Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb even behoefte om iets te delen. Ik heb nu bijna 10 maanden verkering met mijn vriend en het voelt geweldig goed. We hebben elkaar nu bijvoorbeeld vanaf vrijdagavond gezien tot vanmorgen vroeg en ik mis hem nu alweer vreselijk. Soms mis ik hem zo dat ik er raar van wordt. Hebben jullie dat ook? We zien elkaar normaal gesproken alleen de weekenden, maar nu iets vaker vanwege vakantie enzo.

Verder, ik werk zelf nu een jaar en hij is net afgestudeerd en begint straks aan een nieuwe baan. Hij woont alleen in een flatje en ik woon 1,5 uur rijden bij hem vandaan bij mijn ouders thuis. (ik heb geen vast inkomen, zodat ik niet zo makkelijk een kamer of huis kan huren) Omdat het verder ook heel goed voelt, is het dus ook wel logisch dat we over trouwen praten. Ikzelf zou graag volgend jaar juni/juli trouwen, dan moeten we nog een klein jaartje naar elkaar toereizen en dan lekker met z'n tweetjes in zijn flatje. Hij wil ook graag trouwen, maar afgelopen weekend vertelde hij me dat het nu toch wel echt dichtbij komt en dat hij liever een paar maanden later zou willen trouwen, dat we in elk geval 2 jaar verkering hebben bij het trouwen. Ik snap hem wel, maar voor mij zou juni of juli ideaal zijn, omdat ik augustus/september hopelijk met een nieuwe baan (onderwijs) ga beginnen, waar ik veel energie in zal moeten stoppen. Ik wil hem even de tijd geven om er over na te denken, maar aan de andere kant zeggen ze vaak dat je ong. een jaar van te voren moet beginnen met dingen plannen. Wat zouden jullie doen?

Groetjes lucky

ps. sorry voor het lange verhaal

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zou je zin niet doordrukken, maar hem alle tijd gunnen die hij nodig heeft. trouwen is niet nix, geef hem tijd om aan het idee te wennen.. als de datum je niet uitkomt, zou ik het gewoon nog wat langer uitstellen, ipv hem over te halen om het eerder te doen.

ik heb al 5 een relatie en ik zie mijn vriend over het algemeen ook alleen in het weekend, dus iets langer dan 2 jaar is nog best te doen flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

dank je voor je reactie. Ik vind het best gek dat er zo'n verschil zit in stellen. Ik ken stellen die nog helemaal geen behoefte hebben aan trouwen en elkaar ook niet perse elke week hoeven te zien en er zijn ook stellen die na een half jaar trouwen of 3x per dag bellen. Hoe zit dat toch? Voordat ik verkering had met mijn vriend vond ik trouwen binnen 2 jaar wel erg snel en nu denk ik er heel anders over. Die 5 jaar waar jij het over hebt, hoe doe je dat? :-)

Leuk trouwens dat je dat missen zo herkent. Ik moest zonet bijna janken toen ik mijn vriend aan de telefoon had. Nu kwam dat ook wel omdat ik me niet zo lekker voelde, maar toch...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat missen herken ik ook.

Ik denk dat je bij twijfel beter wat langer wacht. Als jullie relatie echt goed zit overleeft ze die extra tijd wel en kunnen jullie allebei uitkijken naar jullie huwelijk, maar tien maanden is nog niet zo heel lang, als hij denkt dat het te vroeg kan zijn hou je daar beter rekening mee, want te vroeg trouwen lijkt me nooit positief. Ik denk dat een relatie eerst een zekere vorm van stabiliteit en als je het zo wil noemen sleur nodig heeft voor je samen in het huwelijksbootje stapt maar ja, da's ook maar mijn mening, jullie moeten doen wat jullie het beste lijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:54:57 schreef lucky84 het volgende:

dank je voor je reactie. Ik vind het best gek dat er zo'n verschil zit in stellen. Ik ken stellen die nog helemaal geen behoefte hebben aan trouwen en elkaar ook niet perse elke week hoeven te zien en er zijn ook stellen die na een half jaar trouwen of 3x per dag bellen. Hoe zit dat toch? Voordat ik verkering had met mijn vriend vond ik trouwen binnen 2 jaar wel erg snel en nu denk ik er heel anders over. Die 5 jaar waar jij het over hebt, hoe doe je dat?
:-)

We bellen wel heel vaak... Toch minstens 3x per dag, maar meestal wel 6x ofzo knipoog_dicht.gif Zijn vaak geen lange geprekken hoor, maar zo houden we wel continu contact..

Ik ben nu trouwens wel heel erg toe aan samenwonen (met of zonder trouwen), maarja, de woningstichting schiet nog niet echt op en kopen kunnen we helaas nog niet, dus we hebben niet zoveel keus smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

10 maand verkering hebben en trouwen is wel het stomste wat je kunt doen... samen met iemand wonen in één huis is heel wat anders dan 3 daagjes waarna hij weer opkrast. Ik mis mijn vriendin ook wel, helemaal omdat we nu 3 weken geen/haast geen contact kunnen hebben en ik ook nog eens fulltime werk. Natuurlijk is het dan fijn om samen te zijn..

Maar... dat is totaal wat anders dan samen leven/wonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:38:23 schreef lucky84 het volgende:

Wat zouden jullie doen?

Groetjes lucky

Beste Lucky,

jou verhaal kan ik heel goed begrijpen! Mijn vriend en ik zijn inmiddels al weer ruim 22 maand bij elkaar. En vanaf het begin voelde het al zo goed dat we wel wilden trouwen. We hebben het er over gehad en gelukkig zijn we het er roerend over eens. Natuurlijk gaan we trouwen! Maar nu nog even niet. Daar hebben we een paar redenen voor:

Besef je goed wat trouwen inhoud! Het valt niet mee hoor! Tegenwoordig zien we helaas vaak mensen waarbij het huwelijk stukloopt en dat is zonde. God heeft het niet zo bedoeld! Om je heen zie je veel scheidingen en ook op tv hoor je het maar al te vaak. Voordat je echt in het huwelijksbootje stapt moet je heel goed en heel lang nadenken! En ik weet zeker dat jij vindt dat je al lang genoeg nagedacht hebt, jij vind hem immers de ware. Maar besef je goed dat je bij het huwelijk een gelofte aflegt, tot de dood ons scheid. Het is ook een gelofte aan God!

Daarnaast komt natuurlijk dat jij geen vastinkomen hebt. Nou heb je er al wel eens over nagedacht hoeveel een bruiloft gaat kosten? Hoeveel het kost om samen te wonen? etc. Je zegt dat je een baan gaat beginnen in september. Mooi! Maar ik denk dat je eerst echt al je schaapjes op het droge moet hebben voordat je aan een huwelijk begint. Echt een bruiloft is duur, en samen een huis...

Jij wil eerst trouwen en dan aan je nieuwe baan beginnen. Misschien moet je het andersom doen. Eerst naar die nieuwe baan en later trouwen. Dan ben je lekker gewent in die nieuwe werksituatie.

Denk goed na Lucky, huwelijk is niet niets. Je kunt het niet zomaar weer beindigen zoals je een verkering kunt stoppen. Het is een grote stap, die je niet overhaast moet nemen!

gr. faraways

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:00:00 schreef Raido het volgende:

10 maand verkering hebben en trouwen is wel het stomste wat je kunt doen... samen met iemand wonen in één huis is heel wat anders dan 3 daagjes waarna hij weer opkrast.

hoi Raido,

je bent nogal heftig in je reactie zeg. Het is ook niet zo dat we na 10 maanden trouwen. Het is dan na 1 jaar en 10 maanden, want we trouwen dan over een jaar pas. Verder... zoals jij het stelt is er dan nooit een moment waarop je kunt gaan trouwen. Waarschijnlijk ben jij voor samenwonen, maar dat ben ik niet. En ik vind 3 van de 7 dagen bij elkaar al best veel, al realiseer ik me natuurlijk ook wel dat altijd samenzijn heel anders is.

Groetjes Lucky

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zou eerst samen op vakantie gaan (3/4 weken). en dan liefst in een tentje ofzo... dan merk je vanzelf of je ertegen kan om constant bij elkaar te zijn knipoog_dicht.gif

@raido: zo stom is het niet... vroeger was het volgens mij vrij normaal om na 2 jaar te trouwen. Mijn ouders zijn na 1 1/2 jaar met elkaar getrouwd en die houden het ook al een hele tijd\ met elkaar uit knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 juli 2006 10:09:09 schreef faraways het volgende:

[...]

Beste Lucky,

jou verhaal kan ik heel goed begrijpen! Mijn vriend en ik zijn inmiddels al weer ruim 22 maand bij elkaar. En vanaf het begin voelde het al zo goed dat we wel wilden trouwen. We hebben het er over gehad en gelukkig zijn we het er roerend over eens. Natuurlijk gaan we trouwen! Maar nu nog even niet. Daar hebben we een paar redenen voor:

Besef je goed wat trouwen inhoud! Het valt niet mee hoor! Tegenwoordig zien we helaas vaak mensen waarbij het huwelijk stukloopt en dat is zonde. God heeft het niet zo bedoeld! Om je heen zie je veel scheidingen en ook op tv hoor je het maar al te vaak. Voordat je echt in het huwelijksbootje stapt moet je heel goed en heel lang nadenken! En ik weet zeker dat jij vindt dat je al lang genoeg nagedacht hebt, jij vind hem immers de ware. Maar besef je goed dat je bij het huwelijk een gelofte aflegt, tot de dood ons scheid. Het is ook een gelofte aan God!

Daarnaast komt natuurlijk dat jij geen vastinkomen hebt. Nou heb je er al wel eens over nagedacht hoeveel een bruiloft gaat kosten? Hoeveel het kost om samen te wonen? etc. Je zegt dat je een baan gaat beginnen in september. Mooi! Maar ik denk dat je eerst echt al je schaapjes op het droge moet hebben voordat je aan een huwelijk begint. Echt een bruiloft is duur, en samen een huis...

Jij wil eerst trouwen en dan aan je nieuwe baan beginnen. Misschien moet je het andersom doen. Eerst naar die nieuwe baan en later trouwen. Dan ben je lekker gewent in die nieuwe werksituatie.

Denk goed na Lucky, huwelijk is niet niets. Je kunt het niet zomaar weer beindigen zoals je een verkering kunt stoppen. Het is een grote stap, die je niet overhaast moet nemen!

gr. faraways

Hoi Faraways,

bedankt voor je reactie. Ik denk dat je grotendeels gelijk hebt. Alleen over dat inkomen ben ik het niet helemaal eens, maar dat komt ook omdat je de situatie niet helemaal weet. Ik heb inderdaad geen vast inkomen, daarmee bedoel ik dat ik geen vaste baan heb. Ik ben invaller op een basisschool en heb het afgelopen half jaar fulltime kunnen invallen, terwijl ik nog thuis woonde, dus heb al flink kunnen sparen. Het komende jaar gaat mijn vriend beginnen met zijn nieuwe baan, dus kan hij ook flink sparen en ik ga in elk geval 2 dagen invallen tot de kerstvakantie en waarschijnlijk nog wel meer en blijf nog bij mijn ouders wonen, zodat ik ook verder kan sparen. Als we gaan trouwen kan ik bij het goedkope flatje van mijn vriend in gaan wonen, dus dat is ook wel makkelijk. Financieel zie ik dus niet echt problemen, ik zie mensen met veel minder geld trouwen.

Over die nieuwe baan, die hoop ik volgend jaar wel te kunnen krijgen, omdat er straks banen vrijkomen in het onderwijs. Bovendien wil ik dan een baan zoeken in de omgeving van de flat van mijn vriend. Vandaar...

Weet je, er spelen nog een paar dingen mee waarom ik graag zo snel zou willen trouwen. Ik wil namelijk graag ergens opnieuw beginnen. Ik ben de plaats waar ik nu woon, bij mijn ouders, behoorlijk zat en heb ook geen vrienden hier. Daar waar mijn vriend woont, Enschede, ben ik veel liever. Ik heb daar zelf ook een half jaar gewoond en het beviel goed daar. Ik kan in Enschede alleen niet goed op kamers gaan, omdat ik geen vast werk heb, alleen die invalbaan die te ver reizen is vanaf Enschede. Ik snap wel dat de oplossing niet is om te gaan trouwen, maar het zou allemaal wel mooi in het plaatje passen.

Daarnaast zijn wij tegen sex voor het huwelijk en ook dit is best moeilijk vol te houden, waardoor je ook liever niet al te lang wilt wachten.

Ik ben blij dat jullie reageren, blijf dat a.u.b. doen!

Groetjes lucky

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat thuis weg willen en seks willen echt geen goede redenen zijn om snel te trouwen. Ik snap dat die dingen meespelen, maar trouwen is zo'n belangrijke keuze, als ik jou was zou ik die zo min mogelijk laten beïnvloeden door zo'n dingen. Waar het echt om draait is: wil ik de rest van mijn leven delen met deze man? Da's een iets moeilijkere vraag dan 'wil ik vanavond naar de film?', neem dus zeker je tijd om ze goed te beantwoorden. Neem liever wat meer tijd dan je echt nodig hebt dan dat je iets belangrijks als een huwelijk overhaast. En inderdaad, drie daagjes samen zijn is iets heel anders dan samen een leven delen. Je kunt natuurlijk nooit helemaal zeker zijn dat jullie voor altijd en eeuwig samen gaan blijven, als je op die zekerheid wacht kun je nooit trouwen, maar ik heb het gevoel dat veel mensen dat 'voor altijd' tegenwoordig wel heel makkelijk nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastig als mensen gelijk hebben. Het is alleen wel: ik ben absoluut zeker (ik kan er niks aan doen :-) ), mijn vriend ook, maar hij krijgt even de kriebels als hij eraan denkt dat het zo snel al zou kunnen gebeuren. De mensen om ons heen (ouders e.d.) zien ons wel getrouwd. Ik denk dat ik deels jullie raad, en mijn eigen gevoel wat ik al een beetje had, maar opvolg: ik laat het onderwerp trouwen een poosje rusten, totdat mijn vriend er zelf over begint en dan zullen we serieus nadenken wanneer we het willen en welke redenen we hebben om het dan te doen. Inderdaad heb ik ook een voorbeeld van dichtbij van een huwelijk die niet helemaal zo is zoals het zou moeten en dat stel is ook snel getrouwd. Ik ken meer stellen die gelukkig getrouwd zijn na korte verkeringen, maar toch...

Wat ik wel even moet zeggen, en dat terzijde hoor, het is echt ontzettend leuk om te fantaseren over je trouwdag enzo... :-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:58:31 schreef lucky84 het volgende:

Wat ik wel even moet zeggen, en dat terzijde hoor, het is echt ontzettend leuk om te fantaseren over je trouwdag enzo...
:-)

yes.gif

mijn vriend en ik hebben nu eigenlijk het plan om in het buitenland te gaan trouwen (hoeven we niet zoveel te plannen), omdat we toch nog een lange reis willen maken (liefst een half jaar maar dat wel niet lukken met werk enzo)...

Dat er dan geen andere mensen bij zijn kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Die komen dan maar op het feest als we weer terug zijn in Nederland puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanwaar de haast?

Het is voor te stellen dat je liever dan trouwt ivm je baan, maar aan de andere kant vind ik de gevoelens van je vriend belangrijker dan een baan. Doe het rustig aan, je hebt alle tijd.

De redenen waarom je trouwt vind ik overigens behoorlijk twijfelachtig. Je moet niet willen trouwen om ergens anders te gaan wonen, omdat je graag seks wil hebben. Dat zijn dingen die mee kunnen tellen, maar ze zijn niet goed genoeg om het door te zetten.

En een kamer in Enschede dat gaat je echt wel lukken hoor, de kamers stromen leeg op het moment dus ook zonder vast inkomen moet dat te doen zijn.

Ik zou hier nog maar eens heeeeeel erg goed over nadenken. Ik ben het eigenlijk wel eens met je vriend om nog wat langer te wachten en Faraways heeft gewoon gelijk: heb je schaapjes op het droge. Als je dat niet hebt, kun je ook niet optimaal genieten van de voorbereidingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm... ik voel me nu wel een... (ik weet er even geen woord voor) Natuurlijk wil ik gewoon met mijn vriend trouwen omdat ik ontzettend veel van hem houd en ik niet meer zonder hem kan. Hij is de liefste man die ik ken en hij zorgt ontzettend goed voor me. We hebben heel veel dingen gemeen en denken vaak dezelfde dingen, soms ook nog op hetzelfde moment. Het zou heerlijk zijn om mijn leven helemaal met hem te kunnen delen. Dit is DE reden waarom ik met hem wil trouwen, en ja... die anderen dingen zijn natuurlijk bijzaak en maken het dat je geen jaren wil wachten.

Just for the record...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 19 juli 2006 16:46:05 schreef lucky84 het volgende:

Hm... ik voel me nu wel een... (ik weet er even geen woord voor) Natuurlijk wil ik gewoon met mijn vriend trouwen omdat ik ontzettend veel van hem houd en ik niet meer zonder hem kan. Hij is de liefste man die ik ken en hij zorgt ontzettend goed voor me. We hebben heel veel dingen gemeen en denken vaak dezelfde dingen, soms ook nog op hetzelfde moment. Het zou heerlijk zijn om mijn leven helemaal met hem te kunnen delen. Dit is DE reden waarom ik met hem wil trouwen, en ja... die anderen dingen zijn natuurlijk bijzaak en maken het dat je geen jaren wil wachten.

Just for the record...

Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen, maar ik denk altijd: Natuurlijk is je vriend perfect en geweldig en kan je niet zonder hem. Omdat je verliefd bent. Maar pas op he... verkijk je er niet op dat het nu allemaal zo makkelijk gaat. Echt samen leren overleggen, dingen inleveren, dingen aanpassen... dat is lastig. En ik zou het zelf heel naar vinden als je daarachter komt als je net getrouwd bent. Daarom vind ik dat het niet onverstandig is om eerst even al die romantische gedachten te laten bezinken. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

Ik zag dit topic nog staan en dacht.. zal even vertellen hoe het verder is gegaan. Met oud en nieuw heeft mijn vriend me ten huwelijk gevraagd en we gaan in april 2008 trouwen. We nemen dus nog even de tijd. Bedankt voor jullie reacties. (beetje laat, maar goed...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
maar aan de andere kant zeggen ze vaak dat je ong. een jaar van te voren moet beginnen met dingen plannen.

Hmmm een jaar is best lang, volgens mij kan dat ook best in een half jaar. Kijk, weet je al ongeveer wat je wilt dan gaat het sneller dan dat je alles nog moet gaan overdenken.

Als je je jurk gaat uitzoeken hangt het inderdaad af van welke winkel, want sommige hebben een lange levertijd (ik weet wel een goede in Kaatsheuvel die binnen een maand levert)...

De dag maakt ook veel uit, als je op een vrijdag trouwt, dan is het mogelijk dat dingen al bezet zijn, maar op een donderdag heb je dat probleem veel minder. Ik denk dus dat een trouwdag best in een kortere tijd kan, dat hangt ook van jezelf af knipoog_dicht.gif

LIefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid