worden immers nog steeds door kinderen gemaakt)?

Die grenzen zijn dus heel vaag... en daarom moet je er ook voorzichtig mee zijn iets aan satan toe te schrijven. Wat het voor ons zo discutabel maakt is, denk ik, het feit dat het om seks / losbandigheid gaat. Daar zijn we toch altijd net wat gevoeliger voor, alerter op...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:46:50 schreef Helena het volgende:

Ach... Als je eens gaat luisteren naar de
gemiddelde
teksten van de populaire liedjes dan wil je daar toch je kont mee afvegen?

Maar zo zijn er veel dingen: de Fancy, de Girlz etc. Wat een troep staat daarin! En die lijken zo onschuldig, in tegenstelling tot de discotheek.

'Ik ben een meisje van 14 en mijn vriend wil met me naar bed. Ik weet niet of ik het kan.'

'Oh, meisje, dan moet je gewoon goed oefenen. Seks lukt niet in een keer, dat moet je gewoon vaak doen.'

Serieus, als je die bladen voor jonge meisjes leest moet je bijna kotsen. En dat beinvloed net zo erg als de discotheek.

Wat het punt is, is dat mensen je een enorme zeur gaan vinden als je alles afkeurt. Wat ik dan ook probeer te leren is om niet te zeggen: NEEE, DAT IS VAN DE DUIVEL!

en met een grote Bijbel op hun hoofd te slaan.

Ik zeg gewoon, en dat zeg ik nu ook in verband met de discotheek-kwestie: Ik heb er niets mee.

Ik weet niet naar wat voor disco je gaat, maar bij mijn in de disco wordt dat echt niet gedraait. Maar ik zei al in een getuigennis dat het hier in mijn stadje een beetje anders is..

groet

Samengevoegde post 26-10-2006 20:06:20:

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:24:58 schreef Bronze het volgende:

Tja, de discotheek is een plek waar elk werelds iemand is om te feesten en meestal ook zuipen, en aangezien er "gij geheel anders" in de bijbel staat, lijkt het mij geen plek voor een christen (Christelijk dus lijken op Christus, of in iedergeval ernaar toe vechten. ook al kan geen mens als Christus worden op aarde.)

in verschillende films zie ik toch dat er vaak muziek is rond christus. Met name dat er dan steeds luider enz wordt gespeeld. Jesus christ super star is zo iets.

Maar heeft jesus in zijn leven dan echt niks te maken met muziek??

Ik heb zelf een stelling. de eerste muziek wat er klonk in deze wereld, was de stem van god.

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben ook niet tegen muziek, ik had het over disco met lichten en waar de meeste mensen zuipen en feesten, als je de bijbel lees dan weet je dat je daar niet thuishoor.

Je hoor daar alleen als je geroepen bent door Hem om daar te getuigen, tuurlijk mag je feesten maar dit is feesten zoals de wereld feest, Maar als christen ben je niet van de wereld als dat wel zo is dan weet ik niet of je wel echt opnieuw geboren ben, of je wel echt veranderd ben, door Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:24:58 schreef Bronze het volgende:

Tja, de discotheek is een plek waar elk werelds iemand is om te feesten en meestal ook zuipen, en aangezien er "gij geheel anders" in de bijbel staat, lijkt het mij geen plek voor een christen (Christelijk dus lijken op Christus, of in iedergeval ernaar toe vechten. ook al kan geen mens als Christus worden op aarde.)

Als je je kleed in gothicgewaad en naar een hardstylefeest gaat ben je ook 'gij geheel anders'. Overigens gaat dit ook op voor al die wannabe-wereldse gospelmuziek. Gewoon Satan in Engelenkleren..

Christenen horen geen gitaren te gebruikenm gij geheel anders te zijn. Daarom dus ook die doomorgels in bepaalde kerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is een verschil tussen geheel anders in het "geestelijke" dan in het "natuurlijke". Wij moeten een andere gezindheid hebben, andere motieven, andere prioriteiten. Dat is wat bronze bedoeld (neem ik aan knipoog_dicht.gif).

Verder is een kerkorgel ook niet echt bijbels.... maar om het kloppend te maken hebben de vertalers van bv de statenvertaling orgel neergezet in psalm 150 terwijl er schalmij stond (wat een of andere hoorn is). Dus eigenlijk is een orgel onbijbelser dan een gitaar oid knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 00:55:44 schreef JoostG het volgende:

Dinsdag, bij de lezing van de hersteld apostolische zendingkerk, werd gesteld dat de jeugd zich meer en meer tegen God keert. Zij doet dit mede door zich te vertoeven in plaatsen van zonde, waar de satan alle macht heeft; namelijk discotheken.

In hoeverre vinden jullie dat deze stelling klopt en werk je op die manier mee aan de werken van Satan als je zelf in een discotheek werkt?

Ligt geheel aan jezelf. Ik ga zelf regelmatig met heel veel plezier naar een discotheek met mijn kameraden (allemaal christelijk).

Waarom ik er heen ga? Omdat het gewoon erg gezellig is.

Volgens mij hebben er ook veel het idee dat in de disco alleen maar gezopen wordt en iedereen slecht is....

Dit is wel eg naief en dom bekeken. Tegen hen zou ik willen zeggen: stap eens voor de 2e en 3e keer de disco binnen. Leer mensen kennen, praat met ze. Bekijk de sfeer eens. En ga dan niet meteen afkraken.

Ga een beetje mee op de muziek. Die is ook niet per definitie slecht, want dan kan je je radio ook wel de deur uitgooien ...

En dat Satan daar alle macht heeft ben ik het deels mee eens. Er is daar veel verleiding, maar het is aan jezelf of je daarin meegaat ofniet. Het is maar net hoe sterk je in je schoenen staat.

Zoals sommigen hier meer zeiden is de verleiding er overal. Niet alleen in de discotheek, maar het kan zelfs bij je thuis zijn (denk aan radio, tv, internet).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:28:53 schreef annia het volgende:

Dag JoostG,

Ik heb nog niets gestemd, omdat ik het een lastige vraag vind. Ergens denk ik, ja, als discotheek medewerker, werk je mee aan satans werken. Maar, dat denk ik bij zoveel beroepen en acties van mensen. Naar mijn idee werk ik ook dagelijks mee aan satan's werken. Dus is dat een reden om ermee te stoppen? Voor mij zou dat het misschien niet zijn.

Wel heb ik een vraagje voor jou. Je hebt vrij duidelijk in dit topic aangegeven dat jij je er niet prettig voelt, om in de discotheek te werken. Laat je je keuze daarin door dit topic beinvloeden? Denk dat jou gevoel en jou gedachten hierover het allerbelangrijkste zijn.

flower.gif

* NienkeJ is hier ook wel benieuwd naar..

Verder lijkt het in dit topic alsof je al niet meer twijfelt maar er al uit bent; namelijk dat het verkeerd is. Ik heb je nog geen reactie zien geven die positief was t.o.v. het werken in een discotheek; klopt dit?

(Er daadwerkelijk mee stoppen is natuurlijk wel anders, ik kan me voorstellen dat je daar nog over twijfelt: simpelweg omdat het een grote stap is).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:23:42 schreef Manu het volgende:

Hoe staan jullie tegenover Luther zijn bevindingen dat je met muziek de demonen kan bevechten....Dus hoe meer positiviteit in een discotheek is, hoe minder de duivel aanwezig is, als je naar de muziek luisterd??

Luther vind ik een vreselijke man en vooral een anti-semitist. Maar om terug te komen op die muziek in de disco, het ligt er denk ik aan wat voor muziek he? Als er ergens demonen ronddolen ga ik meestal wel zingen maar dan wel liedjes waar de naam Jezus in voorkomt. Jezus, dat is de naam waar niemand in het satan leger van houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:37:57 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Luther vind ik een vreselijke man en vooral een anti-semitist. Maar om terug te komen op die muziek in de disco, het ligt er denk ik aan wat voor muziek he? Als er ergens demonen ronddolen ga ik meestal wel zingen maar dan wel liedjes waar de naam Jezus in voorkomt. Jezus, dat is de naam waar niemand in het satan leger van houdt.

Liedjes over god, jesus in de teksten verwerkt doet vaak goed voor de positiviteit in een disco heb ik gemerkt en ik merk dat ik zelf daar voor met meer energie dans als ik de liedjes hoor en veel mensen dat altijd tegen mij zeggen dat niet snappen dat ik droog op cola of ijsthee, zoals zij het zeggen, toch uit mijn dak kan gaan. rofl.gif

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

hahaha, nee hoor in heel veel top 40 nummer is er een verwijzing naar het christendom. Daar had ik al in een topic aantal opgenoemd.

Ik zal nog een keer een aantal voorbeelden geven....

Cotton Eye Joe, een simpele plattelands jongen die god bedankt dat tie een simpele plattelands jongen is inplaats van een drukke stadsmens

Put ur hands up for detroit. Is indirect verwijzen dat je tot god moet bidden voor detroit omdat je van deze stad houdt. handsup.gif

Hip Hip, van rappers diliet of zo iets. Is de aller eerste hip hop hit uit de jaren zeventig. Daarin rapt die rapper over god.

"Hij roept je naam" van marco borsato. Gaat over dat jesus je naam roept.

the source ft Candy you got the love.

I need you van the blouse brothers....gaat over verdraagzaamheid en dat we elkaar nodig hebben. Is uit de gelijk namige film waar bij twee broers door america trekken om mensen door muziek aan het geloof te brengen.

Of een bekend nummer van waiting for your call. Van temptention. Gaat metaforisch over dat god je roept. Ook die cilp gaat daar over dat een dame een bed opeen een licht straal op haar krijgt als ze slaapt en ze wordt opgewekt.

Of het nummer van bob marley met could you be loved. Met andere woorden kies je voor god, want iemand gaat een oordeel over je geven die groter is dan wi dan ook

Of het nummer jaruzalem van die een joodse zanger wat pas geleden op het forum voorbij kwam. Doet het perfect hier in de disco.

Nummer van food for thougt van UB40. Gaat over dat een kindje is geboren en dat kindje is jesus. Terwijl politicie hun messen slijpen.

Doen het allemaal perfect hier in de disco

In heel veel nummers van artisten komen woorden als angels, god, believe enz in voor. Dat is allemaal positive muziek. Het verschil met de kerk, waar latijns wordt gezongen of opwekkingsliederen zijn...je danst dan niet. Maar dat is ook onderdeel van mijn aparte getuigennis. Als ik in een kroeg kom en hoor ik vaak nummer met verwijzingen naar jesus, god, geloof enz.

Of een trance nummer waar contineu het woord bandela in voor kwam. Dus ik begreep hem maar niet. Dus ik opzoeken wat het betekend. Betkend hoofdoekje voor de dames.

Nummer zoals het eerder voorbeeld over meisje van 14, komen hier niet voor. Of niet waar ik ben.

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid