Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Gisteren
  2. Kaasjeskruid

    Ontspanning

    Uiteraard.
  3. Thinkfree

    Ontspanning

    ben je ook lid van een visvereniging?
  4. Kaasjeskruid

    Ontspanning

    Op zich benader ik de karper in een bepaald opzicht hetzelfde als mijn hond, zij het met wat minder affectie.
  5. Thinkfree

    Ontspanning

    ah, 🤔 heb in mijn jeugd wel aan de slootkant gezeten op vorentjes, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
  6. Kaasjeskruid

    Ontspanning

    Ja, kwestie van conditionering en de doorbreking daarvan.
  7. Thinkfree

    Ontspanning

    ik denk het wel, maar we hebben wel een beste hier. 😉
  8. Kaasjeskruid

    Ontspanning

    Zo is het. Van de twee miljoen (sport)vissers in Nederland zijn er 280.000 karpervisser en daarvan struint er maar eentje op dit forum?
  9. Thinkfree

    Ontspanning

    beter één vis in de hand dan tien in de lucht het water, zeg ik altijd dan. 🤡
  10. Ik bedoel ook niet eren buiten je. Niet ik, maar jij zegt: Wanneer de mens de reiniging van water heeft ondergaan, en het bloed het Leven heeft van de Zoon, zal de Geest Hem tonen. Klopt. Niet ik, maar jij betrekt de opstanding der doden en de terugkomst van Christus op een wederopstanding van Christus in het vlees in het hier en het nu. Klopt ook. En niet alleen ik zeg dat, maar alle teksten die ik je gaf daarbij. Maar niet het vlees staat op, Tomega, maar de Geest-Mens. Ten kosten van het vlees, de oude mens.
  11. Er gaat wel.meer niet op dit forum @Trajecto tijd voor je om het forum zelf te gaan volgen want wat hier door Sjako gebeurt is misplaatst ingrijpen, tientallen ergere zaken voorbij gekomen de laatste maanden waar door deze waardeloze mod die echt alleen maar gaat janken als het over Jehova's gaat. we gaan hier niet meer zo tegen de moderatie in. Bij deze de laatste waarschuwing. Zo is er niet te modereren.
  12. sjako

    banmeld topic

    @bastiaan is twee weken uitgesloten van deelname van forum wegens belediging en het zich niet schikken naar de regels van dit forum.
  13. Ik heb het al uitgelegd. Doordat Hij jou hebt vrijgekocht bent je hem eer verschuldigd. Het is GEEN verplichting. God heeft ons een vrije wil gegeven. God heeft uit liefde Zijn Zoon gegeven en Christus heeft dat uit vrije wil gedaan. De grootste daad van liefde. Het zou voor jou geen twijfel moeten zijn. Dat is inderdaad een vrije keuze, maar dan moet je ook de gevolgen ervaren. Nee, zeker niet. Maar als je begrijpt wat God voor je gedaan heeft dan is het toch geen dwang meer. Doe een stap naar God en God zal jou gaan naderen. Het is een wisselwerking. Maar jij moet de eerste sta
  14. We zijn door God geschapen. Daar kun je over strijden, natuurlijk. Maar ik heb daar niet om gevraagd. Waarom zijn we dus eer verschuldigd? Leg dat eens uit.(Ik ben tegen dat verplichte karakter). En als God zegt dat we naar Jezus moeten luisteren, dan kan ik toch zelf uitmaken of ik dat doe? Misschien wil ik helemaal niet verlost worden. Waarvan? Ik heb het best naar mijn zin in het leven. Als ik niet naar God luister, komt er dan een bliksemschicht naar beneden? Ik begrijp wat eren is. Ik denk echter niet dat je dat kunt afdwingen. En zoals ik al tegen Sjako zei, is het
  15. Je bent constant aan het trollen en mensen aan het beledigen. Ik geef je nog één waarschuwing en dan mag je over je zonden na gaan denken. Je doet maar. Ik heb geen hekel aan jou als persoon maar als moderator kan ik je echt niet serieus nemen. En je keuze voor de Jehovah's Gehersenspoelden vind ik ook niet bepaald getuigen van enig geestelijk inzicht of eigen karakter. Als @Trajecto het met je eens is accepteer ik de gevolgen. Van Trajecto, niet van jou. Dan wel graag een permanente ban want zolang jij denkt zoals je denkt zal ik mijn mening nooit veranderen. Je hebt wel de technisc
  16. Als God zegt in Jezus onder de mensen te willen wonen, spreekt Hij dan iets onmogelijks? Of als God zich onder de mensen als gelijke zou willen begeven; is dat dan onmogelijk? Of als de satan God tegenwerpt dat Hij als God nooit of te nimmer kinderen kan hebben, omdat die kinderen net als Hij ontbranden kunnen in botsende liefde of toorn, heeft hij dan gelijk? Of anders: wat heeft God gezegd, dat je tussen Hem en Jezus Christus in kunt staan met een maat en een volheid, dat het tot een bepaald punt gaat en niet verder? Is het schepsel de Maker de maat geworden? Als God zegt d
  17. TTC

    De 144.000, wie zijn zij?

    Wat als het iets anders wordt?
  18. Niet ik, maar jij zegt: Wanneer de mens de reiniging van water heeft ondergaan, en het bloed het Leven heeft van de Zoon, zal de Geest Hem tonen. Niet ik, maar jij betrekt de opstanding der doden en de terugkomst van Christus op een wederopstanding van Christus in het vlees in het hier en het nu. De Joden begeren God in een teken, en de Grieken begeren God in wijsheid. Maar wij prediken Christus, de Gekruisigde, die is de kracht en een teken Gods, en de wijsheid Gods, die voor de Joden ergernis is, en voor de Grieken dwaasheid. Is het dwaas om een toekomstige opstandi
  19. TTC

    De 144.000, wie zijn zij?

    Niet moeilijk dat zoiets nooit begrepen kan worden, en dat die 144.000 meer weten.
  20. Mullog

    Daniël en eindtijd

    Ik ben geïnteresseerd in hoe iemand ertoe komt, of in staat is tot, in zo weinig tekst zoveel tegenstrijdige informatie te stoppen en daarmee uiteindelijk helemaal niks te zeggen. De Leviathan is een mythisch dier. Het heeft nooit bestaan.
  21. Wie een sleutel vindt die op een deur past, heeft nog maar twee problemen. En als die problemen eenmaal zijn opgelost, nog veel meer, wat eigenlijk geen probleem meer is, tenzij hoop en hartenpijn, onbegrijpelijk maar toch waar.
  22. Hoi Ricky. Ik heb je schrijven nog eens goed gelezen. Sorry dat ik me met je bijdrage bemoeit heb door ongefundeerde kritiek te leveren. Het is prachtig wat je schrijft. Ik onderschrijf je conclusie.
  23. De Bijbel leert ons dat God onze ongerechtigheden genadig is, en dat Hij onze zonden en onze overtredingen geenszins meer zal gedenken. Hoewel ik het op tal van punten oneens ben met @Bastiaan73, is het mij een raadsel over welke zonden hij moet gaan nadenken, en waarom waarschuw jij hem? Zou je zo vriendelijk willen zijn de zonden van @Bastiaan73 te willen benoemen, zodat we er iets van kunnen leren? wij zijn in de Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon, Jezus Christus. Die is de waarachtige God en het eeuwige leven
  24. Volgens mij moet jij onderbouwen waarom er zo'n groot verschil tussen God en Heer zit. Ik zeg slechts dat er opeens een aanname uit de hoge hoed getoverd wordt. Dat is geen arrogantie, maar eenvoudige logica. Dus de vraag is waarom die aanname gedaan wordt. Vooralsnog is het eenvoudigste antwoord: omdat dit past bij de WTG-dogma's.
  25. Er blijken verschillende niveaus te zijn, interessant om in overweging te nemen.
  26. Chiel Fernig

    Daniël en eindtijd

    Inderdaad, Lazarus was overleden. Het zou kunnen dat hij in het dodenrijk was. Je moet wel gelijk hebben. Toen Saul naar de waarzegster te Endor ging riep zij Samuël op en hij verscheen. Hij rees op uit de aarde. Dus hij was beneden dus niet in de hemelse gewesten. Hij had rust in het dodenrijk. De naam Saul is overigens verwant aan het Hebreeuwse woord voor dodenrijk. Opmerkelijk dat hier samenvalt. Dan zullen zij die na de kruisdood gestorven zijn direct opgenomen zijn in de hemel.
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid