Trotse-Moslim
Members-
Aantal bijdragen
612 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
Nooit
Over Trotse-Moslim
-
Rang
CrediGup
Contact Methods
-
MSN
lizioabdel@hotmail.com
Recente profielbezoeken
Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.
-
Overname Credible en voortzetting
discussie antwoordde op een Michiel van Trotse-Moslim in Aankondigingen
He-le-maal toppie! -
Ik schaar me ook achter deze mening/visie. Ook ik heb het - minder leuke - nieuws in mijn postvak ontvangen. In eerste instantie ongeloof (zo van, het is/was daar zo leuk op credible). Nadat ik de topic doorlas, begreep ik het wel (enigszins). Helaas heeft oa. de verharding in de maatschappij c.q. social media aan bijgedragen dat er weinig ruimte is voor diepgang. Juist die diepgang, wederzijdse respect, sociale gedragsetiquette, etc. heeft mij ertoe aangezet om mijzelf hier te registreren. Ik wens iedereen het goede toe (wat ik mezelf ook toewens). Sommige namen/nicknames blijven altij
-
Ik weet dat het zo was geregeld omtrent dierenoffers. De islam bevestigd ook dat het zo was in de pre-islamitische tijd. Dat er dieren werden geofferd aan verschillende goden. (En dat er daarna niks met deze dieren werden gedaan). En dat de islam daar een halt toe riep.
-
Volgens mij verschillen we op dat eerste punt ook niet of nauwelijks van mening. Nl. dat we beide van mening zijn dat men door bidden vergeven kan worden. Alleen zit het hem in de details inderdaad. De islamitische versie is dat die cheque getekend wordt (dus dat hij waarde heeft) na het gebed. Of als een kind sterft is deze 'vrij' van zonden, omdat een persoon in de islam als zonde-loos wordt geboren. In tegenstelling tot de christelijke versie, dat elk kind als zondig wordt geboren. Even over het tweede: Als iemand een straf moet uitzitten (voor een misdrijf of delict of wat dan ook), da
-
Bidden is voor mij een vorm van een gunst vragen aan God. Gebedsgenezing is God om de gunst vragen om ons te genezen. Het leven is al één grote gunst, zonder dat we daar om vragen. Maar dat neemt niet weg dat je soms God iets (dus een gunst) kan vragen. Er bestaan tig verzen die je kan plaatsen in de context: 'vraag/bid en het zal je gegeven worden'*. Dan zie je een duidelijke voorwaarde dat je eerst moet vragen/bidden vóórdat God jou een gunst schenkt. Verder geloof ik niet in de offer van Jezus (as). Ik vind het onlogisch dat een persoon (ook al is het een profeet) de zondes kan Ã
-
welke games speel jij??
discussie antwoordde op een spongerob van Trotse-Moslim in Media, nieuws en maatschappij
CoD: Modern Warfare II op me PS3. Al vele maanden me lievelingsgame. -
Gebedsgenezing heeft het meest effect door mensen die godsvruchtig en rechtvaardig zijn. Het is nogal tegenstrijdig dat men tot God bid en Hem een gunst vraagt, terwijl men al die tijd ongehoorzaam is geweest. God verhoort de gebeden van wie Hij wilt. Als het contact met God is 'verbroken' of platonisch is, hoort én mag men niet eens verwachten te genezen door God. Aan de andere kant is God barmhartig, zo overstijgt Zijn vergeving (en dus genezing) boven bestraffing (door niet te genezen). Als men toenadering zoekt tot God. Zal God hier gehoor aan geven. Als men al die tijd geen toenaderi
-
Quote: Op vrijdag 08 augustus 2008 15:24:37 schreef Nunc het volgende: [...] "check" is gewoon afvinken ... maar dat is weer zo archaïsch. [...] en als er dus in genesis staat dat God "rustte", dan maak jij daar wel direct "uitrusten" en "slapen" van, maar andersom mag ik dat niet doen als ik in de koran een woord zie staan dat óók op mensen van toepassing kan zijn? Vind je dat eerlijk? Ik niet namelijk. [...] inderdaad. Oh ... dan is het in dat geval weer geen straattaal, ik dacht dat je eerder bedoelde: 'kijk'. Als er in de bijbel iets over God staat, dan is
-
Quote: Op vrijdag 08 augustus 2008 13:49:30 schreef Glenn het volgende: Ik mis toch nog steeds een echte Windows RDP applicatie op de iPhone. Dat bedoel ik met het feit dat WM compatibeler is met windows producten en veel windows producten bevat. (wat eigenlijk vanzelfsprekend is). Maar ach ja ... tegenwoordig is er overal een oplossing voor: Zo is er op internet zat (tutorials icm.) software te vinden waarmee je met je iphone remote kan desktoppen. (de meeste kosten wel geld)
-
@ Joëlle ff offtopic: Wiens uitspraak is dit? 'Er zijn vijf evangeliën. Vier staan er in de bijbel, de vijfde dat ben JIJ' Of heb je dat zelf verzonnen? Ik vind 'm wel leuk!
-
Hij was ook niet daar aanwezig. Ik heb dat nooit beweerd. Maar zijn uitspraken werden daar wel tegengesproken. Ik ga in de avond verder reageren ...
-
Check (als je het mij vraagt vind ik het eigenlijk een beetje straattaal) Wat je hierboven noemde. Bijv. dat iemand een koning kan zijn of dat iemand kan zitten, valt niet te vergelijken met "De Koning" of "zitten" waarmee God wordt bedoeld. Bijv. bij een persoon stellen we ons voor dat hij de koning is van een land of streek. Ah fijn ... maar wat moeten we bij God ons erbij voorstellen? Koning van alles? Maar wat is alles? We weten lang niet wat alles is en daardoor weten we ook niet waarover Hij koning is. Evenals "zitten". Wij hebben een zetel/stoel waar we op zitten. Maar hoe ziet God
-
@ Nunc. Als aanvulling daarop wil ik zeggen dat inderdaad ook het christendom in dé éénheid gelooft. (Vandaar dat het ook een monotheïstische religie is). Wat het verschil is met de islam, is dat de moslims geloven in de Enigheid van God. Dat Hij de enige is die eigenschappen bezit wat met niets en niemand vergeleken kan/mag worden. Als enige in Zijn soort en dat deze eigenschappen en attributen op geen enkele wijze verenigbaar mogen worden gemaakt met iets of iemand anders. Deze manier hoe we God dienen te "zien" in de islaam vormt dé fundament voor een overtuigende geloofsleer en da
-
Ik heb nergens gesteld dat de formulering van Theotokos niets zegt over Maria, maar enkel over de aard van Jezus. Sterker nog, ik heb juist telkens het tegengestelde beweerd: nl. dat Theotokos juist is gewijd aan de leer van Maria en overdreven verering van haar. Hetgeen wat Nesto beweerde werd ook in de concilie van Efeze tegengesproken (door oa. Cyrillus en Calvijn). Namelijk dat hij (dus Nesto) een te sterke onderscheid maakte tussen de twee-naturen en dacht dat Maria alleen de menselijke kant van Jezus gebaard heeft (waar ik me eigenlijk goed in kan vinden). Deze tegenspraak t
-
Quote: Op vrijdag 08 augustus 2008 08:29:12 schreef Michiel het volgende: Ik denk dat je Bonaventura enigsinds onderschat op gebied van de Islam en leer van de Rooms Katholieke Kerk. Oh ... ik onderschat niemand behalve mezelf (wat vaak terecht is )