Spring naar bijdragen

Eindelijk écht contact met God


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

*UPDATE*

De kogel is (letterlijk) door de kerk. Gisteravond heb ik met mijn ouderling gesproken en verteld dat ik weg ga bij de hervormde kerk, met de daarbij behorende redenen.

Aanvankelijk was ze het er niet mee eens maar dat had meer te maken met mijn opvatting over het christendom dan met mijzelf. Ze vond het namelijk onzin dat je alleen via Jezus tot God kon komen. Dat ik nu naar een evangelische kerk ga zag ze ook niet zitten (dat is tenslotte geen kerk... "hebben ze daar wel een bijbel in de dienst?") maar al snel bleek de reden van haar bezoek: ik had de kerkbalans nog niet betaald...

Binnenkort krijg ik in ieder geval de papieren die ik moet ondertekenen om me uit te schrijven. Dat ik de gemeente verlaat omdat ik wil worden opgebouwd in het geloof, en niet afgebroken, begreep ze dan weer wel. Mijn opmerking dat Jezus
niet
slechts de zoon van een timmerman was, dat begreep ze niet...

rofl.gif ja, je mot ook wel gewoon betalen he!

mmm, tsja, ehm, ik zou héél graag binnenkort eens met je bijpraten over je keuze, maar dat je weg moest bij je huidige gemeente is hiermee iig wel helder uitgelegd widegrin.gif

Gefeliciteerd Joost, moge God je keuze zegenen, en je in je keuze doen bloeien als een bloesem aan de wijntak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Joost,

Ik las het inderdaad al in mijn profiel, maar was even te druk om te reageren, sorry bloos.gif

Ik ben in ieder geval erg blij voor je! Ik geloof zelf dat je altijd moet kijken naar de vruchten ergens van en als jij het idee hebt dat je door deze keuze een betere relatie kan krijgen en/of gekregen hebt met God dan juig ik deze keuze van harte toe!

Ik hoop heel sterk dat Gods liefde zo door je heen mag werken dat de 'vervelende' ervaring met je oude gemeente je niet dwars zal gaan liggen maar dat je een lichtende getuigenis mag zijn. smile.gif

You go Joost!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid